Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Зовнішня оптимізація сайту    Як оцінити посилання конкурентів у пошуковій видачі

Як оцінити посилання конкурентів у пошуковій видачі

like 73
42
23
8

Вступ
Пошук конкурентів
Робота з Ahrefs

Висновок

Вступ

Раніше ми торкалися теми аналізу конкурентів і згадували контрольний аналіз. У цій статті розглянемо питання детально.

Найважливіша складова зовнішньої оптимізації – аналіз посилального профілю конкурентів. Він допомагає вибудувати стратегію просування. Нормативний профіль потрібен для пошуку додаткових джерел посилань і порівняння з конкурентами.

Аналіз посилального профілю показує:

  • де можна розміщувати посилання;
  • які посилання використовують конкуренти;
  • анкори та їх співвідношення.

Пошук конкурентів

Пошук конкурентів – етап, від якого залежать підсумкові дані для просування. Розповімо про два способи пошуку.

Спосiб №1
Вивантаження конкурентів з сервісу Serpstat. Вводимо домен у текстове поле і вибираємо пошукову систему. Потім натискаємо кнопку «Пошук».

Сервис Серпстат
Сервіс пропонує список характеристик домену. Важливий пункт – «Конкуренти в пошуковій видачі».

Конкуренты в поисковой выдаче Serpstat

Тут бачимо список конкурентів за семантикою.

Зі списку вибираємо конкурентів за наступними критеріями:

  1. «Всього фраз» – дані повинні бути наближеними до показників вашого сайту. Наприклад, якщо у вас 2000 фраз, то сайт з 10000, швидше за все, не підійде.
  2. «Загальних фраз» – вибираємо позиції з найбільшим числом фраз. Цей показник дивляться по сайтам, які підходять за числом загальних фраз.
  3. «Видимість» – показники повинні бути вищі, ніж у вашого ресурсу.

З сайтів, які підійшли за критеріями, складаємо список конкурентів.

Таким чином, ми відкидаємо сайти, які не відповідають за типом і збігаються з нашим ресурсом за показниками.

Спосіб дозволяє швидко зібрати список конкурентів і оцінити їх. Недолік методу – в тому, що конкуренти можуть займати низькі позиції за потрібними запитами.

Спосiб №2
Вибір конкурентів з ТОПу з потрібних запитів.

Спосіб затратний за часом, але ефективний. Для реалізації потрібна семантика, за якою ви рухаєтеся або плануєте просування. Відправляємо запити в Key Collector, використовуючи кнопку «Додати фразу».

Добавление фраз в Кей коллектор

Після додавання запитів знаходимо кнопку в панелі «Обчислення KEI» і вибираємо пошукову систему. Не забуваємо вказати регіон.

Парсинг ТОПа ПС Google

Після того, як програма збере дані, натискаємо «Експортувати дані про пошукову видачу».

Эксорт данных с Key Collector

Після експорту отримаємо таблицю.

Таблица данных ТОПа

У таблиці для зручності видаляємо зайві поля.

Таблица данных ТОПа ПС Google

Вибираємо колонку, в якій знаходяться всі URL, і копіюємо посилання на окремий лист. Потім ділимо рядки за колонками.

Разделение текста на столбцы

Домени переносимо назад до запитів – так, щоб вони відповідали URL. Потім знову копіюємо домени на окремий лист і прибираємо дублі.

Добавление доменов

Після виключення дублів повертаємося на сторінку зі списком запитів і підраховуємо, скільки разів зустрічався той чи інший домен. Для цього використовуємо формулу «=РАХУНОКЯКЩО()»,.

Подсчет количества доменов в выдаче по запросам

Після підрахунку прибираємо сервіси і агрегатори, вибираємо конкурентів, які часто зустрічаються в ТОПі за запитами.

Выделение конкурентов

У результаті отримуємо список конкурентів для аналізу.

Робота з Ahrefs

Конкурентів зі списку аналізуємо в сервісі Ahrefs.

Далі в статті будемо використовувати терміни:

  1. Ahrefs Rank – чим ближче цей показник до 1, тим краще. Намагайтеся брати домени з показником менше шестизначного числа.
  2. URL Rating – його потрібно враховувати, коли відома конкретна сторінка для розміщення посилання. Показник не повинен бути менше 14.
  3. Domain Rating – чим вищий цей показник, тим краще. Максимальне значення – 100. Сайти з нульовим показником краще не брати. Орієнтуйтеся на сайти з показником DR більше 10.
  4. Кількість доменів, що посилаються .
  5. Кількість вихідних доменів (сайтів-акцепторів).
  6. Показник спамності – розраховується за допомогою ділення сайтів-акцепторів на кількість доменів, що посилаються. Коефіцієнт повинен бути менше 1. Якщо показник – 1 або більше, сайт вважають спамним. Однак є виняток: якщо значення спамності від 1-4, але при цьому AR – хороший, донор можна використовувати за необхідності.

