Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Санкції пошукових систем    Чому скачуть позиції сайту в Яндексі та Google?

Чому скачуть позиції сайту в Яндексі та Google?

like 78
45
5
28

Останнім часом все частіше виникають питання про те, чому постійно «скаче» видача. Чому відрізняються позиції сайту в реальній видачі та в сервісах для знімання позицій? Чому на двох сусідніх комп’ютерах видача може відрізнятися? Відповіді на ці питання ми дамо у цій статті.

Ми розглянемо 2 основні пошукові системи в СНД-сегменті – Яндекс і Google.

Чому нестабільні позиції в Яндексі?

Мінливість позицій у Яндексі пов’язана з двома факторами:

1. Персоналізація результатів пошуку для кожного користувача + геозалежність

Якщо ви бачите свій сайт на 5 позиції, а ваш колега за сусіднім столом у цей самий момент бачить сайт на 9 позиції, це персоналізація видачі.

Ще більше позиції можуть відрізнятися у користувачів, які знаходяться в різних містах (за геозалежнми запитами). Якщо власник сайту знаходиться в Москві, а оптимізатор – у Довгопрудному, то за одним і тим самим запитом вони одночасно можуть бачити абсолютно різну видачу.

2. Рандомізація результатів пошуку («Багаторукий бандит»)

Якщо о 10 годині ранку ви бачите свій сайт на 5 позиції, а о 12 дня на 9 – це «Багаторукий бандит» (рандомізують алгоритм).

На момент запуску «Бандит» перемішував видачу суто під час апдейтів: після одного апдейту сайт міг вилетіти з ТОПу, після наступного повернутися в ТОП, а потім знову вилетіти і т.д. З часом скачки почастішали – позиції почали змінюватися незалежно від апдейтів раз у 2-3 дні, а пізніше – щодня. Зараз за багатьма запитами видача змінюється постійно протягом дня, тобто у живому режимі.

Розглянемо докладніше кожну з причин.

Персоналізована видача

Вивчаючи розташування та поведінку своїх користувачів, Яндекс намагається зробити видачу для кожного користувача максимально точною. Під час формування персоналізованої видачі, Яндекс відстежує такі параметри:

  1. Геозалежні – Яндекс враховує місце розташування свого користувача;
  2. Історія запитів – ваша історія запитів впливає на ранжування у Яндексі. У деяких випадках достатньо кількох запитів, щоб видача почала формуватися по-іншому;
  3. Історія переходів – сайти, на які ви найчастіше заходите з Яндексу, також можуть впливати на ранжування.

У результаті два користувача з різними інтересами по одному і тому ж запиту можуть бачити різні результати пошуку.

Пример персонализированной выдачи

Як визначити, що видача за запитом персоналізована?

Якщо ваша видача не збігається з видачею за тим самим запитом за сусіднім комп’ютером, швидше за все, у вас персоналізована видача. Це можна перевірити у налаштуваннях результатів пошуку.

Настройки результатов поиска Яндекс

Галочки, які стоять у меню «Персональний пошук», говорять про те, що зараз включена персоналізована видача.

Як прибрати персоналізацію в своєму пошуку?

Для початку слід прибрати галочки в налаштуваннях «Персонального пошуку», але навіть так видача буде формуватися з урахуванням вашого місця розташування.

Найнадійніший спосіб – заміряти позиції у режимі «Інкогніто», попередньо вказавши регіон, що цікавить,  у налаштуваннях.

Як включити режим інкогніто?
Браузери Chrome і Opera – Ctrl + Shift + N
Браузери FireFox і Internet Explorer – Ctrl + Shift + P

Підсумок

Персоналізована видача робить видачу унікальною для кожного користувача Яндексу. Іноді виникають ситуації, коли користувач заміряє позиції в сервісі для знімання позицій і порівнює їх із нинішніми у себе в комп’ютері, і вони відрізняються. Це наслідок персоналізованої видачі. Видача може відрізнятися у людей за двома сусідніми комп’ютерами, оскільки  вона формується з персональних переваг користувача.

Детальніше про персоналізовану видачу можна дізнатися на сайті Яндексу:

Запуск персоналізованої видачі в Яндексі – платформа «Калінінград»;
Поліпшення персоналізованої видачі – алгоритм «Дублін»;
Пошук з урахуванням регіону.

Також рекомендуємо інтерв’ю з Денисом Рогачевським (менеджер пошукових проектів Яндексу):

 

«Багаторукий бандит»

«Багаторукий бандит» – це спеціальний алгоритм, який рандомно підмішує в ТОП нові сайти, щоб дати їм можливість накопичити ПФ. Вперше дію алгоритму було відзначено оптимізаторами влітку 2015 року.

Многорукий бандит

Якщо позиції вашого старого та трастового сайту, який роками стабільно тримався в ТОПі, з другої половини 2015 року розпочали рандомно змінюватися, швидше за все, ви стали жертвою «багаторукого бандита».

Приклад:

Пример скачков запросов

На скріншоті показані скачки за 3 запитами, які спочатку перебували в ТОПі, але потрапили під вплив «багаторукого бандита», і їх позиції почали скакати. Такі скачки тривали 4 місяці.

Як визначити «багаторукого бандита»?

Якщо позиції вашого сайту починають скакати між апдейтами, то, швидше за все, ви потрапили під вплив алгоритму. Більш того, видача може змінюватися і протягом дня. Це може привести до того, що позиції, зняті о 9:00 і о 10:00 того ж дня, можуть не збігатися.

Що робити?

Якщо ваш сайт потрапив під вплив «багаторуких», то вам залишається тільки чекати. Згодом позиції повинні повернутися.

Підсумок

Через «багаторукого бандита» видача може оновлюватися постійно, а не тільки в період апдейтів. У результаті ваш сайт протягом дня може займати різні позиції за одним і тим самим запитом.

Детальніше про алгоритм «Багаторукий бандит» можна дізнатися з блогу і доповіді Яндексу:

Тестування нового підходу до визначення релевантності документів;
Доповідь – «Gathering Additional Feedback on Search Results by Multi-Armed Bandits with Respect to Production Ranking».

Також рекомендуємо ознайомитися з відео на цю тему від Катерини Гладких (Яндекс) «Практика детермінованого хаосу»:

 

Підсумок по Яндексу

Видача в Яндексі у різних користувачів може відрізнятися, а також змінюватися протягом дня. Іноді це дуже сильно впливає на пошуковий трафік. Якщо позиції та трафік вашого сайту в Яндексі постійно скачуть, потрібно негайно визначити причину того, що відбувається – через загальну нестабільність видачі є ризики не помітити тривожних симптомів фільтрів і санкцій. Ви можете діагностувати причини стрибків самостійно за цією інструкцією або звернутися до нас, заповнивши форму «Записатися до SEO-лікаря».

Чому змінюється видача Google?

Видача Google також може змінюватися і відрізнятися від тієї, яку вам показує сервіс для знімання позицій або сусідній комп’ютер. Причина в тому, що Google, як і Яндекс, використовує персоналізовану видачу, запущену в 2009 році. Інформацію про це представники Google розмістили в своєму блозі.

Персонализированная выдача Google

Як це працює?

З того часу алгоритм розвивався, став складнішим і почав враховувати нові дані. Під час формування видачі Google враховує, увійшли ви в акаунт Google, чи ні. Якщо ви увійшли в акаунт, то будуть враховуватися наступні показники:

  1. Місцезнаходження – де ви зараз перебуваєте;
  2. Пристрій, з якого ви заходите – це може бути смартфон або планшет, видача у них буде різною;
  3. Історія пошуку – буде враховувати історію пошуку і те, на що ви клікали в результатах видачі;
  4. Google Calendar – якщо ви користуєтеся календарем, та дані в ньому можуть також впливати на видачу. Наприклад, якщо у вас у календарі заплановано авіарейс, то під час пошуку номеру рейсу буде висвітлюватися інформація про запланований рейс;
  5. Google+ – у результатах видачі можуть відображатися публікації друзів із Google+, найчастіше вони будуть у видачі внизу, але у деяких випадках можуть бути і вище;
  6. Історія візитів – якщо ви часто відвідуєте один і той самий сайт, він може підмішувати у видачу та ранжуватися вище;
  7. Закладки – сайти, додані в закладки, також можуть враховуватися під час формування видачі.

Під час формування видачі Google, без входу в обліковий запис Google, будуть враховуватися місце розташування, пристрій, історія пошуку та історія візитів.

Як визначити, чи персоналізована ваша видача в Google?

Визначити персоналізацію видачі можна приблизно так само, як і в Яндексі. У налаштуваннях пошуку Google є кнопка в правому нижньому кутку.

Настройки поиска Google

Потрібно знайти пункт «Персональні результати».

Персональные результаты Google

Детальніше про персоналізовану видачу Google:

Для ознайомлення рекомендуємо статтю Ренда Фішкіна «Elements of Personalization & How to Perform Better in Personalized Search» і відео на ту саму тему:

Постскриптум

Нестабільність видачі в Яндексі та Google ускладнює життя як оптимізаторів, так і власників сайтів. Але потрібно розуміти, що для розробників алгоритмів у пріоритеті завжди інтереси користувачів. Якщо ви все ще робите ставку на позиції, час залишити надії на те, що все стабілізується, і почати пристосовуватися до дійсності. Про те, як це зробити, ми розповімо у наступних статтях.

Не подумайте, що більше не потрібно перевіряти позиції сайту. Щоб тримати руку на пульсі і вчасно помічати тенденції до зниження чи зростання, позиції слід обов’язково перевіряти. Просто раніше це досить було робити після апдейтів або раз на тиждень, зараз же варто моніторити видачу щодня.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Андрей Д.

SEO-аналитик

Всегда знал, что моя работа будет связана с интернетом и компьютером. Начал самостоятельно учить HTML и пробовать себя в верстке. HTML давался легко, но верстать сайты было скучно. Тогда я и узнал о SEO.

С отличием завершил мастер-класс по обучению и управлению персоналом. Сдал письменный тест по английскому языку в Лондонской школе на 98%. Написал более десятка развивающих статей по SEО.

Работаю SEO-специалистом в компании SiteClinic, пишу статьи для блога. В свободное время хожу в походы.

Девиз: Just Do It

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (13 оценок, среднее: 4,69 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх