Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Копірайтинг    Як писати статті для сайтів різних тематик

Як писати статті для сайтів різних тематик

like 83
60
7
16

  1. Підготовка
  2. Написання
  3. Перевірка
      • Advego Plagiatus
      • Онлайн-сервіс перевірки тексту Text.ru
      • SEO-аналіз тексту від Advego
      • Главред
      • Тургенєв
      • Орфограмка
  4. Схвалення
  5. Висновок

В SEO-компанії стикаєшся із завданнями щодо написання текстів для сайтів різних тематик: від візерунків шпалер до вивезення сміття та онлайн-кредитування. Бути компетентним в усьому неможливо, тому слід розібратися, як організувати процес створення багатотематичного контенту.

Підготовка

Підготовка до написання тексту для сайту складається з декількох етапів:

  • Отримання ТЗ від SEO-фахівця.
  • Вивчення сайту та сторінки, на якій буде розміщений текст.
  • Отримання інформації від власника/контент-менеджера сайту.
  • Аналіз інформації в інтернеті.

Детальніше розберемо кожен з них.

Отримання ТЗ від SEO-фахівця

Для написання тексту, який принесе користь у просуванні сторінки, потрібно гарне технічне завдання від SEO-фахівця. Раніше у блозі вже була стаття про те, як створити ТЗ копірайтеру. Цю інформацію можна використовувати і зараз.

Якщо у вас є штатний автор, працювати над створенням контенту простіше. Він розуміє аудиторію сайту, завдання, які ставляться перед текстом. У такому випадку ТЗ може бути коротким. Досить позначити ключові слова, вказати кількість символів:

Краткое ТЗ на написание текста для страниц

Якщо готуєте ТЗ для віддаленого автора на одній з бірж, прописуйте всі пункти якомога докладніше:

Пример расширенного ТЗ для удалённого исполнителя

Також докладне ТЗ необхідне під час внесення коригувань у вже існуючий текст на сторінці:

Пример расширенного ТЗ для внесения правок в уже существующий текст

Таке технічне завдання не тільки показує, що саме слід змінити у тексті, щоб не нашкодити. Воно мінімізує час на доопрацювання. З ТЗ автор дізнається, що конкретно ви хочете отримати в результаті, яка інформація зараз актуальна.

Під час створення технічного завдання важливо вказувати не конкретну кількість символів і входжень ключових запитів, а їх рамки. У такому випадку ви отримаєте більш інформативний і закінчений опис. Автор не буде лити воду, щоб отримати зазначену кількість знаків, обривати оповідання одразу на 2 тис. символів або неприродно вводити ключові слова. Знову ж, зі штатним фахівцем таких проблем не виникне.

Деякі біржі не дозволяють ставити рамки за кількістю символів. Якщо ви замовляєте роботу у віддаленого копірайтера, уточнюйте цей момент у картці замовлення, обговорюйте в особистих повідомленнях. Крім того, якщо вам прислали інформативну статтю з хорошим змістом і мінімумом води, не забудьте заохотити автора – доплатити за перевищену кількість символів. Таким чином ви знайдете розумного фахівця в вашій тематиці та людину, котра розумітиме ваші завдання у подальшому, а не обриватиме думку, тому що досяг зазначеної кількості знаків.

Вивчення сайту та сторінки, на якій буде розміщено текст

Перш ніж приступити до написання тексту на сторінку, слід детально вивчити її. Це дасть розуміння, що саме потрібно описувати, і частково – яка її цільова аудиторія.

Якщо ви пишете текст для комерційного сайту, детально переглядайте також сторінки «Про нас», «Оплата та доставка». Ця інформація буде корисна під час опису конкретної позиції як додаткова порада користувачам, що необхідно зробити, щоб придбати її. Для отримання більш докладної інформації ви також можете пройти шлях від додавання товару в кошик до оформлення замовлення.

Добавление информации об оплате и доставке в описание часов

Буває, що на сторінці представлено кілька позицій, але стоїть технічне завдання на опис усієї колекції або категорії товару. В такому випадку краще відразу уточнити, чи слід описувати тільки те, що є, або ж товар у подальшому буде додаватися.

Отримання інформації від клієнта

Якщо інформації на сайті недостатньо, для її уточнення необхідно звернутися до власника сайту/контент-менеджеру. Цей пункт обов’язковий під час написання статті для головної сторінки, сторінки «Про компанію».

Перед цим вивчіть сайти-конкурентів і сформуйте список питань, відповіді на які хочете отримати. Таким чином, ваш текст буде описувати конкретну компанію, містити менше води, більше корисної інформації.

Аналіз інформації в інтернеті

Потрібно, якщо ви зовсім не розбираєтеся або поверхово розбирається в темі. Якщо ви експерт у тематиці та знаєте більше, ніж достатньо для користувача/покупця, можете пропустити цей пункт *.

*Я б не радила цього робити. У статтях конкурентів можна знайти нові ідеї, подивитися приклад структури. Крім того, якщо ви самі пишете для свого сайту, можете знайти фішки для вдосконалення сторінок.

Щоб найбільш повно зібрати інформацію, потрібно:

      • Ввести в пошуковий рядок назву статті, ключові запити, які потрібно використовувати, у декількох варіаціях.

Трапляється, що за основним запитом у прямому входженні у видачі немає корисної інформації. Наприклад, можуть ранжуватися картки товару, у той час коли вам потрібно описати категорію. Наприклад, у видачі за запитом колекції шпалер в основному картки артикулів:

Страницы карточек товара в выдаче по запросу «обои Core»

Однак, якщо вказати виробника, додати слова «купити», «замовити» та ін. у видачі з’являться сторінки категорій/колекцій:

Выдача по запросу «купить обои коллекции Core»

      • Знайти офіційний сайт виробника та подивитися інформацію на ньому.

Якщо потрібен текст на сайт, який реалізує товари інших виробників, важливо вивчати інформацію на їх офіційних сайтах. Це дозволить вказати коректні дані та дасть додаткову інформацію для написання статті.

      • Виділити факти.

Іноді сторінки у видачі не містять тексту зовсім або містять переважно водянистий контент, який не несе користі. У цьому описі годинників я виділила інформацію, яка може бути дійсно корисна для користувача:

Водянистое описание часов

Якщо потрібно зробити якісний і короткий опис, корисну інформацію іноді доводиться збирати по словам.

Під час аналізу текстів на сторінках вибирайте тільки найбільш інформативні частини. Упускайте воду, оцінки, історичні екскурси (якщо у вас сайт історичної тематики, можна використовувати).

 История бренда на странице категории часов

Навряд чи користувач, який шукає годинник, буде орієнтуватися на історію розвитку бренду.

Для збору інформації заведіть окремий документ. Таким чином ви зможете використовувати її під час написання, не згадуючи, «де ж я це бачив».

Написання

Хороша підготовка – 90% написання статті. Після збору інформації залишається тільки оформити її.

Якщо пишете статтю за ТЗ, як правило, для неї вже вказано заголовок, підзаголовки та структура. Якщо під час аналізу даних ви побачили, що можете зробити краще, запропонуйте цей варіант і додайте після схвалення.

Якщо пишете статтю самостійно, придумайте заголовок. Під час його створення враховуйте тематику сторінки, ключові слова. Детальніше про те, як скласти заголовок, у статті – «Тут повинен бути заголовок. Що робити, коли не знаєш, як назвати статтю?».

Структура залежить від зібраних даних. Вона обов’язково повинна містити вступ, кілька пунктів і висновок. Якщо пишете про товар, потрібно описувати його особливості, переваги. У тексті про компанію повинен бути пункт про переваги співпраці з нею.

Порада: якщо не знаєте, як почати, або вступ водянистий, краще відразу залиште, як є. Це допоможе перебороти страх чистого аркуша, адже хоч щось вже написано. Коли закінчите статтю, цю частину можна прибрати без втрати сенсу.

Зазвичай я видаляю 2-3 перших речення.

Водянистое вступление, которое можно удалить

Важливо! Є специфічні теми, для написання хороших статей на які потрібна допомога фахівця або глибоке вивчення інформації, яка може зайняти не один день. Якщо розумієте, що не впораєтеся із завданням самостійно, є 3 виходи із ситуації:

  • Проконсультуватися з фахівцем по пунктам статті відразу після створення структури.
  • Попросити, щоб фахівець подивився вашу роботу після її написання, вніс коригування/додав коментарі.
  • Замовити статтю у віддаленого виконавця, який спеціалізується на цій тематиці.

Перевірка

Після того, як робота буде написана, потрібно перевірити її за допомогою інструментів. Не нехтуйте цим. Є показники, які не можна з’ясувати «на око», наприклад: унікальність, водність. Крім того, завжди залишається людський фактор.
У своїй роботі я використовую кілька інструментів:

  1. Advego Plagiatus

Використовую для перевірки унікальності тексту.

Ось так виглядає інтерфейс сервісу:

Advego Plagiatus

Інструмент шукає збіги у Яндексі, Google, Bing, Yahoo, Nigma та інших пошукових системах. Після цього показує ступінь унікальності, відсоток збігів вашого тексту та тексту на інших сторінках, адреси виявлених збігів. Неунікальні частини виділяються жовтим.

У налаштуваннях можна встановити розмір шингли, пошукової фрази, вибрати пошукові системи, за якими буде здійснюватися пошук.

Плюси: безкоштовна десктопна версія, можна скачати з офіційного сайту Advego. Є можливість швидкої або глибокої перевірки (зазвичай використовую швидку). Підсвічує неунікальні фрагменти

Мінуси: у десктопной версії часто з’являється капча (це відволікає), унікальність може змінюватися під час кожної наступної перевірки одного і того ж самого тексту.

  1. Онлайн-сервіс перевірки тексту Text.ru

Використовую для перевірки унікальності тексту, водності, заспамленності.

Ось так виглядає результат перевірки:

Проверка фрагмента текста сервисом text.ru

Якщо текст не на 100% унікальний (як у нашому випадку), натисніть «Детальніше» – будуть виділені неунікальні частини. Щоб подивитися водянисті чи заспамлені фрагменти, натисніть «Детальніше» у блоці «SEO-аналіз тексту».

Плюси: онлайн, підсвічує неунікальні та водянисті фрагменти, слова, якими переспамлений текст. Показує заміну символів – слова, що складаються з літер різних алфавітів.

Мінуси: без реєстрації є тільки 10 перевірок на день, не завжди коректно працює під час видалення перевіреного тексту та додавання на перевірку нового – доводиться перезавантажувати сторінку або закривати її та заново відкривати у новому вікні (якщо перезавантаження не допомогло).

  1. SEO-аналіз тексту від Advego

Показує водність, класичну та академічну нудоту, кількість стоп-слів і т.д. Використовую для аналізу частоти фрази/слова.

Результат перевірки тексту виглядає таким чином:

Проверка фрагмента текста сервисом SEO-анализа текста от Advego

Рекомендую, щоб частота слова/фрази не перевищувала 3-3,5%.

Плюси: доступний онлайн без реєстрації, дає основну SEO-інформацію про текст.

Мінуси: не знайшла мінусів під час використання для перевірки частотності.

  1. Главред

Допомагає зробити текст кращим – виділяє стоп-слова. Є дві версії: добрий і злий (retro.glvrd.ru).

Увага! Йому не подобаються займенники. Зовсім.

Результат перевірки виглядає так:

Проверка фрагмента текста сервисом Главред

Текст оцінюється від 1 до 10 – чим вище, тим краще. Не слід досягати максимального результату. Рекомендую, щоб показник був вище 7,5, в ідеалі – більше 8.

Якщо навести на слово або фразу, виділену помаранчевим, праворуч можна побачити причину і пораду, як зробити краще.

Корисна примітка: Якщо в ТЗ віддаленому виконавцю вказуєте, що стаття повинна отримати не менше 7,5 або 8 балів за Главредом, врахуйте, що вам можуть надіслати абсолютно «сухий» текст, що погано читається, який буде більше схожий на перелік слів. Також бувають випадки, коли виконавець відмовляється працювати, якщо бачить у технічному завданні вимоги щодо Главреду.

Плюси: доступний онлайн без реєстрації, немає обмежень за кількістю перевірок, показує проблеми та приклади їх вирішення.

Мінуси: не завжди текст, якому Главред поставив 7,5, дійсно інформативний, є труднощі під час роботи з віддаленими виконавцями, іноді дуже прискіпується.

  1. «Тургенєв»

Ще один сервіс для покращення тексту. Для його використання обов’язкова реєстрація. Створено для оцінки ризику потрапляння під «Баден-Баден», але буде корисний, навіть якщо ви зовсім не просувається під Яндекс.

Ось так виглядає перевірка:

Проверка текста сервисом Тургенев

Сервіс знаходить переспам і воду, стилістичні помилки, аналізує читабельність. Він так само, як і Главред, виставляє оцінку, проте, чим вона нижча, тим краще.

Плюси: онлайн, аналізує різні показники, показує проблеми та дає рекомендації, як їх виправити.

Мінуси: доступний після реєстрації.

  1. Орфограмка

Використовую цей сервіс після усіх коригувань. Виявляє орфографічні, пунктуаційні, стилістичні, типографічні помилки. Можна перевірити красу та якість. Допоможе знайти те, що не впало в око.

Проверка текста сервисом Орфограммка

Плюси: показує помилку та пояснення до неї, можна додати фрази, яких немає в словнику, виявляє помилки, неузгодженості, навіть биті посилання, є історія перевірок.

Мінуси: доступний за передплатою, іноді перевірка може тривати довше, ніж звичайно.

Детальніше про сервіси у статті – «Створюючи ідеальний текст: 5 сервісів на допомогу копірайтеру».

Схвалення

Завершальний етап роботи над текстом. Перш за все, слід показати статтю SEO-фахівцеві, який поставив завдання. Він проаналізує її на входження ключових запитів, їх природність. Скаже, що необхідно додати чи прибрати. Як правило, на цьому все закінчується.

Якщо вашу роботу повинен схвалити ще і власник сайту/контент-менеджер, старайтеся уважно поставитися до його зауважень, зрозуміти, що він насправді хоче. Якщо ви не згодні з правками, аргументуйте, чому так не можна, знайдіть компроміс.

Про те, що робити, якщо клієнт не сприймає інформаційний стиль, можна дізнатися з рекомендацій Максима Ільяхова.

Висновок

Писати тексти для сайтів різних тематик складно, але можливо. Однак для цього потрібна робота не лише автора, а цілої команди. Тільки в такому випадку можна домогтися бажаного результату.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Юлия Р.

SEO-аналитик

Начала путь в компании с редактора.

Сейчас продвигаю сайты, делаю аудиты, пишу для блога Siteclinic.ru.

Девиз: Делай хорошо - плохо само получится

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (16 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх