Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Зовнішня оптимізація сайту    Ahrefs: найкращий не лише для аналізу посилань?

Ahrefs: найкращий не лише для аналізу посилань?

like 104
54
22
28

Зміст статті:

У цій статті ми детально розберемо незамінний інструмент будь-якого seo-шника — Ahrefs.
Почати варто з виділення того, що у даному сервісі можна подивитися і коли його використовувати.

Ahrefs дуже корисний для:

  • Оцінки посилальної маси
    1. Оцінка посилальної маси конкурента і, як наслідок, визначення стратегії власного посилального просування.
    2. Перевірка можливих сайтів донорів (сайти, на яких ви хочете поставити/купити посилання).
    3. Оцінка власного посилального профілю (кількість і якість доменів донорів).
    4. Динаміка посилань (скільки і коли з’явилося або пропало посилань).
  • Аналізу конкурентів
    1. Оцінка посилальної маси.
    2. Оцінка трафіку
    3. Оцінка позицій.
    4. Оцінка контенту.
  • Аналізу ключових слів
    1. Аналіз проблеми ключових слів для вашої тематики.
    2. Пошук інформаційних запитів, сформованих як питання.
    3. Пошук підказок.
    4. Пошук нових запитів за останні кілька днів.
    5. Аналіз трафіку за ключовими запитами й оцінка вартості контексту за ними.
    6. Можливість оцінки за різними країнами і пошуковими системами.
  • Ведення та відстеження власних проектів
    1. Відстеження власних позицій і трафіку.
    2. Аналіз власного сайту на наявність проблем.
    3. Пошук свіжого контенту за заданим запитом (допоможе у розвитку блога).

Як ми бачимо, пунктів багато, але в кожному з них є моменти, про які ви могли не знати або не використовуєте часто.
Відбувається це з 2 причин:

  1. Інструмент новий і ви просто не встигли до нього дістатися.
  2. Ви не знайшли застосування даному інструменту.

Про все це ми сьогодні і поговоримо у нашій статті.
Давайте ж розкриємо весь прихований потенціал Ahrefs і вичавимо максимум.

Оцінка посилальної маси

Тут у Ahrefs-у, мабуть, немає конкурентів. Ми можемо досконально оцінити прямі посилання як на наш сайт, так і на сайт конкуренту. Визначити погані посилання, які нам шкодять. Також ми можемо оцінювати можливих донорів за їх посилальними показниками.

Як провести якісну оцінку посилальної маси в Ahrefs, ми вже писали в одній зі статей. Ознайомитися з якою можна за посиланням — /blog/seo-instrumenty/analiz-ssilochnoy-massy/.

Але що ж випущено?
Зараз Ahrefs дозволяє аналізувати не тільки зовнішні посилання, свої або конкретних конкурентів, але і оцінити внутрішню перелінковку та багато іншого.

Внутрішні беклінки

На мою думку, дуже корисна штука. Перевірка внутрішньої перелінковки в реаліях сучасного SEO дуже важлива. З цим інструментом можна якісно побудувати внутрішню посилальну стратегію.

Де дивитись?
У верхньому меню вибираємо інструмент «Сайт Експлорер». Далі в лівому бічному меню в блоці «Нормативний профіль», знаходимо – «Внутрішні беклінки».

Збільшити

Внутрение бэклинки в Ahrefs

У вікні бачимо перелік внутрішніх сторінок із зазначеними сторінками, на які вони посилаються.
Розглянемо роботу інструменту на прикладі популярного інтернет-магазину одягу – Lamoda.ru.

Збільшити

Перечень внутренних ссылок сайта в Ahrefs

Таким чином, ми можемо оцінити свій сайт на якість внутрішньої перелінковки та зрозуміти, на які сторінки йде занадто мало внутрішніх посилань, а на які, навпаки, занадто багато.

Що додатково можна подивитися?
У верхньому меню фільтрів ми можемо дізнатися:

  • Загальну кількість внутрішніх посилань.
  • Які внутрішні посилання з перенаправленням.
  • Які з посилань nofollow.
  • Посилання, які виходять із інформаційних сторінок сайту.

Фильтр по внутренним ссылкам в Ahrefs

Таким способом аналіз внутрішніх посилань сильно спрощується. SEO-фахівцям стає легше виявити проблеми внутрішніх посилань, редиректи і те, що парсер міг пропустити.

Перехресний аналіз посилань

Теж дуже цікавий інструмент, який дозволяє знайти домени, на яких розміщені посилання відразу на декількох конкурентів.

Розглянемо на прикладі, знову ж таки, інтернет-магазину одягу Lamoda.ru і 2 його конкурентів. У вікні вводимо домени конкурентів, у нашому випадку це – brandshop.ru і zarina.ru. А в полі “Але не посилається на” вводимо наш домен.

Перекрестный анализ ссылок в Ahrefs

У результаті ми отримаємо список майданчиків, які посилаються відразу на 2 наших конкурентів, але не посилаються на нас.

Домены не ссылаются на Lamoda.ru

Чим корисний інструмент?
У перехресному аналізі посилань ми можемо виявити домени донорів, які посилаються на наших конкурентів, і на яких потенційно можемо розмістити посилання ми.

Важливо! Інструмент дуже корисний сайтам, які не можуть закуповувати посилання на біржах через заборонені тематики: Алкоголь, Спортивне харчування, Медицина і т. д. Ми побачимо, де і як розміщують посилання наші конкуренти, і зробимо те ж саме.

Кращі сторінки щодо приросту посилань

У кожного SEO-фахівця виникає питання, скільки ж посилань закуповувати на ту чи іншу сторінку в день, тиждень, місяць.
Відповідь на питання дадуть наші конкуренти, які за посилальним профілем схожі з нашим сайтом, але знаходяться на позиціях вище.

У меню «Кращі сторінки» -> «За приростом посилань», ми можемо подивитися сторінки конкурентів і динаміку зростання посилань на них.

Прирост ссылок в Ahrefs
Виходячи з цих даних, ми можемо якісно побудувати кількість посилань стратегію і дати клієнту чітку відповідь за кількістю посилань, які ми маємо намір купити в тиждень або на місяць, і на які сторінки.

Усі нюанси в пошуку та оцінці нових і наявних посилань ми проговорили, давайте перейдемо до фішок, якими можна скористатися в Ahrefs для більш детального аналізу конкурентів.

Аналіз конкурентів і донорів

Як ми говорили раніше, Ahrefs дозволяє дивитися не лише контрольний профіль наших конкурентів, а й оцінити їх трафік, ключові запити, позиції та контент.

Почнемо з аналізу ключових слів.

Ключові слова та позиції

Анализ ключевых слов в Ahrefs

Вкладка «Ключові слова» дозволяє оцінити, за якими ключовими запитами і на які сторінки заходять до наших конкурентів. Також показані позиції за запитами в пошуковій системі.

Важливо! Ahrefs показує позиції в пошуковій системі Google.

З якою метою ще буде корисний інструмент?
Інструмент аналізу ключових слів буде незамінний під час вибору і аналізу потенційних доменів-донорів.

Приклад:
Припустимо, у вас є інтернет-магазин, який займається продажем жіночих аксесуарів. Ви обрали кілька потенційних донорів, але вибрати потрібно одного з них. Припустимо, це інформаційні жіночі портали – www.passion.ru і www.marieclaire.ru.
У цьому випадку ми будемо їх порівнювати саме за допомогою інструменту «Ключові запити».

