Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Копірайтинг    Як писати SEO-тексти для людей, які полюбить Яндекс?

Як писати SEO-тексти для людей, які полюбить Яндекс?

like 77
51
18
8

SEO-тексти – це тексти, орієнтовані, в першу чергу, на пошукові алгоритми, а не на людей.
Зазвичай вони малоінформативні, містять неприродні мовні звороти, надлишкові повтори ключових фраз.
Відповідно, SEO-копірайтери – це люди, які заробляють тим, що пишуть такі непотрібні та малограмотні тексти 😉 .

Ставлення Яндексу до SEO-текстів демонструє пост в блозі ПС про результати запуску «Баден-Баден».

seo-tekst-yandex-1-min

Не приховували своє ставлення до SEO-текстів представники Яндексу і раніше.

seo-tekst-yandex-2-min

Причина такого ставлення цілком зрозуміла і полягає вона не лише в турботі про користувачів.

Тексти на сайті – важливий сигнал для ранжування. Спроби вплинути на алгоритм за допомогою SEO-текстів засмічують його.

З точки зору користувачів, позиція Яндексу цілком виправдана.

Більшість користувачів інтернету просто не знає, що таке SEO-текст, ранжування, трафік. Текст їм потрібен, щоб знайти відповідь на запит. Є відповідь – добре. Ні або складно знайти – погано. SEO-тексти вирішують завдання сеошника. Що стосується завдань користувача – як пощастить.

Для оптимізаторів

SEO-тексти – це важливий інструмент вирішення основних SEO-завдань. До них належить отримання високих позицій у видачі за  запитами, що просуваються, і, як наслідок, залучення на сайт цільового пошукового трафіку. Хороший SEO-фахівець, звичайно, не забуває і про продажі та поведінкові фактори, на які впливає якість тексту. Та й просто засмічувати ефір, можливо, не хоче. Але якщо текст не потрібен користувачу, але може допомогти з просуванням, сумніви в сторону – пишемо абсолютно даремний, але робочий текст.

Так було до недавнього часу, але…

Правила гри змінилися

Після останніх оновлень Яндексу, SEO-тексти стали не лише марними, але і шкідливими для сайту. Такий текст на сторінці може працювати не в плюс, а в мінус, навіть якщо санкції до всього сайту не застосовувалися.

Те, що песимізуватися може не тільки весь сайт, але й окремі сторінки та запити, оптимізатори помітили вже давно. З виходом «Баден-Бадена» це стало офіційною інформацією. Випадків такої песимізації, за нашими спостереженнями, стало більше.

seo-tekst-algoritm-4-min

Детальніше про «Баден-Баден» і про те, як зрозуміти, чи потрапив ваш сайт під санкції, написано в блозі Олени Камськой.

У цій статті ми підготували рекомендації, які допоможуть вам зрозуміти, як писати тексти, які будуть подобатися пошуковим системам, користувачам і вирішувати SEO-завдання.

Чи потрібні тексти на вашій сторінці?

У першу чергу варто визначитися, чи потрібен для вашої сторінки текст. Особливо слід задуматися власникам категорійних сторінок інтернет-магазинів. Їх основний контент – список товарів. Додатковий текст часто не лише не потрібен користувачам, але  може і не впливати на ранжування.

Як перевірити?

Проаналізуйте ТОП видачі за основними запитами. Якщо на першій сторінці є кілька сайтів без текстів, варто задуматися про необхідність SEO-текстів і вам.

Під час аналізу орієнтуйтеся саме на сайти та сторінки вашого типу. Наприклад, якщо у вас невеликий інтернет-магазин, не варто рівнятися на популярні прайс-агрегатори.

Щоб не пробивати кожен запит вручну, можна скористатися сервісом «Моніторинг ТОПів».

