Як вийти з-під Пінгвіна: повна покрокова інструкція

Опубліковано: 25.06.2015 |
Автор: Андрій Рибкін |

Сьогодні ми розповімо, як вийти з-під фільтра Google "Пінгвін". Особливість цих санкцій у тому, що їх неможливо зняти за запитом в Google, тільки після планового оновлення алгоритму.

 

Причина появи – активне просування сайту за допомогою закупівлі посилань.

 

Симптоми:

  • Різке падіння трафіку збігається з датою оновлення алгоритму
  • Просідання позицій за запитами за ТОП-100

 

Як вилікувати: Позбутися куплених посилань і чекати наступного оновлення алгоритму.

 

За якими параметрами аналізувати кількість посилань:

– Якість сайтів-донорів і сторінок, на яких розташовуються посилання; 
– Тематичність сайтів-донорів; 
– Щільність анкор-листа.

 

Інструкція виходу з-під фільтра:

Вивантажуємо посилання, що ведуть на сайт

 

Заходимо в Search Console – "Посилання на ваш сайт" – "Додатково":

1Вивантажуємо 2 файли з посиланнями – "Завантажити більше посилань для прикладу" та "Завантажити останні посилання":

2Зберігаємо файли у форматі CSV для більш швидкого вивантаження посилань:

3Файли легко відкриваються безкоштовною програмою OpenOffice. При відкритті використовуйте кодування "Система". Це дозволить вам отримати всі дані в читабельному форматі:

4Дані з файлів переносимо в Excel і чистимо дублі (повторювані посилання).

 

На жаль, всі посилання, зазначені в Search Console, вивантажити не можна.

 

Відповідь співробітника Google Андрія Ліпатцева на форумі для веб-майстрів на питання з приводу вивантаження всіх посилань:

На данный момент это невозможно. При этом, если этот список Вам нужен для отклонения, то полученных Вами данных должно быть более чем достаточно, так как в скачанном списке должны присутствовать подавляющее большинство ссылающихся доменов.

  • Порада: Оскільки вивантаження з Search Console не дозволяє нам отримати весь список посилальних доменів, ми беремо дані по посиланнях ще з кількох джерел, наприклад, сервісу Ahrefs.com. Їх об'єднуємо зі списком посилань з Search Console й чистимо від дублів. При чищенні посилань самостійно можете використовувати дані, отримані і з інших сервісів.

 
Отже, ми зібрали посилання, що ведуть на наш сайт. Переходячи до аналізу, ділимо весь процес на кілька етапів:

 

Перший етап аналізу: Збір показників

 

Визначаємо ряд показників по посиланнях, які вивантажили. Ми використовуємо сервіс Seolib, але ви можете використовувати будь-який інший, якщо впевнені в точності визначення показників. Нас цікавлять такі дані:

5Після аналізу даних отримуємо файл такого змісту:

6

Другий етап аналізу: Розподіл

 

Отже, показники по посиланнях у нас зібрані. Завдання полягає в тому, щоб розподілити всі посилання: природні та на відхилення. Створюємо 2 Excel файли, в які будемо розподіляти посилання, відповідно, "природні.xls" і "на відхиленя.xls".

 

Пройдемося детально по кожному показнику:

 

– Наявність атрибуту nofollow. Посилання, укладені в даний тег, не потрапляють в схему мережі Google. За дані посилання не накладаються санкції. 

 

Посилання з атрибутом Nofollow переміщуємо в файл з природними посиланнями.

 

– Санкції АГС. Хоч цей фільтр і накладається Яндексом, завдяки ньому ми можемо визначити загальну якість сайту. Якщо донор знаходиться під АГС, ми робимо висновок, що для Google він теж буде неналежної якості:

7Дані посилання переміщуємо в файл на відхилення (якщо можливо, фізично видаляємо).

 

– Наявність вірусів на сторінці. Дані сторінки позначаються пошуковими системами як підозрілі. Найчастіше на даних донорах розташовані віруси:

8Ці посилання також переміщуємо в файл на відхилення (якщо можливо, фізично видаляємо).

 

– Заголовок сторінки. Даний показник допоможе нам виділити нетематичних донорів:

9Приклад: Заголовок сторінки "Демі Мур online – Демі та Ештон під час шлюбу мріяли про малюка", і з даної сторінки веде посилання з анкором "китайські готелі":

10Як бачимо, донор явно нетематичний. Групування за заголовками дозволить вам відсіяти нетематичних донорів, але обов'язково вибірково перевірте дані посилання власноруч на предмет тематичності донора. Посилання з нетематичних донорів переносимо в файл на відхилення.

 

– Наявність на сторінці. Згадка про донорів є в Search Console, але на них не виявлені прямі посилання на ваш сайт, або донор недоступний до перегляду.
Ймовірно, посилання, розташовані на цих сторінках, періодично з'являються і зникають – "блимають". Миготіння посилань розцінюється пошуковими системами як одна з основних ознак куплених посилань, а ставлення до куплених посилань у них вкрай негативне.

11Дані посилання переміщуємо в файл "на відхилення".

 

– Посилання з блоків

12Посилання в блоках і шаблонній частині сайту (бічне меню, підвал і т.д.) є неякісними з точки зору Google. Пошукові системи вважають, що якісні посилання повинні розміщуватися в тематичній частині сайту.

 

Виявити їх можна при ручному аналізі, найчастіше вони наскрізні. Якщо ви знайшли одне подібне посилання, перевірте, чи є воно на інших сторінках донора. Якщо так – відхиляйте весь домен.

 

– Анкор посилання. Приступаємо до аналізу анкорів посилань.

 

Посилання з анкором у вигляді url сайту:

13і словами "тут",  "на сайті" тощо:

14Загалом подібні посилання вважаються природними, однак перед додаванням їх в список природних, перевірте власноруч якість кожного донора.

 

Комерційний анкор

 

Сьогодні Google дуже негативно реагує на посилання з прямим комерційним анкором, особливо на нетематичних сторінках. Вони можуть бути однією з причин накладання фільтру:

15Необхідно відхилити посилання з комерційним анкором – "замовити", "забронювати", "купити", "ціна", "дешево" і т.д.

 

  • Порада: Якщо у вас все ще залишається занадто великий пул посилань для перевірки (більше 10 тис.), Рекомендуємо перевірити індексацію сторінок-донорів в Google (немає в індексі – відхиляємо) і кількість вихідних посилань зі сторінки (більше 20 вихідних посилань – відхиляємо донора). Зверніть увагу, що це суперечливі показники якості посилань і їх варто застосовувати тільки за великої кількості посилань, що залишилися нерозподіленими. Після цього етапу переходимо до ручного аналізу інших анкорних посилань.

 

Решта анкорних посилань

16Перевірте вручну посилання, що залишилися, враховуючи тематику донора, місце розташування посилання та інші показники якості. Відхиляйте посилання з анкорами, які просуваються, а також найчастіше зустрічаються, виходячи з аналізу щільності вашого анкор-листа.

 

  • Порада: Розглянемо поширену ситуацію – закуплені посилання з прямим анкором на трастових авторитетних донорах, наприклад, з ТІЦ більше 1000. За них заплатили чималі гроші, але в результаті аналізу ми дістаємося висновку, що ці посилання потрібно обов'язково відхиляти. Як бути? Єдина альтернатива відхиленню – це замінити прямі анкори (якщо у вас є така можливість), наприклад, на безанкорні посилання. Але тут теж є свої нюанси, не завжди вебмайстер погоджується на зміну анкора.

 

Відзначимо: для виходу з-під Пінгвіна рекомендуємо не тільки відхилити, а й видалити найбільш неякісні посилання. Починайте фізичне видалення з АГСних посилань і вірусних результатів.

 

Підіб'ємо підсумки:

 

  Залишаємо посилання  Відхиляємо посилання
nofollow АГС
Безанкорні Вірусні результати
Зі словами "тут", "на сайті" тощо Немає посилання/донор недоступний
Інші природні посиалння, які ми знайшли в результаті аналізу Нетематичний донор
  Посилання з блоків
  Прямий комерційний анкор
  Немає в індексі Google (за необхідності)
  Більше 20 вихідних посилань зі сторінки (за необхідності)
  Інші неприродні посилання, які ми знайшли в результаті аналізу

Після розподілу посилань переходимо до відхилення.

 

Відхилення посилань

 

Зберігаємо всі посилання, які ми зібрали, у файл "відхилити.xls", в txt файл у форматі UTF-8. Якщо з донора веде багато неякісних посилань, відхиляйте весь домен.

 

Докладні інструкції зі складання даного файлу.

 

Відхиляємо за допомогою сервісу disavow-links:

17При відхиленні посилань важливо правильно скласти сам файл. Ви завжди можете перевірити файл на помилки в самому сервісі перед відправкою:

 

Приклад файлу з помилками:

18Приклад правильно складеного файлу:

19Після успішного завантаження й перевірки файлу з посиланнями на відхилення, відправляєте його і чекаєте наступного оновлення алгоритму Пінгвін і зняття санкцій (за якісно виконану роботу). Google ніяк не повідомляє про зняття даного фільтра. Однак якщо ви побачите збільшення трафіку після апдейту алгоритму – фільтр знято.

 

Перевірити оновлення алгоритму ви можете тут.

 

Так відновлюється трафік після виходу сайту з-під Пінгвіна:

20

  • Будьте готові до відхилення більшої частини вашої посилальної маси. Відхилення посилань по етапах, як при ручних санкціях, тут не спрацює. Сайти наших клієнтів, дотримуючись вищевикладеної стратегії, виходять з-під фільтру вже при наступному оновленні алгоритму. Ось відгук одного з них – https://siteclinic.ua/otzyvy/3g-star/.

 

Пошкодувавши видалити пару десятків посилань, можна відстрочити зняття санкцій на тривалий термін. 

 

Оригінал статті: http://siteclinic.ru/blog/filtry/kak-vyjti-iz-pod-pingvina/