Порівняння хостових показників доменів

Загальна порівняльна таблиця представить перші показники, на які варто звернути увагу:

      • якість сайту за мірками Ahrefs;
      • кількість доменів-донорів;
      • кількість беклінків;
      • кількість сайтів-акцепторів.

Для складання порівняльної таблиці перейдіть у вкладку «Пакетний аналіз» >> помістити домени конкурентів і свій сайт >> «Перевірити».

Пакетный анализ в Ахрефсе

Результаты пакетного анализа

Потім експортуємо отриману таблицю. Після експорту таблиці, залишаємо поля:

  • Target – домен.
  • Domain Rating – рейтинг якості посилань на домен за версією Ahrefs (чим вище, тим краще).
  • Ahrefs Rank – рейтинг якості сайту за версією Ahrefs (чим нижче, тим краще).
  • Domains – кількість доменів, що посилаються .
  • Ref domains Dofollow – кількість посилань dofollow-доменів.
  • Linked Domains – кількість доменів-акцепторів.
  • Total Backlinks – кількість зовнішніх посилань.

Додаємо порожній рядок між конкурентами і вашим сайтом. У ньому рахуємо медіану за допомогою формули «=Медіана()» за всіма показниками.

Сравнительная таблица доменов конкурентов

Порахувавши медіану, отримаємо дані:

  • медіанний показник якості за сервісом Ahrefs;
  • кількість доменів-донорів і зворотних посилань;
  • кількість сайтів-акцепторів.

Порівнюємо показники зі своїм сайтом. Звертаємо увагу на дані, які на вашому сайту в рази вищі або нижчі. З показниками, які значно відрізняються від конкурентів, будемо працювати.

У прикладі дані якості і кількості доменів, що посилаються – нижчі, ніж у конкурентів. Надалі необхідно поліпшити якість довідкового профілю і наростити посилання.

Звертаємо увагу на якість сайтів-акцепторів. Якщо це авторитетні джерела (навчальні заклади, сайти держустанов і т.д.), варто розмістити на них посилання.

Аналіз розміщення зворотних посилань

Аналіз розміщення посилань також вимагає серйозного підходу. Необхідно вивчити, як і де розміщують посилання конкуренти. Ці майданчики можна використовувати для свого ресурсу.

Для аналізу заходимо в Ahrefs, переходимо у вкладку «Проекти».

Раздел "Проекты" Ахрефс

Потім переходимо у вкладку «Беклінк».

Бэклинки сайта

Аналізуємо ресурси за посиланнями. Звертаємо увагу на тип сайту (форум, сайт з відгуками, відеохостинг, інформаційний сайт і т.д.) І місце розміщення посилання (у стандартній частини, в тексті, за допомогою зображення і т.д.). Аналіз надасть поверхневу інформацію про майданчики, які використовують конкуренти.

Бажано провести детальний аналіз, підготувавши таблицю з усіма посиланнями, які бачить Ahrefs.

Для цього відкриваємо «Усі номери» та експортуємо.

У таблиці прибираємо зайві колонки. Додаємо домени-донори до посилань.

  • Також додаємо колонки, в які будемо вносити значення:
  • SEO посилання;
  • тип посилання;
  • анкор/безанкор.

Далі руками перевіряємо посилання і вписуємо значення.

Таблица анализа ссылочного профиля

Так ми зможемо проаналізіровати кількість і типи SEO-посилань, анкорні та безанкорні посилання, частоту використання певних анкорів, знайти сайти для розміщення своїх посилань.

Аналіз анкор-листа

Під час аналізу посилального профілю важливо вивчити анкор-лист конкурентів (кількість і частоту використовуваних анкорів).

Анкор-лист аналізують як для сторінки, так і для домену в цілому.

Перевіряти його можна двома способами:

  • на основі таблиці, яку складали під час аналізу розміщення зворотних посилань;
  • в Ahrefs, у вкладці «Анкор».

Раздел "Анкоры" в Ахрефс

Перший спосіб дозволяє фільтрувати сторінки і анкор. У таблиці можна налаштувати автоматичний розрахунок, використовуючи діаграми.

Ahrefs допоможе швидко оцінити, які анкори використовують конкуренти і як часто використовується певний анкор на сайті.

Під час перевірки анкора враховуйте процентне співвідношення у конкурентів і порівнюйте зі своїми даними. Для цього в Ahrefs відкриваємо анкорний лист конкурента і інформацію щодо свого сайту. Знаходимо потрібний анкор зі списку, дивимося відсоток використання. Потім звіряємо показники зі своїм сайтом.

Аналіз покаже, використовувати анкор або змінити його. Показники конкурентів будуть орієнтиром.

Пошук майданчиків для розміщення посилань у конкурентів

Аналіз конкурентів надасть інформацію про майданчики, перспективні для розміщення. Щоб отримати ці дані, потрібно відсіяти домени, які вже посилаються на ваш ресурс.

Переходимо в розділ «Перехресний аналіз посилань» і вписуємо в поля конкурентів. Також виставляємо свій сайт в поле «Але не посилаються на (необов’язково)» і натискаємо кнопку «Показати».

Перекрестный анализ ссылок

Після обробки отримуємо список доменів-донорів, які посилаються на конкурентів, але не посилаються на ваш сайт.

Результаты перекрестного анализа ссылок

Потім вивантажуємо цей список і сортуємо домени від кращих до гірших за показниками Ahrefs Rank (від мінімального числа до максимального) і Domain Rating (від максимального до мінімального). Після перевіряємо сайти, на яких розміщують посилання конкуренти.

Экспорт таблицы анализа ссылок

Сайти перевіряємо на якість, заспамленість, відповідність тематиці. Після вибору доменів аналізуємо сторінки для розміщення посилання.

Переходимо у вкладку «Кращі сторінки» >> «За посиланнями». Сортуємо за показником UR.

Лучшие страниц по ссылкам в Ahrefs

У таблиці відобразяться сторінки з кращими показниками UR Rating. Це перспективні ресурси для розміщення посилання.

Якщо позиції зі списку не підійшли, можна написати вебмайстру і домовитися про створення нової сторінки для розміщення посилання. Надалі бажано посилатися на сторінку для підвищення її якості.

Також звертайте увагу на обидві пошукові системи під час розміщення посилань, якщо розглядаєте просування під Google та Яндекс. Помилки призведуть до проблем в одній з ПС.

Пошук битих посилань конкурентів

Шукати биті посилання також корисно. Це шанс розміститися на місці конкурента.

Для пошуку битих посилань можна використовувати Ahrefs або парсери (наприклад, Screaming Frog).

1. Аналіз в Ahrefs

Переходимо в розділ «Биті» і вивантажуємо список битих посилань конкурентів.

Поиск битых ссылок в Ahrefs

Після вивантаження перевіряємо якість посилань.

2. Парсинг у Screaming Frog

Заганяємо зовнішні посилання конкурентів у парсер, використовуючи кнопку «Upload». Збираємо дані про зовнішні посилання. Після переходимо в розділ «Outlinks».

Парсинг внешних ссылок

Вивантажуємо зовнішні посилання: натискаємо на «Bulk Export» >> «All Outlinks».

Экспорт внешних ссылок

Після вивантаження видаляємо дублі посилань і копіюємо їх назад у парсер.

Таблица с внешними ссылками

Потім запускаємо перевірку URL. Після закінчення виділяємо тільки сторінки з 404 відповіддю сервера. Так ви знайдете не тільки биті посилання конкурентів, але і сайти для розміщення свого посилання.

Отримавши список битих посилань, списуєтеся з веб-майстрами сайтів, пропонуйте замінити бите посилання на своє.

Висновок

Дані по посилальному профілю конкурентів потрібно правильно використовувати. На основі отриманої інформації складіть план подальших дій: наприклад, нарощування посилальної маси, додавання безанкорних посилань і т.д.

Аналіз посилань конкурентів – довгий процес, важливий для просування сайту. Без правильної внутрішньої оптимізації просування неефективно. Тому заходи проводять в комплексі. Необхідно займатися як внутрішньою, так і зовнішньою оптимізацією сайту для досягнення позитивних результатів.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Виктор К.

SEO-аналитик

Раньше занимался программированием. Как-то наткнулся на статью об оптимизации сайтов. Она меня заинтересовала, я начал больше читать о SEO и настолько втянулся, что стал специалистом в этой сфере.

Сейчас занимаюсь продвижением коммерческих сайтов.

Девиз: Чтобы достичь цели, нужно, прежде всего, к ней идти.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (17 оценок, среднее: 4,53 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх