Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Зовнішня оптимізація сайту    Аутріч: як ефективно нарощувати посилання

Аутріч: як ефективно нарощувати посилання

like 62
34
15
13

1. Що таке аутріч, коли його застосовувати.
2. Збираємо запити, за якими будемо шукати майданчики.
3. Вивантажуємо ТОП-20 за кожним запитом.
4. Перевіряємо майданчики.
5. Збір контактів.
6. Складаємо макет листа.
7. Первинна і вторинна розсилка листів.
8. Висновок.

1. Що таке аутріч, коли його застосовувати

Аутріч (англ. Outreach) – один із способів нарощування посилань (лінкбілдінга). Це розміщення інформації (посилань, статей або банерів) про вашому особистому сайті або сервісі, просуванням якого займаєтеся, на сторонніх ресурсах.
Реалізується шляхом прямого спілкування з власниками сайтів, блогерами, веб-майстрами.

Перш ніж застосовувати аутріч, оцініть, наскільки він необхідний. Адже способів нарощування посилань – чимало (про це вже йшлося в нашій статті «Як нарощувати посилання під Google, щоб не потрапити під фільтр Яндексу»).

Аутріч буде корисний, якщо:

  • У вас широка тематика.

Ви займаєтеся продажем товарів або надаєте послуги, які затребувані на ринку. Наприклад: продаж телефонів, послуги з просування сайтів і т.д.

Для сайтів вузьконаправленої тематики (наприклад, вивезення снігу, продаж болтів і гайок) аутріч неефективний.

  • Посилання під ваш сайт можна купити на лінк-біржах.

З цією проблемою часто стикаються сайти забороненої тематики. Це сфери і напрямки бізнесу, в яких не можна використовувати контекстну рекламу.

Відомі сайти забороненої тематики – ресурси з продажу алкоголю, медпрепаратів, сервіси азартних ігор. До заборонених відносять і ресурси категорії «Adult» (сайти секс-знайомств і перегляду порно).

  • У вас є велика кількість часу.

Аутріч займає від 2 тижнів до місяця (залежить від популярності ніші). Будьте готові до тривалого процесу.

  • Є вільний бюджет.

Аутріч бореться, перш за все, за перехід від кількісного до якісного. А за якість треба платити.

Робота найманого аутрічера коштує дорого. Щоб заощадити, можна працювати над нарощуванням посилань самостійно. Але врахуйте, що великі ресурси будуть просити значні суми за розміщення.

Новинний інфосайт з місячним трафіком в 50 тисяч чоловік може запросити за посилання 10 тисяч рублів. Це цілком адекватна ціна.

Далі розглянемо критерії, за якими потрібно вибирати майданчики для розміщення. Розповімо, як зрозуміти, чи корелює популярність сайту з вартістю розміщення посилання.

Розберемо всі етапи процесу.

2. Збираємо запити, за якими будемо шукати майданчики

Для аутріч потрібно вибирати інформаційні запити. Явно комерційні запити («купити», «вартість», «ціна») НЕ беремо до уваги – по ним пошуковик знаходить конкурентів, що не розмістять посилання.

Зібрати запити можна двома способами:

  • Вибрати явно інформаційні зі своєї семантики.
  • Зібрати запити в Яндекс.Вордстат або Serpstat.

Вибираючи другий спосіб, постарайтеся охопити максимальну кількість запитів – вибір буде більшим. Вибираємо максимально загальні, але при цьому максимально тематичні маркери.

Розглянемо дані Яндекс.Вордстату за запитом «телефон».

Яндекс Wordstat

Щоб спростити роботу з великою кількістю запитів, встановіть плагін Yandex Wordstat Helper (інструкція по використанню є в блозі Сергiя Кокшарова).

Після вивантаження основної маси запитів приступаємо до їх чищення.

Якщо основних запитів дуже багато, чистку небажано робити вручну. Це довгий і кропіткий шлях. Скористайтеся одним з методів сортування та кластеризації запитів (докладніше в нашій статті «Груповання запитів за методом подібності ТОПів: опис, кластеризатори»).

Навіщо це робити:

  • це прискорить процес чищення;
  • інформаційні запити потраплять до інформаційних, їх легше вибрати;
  • явно комерційні та «сміттєві» запити можна видалити цілими групами.

Коли перелік робочих запитів готовий, переходимо до наступного етапу.

3. Вивантажуємо ТОП-20 за кожним запитом

Перш за все, вибираємо пріоритетну пошукову систему – Яндекс або Google.

