Як оптимізувати товарну картку? Поради власникам інтернет-магазинів

Опубліковано: 02.04.2015 |
Автор: Олександр Явтушенко |

Користувача (а останнім часом і пошукові алгоритми) цікавить в першу чергу не унікальність тексту на вашій товарній картці, а те, наскільки повно сторінка відповідає на запит, чи містить вона всю необхідну для вибору товару інформацію. Саме на цей момент і слід звернути увагу в першу чергу.

 

Для просування сторінок товарів і сайту в цілому сьогодні принципово важливі комерційні чинники. Більш детально про комерційні фактори Яндексу можна прочитати тут.

 

Певний аналог комерційних факторів є і в Google. У відкритому доступі є асесорська інструкція Google, в якій згадується "EAT" (Expertise / Authoritativeness / Trustworthiness).

 

Що робити?

Якщо ви скопіювали всю інформацію з іншого сайту, але нормальної індексації або позицій немає, працювати потрібно не над технічною унікалізацією інформації, а над унікальністю вашої комерційної пропозиції. Є безліч груп товарів, в яких написати щось нове вельми проблематично, та й просто не потрібно. Але у будь-якого хорошого магазину є свої унікальні ціни, умови доставки, акції, знижки, відгуки. Саме на наявність і якість таких компонентів необхідно звертати увагу, оптимізуючи товарну картку.

 

Що може бути розташоване на сторінці товару?

На перший погляд здається, що на товарній картці не так багато елементів. Ціна, фото товару, характеристики, кнопка «Придбати» і, начебто, достатньо. Це не так. І щоб переконатися в цьому, досить подивитися на товарні картки великих інтернет-магазинів, що щільно сидять у ТОПах Яндекса.

kartka_tovaru_1Давайте перераховувати:

 

  • Повна назва товару. Важливо, щоб користувач бачив, що дивиться саме ту модель, яку обрав.
  • Якісне зображення, а краще декілька зображень, наприклад, з різних ракурсів.
  • Технічні характеристики. Якщо характеристик багато, вище розташовуйте більш важливі. Або розбийте на два блоки й докладні характеристики розмістіть нижче.
  • Ціна. Часто вказується кілька цін, наприклад, опт і роздріб або ціна зі знижкою.
  • Опис товару. Ви також можете розмістити рекомендації фахівців.
  • Відеоогляд. Потужний інструмент для поліпшення ПФ-показників і позицій сторінки.
  • Кнопка «Купити». Розташуйте її так, щоб користувачеві не довелося її шукати.
  • Способи оплати. Можна використовувати маленькі іконки.
  • Наявність товару. Наявність такої інформації – це плюс до турботи про ваших користувачів.
  • Інформація стосовно доставки. Крім короткої інформації не забудьте поставити посилання на сторінку доставки.
  • Інформація щодо умов повернення. Наявність такої інформації – це плюс до авторитету магазину.
  • Інформація щодо гарантій
  • Інформація щодо можливості покупки в кредит. Якщо магазин співпрацює з банками, це також є позитивним моментом.
  • Акції та знижки.
  • Відгуки про товар. Якщо компанія не може самостійно організувати збір відгуків, можна скористатися готовим рішенням, наприклад, mneniya.pro.
  • Рейтинг. Можливий рейтинг магазину або рейтинг користувачів (додаткова інформація корисна при купівлі).
  • Можливість відкласти товар. Потрібний, зручний і корисний сервіс, який може істотно поліпшити конверсію.
  • Можливість порівняти товари. Якщо товар має багато тех. характеристик, такий сервіс необхідний.
  • Можливість поділитися інформацією в соц. мережах. Додаткове джерело зовнішніх посилань.
  • Додаткова інформація (сітка розмірів, кольори в наявності, калькулятори тощо). Індивідуальний набір для кожної групи товарів.
  • Інструкція. Позбавте користувачів від необхідності шукати документацію в мережі – і ви підвищите лояльність своєї аудиторії.
  • Наявність онлайн-консультанта. Ще одна можливість розпочати діалог з потенційним клієнтом і плюс до зручності сайту.
  • Блок зі схожими товарами. Такий блок може суттєво допомогти внутрішній перелінковці сайту.
  • Блок з супутніми товарами. Такий блок цікавий в плані збільшення продажів, робить сторінки інформативніше.

 

Напевно ви зможете продовжити цей перелік, орієнтуючись на потреби своїх клієнтів.

 

Як ви бачите, інформації достатньо багато. Просто розмістивши її всю на сторінці, ми не отримаємо гарну товарну картку. Принципово важливими є оформлення та розташування блоків. Користувачі не стануть переглядати всю інформацію в пошуках умов доставки або можливості купити в кредит. Простіше закрити сторінку й піти на сайт, де продумали дизайн і подбали про зручність. Наприклад, на такий:

kartka_tovaru_2Ідеальної схеми розташування блоків та їх оформлення немає. До того ж для різних товарних груп буде більш важливою різна інформація.

 

Тому:

1. Перегляньте оформлення в ТОПових сайтів вашої тематики та складіть перелік моментів, які хочете реалізувати в себе.

2. Зробіть акцент на найбільш важливій інформації.

3. Не варто «дзеркалити» сторінки з ТОПових сайтів. Беріть ідеї, а не реалізацію. Просто скопіювавши, не розуміючи, чому той чи інший блок оформлений або розташований саме так, ви скопіюєте й помилки. Для подальших коригувань важливо розуміти логіку розташування блоків.

 

Чи потрібно унікалізувати опис?

 

Це найчастіше питання, пов'язане з оптимізацією товарних карток. Щоб відповісти, потрібно окремо розглянути Технічний опис і Опис-рекомендації магазину.
Технічні описи (взяті у виробника) унікалізувати не потрібно. Але якщо ви можете їх доповнити або вигадати більш зручне розташування, наприклад, розмістивши першими найбільш важливі для клієнтів дані, замінити або продублювати спеціалізовану термінологію більш поширеними назвами, обов'язково зробіть це.

 

Опис-рекомендації магазину. Такий опис потрібний не для всіх товарів, але якщо ви його готуєте, то, звичайно ж, він повинен бути унікальним. Краще, якщо описи готуватимуться для кожного товару фахівцями компанії. Цей підхід найбільш правильний, але об'єктивно такий обсяг роботи можуть робити далеко не всі магазини. До того ж хороші описи швидко копіюють, а пошукові алгоритми не завжди вірно знаходять першоджерело.

 

Тому в якості такого опису нерідко використовуються шаблонні тексти.

 

Такі «описи» дратують, ми прихильники підготовки якісних описів. Але практика показує, що при розумному підході дані шаблонні тексти також можуть дати ефект у вигляді зростання позицій. Плюс – на підготовку шаблонів витрачається набагато менше часу.

 

Приклад:

«Тип товару» + «назва товару» відмінно зарекомендував себе на нашому ринку. Модель + «номер моделі» володіє відмінними показниками, дивіться самі: + «показник 1», + «показник 2», + «показник 3». І це при ціні + «ціна товару».

 

Якщо ретельно опрацювати такі шаблони (узгодити число, відмінок і рід, підготувати різні варіанти для різних товарних груп, перевірити ще раз отримані результати), можна отримати прийнятний текст. 

 

Варіант з шаблонами дуже добре підійде для метаданих.

 

При великому обсязі товарів заповнювати все вручну складно, та й не завжди потрібно. Дійсно, краще підготувати шаблон. Але при цьому важливо, щоб у вас залишалася можливість ручного коригування, яка може знадобитися, наприклад, для найбільш популярних товарів.

 

Також важливо враховувати, що для різних груп товарів потрібні різні шаблони. 

 

Слідкуйте за тим, щоб в заголовок потрапляли (і розташовувалися ближче до початку) ті слова, які клієнти використовують частіше, шукаючи даний тип товарів.

 

На закінчення хочемо запропонувати ще кілька рекомендацій:

 

1. Експериментуйте

Підготувати одразу для 1000 товарів відеоогляди, цікаві унікальні описи або зібрати відгуки для кожного товару – досить трудомістке завдання. При цьому не можна заздалегідь передбачити, що краще спрацює. Щоб зрозуміти, які елементи найбільш важливі у вашому випадку, проведіть експеримент: виокреміть невеликі групи по 5-10 сторінок. На одних сторінках розмістіть відео, на інших – відгуки, для третьої групи підготуйте унікальні описи. І подивіться, що принесе кращий ефект.

 

2. Розглядайте кожну категорію як окремий сайт

Якщо магазин продає різні типи товарів, правильно буде підходити до просування кожної категорії як до окремого сайту. Фільтри вибору в розділах «Холодильники» й «Ноутбуки» використовуються різні. На різних товарних картках важлива різна інформація. Якщо додавання відеооглядів на картці ноутбуків дало позитивний ефект, це не означає, що так само буде і з холодильниками.

 

3. Спочатку – головне

У багатьох оптимізаторів при погляді на список сторінок, що складається з 1000 або десятка тисяч сторінок, опускаються руки. Роботи дійсно багато. 

Але ж не всі розділи є для вас принципово важливими? 

В важливих розділах є більш популярні підкатегорії? 

А в категоріях – найбільш популярні моделі?

Скоротіть таким чином свій список і почніть з найважливіших.

 

Ми розташували на сторінці всі необхідні елементи, щоб зробити її більш інформативною, але не слід забувати й про зручність розташування, про те, що більш важлива інформація повинна розміщуватися в тексті вище. Навряд пошуковик може оцінити зручність, а от кількість повернень в пошук і повторних візитів напевно може. І це не кажучи вже про конверсію…

 

Оригінал статті: http://www.e-pepper.ru/articles/dizajn-i-yuzabiliti/kak-optimizirovat-tovarnuyu-kartochku-sovety-vladelcam-internet-magazinov.html 

 

Автор: Олександр Явтушенко