- (Обновлено: ) Андрей Д.
- 8 минут
Сьогодні я хочу розглянути такий параметр, як тІЦ. Після того як Яндекс заявив про закриття свого Каталогу, стало відомо, що тІЦ перестане відображатися у відкритому доступі і тепер його буде видно тільки у Вебмайстрі сайту. Я спробував зібрати всю інформацію, яка є зараз, і дати відповіді на популярні питання. Стаття буде розбита на наступні частини, тому якщо вас цікавить тільки інформація про останні події, тисніть на одне з посилань:
- Що таке тІЦ
- На що впливає тІЦ сайту
- Способи визначення тИЦ сайту
- Закриття Яндекс.Каталогу і його вплив на тІЦ
- Альтернативи тІЦ в Яндексі
- Висновки
- Відповіді на запитання
Що таке тІЦ
Хочу почати з загального визначення, що таке тІЦ Яндексу.
Якщо в двох словах, то тІЦ (Тематичний Індекс Цитування) – це те, за допомогою чого Яндекс визначає авторитетність сайту. Розраховується за спеціальним алгоритмом, в якому враховуються зовнішні посилання, що ведуть на сайт, їх тематика, кількість і авторитетність. З цього випливає: чим більше якісних тематичних посилань на ваш сайт, тим вищим буде його тІЦ.
Більше інформації про те, що таке тІЦ, можна дізнатися в Яндекс.Допомозі.
Далі розберемо, що дає тІЦ вашому сайту.
На що впливає тІЦ сайту
Основне призначення тІЦ – оцінка авторитетності сайту. Показник був потрібен для визначення розташування ресурсів у Яндексі.
Це було його основним призначенням.
Після введення параметру тІЦ, його почали активно використовувати веб-майстри, SEOшніки та продавці посилань. Вважається, чим вище параметр тІЦ, тим краще контрольний профіль сайту в очах Яндексу. Отже, веб-майстрам приємно знати, що Яндекс добре оцінив контрольний профіль сайту, SEO-фахівці хочуть посилання з сайтів з хорошим посилальним профілем, ну а продавці посилань можуть продавати посилання з високим тІЦ дорожче.
Ну і, напевно, найчастіше питання: чи впливає тІЦ сайту на ранжування?
Відповідаю: ні, не впливає. ТІЦ сайту – це щось на зразок індикатора вхідних посилань на сайт, який використовується для оцінки його посилального профілю. Наприклад, ТОП за запитом «люстри модерн»:
Як видно на скріншоті, у деяких сайтів тІЦ більше 100, але це не заважає сайтам з тІЦ 20, 30, 10 бути вищими за них.
Способи визначення тІЦ сайту
Уточню один момент: ці способи актуальні, поки Яндекс.Каталог повністю не закритий і поки тІЦ не оновлювався. Про те, як бути після, ми розглянемо трохи нижче. Зараз тІЦ ще можна перевірити наступним чином:
1. Через Яндекс.Каталог. Як я вже писав, тІЦ був потрібен для визначення порядку розташування ресурсів в Каталозі, так що не дивно, що ми його можемо там побачити. Заходимо в Каталог, вводимо в пошук URL сайту, що нас цікавить і шукаємо. У результатах пошуку ви побачите тІЦ під описом сайту.
2. За допомогою плагіна RDS Bar. Насправді існує багато плагінів, за допомогою яких можна визначити тІЦ, але я використовую RDS Bar – окрім тІЦ, він може дати ще дуже багато корисної інформації. Детальніше про плагіні писали в статті «10 налаштувань плагіна RDS Bar для швидкого аналізу сайту». Рекомендую до прочитання.
3. Коли потрібно перевірити тІЦ кількох сайтів (наприклад, сайтів конкурентів), способи, зазначені вище, будуть не дуже зручні. Для масової перевірки тІЦ я використовую сервіс для перевірки тІЦ SEOlib.
Після перевірки ми отримуємо звіт, в якому, крім тІЦ, буде вказана інформація про кількість сторінок сайту в Яндексі, Google, знаходження сайту в Яндекс і дату реєстрації. Це дуже зручно для швидкого аналізу конкурентів. Розглянемо на прикладі нашого сайту:
Ці способи актуальні зараз, але найближчим часом їм, найімовірніше, доведеться шукати альтернативу. Чому так вийшло і що робити, розглянемо далі.
Закриття Яндекс.Каталогу і його вплив на тІЦ
20 грудня 2017 року Яндекс у себе в блозі заявив, що «Каталог припиняє прийом заявок». Причина цього: з розвитком пошукових систем роль каталогів застаріла, і колись популярний Яндекс.Каталог втратив свою популярність.
Зараз Каталог працює, але його оновлення припинено, і прийом заявок на додавання в нього закритий, про що красномовно говорить нам плашка на сайті Каталогу:
На питання про працездатність Каталогу, представники Яндексу кажуть, що зараз він заморожений, а його повне закриття планується на весну 2018.
Ви можете запитати: «Ну добре, Каталог закривають, при чому тут тІЦ?». Вся справа в тому, що завдяки Яндекс.Каталогу тІЦ був у відкритому доступі, а після його закриття дізнатися тІЦ можна буде тільки через Веб-майстер. Про це йдеться в самому каталозі:
Зараз тІЦ в Каталозі ще актуальний, оскільки його апдейту не було з листопада 2017 року. Після поновлення показник стане закритим, і побачити його можна буде тільки у Вебмайстрі сайту. Про це говорять і співробітники компанії Яндекс:
Чим це загрожує. В основному це торкнеться покупки і продажу посилань. SEOшніки використовують тІЦ під час купівлі посилань, як один з параметрів фільтра майданчиків. Після того як каталог повністю закриють, перевірити тІЦ без доступу до Вебмайстру буде неможливо, отже, процес купівлі/продажу посилань стане складнішим. Якщо з покупкою посилань на приватних майданчиках усе вирішується, наприклад, можна попросити скріншот з Вебмайстра Яндексу, де буде видно тІЦ, поточну дату і URL сайту, то з біржами все трохи складніше. Можливо, біржі почнуть робити запити щодо цієї інформації у Вебмайстрі під час додавання майданчику в систему.
Веб-майстри зможуть побачити тІЦ свого проекту у Вебмайстрі Яндексу.
Альтернативи тІЦ в Яндексі
Припустимо, що тІЦ став закритим і більше його так просто, як зараз, не визначити. Тоді для оцінки сайту вам доведеться користуватися сторонніми сервісами.
Я використовую тІЦ тільки під час початкової фільтрації донорів, наприклад, фільтрую донорів, щоб відображалися тільки ті, де тІЦ вище 100. Далі для оцінки посилального профілю донора я слідкую за показниками інших сервісів. Розглянемо кілька з них, а саме: Ahrefs Rank, Moz Domain Authority, Page Authority і Majestic Citation Flow.
Ahrefs Rank
Нормативний профіль визначається через сервіс Ahrefs Rank. Сервіс ранжує сайти на основі розміру і якості їх посилального профілю. Сайтам з найбільш якісним посилальним профілем, на думку сервісу Ahrefs, присвоюються високі позиції в їх системі. Отже, чим нижчий цей показник, тим гірший контрольний профіль у сайту. Детальніше про Ahrefs Rank ви можете дізнатися в блозі Ahrefs.
Врахуйте, що перші позиції йдуть таким інтернет-гігантам, як Facebook.com, Google та інші, тому, якщо у вашого сайту Ahrefs Rank нижче сотні тисяч, – не турбуйтеся. Наприклад, показники по сайту:
MOZ Domain Authority i Page Authority
Інші показники, на які я також звертаю увагу, – показники MOZ Domain Authority і Page Authority. Перевірити їх можна тут.
Перший показник показує авторитетність домену DA, другий показник показує авторитетність сторінки PA. Вони використовують 100-бальну логарифмічну шкалу, тому зростання авторитетності домену/сторінки від 20 до 30 істотно простіше, ніж зростання від 70 до 80. Детальніше про DA i PA.
Наприклад, показники Facebook:
Показники нашого сайту:
Majestic Citation Flow
Цей показник можна дізнатися на сайті majestic.com. Citation Flow (Потік Цитування) – це значення від 0 до 100, за допомогою якого сервіс Majestic оцінює контрольний профіль сайту або посилання. Citation Flow використовується в поєднанні з Trust Flow (Потік довіри Majestic, за допомогою якого вони визначають рівень довіри до сайту). Чим вищий цей показник, тим вище його оцінює система Majestic. Наприклад, показники facebook.com:
Показники нашого сайту:
Детальніше в словнику термінів Majestic.
Показники Ahrefs Rank, Domain Authority, Page Authority і Citation Flow можуть допомогти вам оцінити контрольний профіль сайту при закритому тІЦ. Також рекомендую прочитати нашу статтю «Як відрізнити хороше посилання від поганого?». З неї ви зможете дізнатися, як ще можна оцінити контрольний профіль сайту.
Висновки
тІЦ сайту – це свого роду оцінка посилального профілю вашого сайту Яндексом. Показник використовувався для того, щоб визначати порядок розташування сайтів у Яндекс, на ранжування не впливає. Поки Яндекс.Каталог заморожений, але ще не повністю закритий, ви можете визначати тІЦ через Яндекс.Вебмайстер, RDS Bar. Для масової перевірки рекомендую використовувати сервіс перевірки SEOlib.
Після того як Яндекс.Каталог повністю закриють або відбудеться апдейт тІЦ, показник стане закритим. Для оцінки посилального профілю ви можете використовувати такі показники: Ahrefs Rank, Domain Authority, Page Authority і Majestic Citation Flow.
Питання та відповіді
ТІЦ буде жити?
Я вважаю, що рано чи пізно Яндекс приховає або прибере цей показник через непотрібність. Зараз же тІЦ живий і буде жити в Яндекс.Вебмайстрі.
Чи буде тІЦ оновлюватися, коли буде наступний апдейт і як буде нараховуватися тІЦ новим сайтам?
Все залишається як і раніше: оновлюватися буде, коли апдейт – ніхто не знає, нараховується, як і раніше.
Чи буде тІЦ у відкритому доступі?
Ні, тепер тІЦ можна буде дізнатися тільки в Яндекс.Вебмайстрі.
Хоча і це неточно: через тиждень після обговорень з приводу того, що тІЦ стане закритою інформацією, з’явилася така відповідь:
Поки в Яндексі думають, відповім ще на кілька популярних питань.
ТІЦ сайту 10 – це багато чи мало?
Для молодого сайту перша десятка – це хороший показник, значить, сайт рухається в потрібному напрямку. Це краще, ніж нуль. Якщо говорити в глобальних масштабах – це небагато. Повторюся, для молодого сайту – це хороший знак.
Чому різко виріс тІЦ?
Найімовірніше, недавно стався апдейт тІЦ і вам його підняли.
Чому тІЦ обнулився?
У цьому випадку потрібно дивитися індивідуально. Це могло статися через склейки дзеркал, наприклад, ви переїхали на https і вказали головним дзеркалом https. У такому випадку тІЦ з http може передатися не відразу.
Хороший тІЦ – це скільки?
Таке питання найчастіше задають веб-майстри, які хочуть дізнатися, коли можна починати продавати посилання. Я вважаю, що хороший тІЦ – це більше нуля, а далі потрібно дивитися по ситуації.
На цьому все, залишайте питання в коментарях, буду радий відповісти. На все добре =)
Еще по теме:
- Повний посібник з лінкбілдингу для просування на Західний сегмент: Частини 2 і 3
- Фільтри для купівлі посилань на біржі Sape
- Аутріч: як ефективно нарощувати посилання
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.