Кейс: Як ми впоралися з Пандою і повернули трафік на сайт

Опубліковано: 12.06.2015 |
Автор: Євген Аралов |
Рубріка: Кейси

У жовтні до нас за допомогою звернувся сайт, у якого різко просів трафік в період з серпня по вересень.

 

Проаналізувавши ситуацію, ми дійшли висновку, що за переоптимізацію та погано структурований контент на сайт були накладені санкції алгоритму Панда. На прикладі даного сайту ми по пунктах покажемо, як за рахунок правильної оптимізації можна не тільки повернути втрачений трафік, але і збільшити його в рази!

panda_google_1Отже, щоб зняти санкції з сайту та повернути відвідувачів, ми рекомендували виправити такі помилки:

 

Велика щільність ключових слів і виділення їх тегом <strong>

 

Перше, що кинулося в очі, – велика кількість ключових слів у текстах і надлишкове виділення їх тегом <strong>.

 

Як видно, текст перенасичений запитами зі словом «англійська» у різних словоформах: «англійська мова», «англійської мови» і т.д. (20 входжень). Такі конструкції є спамом з точки зору Google. У рекомендаціях для вебмайстрів написано:

Надмірна кількість ключових слів на сторінці створює певні незручності для користувачів і може негативно вплинути на рейтинг сайту.

Велика кількість виділень ключових слів тегом <strong> також може бути розцінена як пошуковий спам. Даний тег рекомендується використовувати, тільки щоб виділити важливу для користувача інформацію. Зазвичай це цілі речення.

 

Ми рекомендували позбутися зайвих повторень і виділень ключових слів по всьому сайту. 

 

Приклад сторінки після внесення змін:

panda_google_3Не пишіть тексти тільки для пошукових систем. Сьогодні щільність ключових слів на сторінці вже не відіграє такої ролі, як раніше, надлишок тільки нашкодить.

 

Зараз важливо стати на бік відвідувача й писати тексти для нього. Вони повинні бути якісними й цікавими. Пошукові роботи вже навчилися визначати якість контенту. З цікавим для відвідувача текстом ви швидше досягнете ТОПу.

 

Заголовки <title> й мета-теги, що порушують рекомендації для вебмайстрів

 

Крім переоптимізації текстів були виявлені помилки у формуванні title та description.

 

Заголовки title були складені у вигляді перерахувань ключових слів:

 

<Title> Англійський алфавіт, букви англійського алфавіту, скачати англійський алфавіт, алфавіт англійської мови </ title>

 

Така конструкція може порушувати рекомендації для вебмайстрів:

Не використовуйте надмірну кількість ключових слів. У деяких випадках буває корисно додати в заголовок кілька інформативних ключових слів, проте не слід повторювати одні й ті ж слова і фрази кілька разів. Заголовки виду "Foobar, foo bar, foobars, foo bars" не несуть інформативною навантаження. До того ж вони є прикладом зловживання ключовими словами й можуть бути розцінені як спам.

Такий title потрібно перетворити в більш осмислене й закінчене речення, яке буде описувати сторінку та включати в себе запит без спамних конструкцій. 

 

Приклад оптимізованого title:

 

<Title> Англійський алфавіт з транскрипцією і вимовою | </ title>

 

На сайті була велика кількість повторюваних <title>, які ми рекомендували унікалізувати, тому що дублі title також порушують рекомендації Google:

Уникайте повторюваних або шаблонних заголовків. Кожна сторінка сайту повинна мати унікальний описовий заголовок. Якщо кожна сторінка інтернет-магазину матиме заголовок "Розпродаж дешевих товарів", користувачі не зможуть знайти потрібну сторінку серед безлічі інших.

Велика частина description дублювали один одного і, як title, були складені у вигляді переліку ключових слів:

 

<Meta name = "description" content = "Тут ви знайдете англійський алфавіт, букви англійського алфавіту, скачати англійський алфавіт, алфавіт англійської мови">

 

Ми переробили description в нормальне закінчене речення, яке описує сторінку:

 

<Meta name = "description" content = "У цьому розділі ви знайдете різні види представлення англійського алфавіту: з транскрипцією, вимовою і прописними буквами. Також у нас є алфавіт в картинках, спеціально для дітей.">

 

Крім того, були виявлені дуже довгі description:

panda_google_4 Це явно технічна помилка, вона не є спамом, але говорить про низьку якість ресурсу. Таке формування неприпустимо.

 

У зв'язку з тим, що з description часто формується опис, а з title – посилання на ваш сайт в результатах пошуку Google, то від того, як вони складені, залежить CTR. Неінформативні, занадто довгі чи короткі описи негативно впливають на загальний рейтинг і якість сайту.

 

Спамні конструкції в шаблонній частині сайту 

 

У навігації були конструкції, на які точно «звернула увагу» Панда:

panda_google_5Немає необхідності в кожному пункті писати «онлайн перекладач», достатньо в заголовку повідомити відвідувачеві, що нижче представлений список «онлайн перекладачів».

 

Також в шаблонній частині сайту був використаний тег h1, через що на всіх сторінках було два h1. Така конструкція порушує структуру заголовків, тому на сторінці може знаходитися тільки один підзаголовок h1.

panda_google_6У посиланнях основного меню також був виявлений спам в атрибуті title:

panda_google_7Основне завдання атрибуту title в посиланнях – надавати користувачеві додаткову інформацію, якщо основний текст посилання малоінформативний (наприклад, текст посилання «тут», «там» тощо). Зловживання ключовими словами може бути розцінено як спам.

 

Цінна інформація знаходиться в другому екрані

 

Звичайно, переоптимізація – це не єдиний фактор, що впливає на потрапляння під санкції Панди. Під фільтр потрапляють сайти з поганим юзабіліті й незручною подачею основної інформації.

 

Сторінка сайту повинна відразу відповідати на питання, а не змушувати відвідувача шукати те, за чим він прийшов.

 

Так, наприклад, виглядав перший екран всіх сторінок перекладачів:

panda_google_8Ми бачимо переоптимізовану онучу тексту, і щоб дістатися до самої форми перекладача, необхідно «скролити» екран. У зв'язку з тим, що текст не є тією цінністю, заради якої користувач прийшов на сторінку, швидше за все, він піде з неї.

 

Крім оптимізації тексту і позбавлення спамних конструкцій, ми рекомендували підняти форму перекладу вгору, а текст розмістити під нею. Тепер всі сторінки перекладачів виглядають так:

panda_google_9Схожа ситуація була й на сторінках словників. Навігація за алфавітом знаходилася в другому екрані й була представлена стовпчиком, що дуже незручно:

panda_google_10Після впровадження наших рекомендацій сторінка виглядає так:

panda_google_11Тепер, щоб вибрати букву, відвідувачеві не потрібно нескінченно «скролити».

 

Після того як на сайт були внесені всі наші рекомендації, не минуло й місяця, як повернувся трафік. Хочу відзначити, що було важливо позбутися всіх помилок, тому що причиною накладення санкцій стала їх сукупність. Виправлення якої-небудь однієї проблеми не привело б до таких результатів.

 

Висновок з усього вищесказаного можна зробити наступний:

 

  • щоб сайт не потрапив під санкції алгоритму Панда, необхідно звертати увагу на правильну оптимізацію всіх елементів сайту;
  • не допускайте зайвих перерахувань ключових слів у текстах і метатегах, не зловживайте тегом <strong> і виконуйте рекомендації для вебмайстрів від Google;
  • не забувайте, що відвідувач хоче відразу отримати відповідь на своє питання, тому важлива й цінна інформація повинна знаходитися в першому екрані, а текст повинен бути структурований і легкий для сприйняття.

 

Вдалого вам просування в Google! 

 

Оригінал статті – http://siteclinic.ru/blog/case/kak-vernuli-trafik-na-sajt/