- (Обновлено: ) Дмитрий Л.
- 20 минут
Зміст статті:
У цій статті ми детально розберемо незамінний інструмент будь-якого seo-шника — Ahrefs.
Почати варто з виділення того, що у даному сервісі можна подивитися і коли його використовувати.
Ahrefs дуже корисний для:
- Оцінки посилальної маси
- Оцінка посилальної маси конкурента і, як наслідок, визначення стратегії власного посилального просування.
- Перевірка можливих сайтів донорів (сайти, на яких ви хочете поставити/купити посилання).
- Оцінка власного посилального профілю (кількість і якість доменів донорів).
- Динаміка посилань (скільки і коли з’явилося або пропало посилань).
- Аналізу конкурентів
- Оцінка посилальної маси.
- Оцінка трафіку
- Оцінка позицій.
- Оцінка контенту.
- Аналізу ключових слів
- Аналіз проблеми ключових слів для вашої тематики.
- Пошук інформаційних запитів, сформованих як питання.
- Пошук підказок.
- Пошук нових запитів за останні кілька днів.
- Аналіз трафіку за ключовими запитами й оцінка вартості контексту за ними.
- Можливість оцінки за різними країнами і пошуковими системами.
- Ведення та відстеження власних проектів
- Відстеження власних позицій і трафіку.
- Аналіз власного сайту на наявність проблем.
- Пошук свіжого контенту за заданим запитом (допоможе у розвитку блога).
Як ми бачимо, пунктів багато, але в кожному з них є моменти, про які ви могли не знати або не використовуєте часто.
Відбувається це з 2 причин:
- Інструмент новий і ви просто не встигли до нього дістатися.
- Ви не знайшли застосування даному інструменту.
Про все це ми сьогодні і поговоримо у нашій статті.
Давайте ж розкриємо весь прихований потенціал Ahrefs і вичавимо максимум.
Оцінка посилальної маси
Тут у Ahrefs-у, мабуть, немає конкурентів. Ми можемо досконально оцінити прямі посилання як на наш сайт, так і на сайт конкуренту. Визначити погані посилання, які нам шкодять. Також ми можемо оцінювати можливих донорів за їх посилальними показниками.
Як провести якісну оцінку посилальної маси в Ahrefs, ми вже писали в одній зі статей. Ознайомитися з якою можна за посиланням — /blog/seo-instrumenty/analiz-ssilochnoy-massy/.
Але що ж випущено?
Зараз Ahrefs дозволяє аналізувати не тільки зовнішні посилання, свої або конкретних конкурентів, але і оцінити внутрішню перелінковку та багато іншого.
Внутрішні беклінки
На мою думку, дуже корисна штука. Перевірка внутрішньої перелінковки в реаліях сучасного SEO дуже важлива. З цим інструментом можна якісно побудувати внутрішню посилальну стратегію.
Де дивитись?
У верхньому меню вибираємо інструмент «Сайт Експлорер». Далі в лівому бічному меню в блоці «Нормативний профіль», знаходимо – «Внутрішні беклінки».
У вікні бачимо перелік внутрішніх сторінок із зазначеними сторінками, на які вони посилаються.
Розглянемо роботу інструменту на прикладі популярного інтернет-магазину одягу – Lamoda.ru.
Таким чином, ми можемо оцінити свій сайт на якість внутрішньої перелінковки та зрозуміти, на які сторінки йде занадто мало внутрішніх посилань, а на які, навпаки, занадто багато.
Що додатково можна подивитися?
У верхньому меню фільтрів ми можемо дізнатися:
- Загальну кількість внутрішніх посилань.
- Які внутрішні посилання з перенаправленням.
- Які з посилань nofollow.
- Посилання, які виходять із інформаційних сторінок сайту.
Таким способом аналіз внутрішніх посилань сильно спрощується. SEO-фахівцям стає легше виявити проблеми внутрішніх посилань, редиректи і те, що парсер міг пропустити.
Перехресний аналіз посилань
Теж дуже цікавий інструмент, який дозволяє знайти домени, на яких розміщені посилання відразу на декількох конкурентів.
Розглянемо на прикладі, знову ж таки, інтернет-магазину одягу Lamoda.ru і 2 його конкурентів. У вікні вводимо домени конкурентів, у нашому випадку це – brandshop.ru і zarina.ru. А в полі “Але не посилається на” вводимо наш домен.
У результаті ми отримаємо список майданчиків, які посилаються відразу на 2 наших конкурентів, але не посилаються на нас.
Чим корисний інструмент?
У перехресному аналізі посилань ми можемо виявити домени донорів, які посилаються на наших конкурентів, і на яких потенційно можемо розмістити посилання ми.
Кращі сторінки щодо приросту посилань
У кожного SEO-фахівця виникає питання, скільки ж посилань закуповувати на ту чи іншу сторінку в день, тиждень, місяць.
Відповідь на питання дадуть наші конкуренти, які за посилальним профілем схожі з нашим сайтом, але знаходяться на позиціях вище.
У меню «Кращі сторінки» -> «За приростом посилань», ми можемо подивитися сторінки конкурентів і динаміку зростання посилань на них.
Виходячи з цих даних, ми можемо якісно побудувати кількість посилань стратегію і дати клієнту чітку відповідь за кількістю посилань, які ми маємо намір купити в тиждень або на місяць, і на які сторінки.
Усі нюанси в пошуку та оцінці нових і наявних посилань ми проговорили, давайте перейдемо до фішок, якими можна скористатися в Ahrefs для більш детального аналізу конкурентів.
Аналіз конкурентів і донорів
Як ми говорили раніше, Ahrefs дозволяє дивитися не лише контрольний профіль наших конкурентів, а й оцінити їх трафік, ключові запити, позиції та контент.
Почнемо з аналізу ключових слів.
Ключові слова та позиції
Вкладка «Ключові слова» дозволяє оцінити, за якими ключовими запитами і на які сторінки заходять до наших конкурентів. Також показані позиції за запитами в пошуковій системі.
З якою метою ще буде корисний інструмент?
Інструмент аналізу ключових слів буде незамінний під час вибору і аналізу потенційних доменів-донорів.
Приклад:
Припустимо, у вас є інтернет-магазин, який займається продажем жіночих аксесуарів. Ви обрали кілька потенційних донорів, але вибрати потрібно одного з них. Припустимо, це інформаційні жіночі портали – www.passion.ru і www.marieclaire.ru.
У цьому випадку ми будемо їх порівнювати саме за допомогою інструменту «Ключові запити».
Як робити?
Перевіряємо кожного з донорів у цьому інструменті за кількома параметрами:
- Кількість запитів (відповідно до нашої теми та сторінки, на яку хочемо посилання).
- Позиції за такими запитами.
- Трафік на сторінки, на які хочемо отримати посилання.
www.marieclaire.ru
Ми бачимо перелік всіх запитів з входженням слова «аксесуари», позиції та трафік за ними.
www.passion.ru
Збільшити
Як ми бачимо, другий донор нам підходить більше.
У нього:
- Запити, що нас цікавлять більш частотні.
- Позиції за запитами високі.
- Трафік кращий.
Фільтр за фразами ключового слова дозволяє шукати потрібний контент не лише на тематичних майданчиках, а й допопомагає знайти його на загальнотематичних ресурсах.
Папки та субдомени
У Ahrefs з’явилися нові функції: можливість оцінки трафіку на підпапках і субдоменах в цілому.
Топ-подпапки
Тут вказані всі папки, в тому числі і регіональні, якщо вони є, домени і трафік, що надходить на них. Розташовані підпапки за спаданням трафіку: від більш до менш трафікових.
Приклад регіональних підпапок сайту — auto.ru:
Топ-субдомени
Тут сенс, як і в ситуації з підпапки. Вказані всі субдомени, в тому числі і регіональні, від тих ,що більше приносять трафіку до тих, що приносять менше.
Приклад реалізації регіональних субдоменів сайту — rendez-vous.ru:
Чим і коли корисна функція?
Ця функція дуже корисна сайтам, які просуваються в різних регіонах. З її допомогою ми можемо оцінити трафік на регіональні субдомени або папки конкурентів, які також просуваються під різні регіони, і зрозуміти, що ж буде вигідніше – підпапка або субдомен.
Аналіз контенту
Ми собі уявляємо трохи інше під поняттям «Аналіз контенту», але все ж таки.
Аналіз контенту в Ahrefs є переліком інформаційних сторінок, на які найчастіше посилаються.
Для цього переходимо до блоку «Кращі сторінки» → «Топ-контент».
Тут показані інформаційні сторінки з кількістю донорів на кожну і посилання з соціальних мереж.
Розглянемо приклад на порівнянні двох блогів інтернет-магазинів одягу — www.laredoute.ru i www.bonprix.ru.
www.laredoute.ru
www.bonprix.ru
Як ми бачимо, другий сайт приділяє більше уваги своєму блогу. На кожну сторінку посилається значна кількість доменів і багато посилань веде з соціальних мереж. Від такого блогу більше сенсу і користі, ніж від блогу першого сайту.
Як використовувати отриману інформацію?
Маючи базу конкурентів, ви можете оцінити їх інфоконтент і дати відповіді на кілька запитань:
- Чи потрібен мені блог як у конкурента, і скільки він принесе мені трафіку (якщо немає блогу)?
- Які статті більше приносять трафіку, і чи варто їх теж додати (якщо блог є)?
Аналіз ключових слів
Ahrefs дозволяє нам проводити аналіз ключових запитів.
Для отримання докладної інформації за ключовими словами, потрібно перейти у верхньому меню на вкладку – «Аналіз ключових слів» або «Дослідження ключових слів».
Інструмент дозволяє отримати детальний звіт за цікавим ключовим словом з розширенням, додатковими ідеями для збільшення семантичного ядра за різними країнами та регіонами.
Отже, що цікавого ми можемо подивитися в аналізаторі ключових слів від Ahrefs?
Загальна інформація за заданим ключовим словом
Тут все гранично зрозуміло. Забиваємо пошуковий запит і отримуємо загальну інформацію.
Давайте подивимося, що покаже інструмент за запитом – ремонт холодильників.
Збільшити
Зупинимося на показнику – Обсяг трафіку.
У довідці від Ahrefs з приводу Обсягу трафіку для аналізу за Google сказано:
В Google Keyword Planner (який є основним джерелом цих даних) вони називають це «Пор. щомісячні пошуки ». Але зараз у Ahrefs є можливість перевірки даних по Яндексу.
Як ми бачимо на скріншоті вище, за запитом «ремонт холодильників» (у точній формі) в пошуковій системі Яндекс у регіоні Росія, щомісяця переходять у середньому 7 тисяч осіб (середні дані за 2 роки).
Давайте перевіримо, наскільки точні показники, і чи збігаються вони з Яндекс.Вордстатом.
Як бачимо, за останній місяць за запитом у точній формі за заданим регіоном перейшло майже 10 тисяч чоловік.
Ви скажете: «Ну і що, адже дані вказані в середньому значенні». Тоді ми переходимо до оцінки сезонності даного запиту без лапок і бачимо наступне.
Запит має сезонність і в березні (ми отримали число 10 тисяч) майже наймінімальніша популярність даного запиту.
Будемо чекати, поки Ahrefs напише з приводу даних з Яндексу в своєму мануалі.
Але не все так погано.
Для аналізу ключових запитів в Google Ahrefs все ще більш корисний, оскільки збір і визначення частот ключових запитів для Google залишається болючою темою.
Чому?
Зібрати частоти для Google ми можемо в Google ADS за наявності прокачаного, платного аккаунту і при цьому все ще отримуємо приблизні результати. За допомогою Ahrefs і його даних робота з семантикою під Google набагато спрощується.
Йдемо далі.
Усі ключові ідеї
На сторінці «Усі ключові ідеї» виводяться усі варіанти розширень для введеного ключового слова. Також можемо бачити трафік за даними ключам і приблизну плату за контекстну рекламу за ними.
Що корисного можемо дізнатися?
Ahrefs показує складність ключових запитів і коефіцієнт повернення.
Давайте детальніше:
Складність ключових запитів
Ось що пише Ahrefs з приводу цього параметра:
Таким чином, отримане число дає розумну оцінку того, скільки доменів, що посилаються, необхідно для ранжирування десь в ТОП-10 за обраним вами ключовим словом.»
Так що показник вказує приблизну кількість доменів-донорів, які повинні у нас бути для ранжування в ТОП-10 за конкретним ключовим запитом.
Коефіцієнт повернення
Показник прибутковості або коефіцієнт повернення (RR) показує, як часто один і той же чоловік шукає дане ключове слово протягом 30-денного періоду.
SEO-фахівці за допомогою цього показника зможуть виявити запити, за якими буде найбільше конверсій.
Чисто теоретично – запит, у якого найвищий показник повернення користувача, і є самим конверсійним, оскільки користувачі максимально зацікавлені вашим продуктом або послугами.
Нові ключові слова
Ahrefs дає інформацію про недавно виявлені ним ключові слова.
Ми можемо побачити нові ключові запити і продумати наперед розвиток трендів.
Цей інструмент допоможе більше інтернет-магазинам з широким асортиментом, оскільки підходить для визначення нових захоплень та інтересів користувачів.
З ним SEO-фахівці зможуть передбачити і продумати наперед стратегію просування.
Інформаційні запити
Не знаєте, де знайти інформаційні запити для вашої тематики або ідею для нової статті на блог?
Ahrefs про це подбав.
В аналізаторі ключових слів є пункт – «Питання».
У ньому представлені запити, які сформульовані як питання.
Приклад для запиту «Ляльки»
Випущена семантика
Повернувшись назад в Сайт Експлорер, у лівому меню ми можемо знайти пункт «Втрачена семантика».
Він дозволяє визначити втрачену семантику на основі порівняння ключових фраз нашого сайту з сайтами 2 і більше конкурентів.
Суть така ж, як і в «перехресному аналізі посилань». Вводимо наших конкурентів, виключаємо свій домен.
На виході отримуємо семантику, по якій ми НЕ ранжуємось.
Так ми визначимо, які ключові запити є у конкурентів, але відсутні у нас, і зможемо доповнити наше семантичне ядро.
Пошук нового контенту
За допомогою одного з інструментів Ahrefs ми можемо знаходити свіжий контент за конкретним запитом. Відео, статті, згадки і т. д. Все, що пов’язано з нашою тематикою в інформаційному вигляді, може бути знайдено за допомогою даного інструменту.
Інструмент називається «Контент Експлорер».
Збільшити
На додаток варто відзначити, що за допомогою «Контент Експлореру» ми можемо:
- Знаходити статті для розміщення посилань.
- Отримувати нові ідеї для блогу.
- Аналізувати, наскільки ніша цікава, і які питання найбільше хвилюють користувачів.
Висновок
Ми побачили, що Ahrefs володіє масою корисних інструментів і фішок як для власного просування, так і для аналізу конкурентів. З його допомогою ми можемо всебічно оцінити власну нішу і побудувати якісну, а головне, робочу стратегію просування проекту. Сервіс підходить як для SEO-фахівців, так і для власників сайтів.
Еще по теме:
- Повний посібник з лінкбілдингу для просування на Західний сегмент: Частини 2 і 3
- Чек-лист із зовнішньої оптимізації сайту
- Біржові посилання: легке просування чи вбивство сайту?
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.