Як діагностувати фільтр за переоптимізацію. Частина 1

Опубліковано: 12.11.2015 |
Автор: Микита Простяков |

Позиції вашого сайту просіли? Можливо, ваш сайт отримав фільтр за переоптимізацію. Як зрозуміти, чи не переоптимізований ваш сайт і які помилки призводять до накладення фільтру, читайте в першій частині нашої статті про фільтр за переоптимізацію.

Покрокова інструкція:

1. Перевірте позиції. Як правило, коли накладається цей фільтр, позиції за певними запитами падають на 5-50 пунктів, таке падіння відбувається в один день.
diagnostika_pereoptimizaciyi_1Рідко падають відразу всі запити. Зазвичай просідає тільки частина запитів, які ведуть на певні сторінки або розділи сайту, позиції падають по всій групі запитів.

 

Наприклад, якщо на сторінку веде 10 запитів, то 8-9 запитів впаде.

 

Якщо впали 1-2 запити, навряд чи це фільтр за переоптимізацію.

 

2. Зверніть увагу на трафік. 

 

Так виглядає трафік, якщо сайт потрапив під фільтр Яндекса за переоптимізацію:

 

– Стандартне падіння:
diagnostika_pereoptimizaciyi_2Як мінімум половина сторінок сайту, які приносили трафік, були порушені – трафік впав з 600-800 (в середньому) відвідувачів в день до 100.
diagnostika_pereoptimizaciyi_3Приходило 2-3 тисячі відвідувачів в день, трафік впав до 500-700 відвідувачів у день. Можливо, фільтр був накладений на конкретні розділи. Іноді, виправивши помилки на цих сторінках, можна відновити трафік.

 
– Нестандартне падіння:

 

Буває, що сайт то потрапляє під фільтр, то виходить з-під нього – такі ситуації трапляються, коли на сайті багато спаму різного характеру, і Яндекс не може зрозуміти, хороший сайт чи поганий. 
diagnostika_pereoptimizaciyi_43. Напишіть листа в техпідтримку Яндекса

 

Ми пишемо: 

 

Добрый день! У нас возникла проблема с нашим сайтом. Сайт стал низко ранжироваться или перестал вовсе ранжироваться по указанным запросам. Мы постоянно работаем над сайтом, чтобы он был удобен для людей и соответствовал вашим требованиям. На сайт не вносилось никаких изменений, которые могли повлиять негативным образом. Подскажите, пожалуйста, в чем может быть проблема или укажите, в каком направлении нам работать. Заранее спасибо!

 

Відповідь:

 

Проверив Ваш сайт, наши алгоритмы нашли страницы, содержание которых может негативно повлиять на ранжирование. На Вашем сайте были проиндексированы страницы, содержащие списки поисковых запросов, то есть фрагменты текста, предназначенные не для пользователей, а исключительно для продвижения сайта в поисковых системах. В силу того, что по многим запросам Яндекс не может корректно отранжировать такие страницы, Ваш сайт был понижен в результатах поиска.

 
Даний лист є офіційним підтвердженням, що ваш сайт потрапив під фільтр за переоптимізацію. Далі необхідно дотримуватися зазначених рекомендацій у листі. Ви можете продовжити писати в Яндекс, якщо впевнені, що на сайті немає спаму (або якщо не можете знайти його).

ОЗНАКИ ПЕРЕОПТИМІЗАЦІЇ

1. У Title і заголовках

 
– Спамний title
spam_u_title_5Title містить спамну форму, яка відповідає пошуковому запиту. Дана фраза, вписана в пасаж, цілком може бути природною та придатною до використання. АЛЕ в даному виді фраза обривається, тому вважається спамною.

 

– Перерахування ключових слів
pererahuvannya_klyuchiv_6Таке перерахування ключових запитів (кольца с камнями, купить кольца, кольца женские, продажа колец тощо), за якими просувається сторінка, є переоптимізацією. В даному випадку title не несе ніякої додаткової інформації, це просто перерахування запитів, яке навіть не нагадує пропозицію. 

 

– Спам у заголовках
spam_u_zagolovkah_7Заголовок сторінки є спамною формою, яка повторює ключовий запит. У даному випадку можна зробити заголовок «Детская одежда» або «Недорогая детская одежда». Всі інші слова виглядають недоречно, адже й так зрозуміло, що тут можна купити та що це інтернет-магазин (заголовок, який є зараз, характеризує сайт і більшість сторінок загалом, а не тільки дану сторінку).

 
– Повторення Title та заголовків
title_zagolovok_8Вид спаму, який багато хто не помічає, він не завжди очевидний. Так, title «Шубы из норки распродажа» не такий вже і страшний, і якби ця фраза розміщувалася тільки в title, вона була б допустима. У даному випадку вона повторюється в title, H1 і H2. Таке поєднання кричить пошуковій системі про те, що сторінка просувається за цим запитом.

 
Ще приклад:
title_zagolovok_9Тут ситуація трохи гірша, оскільки фразу «Угловые шкафы недорого» помістили в title, H1, description і хлібні крихти. Можна хоча б змінити title на «Недорогие шкафы» або «Шкафы по низким ценам».

 
2. У тексті

 
– Малокорисні тексти

 
Вам треба перевірити тексти – чи не є вони набором шаблонних фраз і «води». 

 

Якщо текст не несе ніякої корисної інформації, крім тієї, що є в заголовку, не відповідає на яке-небудь питання користувача, він також вважається спамним. Його необхідно або видаляти, або виправляти.

 

Приклад безкорисного тексту:

bezkorisniy_tekst_10

– Виділення strong

 
Як і раніше, багато хто грішить тим, що нахабно виділяє ключові запити в тексті жирним:
vidilennya_strongom_11Якщо у вас на сайті є такі виділення, вам терміново потрібно їх позбутися й використовувати даний тег тільки для виділення дійсно якихось важливих моментів.

 
Якщо людина потрапила на сторінку, де продаються мобільні телефони, інформація про те, що тут можна купити мобільні телефони, для нього не важлива. Він і так про це знає. А пошукова система розуміє, що ці виділення створені не для людини, а для пошукового робота, і карає сайт за це.

 

– Переспам ключовим словом
 perespam_klyuchovim_slovom__12Таке навмисне часте використання ключового слова (можна не помітити з першого разу) – явна ознака переспаму. Треба скоротити кількість таких входжень, можна залишити 3-4 рази. 

 
Важлива не кількість входжень, головне, щоб ключові слова допомагали максимально повно донести інформацію, – зрозуміло, що писати в кожному реченні «обручальные кольца» немає сенсу. 

 

Можна просто написати «кольцо», без зв'язки з «обручальным», або «обручка» і т.п. – є безліч синонімів, які замінять це словосполучення. І це буде виглядати набагато краще, ніж спроби догодити пошуковій системі та «всунути» велику кількість ключових слів. 

 

3. У перелінковці

 
Перевірте перелінковку на сторінках і загалом на сайті.

 

Велика кількість посилань в текстах – сигнал, що сайт використовує якісь не зовсім чесні методи просування.

 

– Спамні анкори

 
 Як бачите, на цьому прикладі посилань у тексті багато:
spamni ankori_13Анкори такі: «дешевые варианты до 10 тыс. рублей»; «телефоны с wi-fi интернетом», «Айфоны»; «каталог телефонов «Евросеть»» тощо. Така перелінковка виглядає спамною.

 

Зазвичай у тексті досить розмістити 2-3 посилання, які доповнюють основний зміст тексту. Якщо в кожному реченні вставляти посилання, це буде незручно, користувач перейде максимум за 2 посиланнями – посилання будуть не затребувані, а це означає, що вони створені не для людини, а для робота.

 

– Пункти меню

 

Ще одна помилка – додавати ключові слова в пункти меню. У прикладі в кожному посиланні меню використовується словосполучення «мобильный телефон»:
spam_u_menyu_14Це зовсім не обов'язково. Якщо ви спочатку написали, що пропонуєте мобільні телефони інших виробників, людині вже зрозуміло, що мова піде саме про мобільні телефони. Можна просто перерахувати список брендів, окремо вказати категорії: Дешеві, Для літніх людей, Дитячі і т.д. Цього буде досить.

 
– У зображеннях

 

Перевірте title і alt зображень. Цей приклад показує, що не завжди звичайна фраза йтиме на користь вашому проекту:
spam_img_15«Копии швейцарских часов известных марок» – така фраза нормальна й цілком могла б використовуватися для опису зображення, але в тексті вона виділена жирним. Це означає, що сторінка просувається за цим і подібними йому запитами, і такий опис буде вважатися спамом. 

 
– Спамні сторінки

 
На щастя, цей вид переоптимізаціі зараз практично не зустрічається, але все ще зустрічається в певних випадках. Спамні сторінки створюються спеціально під запит.

 

Наприклад, під запит «ремонт айфонов недорого»:
spamni_storinki_16Фраза використовується в URL, title, H1 і початку тексту, ще й виділена strong.

 

Якби сторінка називалася «Недорогой ремонт айфонов» або «Ремонт айфонов по низким ценам», потрібно було б дивитися на сам зміст і, можливо, залишити в такому вигляді. 

 

Часто такі спамні сторінки доводиться видаляти – на те, щоб їх виправити, йде багато часу. 

 

Про те, як правильно оптимізувати сайт, ми розповімо у наступній статті.

 

Оригінал – http://siteclinic.ru/blog/free-webinars/pochistit-sajt-ot-pereoptimizacii/