Сервіс дозволяє не лише швидко отримати списки сайтів за групою запитів, але й підсвічує домени/сторінки, що повторюються. Це може бути корисним і для інших SEO-завдань.

seo-tekst-analiz-3-min

Багато оптимізаторів продовжують писати SEO-тексти за звичкою, про всяк випадок, зважаючи на ТОПи або читаючи рекомендації щодо просування п’ятирічної давності. Тому не завжди можна повністю покластися на аналіз видачі. Якщо сумніви щодо необхідності текстів все ж таки є, рекомендуємо провести експеримент.

Додайте, а пізніше видаліть тексти на декількох тестових сторінках і подивіться, як змінюється ситуація з ранжуванням запитів, які просуваються .

Щоб прискорити переіндексацію тестованих сторінок, використовуйте інструмент «Переобхід сторінок» у панелі Яндекс.Вебмайстер. Прискорити переіндексацію сторінок у Google можна, використовуючи інструмент «Переглянути як Googlebot» у панелі Google Search Console.

Переконалися, що писати текст потрібно? Давайте розглянемо, яким він повинен бути.

Як писати SEO-тексти сьогодні?

Вирішуйте завдання користувача

Описи того, «який важливий холодильник у кожному будинку…» або розповідь про те, що «під час поломки пральної машини так не хочеться повертатися до ручного прання…» – вирішують завдання SEO-копірайтера, який підганяє кількість символів, щоб швидше здати текст. Для користувача та для просування цей текст марний. Якщо його ще й нашпигувати фразами, що просуваються, не варто дивуватися санкціям на сторінці.

Ми рекомендуємо:

  • Перед тим як писати текст, проаналізуйте, що буде шукати користувач на сторінці і як текст може йому в цьому допомогти.
  • На основі аналізу складіть тезовий план для копірайтера. Він допоможе йому краще розкрити питання.
  • Робіть акцент на основній інформації та намагайтеся розташовувати її у тексті вище.

Давайте у текстах конкретику, не лийте воду

«Здійснивши замовлення у нашому магазині, Ви можете не хвилюватися стосовно доставки, кур’єри магазину завжди приїздять вчасно. Ми цінуємо Ваш час і прекрасно знаємо, як важливо бути впевненим, що покупка буде доставлена ​​в обумовлений термін, особливо коли це подарунок. Ми дбаємо про наших клієнтів, тому надаємо різні варіанти оплати, щоб Ви змогли вибрати більш зручний….»

Начебто і про доставку, і про способи оплати написано, а конкретної інформації – нуль. Уникайте подібних текстів. Давайте конкретні цифри, дані, посилання на сторінки, де цю інформацію можна прочитати.

Щоб краще зрозуміти, що Яндекс вважає водянистими та малокорисними текстами, рекомендуємо послухати Михайла Сливинського.

Для очищення текстів від води, рекомендуємо використовувати сервіс «Главред».

Не орієнтуйтеся на кількість точних входжень, щільність, нудоту

Усі ці числові показники, зазначені з надією знайти формулу ідеального контенту, тільки заважають копирайтерам і призводять до появи спамних текстів. Якщо вам необхідно просувати фразу зі словом «ціна», важливо не просто вставити в текст це слово кілька разів, а розмістити таблицю з цінами та розповісти від чого вона залежить. Хочете просунути сторінку за фразою, що містить «інтернет-магазин», – опишіть його переваги.

Завдання вжити 3-4 рази 10 фраз у точному входженні у 2000 символів зазвичай ставить хрест на якості матеріалу. Копірайтер починає концентрувати увагу не на темі, а на пошуку способів використання ключів.

Щоб не страждала якість, рекомендуємо:

  • не давайте жорстких вимог щодо кількості ключів. Краще вказувати рамки. Наприклад, не менше 2 і не більше 100;
  • допускайте використання словоформ. Не слід вимагати від копірайтера включати в текст конструкції типу: «купити Москва недорого»;
  • ставте рамки і за обсягом тексту (наприклад, не вимагати текст рівно на 2000 символів, а вказувати рамки від 1800 до 2200). Це дозволить SEO-копірайтеру не обривати думку, якщо досягнута потрібна кількість символів, або не вигадувати, що ще додати для кількості.
  • використовуйте у тексті синоніми, пошукові підказки, слова, які визначають тематику – LSI-фрази

Докладну інструкцію з підготовки ТЗ для інформаційної статті можна прочитати в нашому блозі.

Слідкуйте за актуальністю інформації

Інформація в тексті повинна бути актуальною. Якщо ви пишете про ремонт, згадуйте ті будматеріали, які можна вийти та купити. Відгуки будуть корисні, якщо вони свіжі, а не п’ятирічної давності. Під час написання текстів для комерційних сторінок обов’язково ознайомтеся з актуальними прайсами. Не забувайте міняти інформацію на сторінці у разі зміни цін.

Унікальність інформації

Зараз для просування зовсім необов’язково домагатися 100% унікальності. Алгоритми прекрасно розуміють, що в багатьох випадках це неможливо та марно. У гонитві за повною унікальністю, SEO-копірайтери часто починають вживати у тексті рідкісні фрази, змінювати порядок слів, нагромаджувати складні мовні конструкції. Текст від такої унікальності тільки страждає та стає нечитабельним. Якщо в тематиці багато термінів і загальноприйнятих фраз, знижуйте необхідний поріг унікальності.

Як перевірити текст на унікальність?

Перевірити унікальність можна за допомогою сервісів Etxt Антиплагіат і Advego Plagiatus.

Щоб ваш текст був визнаний оригіналом, варто скористатися антиплагіат-сервісом від Яндексу. Повністю від проблем, пов’язаних з дублюванням, він не позбавить. Однак шанси, що Яндекс правильно розпізнає оригінал у разі копіювання, підвищаться. Знайти інструмент «Оригінальні тексти» можна в панелі Яндекс.Вебмайстра.

Важливий момент
Додавати тексти в інструмент слід до того, як вони розміщені на сайті. Це дозволить бути впевненим, що їх не скопіюють до того, як ви додасте їх у сервіс.

Саме так рекомендують робити представники Яндексу.

antiplagiat-yandex-5-min

Експертність

Намагайтеся залучати до написання матеріалів експертів. Особливо це важливо в тематиках, пов’язаних зі здоров’ям, фінансовими ризиками. Наявність у матеріалі думки фахівця підвищить значимість тексту для користувачів і пошукових алгоритмів.

Якщо експерт не готовий сам писати матеріал, можна:

  • взяти у нього інтерв’ю та підготувати на його основі статтю;
  • попросити вказати джерела, на які можна спиратися;
  • попросити оцінити статтю після написання.

Оформлення текстів

Слідкуйте, щоб текст був не лише читабельним, але й якісно оформленим. Простирадла тексту користувачі навряд чи стануть дочитувати до кінця. Не подобаються такі SEO-полотна і пошуковим алгоритмам.

Текст повинен бути:

  • розбитий на смислові блоки;
  • містити підзаголовки;
  • важлива інформація повинна бути виділена (ключові фрази не є важливою інформацією);
  • містити марковані списки;
  • проілюстрований (за необхідності).

Грамотність

Тут, гадаю, особливо пояснювати не треба.
Перевірити текст на грамотність можна за допомогою Орфограмки.

 

На закінчення хочу зупинитися на ще одному важливому моменті. Слід розуміти, що вартість підготовки SEO-тексту та тексту нормальної якості – різна та вимагає збільшення бюджету. Час  – це гроші. Навряд чи копірайтер, що клепає SEO-тексти за 40 хвилин, зможе з такою самою швидкістю писати інформативні статті.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Александр Я.

SEO-аналитик

Специализируюсь на продвижении коммерческих сайтов. Разрабатываю стратегии для интернет-магазинов и агрегаторов. Умею выжимать максимум трафика в любой тематике.

Руковожу SEO-процессами внутренних проектов SiteClinic. Обучаю молодых специалистов команды.

Любимая цитата: Хорошо смеётся тот, кто смеётся из ТОПа

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (15 оценок, среднее: 3,93 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх