- (Обновлено: ) Анна Себова
У своїх аудитах, ТЗ копірайтерам, статтях ми часто згадуємо «воду» в текстах. Начебто всі розуміють, що це і як від неї позбавлятися, але на практиці часто виходить не так. Тому сьогодні хочемо на прикладах показати, що таке «вода», пояснити, чому вона шкодить, і запропонувати варіанти, як її замінити. Тим паче, зараз літо і можна підтягнути хвости.
Як приклад вибрали тематику «організація корпоративів», щоб розібрати тексти на сайтах не лише зі сторони тих, хто їх пише, а й зі сторони потенційних клієнтів. Тексти, використані в якості прикладів, узяті з сайтів, які знаходяться в ТОП-10 Google і Яндекс.
Практично на всіх топових сайтах цієї тематики в текстах є «вода»:
(До речі, це мій «улюблений» приклад входження запитів у текст. Хтось і справді думає, що можна починати текст такою фразою?)
7 з 10 сайтів не дають конкретної інформації про те, що входить у послугу «Проведення корпоративу», скільки це буде коштувати (хоча б орієнтовно) і навіть не пропонують безпосередньо звернутися за консультацією телефоном.
2 глобальних ознаки «води» у тексті:
1. Прочитали текст, але здається, що ви нічого не читали (текст не містить ніякої нової інформації, жодної конкретики, описує відомі всім факти):
1) “Варто сказати, що місто, в якому відбувається якісна організація свят – Одеса – є містом контрастів. Тому, якщо від заходу Ви хочете отримати, в першу чергу, незабутні враження, то вирушайте в Одесу”!
2) ” Корпоратив – досить незвичайне свято. Дехто чекає його з нетерпінням, сприймаючи ідею повеселитися з колегами позитивно. Деякі не зовсім впевнені, як реагувати, оскільки серед співробітників не завжди є друзі”…
3) “Робота це те місце, де ми проводимо значну частину свого життя. Тому не дивно, що колеги стають нашими друзями, а колектив другою нашою родиною. І якщо в звичайній родині є пам’ятні дні для свят, то в робочій стихії це корпоративи” і т. д.
2. Ви взагалі не захотіли читати текст.
Найчастіше «водянисті» тексти виглядають, як «простирадло», і їх не рятують навіть улюблені марковані списки та підзаголовки. Вам буде достатньо переглянути одну пропозицію, щоб зрозуміти – читати далі немає сенсу.
На сторінках, які продають послугу, не потрібен текст, «завдовжки з життя». Для тематики організації корпоративів буде досить основної, але конкретної інформації про те, як ви надаєте послугу, та контактів, щоб обговорити деталі. Наприклад:
Зверніть увагу: якщо в результаті аналізу ви прийшли до висновку, що на сторінці потрібен текст, більший за обсягом і такий, що включає ключові запити, за якими просувається сторінка, – напишіть його.
Просто розмістіть текст за такою схемою:
- Угорі сторінки – найважливіша інформація, написана по-людськи, з розрахунку на те, що її хтось дійсно читає – так, такі люди є. Пам’ятайте, що ви звертаєтеся до потенційного клієнту, а не до робота пошукової системи.
- Нижче – додаткова інформація, наприклад, короткі поради щодо організації. Не щось у стилі «Вибір хорошого ведучого в Одесі – дуже важливий, мабуть, ще важливіший, ніж місце проведення вашого свята», а саме поради, які можуть стати у нагоді.
Наприклад:
Якщо ви хочете організувати костюмовану вечірку, краще призначити людину, яка буде заздалегідь записувати майбутні костюми кожного учасника, щоб не було повторень. Це може бути ваш співробітник або організатор із компанії «УРА-свято».
Так ви дали пораду, яка може стати в нагоді, і згадали себе.
Невдалий приклад:
Є підзаголовки, фото та списки, але текст загальний, у ньому немає діалогу з користувачем, немає зв’язку з послугами і можливостями компанії. Зазвичай подібні тексти роблять для того, щоб включити потрібні запити, але забувають, що їх можна писати так, щоб переконати клієнта замовити послугу.
Про те, як робити тексти 2 в 1 – для користувача та пошукової системи – можна почитати тут.
Як позбавлятися від «води»
Людина прийшла на сайт за запитом «організація корпоративів». Вона знає, що їй потрібен корпоратив у його місті, а ви його можете організувати. Ваше завдання – переконати зацікавленого користувача у тому, що зробите найкращий корпоратив.
– Приберіть вступ заради вступу. Ми боїмося почати текст, звертаючись до потенційного клієнта «у лоб», нам хочеться якось підвести до теми. Замініть вступ у стилі «Варто сказати, що місто, в якому відбувається якісна організація свят – Одеса – є містом контрастів».
