- (Обновлено: ) Дмитрий Л.
Останнім часом в нашу компанію все частіше звертаються з проханням проаналізувати контрольний профіль сайтів. І просять дати рекомендації, які з посилань на наш погляд варто залишити, а які краще видалити, щоб вийти з немилості Google.
Звичайно, фільтр від Google дуже непростий, і інструкцій, які гарантують 100% -ий ефект, немає і навряд чи можуть бути. Фільтр повинен враховувати величезну кількість чинників, а отже, кожен випадок накладення санкцій унікальний і може мати свої особливості.
Однак, обговоривши це питання всередині нашої команди фахівців, ми склали невелику узагальнену інструкцію, котра покликана допомогти в боротьбі з санкціями Google.
Залежно від інформації, наданої замовником, ми вибираємо один із способів чищення посилальної маси. Нижче розглянемо їх.
Ситуація 1. Є доступ до Google Webmaster Tools
Спершу ми отримуємо вивантаження посилань. Для цього заходимо в розділ Пошуковий трафік → Посилання на ваш сайт:
За посиланням “Завантажити більше посилань для прикладу» зберігаємо вивантаження сторінок, які посилаються на домен:
Для доменів з наскрізними посиланнями можливий неповний список таких сторінок:
Отримавши вивантаження, розділяємо посилання на:
– посилання зі звичайних сайтів;
– посилання з форумів і соц. мереж.
Вибираємо основні довірені соц. мережі (ВКонтакті, Facebook і т.д.) і сторінки, що містять в URL слово forum.
Проводимо аналіз посилань зі звичайних сайтів
Етап 1. Видаляємо неякісні сторінки-донори
Аналізуємо якість сторінки за основними параметрами:
- витікаючі посилання зі сторінки (менше 10);
- сайт не перебуває під АГС. Цей параметр відноситься, звичайно ж, до Яндексу, проте він досить добре показує якість сайту;
- сторінка знаходиться в індексі ПС Google (незважаючи на вивантаження Google Webmaster Tools, там можуть бути присутні сторінки-донори, які не в індексі Google);
- PR головної сторінки сайту дорівнює 1 і більше (для тих, хто буде читати статтю через деякий час після її публікації, цей пункт може бути вже не актуальний, оскільки зараз створюється враження, що з PR незабаром буде покінчено Proof link)
Сторінки, що не відповідають зазначеним параметрам, підлягають видаленню/відмові за допомогою сервісу Disavow Links.
Аналіз проводиться в автоматичному режимі, за допомогою наших внутрішніх сервісів.
Етап 2. Видаляємо нетематичні сторінки-донори
Аналізуємо тематичність сторінки-донора. Для цього, також за допомогою внутрішнього сервісу, парсимо title сторінок-донорів, що залишилися після першого етапу.
Аналіз title проводиться вручну. Оцінюємо, наскільки title сторінки відповідають тематиці сайту-акцептора. Нетематичні сторінки-донори підлягають видаленню/відмові за допомогою сервісу Disavow Links.
Етап 3. Аналіз якості анкорів посилань
Після перших двох етапів залишаються сторінки, на яких необхідно перевірити анкор посилань.
Видаляються агресивні комерційні анкори і анкори, які часто використовуються, – більше 2-3 разів, в залежності від загального обсягу посилальної маси і щільності анкор-листа. Більше 2-3 разів можуть повторюватися тільки псевдоприродні анкори типу «тут», «ось», URL і т.д.
Також слід звертати увагу на біляанкорний текст, на випадок, якщо різні анкори використовуються з одним і тим самим біляанкорним текстом. Посилання з однаковим біляанкорним текстом також підлягають видаленню.
За невеликого обсягу посилань, можна проводити аналіз вручну. У нас в компанії використовується невеликий самописний скрипт, який видає анкор і біляанкорний текст посилання для кожного донора.
Проводимо аналіз посилань з соц. мереж і форумів
Етап 4. Аналіз посилань з форумів і соц. мереж. Видаляємо посилання з комерційними анкорами і посилання з неактуальних постів.
У першу чергу слід видаляти посилання з комерційними анкорами. Один і той же анкор не повинен повторюватися більше 2-3 разів!
Якщо посилань з подібних донорів багато, додатково перевіряється тематичність гілок форумів та актуальність постів, в яких міститься посилання.
Під актуальністю в першу чергу слід розуміти те, наскільки «жива» гілка форуму. Якщо пост з посиланням – останній в гілці, а передостанній пост був залишений більш ніж за 1-2 місяці до цього – посилання слід видаляти.
Можлива наявність посилань, які не потрапляють під жодну категорію – найбільш якісні, які містять некомерційний чи не явно комерційний анкор, на якісному тематичному донорі.
Відмовлятися від таких посилань необхідно в останню чергу, якщо пройдені всі чотири етапи, а санкції як і раніше не зняті. Також до даних посилань можуть бути віднесені посилання з соц. мереж або форумів, які не містять явно комерційний анкор.
Між двома етапами відмови слід робити перерву в 1-1,5 місяці – для аналізу реакції ПС. У разі якщо санкції накладені «вручну» і тому є підтверджуючий лист в панелі вебмайстра, термін перерви можна скоротити до 2-3 тижнів. Після цього слід писати лист у техпідтримку з проханням про перегляд санкцій і далі діяти в залежності від відповіді.
Залежно від особливостей посилальної маси, кожен пункт може бути розділений на декілька етапів, відкорегований у залежності від ситуації.
Наприклад, в одному випадку на етапі 2 (відмова від нетематичних сторінок-донорів) ми побачили, що нетематичні сторінки-донори можуть бути розділені на:
- нетематичні сторінки, що містять більше одного посилання з тексту;
- нетематичні сторінки, що містять одне посилання з тексту.
Тому рекомендували спершу видаляти посилання, які містять більше одного вихідного посилання, потім, якщо санкції не знімуться, нетематичні донори з одного посилання.
Важливо! Використання лише сервісу Disavow Links, швидше за все, не приведе до зняття санкцій.
Пошукова система очікує реальної роботи над посилальним профілем. Обов’язково варто проводити фізичну чистку посилань. У першу чергу рекомендуємо видаляти посилання під АГС – таким чином ви зможете показати, що робота ведеться, а з іншого боку не нашкодите позиціям в Яндексі, оскільки посилання з сайтів під АГС не несуть користі.
Ситуація 2. Є вивантаження посилань з Google Webmaster Tools + вивантаження з сервісів покупки посилань, чи то Sape, Rookee і т.д.
Маючи таку інформацію, ми спершу аналізуємо посилання з сервісу покупки на всіх чотирьох етапах, описаних вище, складаючи рекомендації з видалення/відмови за допомогою сервісу Disavow Links.
Далі порівнюємо вивантаження посилань з сервісів покупки з повним вивантаженням з Google Webmaster Tools. Проводимо аналіз посилань, які є в Google Webmaster Tools, але відсутні в списку куплених в сервісі.
Аналіз цих посилань також проводиться в чотири етапи.
Результати проведеного аналізу найкраще зберігати в різні файли – окремо по сервісам покупки, окремо за іншими посиланнями. Це допоможе в першу чергу провести роботу над підконтрольними посиланнями в сервісах покупки, а потім розбиратися з іншими посиланнями.
Ситуація 3. Відсутня інформація про сервіси покупки посилань, немає доступу в Google Webmaster Tools
У такому випадку ми використовуємо вивантаження сторінок-донорів з сервісу https://ahrefs.com.
Отримані посилання також аналізуються в чотири етапи. Зручністю даного варіанту є можливість відразу отримати анкор посилань, без допомоги додаткових скриптів і т.д.
Як вже було сказано на початку – це загальні рекомендації. Кожен контрольний профіль має свої особливості, які неможливо заздалегідь передбачити, проте сподіваємося, що наш узагальнений досвід буде вам корисний.
Методи, які описані в інструкції, ми використовуємо в роботі, і позитивні результати вже є. Зараз ми ще раз перевіряємо всі дані й найближчим часом поділимося з вами докладним кейсом.
Еще по теме:
- Як оцінити посилання конкурентів у пошуковій видачі
- Ahrefs: найкращий не лише для аналізу посилань?
- Аутріч: як ефективно нарощувати посилання
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.