Як робити?
Перевіряємо кожного з донорів у цьому інструменті за кількома параметрами:

  • Кількість запитів (відповідно до нашої теми та сторінки, на яку хочемо посилання).
  • Позиції за такими запитами.
  • Трафік на сторінки, на які хочемо отримати посилання.
Важливо! Щоб довго не шукати відповідні запити, в інструменті є можливість пошуку за фразою. У нашому випадку фраза – аксесуари.

www.marieclaire.ru

Збільшити

Поиск ключевых слов по маркеру в фильтрах Ahrefs

Ми бачимо перелік всіх запитів з входженням слова «аксесуари», позиції та трафік за ними.

www.passion.ru
Збільшити

Поиск ключевых запросов по указанному маркеру в Ahrefs

Як ми бачимо, другий донор нам підходить більше.

У нього:

  • Запити, що нас цікавлять більш частотні.
  • Позиції за запитами високі.
  • Трафік кращий.

Фільтр за фразами ключового слова дозволяє шукати потрібний контент не лише на тематичних майданчиках, а й допопомагає знайти його на загальнотематичних ресурсах.

Папки та субдомени

У Ahrefs з’явилися нові функції: можливість оцінки трафіку на підпапках і субдоменах в цілому.

Топ подпапки и поддомены в Ahrefs

Топ-подпапки
Тут вказані всі папки, в тому числі і регіональні, якщо вони є, домени і трафік, що надходить на них. Розташовані підпапки за спаданням трафіку: від більш до менш трафікових.

Приклад регіональних підпапок сайту — auto.ru:

анализ подпапок в Ahrefs

Топ-субдомени
Тут сенс, як і в ситуації з підпапки. Вказані всі субдомени, в тому числі і регіональні, від тих ,що більше приносять трафіку до тих, що приносять менше.

Приклад реалізації регіональних субдоменів сайту — rendez-vous.ru:

анализ поддоменов в Ahrefs

Чим і коли корисна функція?
Ця функція дуже корисна сайтам, які просуваються в різних регіонах. З її допомогою ми можемо оцінити трафік на регіональні субдомени або папки конкурентів, які також просуваються під різні регіони, і зрозуміти, що ж буде вигідніше – підпапка або субдомен.

Аналіз контенту

Ми собі уявляємо трохи інше під поняттям «Аналіз контенту», але все ж таки.
Аналіз контенту в Ahrefs є переліком інформаційних сторінок, на які найчастіше посилаються.
Для цього переходимо до блоку «Кращі сторінки» → «Топ-контент».

анализ контента в Ahrefs

Тут показані інформаційні сторінки з кількістю донорів на кожну і посилання з соціальних мереж.
Розглянемо приклад на порівнянні двох блогів інтернет-магазинів одягу — www.laredoute.ru i www.bonprix.ru.
www.laredoute.ru

анализ ссылок на информационные страницы в Ahrefs

www.bonprix.ru

анализ информационных страниц сайта в Ahrefs

Як ми бачимо, другий сайт приділяє більше уваги своєму блогу. На кожну сторінку посилається значна кількість доменів і багато посилань веде з соціальних мереж. Від такого блогу більше сенсу і користі, ніж від блогу першого сайту.

Як використовувати отриману інформацію?
Маючи базу конкурентів, ви можете оцінити їх інфоконтент і дати відповіді на кілька запитань:

  • Чи потрібен мені блог як у конкурента, і скільки він принесе мені трафіку (якщо немає блогу)?
  • Які статті більше приносять трафіку, і чи варто їх теж додати (якщо блог є)?

Аналіз ключових слів

Ahrefs дозволяє нам проводити аналіз ключових запитів.
Для отримання докладної інформації за ключовими словами, потрібно перейти у верхньому меню на вкладку – «Аналіз ключових слів» або «Дослідження ключових слів».

Збільшити
Анализ ключевых слов в Ahrefs

Інструмент дозволяє отримати детальний звіт за цікавим ключовим словом з розширенням, додатковими ідеями для збільшення семантичного ядра за різними країнами та регіонами.

Важливо! Не так давно в Ahrefs з’явилася можливість аналізувати ключові запити в пошуковій системі Яндекс. Тепер у .ru регіону з’явився новий фронт робіт для аналізу та поліпшення семантики. На цьому пункті, трохи нижче, ми зупинимося детальніше.

Отже, що цікавого ми можемо подивитися в аналізаторі ключових слів від Ahrefs?

Загальна інформація за заданим ключовим словом

Тут все гранично зрозуміло. Забиваємо пошуковий запит і отримуємо загальну інформацію.

Давайте подивимося, що покаже інструмент за запитом – ремонт холодильників.
Збільшити

данные по ключевому запросу в Ahrefs

Зупинимося на показнику – Обсяг трафіку.
У довідці від Ahrefs з приводу Обсягу трафіку для аналізу за Google сказано:

«Цей показник показує, скільки разів на місяць люди в цій країні шукають ваше цільове ключове слово. Показник є середнім за останні 12 місяців.»

В Google Keyword Planner (який є основним джерелом цих даних) вони називають це «Пор. щомісячні пошуки ». Але зараз у Ahrefs є можливість перевірки даних по Яндексу.

Як ми бачимо на скріншоті вище, за запитом «ремонт холодильників» (у точній формі) в пошуковій системі Яндекс у регіоні Росія, щомісяця переходять у середньому 7 тисяч осіб (середні дані за 2 роки).

Давайте перевіримо, наскільки точні показники, і чи збігаються вони з Яндекс.Вордстатом.

данные по ключевому запросу в точной форме в Яндекс Вордстат

Як бачимо, за останній місяць за запитом у точній формі за заданим регіоном перейшло майже 10 тисяч чоловік.

Ви скажете: «Ну і що, адже дані вказані в середньому значенні». Тоді ми переходимо до оцінки сезонності даного запиту без лапок і бачимо наступне.

сезонность ключевого запроса в Яндекс Вордстат

Запит має сезонність і в березні (ми отримали число 10 тисяч) майже наймінімальніша популярність даного запиту.

Висновок! Середнє значення не може бути 7 тисяч (як показує нам Ahrefs), оскільки мінімальний річний попит – 10 тисяч.

Будемо чекати, поки Ahrefs напише з приводу даних з Яндексу в своєму мануалі.

Але не все так погано.
Для аналізу ключових запитів в Google Ahrefs все ще більш корисний, оскільки збір і визначення частот ключових запитів для Google залишається болючою темою.

Чому?
Зібрати частоти для Google ми можемо в Google ADS за наявності прокачаного, платного аккаунту і при цьому все ще отримуємо приблизні результати. За допомогою Ahrefs і його даних робота з семантикою під Google набагато спрощується.

Йдемо далі.

Усі ключові ідеї

На сторінці «Усі ключові ідеї» виводяться усі варіанти розширень для введеного ключового слова. Також можемо бачити трафік за даними ключам і приблизну плату за контекстну рекламу за ними.

Идеи для ключевых слов в Ahrefs

Що корисного можемо дізнатися?
Ahrefs показує складність ключових запитів і коефіцієнт повернення.

сложность ключевого слова в Ahrefs

Давайте детальніше:

Складність ключових запитів

Ось що пише Ahrefs з приводу цього параметра:

«Ми розраховуємо оцінку Ahrefs KD, взявши середньозважене число зв’язуючих доменів з поточними ТОП-10 рейтинговими сторінками, а потім побудувавши графік результату в логарифмічному масштабі від 0 до 100. Він не враховує ніяких інших змінних взагалі.
Таким чином, отримане число дає розумну оцінку того, скільки доменів, що посилаються, необхідно для ранжирування десь в ТОП-10 за обраним вами ключовим словом.»

Так що показник вказує приблизну кількість доменів-донорів, які повинні у нас бути для ранжування в ТОП-10 за конкретним ключовим запитом.

Важливо! Дані показуються тільки для пошукової системи Google. Орієнтуватися на нього варто тільки з боку стратегії посилального просування. Відштовхуватися від цього показника за умови різнопланового і всебічного просування НЕ варто.

Коефіцієнт повернення

Показник прибутковості або коефіцієнт повернення (RR) показує, як часто один і той же чоловік шукає дане ключове слово протягом 30-денного періоду.

SEO-фахівці за допомогою цього показника зможуть виявити запити, за якими буде найбільше конверсій.

Чисто теоретично – запит, у якого найвищий показник повернення користувача, і є самим конверсійним, оскільки користувачі максимально зацікавлені вашим продуктом або послугами.

Нові ключові слова

Ahrefs дає інформацію про недавно виявлені ним ключові слова.
Ми можемо побачити нові ключові запити і продумати наперед розвиток трендів.

недавно обнаруженные запросы в Ahrefs

Цей інструмент допоможе більше інтернет-магазинам з широким асортиментом, оскільки підходить для визначення нових захоплень та інтересів користувачів.

З ним SEO-фахівці зможуть передбачити і продумати наперед стратегію просування.

Інформаційні запити

Не знаєте, де знайти інформаційні запити для вашої тематики або ідею для нової статті на блог?
Ahrefs про це подбав.

В аналізаторі ключових слів є пункт – «Питання».

информационные запросы в Ahrefs

У ньому представлені запити, які сформульовані як питання.
Приклад для запиту «Ляльки»

информационные запросы по указанному маркеру в Ahrefs

Важливо! Далеко не всі запити, які сформульовані як питання, є інформаційними. Варто акуратно підходити до цього питання, оскільки для різних тематик види і варіанти запитів можуть бути різними.

Випущена семантика

Повернувшись назад в Сайт Експлорер, у лівому меню ми можемо знайти пункт «Втрачена семантика».

Упущенная семантика в Ahrefs

Він дозволяє визначити втрачену семантику на основі порівняння ключових фраз нашого сайту з сайтами 2 і більше конкурентів.

Суть така ж, як і в «перехресному аналізі посилань». Вводимо наших конкурентів, виключаємо свій домен.

анализ упущенной семантики в Ahrefs

На виході отримуємо семантику, по якій ми НЕ ранжуємось.

перечень упущенных ключевых запросов в Ahrefs

Так ми визначимо, які ключові запити є у конкурентів, але відсутні у нас, і зможемо доповнити наше семантичне ядро.

Важливо! Нагадую, що Ahrefs орієнтується на пошукову систему Google.

Пошук нового контенту

За допомогою одного з інструментів Ahrefs ми можемо знаходити свіжий контент за конкретним запитом. Відео, статті, згадки і т. д. Все, що пов’язано з нашою тематикою в інформаційному вигляді, може бути знайдено за допомогою даного інструменту.

Інструмент називається «Контент Експлорер».
Збільшити

инструмент Контент Эксплорер в Ahrefs

На додаток варто відзначити, що за допомогою «Контент Експлореру» ми можемо:

  • Знаходити статті для розміщення посилань.
  • Отримувати нові ідеї для блогу.
  • Аналізувати, наскільки ніша цікава, і які питання найбільше хвилюють користувачів.

Висновок

Ми побачили, що Ahrefs володіє масою корисних інструментів і фішок як для власного просування, так і для аналізу конкурентів. З його допомогою ми можемо всебічно оцінити власну нішу і побудувати якісну, а головне, робочу стратегію просування проекту. Сервіс підходить як для SEO-фахівців, так і для власників сайтів.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Дмитрий Л.

SEO-аналитик

IT сфера всегда меня привлекала. Занимался программированием, но заинтересовался SEO и решил переквалифицироваться.

Сейчас продвигаю самостоятельно несколько сайтов по трафику.

Девиз: Действие приводит к результатам, бездействие — к последствиям.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (9 оценок, среднее: 4,78 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх