Що буде з пошуковим трафіком, якщо зняти всі куплені посилання одразу?

Опубліковано: 30.10.2015 |
Автор: Олена Камська |

Серед оптимізаторів існує думка, що не можна видаляти всі покупні посилання відразу – нібито різке зниження посилальної маси завжди призводить до просідання позицій у видачі та втрати пошукового трафіку. Вважається, що якщо з якихось причин виникла необхідність зняти велику кількість посилань, то слід розтягнути це задоволення на кілька місяців, щоб імітувати «природну динаміку» зменшення посилальної маси й уникнути падіння. 

 

Коли Google почав знижувати сайти за штучні посилання, у оптимізаторів вперше виникло питання «безпечної стратегії» чистки посилань. Потрібно було видаляти посилання так, щоб і з Google трафік повернувся, і з Яндекса не просів. З появою інструменту Disavow Links ця задача вирішилася – стало можливим відхилити посилання тільки для Google, фактично нічого не змінюючи в реальному посилальному профілі. 

 

Але коли Яндекс викотив Мінусинськ, питання про так зване безпечне очищення посилань знову стало актуальним. Згідно з заявою Олександра Садовського, щоб не потрапити під фільтр, потрібно зняти всі платні посилання один раз і назавжди. Повільне видалення посилальної маси не беремо до уваги, інструмент з відхилення посилань в Яндексі розробляти не планують. 

 

Але чи не впаде видимість у Яндексі, якщо видалити відразу всі посилання? І що буде з трафіком з Google? Ризик потрапити під фільтр, з одного боку, і ймовірність втратити трафік через різкий обвал посилальної маси з іншого ставлять оптимізаторів у стан невизначеності. 

Як позначається видалення посилань на видачі сайту в Яндексі та Google 

У нашій практиці за останні півроку було близько 50 пацієнтів, які пережили різке відхилення платних посилань. Донори цих сайтів нарощувалися через біржі, а потім з якихось причин були видалені за один раз. 

 

Ми зіставили статистику Ahrefs з динамікою відвідуваності цих сайтів і прийшли до таких висновків: 

 

1) Яндекс: різке видалення посилань на трафік не впливає 

 

Майже у всіх сайтів з нашої вибірки після відключення донорів спостерігалося падіння позицій по одним запитам і одночасне покращання видимості по іншим. При цьому в 67% ресурсів обсяг трафіку з Яндекса залишився незмінним, у 25% трохи виріс, і лише у 8% була помічена невелика просадка. 

 

2) Google: зниження відвідуваності починається приблизно через 3 тижні після відключення донорів 

 

На жаль, алгоритми Google все ще чутливі до посилань. Якщо сайт не зафільтрований Пінгвіном, то за різкого відключення посилань втрата позицій у цьому пошуковику неминуча. Серед сайтів нашої вибірки майже половина (45%) на момент видалення донорів вже перебувала під Penguin, тому втрачати їм було нічого.

 

У решти ж втрата трафіку з Google склала 20-55%. 

Кейси 

Підтвердимо висновки декількома характерними кейсами. 

 

Кейс 1. Інтернет-магазин (обладнання), мінус 80% посилань за раз 

 

Восени минулого року до нас звернувся пацієнт (обладнання для сауни) з діагнозом Penguin і ручними санкціями Google. На цей момент у сайту було близько 1500 орендних посилань, все закуповувалося в автоматичному режимі через популярний агрегатор. Оскільки відхилення через Disavow Link не допомогло, клієнт вирішив діяти радикально й видалив всі посилання за один раз. 

 

На скріншоті видно, що в листопаді сервіс Ahrefs бачив 1850 доменів, що посилаються на сайт пацієнта, а на початок березня їх залишилося тільки 400: 

1Після видалення посилань ручні санкції Google були зняті за першим зверненням в техпідтримку. Тепер ми чекаємо апдейту Penguin і повернення трафіку з Google. 

 

І, як видно за даними Я.Метрики, після видалення орендних посилань трафік з Яндекса не тільки не просів, але став поступово зростати: 
2Кейс 2. Портал з нерухомості, видалення 90% посилань за раз 

 

Пацієнт (база нерухомості) сидів на посилальній голці з 2011 року, щомісяця підвищуючи витрати на закупівлю посилань через агрегатори. Коли контрольний бюджет досяг немислимого апогею, власник сайту, незважаючи на застереження, вирішив більше не поповнювати аккаунт і видалив всі майданчики відразу. 

З більш ніж 3000 посилань в індексі Ahrefs через два місяці залишилося близько 350: 

3

Google відреагував майже миттєво – трафік з видачі почав падати приблизно через три тижні після зняття посилань: 
4На скріншоті видно, що обсяг трафіку c Яндекса не змінився, хоча сталася масова ротація позицій. За одними запитами портал випав з ТОПу на 2-3 сторінку, за іншими – вийшов у ТОП-3: 
5Кейс 3. Інтернет-магазин, мінус 85% посилань за раз 

У магазину спорттоварів, незважаючи на об'ємну посилальну масу, був відсутній трафік з обох пошуковиків. Крім ручних санкцій Google була підозра на автоматичний Penguin. В Яндексі ж, згідно з відповіддю техпідтримки, фільтрів не було. 

 

Після видалення всіх орендних донорів, посилальна маса за Ahrefs скоротилася з ~ 1000 до ~ 140 посилань: 
6Через три тижні після цього ручні санкції в Google були зняті, що проявилося в різкому стрибку трафіку з Google (наші підозри на Penguin не виправдалися). На видимості сайту в Яндексі видалення майже 1000 посилань ніяк не позначилося – відвідуваність не впала, але й не збільшилася: 
7Підвищення переходів з Яндекса, яке добре видно на графіку, ніяк не пов'язано з відключенням посилань – це реакція пошуковика на внутрішню оптимізацію. 

Так чи варто знімати всі посилання відразу? 

Оскільки пошукові системи по-різному реагують на відключення посилань, потрібно приймати рішення в залежності від поточних показників сайту. 

Можна не боятися видаляти всі посилання відразу, якщо: 

 

  • у сайту низька відвідуваність з Google; 
  • сайт знаходиться під Google Penguin; 
  • сайт потрапив під Мінусинськ, і трафік з Яндекса більш пріоритетний, ніж з Google.

 

Коли у сайту багато відвідувачів з Google та втрачати їх не можна ні в якому разі, краще продумати плавну стратегію видалення донорів, поступово компенсуючи зняті посилання крауд-маркетингом і природними згадками. 

 

Звичайно, якщо в даний момент у вашого сайту висока видимість в обох пошукових системах, не варто ризикувати досягнутим результатом і знімати всі посилання відразу з метою застрахуватися від санкцій. Але, щоб знизити ймовірність песимізації в майбутньому, посилальну стратегію потрібно переглянути, як мінімум потрібно перестати купувати нові посилання й поступово відмовлятися від донорів з добовою оплатою. 

 

Оригінал статті – http://www.searchengines.ru/articles/chto_budet_s_po.html