– Приберіть загальні фрази, додайте уточнення, які виділять послуги вашої компанії серед інших. Наприклад, замість пункту «Ми врахуємо всі нюанси» перерахуйте, які нюанси ви можете врахувати: складете список запрошених гостей і розсадите їх; передбачте раптову зміну погоди; продумає меню на потрібну кількість осіб; замовите декорації в корпоративному стилі та ін.
Працюючи з клієнтами, ви краще знаєте, що їх цікавить, і що з цього ви можете зробити, – напишіть про це.
Примітка: Якщо ваші конкуренти працюють так само, але не пишуть подібні уточнення, – виграйте на цьому. Євген Ромат, розкриваючи тему УТП компаній у своїй книзі про рекламу, писав:
«УТП у даному випадку будується на певній характеристиці, властивій усій продуктовій групі, проте конкуренти поки що не використали її як основний аргумент своєї рекламної кампанії».
– Приберіть інформацію, яку користувач знає і без вас. Задайте собі 2 питання: Чи зміниться зміст тексту без цієї фрази? Я сказав щось нове клієнту? Якщо ні – вам слід її прибрати. Приклади:
- «Організація корпоративу дає можливість зблизити колектив і подарувати йому приємне проведення часу» – у вас комерційний сайт і ви не відповідаєте на питання «Чому варто робити корпоратив?», ви вже пропонуєте організувати його.
- «Корпоратив – це свято, яке Ви відзначаєте у колі своїх співробітників по роботі. Приводів для цього є дуже багато» – та невже?
- «І як виявляється, на службовому святі можна розгледіти своїх колег абсолютно з іншого боку, позитивного та дуже навіть дружного» – а в звичайні дні всі один одного ненавидять?
Говорити відверто з користувачами непогано, важливо те, про що ви говорите і чи є в цьому сенс.
Чим замінюємо
Відразу почніть з того, що ви пропонуєте, з огляду на все, що писали вище. Приклад:
У event-агенції «УРА-свято» можна замовити повну організацію корпоративу з нуля або допомогу на окремих етапах організації (наприклад, сценарій свята, оформлення приміщення, замовлення діджея).
За умови повної організації свята, ми:
– самі знайдемо місце для проведення корпоративу й узгодимо все необхідне з власниками та адміністраторами;
– складемо сценарій заходу;
– прикрасимо місце проведення;
– знайдемо ведучих, Dj, аніматорів, фотографів (за необхідності) …
Кожен етап ми попередньо погоджуємо з вами.
Обговорити деталі вашого майбутнього корпоративу та ваші побажання можна телефоном… або у нас в офісі за адресою: вул…
Як приклад ми брали організацію свят, але подібний опис послуг доречний практично завжди.
Крім опису послуг, можна розмістити:
– ваші відео, фото (особливо актуально в подібній тематиці) – фото, взяті з мережі, можуть відштовхувати та наводити на думки, що у компанії не було успішних проектів;
– реальні відгуки ваших клієнтів;
– слушні поради щодо організації свята;
– орієнтовні ціни.
Чому важливо прибирати «воду»
1. У вас є конкуренція і треба вигідно виділятися. Людина шукає організатора свята. У його місті є 10 компаній, які надають таку саму послугу, і тексти 7 з них не відрізняються особливою інформативністю.
Це перевага. Надайте все необхідне, щоб користувач не пішов розчарований шукати компанію, яка на сторінках свого сайту може адекватно розповісти, чим допоможе йому.
2. Ви зробили сайт, щоб користувачі не тільки знаходили вас у пошуку, але і купували ваші послуги. Не можна зациклюватися на оптимізації сторінки під ключові запити та на об’ємі тексту, як у конкурента. Якщо текст ні про що, користувач може піти з сайту, не зважаючи на суперякість ваших послуг і кількість задоволених клієнтів. Він так і не дізнається про це.
3. У користувачів немає часу шукати на сайті натяки на потрібну йому інформацію або дзвонити всім компаніям і слухати пропозицію кожної. Напишіть текст так, щоб єдиним питанням потенційного клієнта залишилася вартість послуг. У протилежному випадку він вибере ту компанію, яка дала йому потрібну інформацію, або піде за порадою до друзів/знайомих.
Висновок
Пам’ятайте, що ви створювали сайт не для того, щоб він просто був, а для користувачів, які можуть стати вашими клієнтами. Наповнюючи сайт текстами, подумайте, навіщо людина прийшла на сайт, відповідь на який запит вона хотіла отримати, чим ви можете їй допомогти і як переконати її в тому, що краще звернутися саме до вас. Пишіть докладно, але по темі, та враховуйте тематику свого сайту.
Еще по теме:
- Крапка, крапка, кома: огляд частих помилок пунктуації та способи їх усунення
- 7 міфів про копірайтерів
- Advego VS плагіат. Як одне слово робить текст «унікальним»
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.