Як скласти ТЗ копірайтеру? 7 ключових пунктів

Опубліковано: 19.03.2015 |
Автор: Аліна Дріга |

До сьогодні досить гостро стоїть питання, як все ж таки правильно скласти ТЗ копірайтеру, щоб отримати текст, що відповідає очікуванням. Готуючи статті для розміщення на рекламних ресурсах, ми також користуємося послугами біржі, щоправда, працюємо з уже перевіреними копірайтерами. Але цей «білий список» виконавців був не завжди, крім того, копірайтери йдуть або бувають завантажені, і доводиться шукати нових талановитих авторів.

 

Ґрунтуючись на досвіді, ми вирішили поділитися з вами рекомендаціями, які головні моменти повинні бути зазначені в ТЗ, щоб воно було достатньо докладним і зрозумілим, але займало якомога менше вашого часу.

 

Отже, хочете отримати гідний результат – підготуйте копірайтеру гідне ТЗ. Не забувайте, що в більшості замовників різні очікування, а тому авторові важливо хоча б загалом зрозуміти, що від нього хочуть. І навіть якщо ви працюєте з великою кількістю текстів, не лінуйтеся створювати більш-менш докладне ТЗ. Можливо, спочатку це й займе трохи більше часу, ніж хотілося б. Але надалі, коли перед вами буде готовий план (шаблон), треба буде тільки підставити потрібні дані, що займе максимум хвилин 10-15.

 

У своїй роботі ми визначили декілька ключових пунктів, які можна використовувати практично в кожному ТЗ:

Назва статті 

Найчастіше вигадуємо її самостійно, бо в такому випадку авторові легше зорієнтуватися, як і про що писати + якщо ви замовляєте багато статей схожої тематики, то ризикуєте отримати тексти з ідентичними назвами.

Тема / Що має бути в тексті 

Короткий опис змісту, того, що особисто ви хочете побачити в тексті.

 

Приклад: Що має бути в тексті: Необхідно коротко описати технологію офсетного друку, вказати її переваги й недоліки. Наприкінці зробити короткий висновок, запропонувавши послуги компанії «Друкований друк».

 

Як бачите, опис може бути коротким і не забере у вас багато часу, але він задає виконавцю потрібний напрямок і збільшує шанси отримати очікуваний текст.

Чого НЕ повинно бути в тексті 

Зазвичай у цей пункт входять наступні параметри: «води», перевантажених, нечитабельних речень, переспаму, відвертого рерайту (рерайт ми не замовляємо взагалі, чому цей пункт присутній тут, вкажемо нижче). 

 

Залежно від тематики й ваших вимог сюди, наприклад, також можуть входити:

  • професійна термінологія, незрозуміла більшості читачів;
  • просторічні висловлювання;
  • довгі історії про те, наскільки офсетний друк важливий в нашому житті й звідки він до нас прийшов і т.д.

На перший погляд здається, що це вимоги типу «привіт, кеп», але, як показує практика, їх краще вказувати.

 

По-перше, це знову-таки орієнтує виконавця. По-друге, якщо вам надішлють роботу, яка їм не відповідає, – ви вже перестрахувалися й тепер можете сміливо повертати текст на доопрацювання / відмовлятись від виконання замовлення, скопіювавши цей пункт.

 

У такому випадку виконавець не зможе нічого «довести» ні вам, ні адміністрації біржі, якою ви користуєтеся.

 

Особливо цінний у цьому переліку «відвертий рерайт», який ми обіцяли пояснити. Якщо виконавець починає доводити, що «я нічого не рерайтив / в такій темі складно написати щось нове / у мене унікальність 100%, дивіться скріншот», сперечатися з ним – досить неприємна справа, яка відбирає ваш час. Тоді цей пункт стане в пригоді, адже в ТЗ ви навмисно зробили на цьому акцент, попередили, що така робота вас не влаштує, так що вибачте – або робіть роботу добре, або адью!

Вимоги до структури 

Найчастіше в цьому пункті достатньо вказати, що текст повинен бути поділений на логічні смислові частини з підзаголовками й бажано використовувати список (и) у тексті, якщо це доречно. 

 

Залежно від тематики та конкретного тексту, в цьому пункті ви можете:

  • прописати кілкість підзаголовків;
  • навпаки – вказати, що вони не потрібні;
  • попросити представити текст пунктами й т.д.

Ключові слова 

Тут ми вказуємо перелік запитів, інформацію про те, як і в якій кількості їх вводити, й можливі додаткові побажання.

 

Приклад: Ключові запити (кожен вводити по 1 разу в різних частинах тексту, виділяти жирним і дублювати в шапці документу для зручності перевірки): 
– офсетний друк; – друкований друк; – офсетний друк Москва.

Примітка: запити повинні бути вписані в текст органічно, природно. Головне – щоб він залишався читабельним, тому запити можна вживати в різних формах, розбавляти словами і т.д.

 

  • Зверніть увагу – копірайтер виділяє ключові запроси жирним, щоб вам простіше було перевіряти, як він їх вписав у текст, розміщуючи текст на сайті, такі виділення робити не потрібно. 

Посилання для ознайомлення 

У цьому пункті, якщо в тексті ви хочете представити товар / послугу компанії, варто дати посилання на них. Вони потрібні, щоб автор не шукав цю інформацію на теренах інтернету й міг використовувати достовірні дані й реальні переваги товару / послуги. 

 

Якщо немає посилань, але є надрукована інформація – додайте документ до замовлення.

Додатково 

Тут може бути все, що завгодно, залежно від тексту й вашого бажання:

  • стиль написання;
  • побажання щодо того, як згадати компанію в тексті;
  • прохання скласти title, description;
  • рекомендації, якою програмою перевірити текст на унікальність;
  • приклади текстів, які вам подобаються, і т.п.

 

Звичайно, крім цього потрібно вказати приблизний чи точний об’єм тексту, ціну й терміни виконання. Але оскільки ми говоримо про замовлення статей на біржах, ці пункти передбачені в будь-якому випадку.

Висновки 

Вам може здатися, щоб скласти подібне технічне завдання, потрібно багато часу. Насправді треба лише 1 раз продумати шаблон – потім на його заповнення піде мінімум сил і часу. Давайте подивимося, що вийшло:

tz_copywriterВрешті-решт: вам потрібно прописати тільки тему, за бажанням – назву, і «скопіювати-вставити» ключі й посилання, якщо вони потрібні. Всі інші пункти вже готові, в них тільки можна вносити деякі корективи. Але це набагато швидше, ніж кожен раз робити нове ТЗ або надалі перезамовляти текст нескінченну кількість разів.

 

Залежно від того, які тексти та з якою метою ви замовляєте, таких шаблонів може бути декілька.

 

Оригінал статті – http://siteclinic.ru/blog/copywriting/tz-kopirajteru/ 

 

Автор: Аліна Дріга