Далі, за допомогою спеціальних сервісів збираємо ТОП-20 за кожним запитом. Це автоматизований процес.

Для Яндексу використовуємо інструмент https://arsenkin.ru/tools/check-top/

Выгрузка ТОП 10 по запросу

Встановлюємо потрібний регіон і глибину перевірки (у нашому випадку – ТОП-20)

Для Google використовуємо «js-букмарклет». Інструкцію можна подивитися тут (ідею використання сервісу «js-букмарклет» підказав Сергій Кокшаров).

Рекомендую вносити всі дані в Excel, його функції знадобляться в подальшій роботі.

Після закінчення збору вийде ось така таблиця:

Выгрузка в Excel

URL-и сторінок розташовані в такій же послідовності, як і у видачі за цим запитом. За допомогою функцій Excel видаляємо однакові URL-и.

Як робити?

Виділяємо всю колонку з URL-ами сторінок, переходимо у вкладку «Дані» і застосовуємо фільтр «Видалити дублікати».

удаление дубликатов в Excel

Далі групуємо відповідно до домену.

Як робити?

Виділяємо всі сторінки, вже очищені від дублікатів. У вкладці «Дані» вибираємо «Текст за колонками». У першому вікні нічого не змінюємо і натискаємо кнопку «Далі». У другому вікні ставимо символ-роздільник (після нього дані будуть поміщатися в окрему колонку). У нас це символ «/».

Группировка по доменам в Excel

Натискаємо «Далі» і «Готово». Всі URL-и будуть «порізані» на частини. Видаляємо непотрібні колонки, залишаємо тільки другу. Тут – пріоритетні для розміщення домени (площадки).

4. Перевіряємо майданчики

Тепер потрібно перевірити кожен домен (майданчик) за певними критеріями.

Важливо! Наступне робимо по черзі.

Відсіюємо майданчики, які:

1) не належать до нашого регіону (наприклад, для сайту mobil.ru відсіюємо домени в зонах «.ua», «com.ua», «by». Ми залишаємо домени «.com», «.net», «.org»). Після відсортовування бази доменів приступаємо до чищення доменів не нашого регіону.

Як це робити?

Застосовуємо фільтр до першого рядку стовпця «Домени» і в текстовому фільтрі вписуємо по черзі непотрібні нам закінчення доменів («.ua», «com.ua», «by»).

Удаление доменов других регионов в Excel

Збільшити зображення

Після застосування фільтра в списку доменів залишаться тільки ті, в яких є закінчення «.ua» і т.д. Видаляємо їх.

2) є на посилальних біржах Miralinks, Gogetlinls, Sape (це потрібно для виключення спамних майданчиків, посилання з яких неефективні).

Як робити?

Копіюємо весь список доменів, що залишилися. У кожній біржі можна пакетно їх перевірити. Шукаємо вкладку «Список Майданчиків» (або схожу за контекстом), після чого створюємо новий список, в який додаємо всі наші домени. Заходимо в цей список. За майданчиками, які є на біржах, буде інформація з вартістю і даними. Вони нам не потрібні.

3) з низьким трафіком

Після відсіювання майданчиків, які не відповідають нашому регіону і є на біржах, перевіримо їх відвідуваність (трафік) та кількість пошукових фраз. Так ми оцінимо якість і популярність ресурсу.

Які параметри враховуємо:

  • Трафік (оптимальний – не нижче 100 чоловік в місяць).
  • Кількість ключових слів.

Як дивитися?

Почнемо з Serpstat. Не забуваємо, що ми користуємося цим сервісом, якщо працюємо з Яндексом. Він дозволяє пакетно перевірити трафік і ключові фрази доменів.

Не забуваємо вказати потрібний регіон і параметри перевірки.

Пакетный анализ в Serpstat

Збільшити зображення

Отримуємо наступний результат:

Результаты пакетного анализа в Serpstat

Збільшити зображення

Далі, відсіюємо майданчики з низьким трафіком (нижче 100 чоловік у місяць).

Коли зберемо трафік, зрозуміємо, чи адекватна вартість розміщення. Наприклад, варто задуматися, якщо майданчик з відвідуваністю 150 чоловік в місяць просить 20 тис. рублів за посилання.

Переходимо до перевірки через Ahrefs (використовуємо під час роботи з Google).

У Ahrefs вибираємо вкладку «Більше» (правий верхній кут) → «Пакетний аналіз». Додаємо домени і натискаємо «Перевірити».

Отримаємо такий результат:

Результаты пакетного анализа в Ahrefs

Тут звертаємо увагу на Ahrefs Rank (АР). Він не повинен перевищувати 3 мільйонів.

Сервіси Serpstat і Ahrefs – платні. Якщо вони недоступні, проводимо візуальний аналіз майданчиків (звертаємо увагу на відсутність реклами, спамних банерів, активний контент).

4) підходять за тематикою, але не відповідають змісту

Важливо! Зверніть увагу на останній пункт. Часто зустрічаються інформаційні майданчики, які підходять за всіма параметрами. Однак на них можуть бути негативні відгуки про ваш продукт або послуги. Контент кожної площадки потрібно перевірити за змістом, який вкладають власники ресурсу.

5. Збір контактів

Після підготовки доменів для розміщення посилання, приступаємо до формування контактної бази. Зв’язок з власником майданчика – окремий етап роботи.

Збір еmail майданчиків займає мало часу.

Але зустрічаються майданчики:

  • тільки зі зворотною формою зв’язку;
  • у яких не вказані дані для зв’язку.

Незручність комунікації з першим видом майданчиків – їх відповіді на звернення будуть безадресними (доведеться уточнювати, яку площадку вони представляють).

Другий вид майданчиків часто відсівають. Але якщо сайт здається перспективним, зв’яжіться з адміністратором, використовуючи сервіс «Whois».

6. Складаємо макет листа

Після складання контактної бази переходимо до розсилки листів.

Важливо! Для відправлення листа заведіть окрему пошту з тематичною назвою. Якщо, наприклад, сайт займається продажем мотоциклів, назва вашої пошти має бути схожа на: moto.live@yandex.ru. Переконайте отримувача листа в тому, що ви – представник мото-магазину.

Звертайтеся до отримувача листа ввічливо, чітко формулюючи мету звернення в тексті. Не вказуйте дані свого ресурсу в першому листі (нижче пояснимо, чому в першому). Наприклад, через незнання ви можете написати власнику майданчика, де розміщений негативний відгук про ваш товар або послугу. Це може спричинити поширення неправдивих відомостей про вашу компанію. Цей сценарій малоймовірний, але до нього потрібно підготуватися.

Приклад листа:

Добрий день!
Мене звати Дмитро, я представник якоїсь компанії.
На Вашому ресурсі site.ru нам дуже сподобалася стаття «Назва статті» (URL статті). Ми б хотіли обговорити умови розміщення посилання у Вашій статті на нашу сторінку (сайт) аналогічної тематики.
Якщо Вам цікава наша пропозиція, будемо раді співпрацювати.
Хотілося б отримати схвальну відповідь і обговорити умови.
Гарного дня.

7. Первинна і вторинна розсилка листів

Не відправляйте однакові лист адміністрації всіх сайтів. Створіть кілька варіантів.

Навіщо використовувати такий підхід? Ми ділимо домени, готові до відправки листів, розбиваючи їх на 2-3 групи. Перший лист відправляємо одній групі майданчиків. Після отримання відповідей аналізуємо реакцію адресатів, порівнюємо запропоновані ціни. Якщо відповідей мало – розбираємося в причинах.

Порада! Не розсилайте листи в кінці робочого тижня. Найімовірніше, їх не встигнуть прочитати, і до наступного тижня вони виявляться на нижніх позиціях у поштовій скриньці.

Якщо запропоновані ціни вас влаштовують, домовляйтеся про розміщення. Про відмову також ввічливо повідомляйте.

8. Висновок

Основні помилки, які допускають під час аутріч:

  1. Можна легко заплутатися, особливо коли майданчиків багато. Уважно вносьте дані і перевіряйте їх під час відправки листів.
  2. Видалення бази доменів, які розмістили посилання. Цього робити не варто: майданчики (особливо з універсальним контентом) можуть стати в нагоді під час роботи над іншими проектами.

Плюси і мінуси аутріч

Плюси:

  • найбезпечніший спосіб лінкбілдінгу;
  • можливість знайти хороших донорів;
  • контроль усього процесу.

Мінуси:

  • копітка робота;
  • високі ціни розміщення посилань.

У цілому аутріч дуже корисний, якщо є що шукати, і ви готові приділити час процесу.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Дмитрий Л.

SEO-аналитик

IT сфера всегда меня привлекала. Занимался программированием, но заинтересовался SEO и решил переквалифицироваться.

Сейчас продвигаю самостоятельно несколько сайтов по трафику.

Девиз: Действие приводит к результатам, бездействие — к последствиям.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (16 оценок, среднее: 4,94 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх