Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Внутрішня оптимізація сайту    Автогенерація title та description

Автогенерація title та description

like 60
22
22
16

Оптимізація метаописів Title, Description і Keywords – це перше, на що повинен звертати увагу SEO-фахівець, починаючи роботу з проектом.
Для тих, хто не знає, поясню.Title – це тег, вміст якого відображається у верхньому рядку браузера:

Також він використовується для формування заголовка сайту в пошуковій видачі:

Description – це мета-тег, який розташований в коді сторінки. На самій сторінці він не відображається, але його бачать пошукові роботи:

Пошукова система Google використовує мета-тег description для формування сніппету – короткого опису сайту на сторінках з результатами видачі:

Крім впливу на релевантність сторінки, Title і description впливають на CTR (клікабельність) сайту в результатах видачі, оскільки відображаються в сніпеті. Тому зміст цих атрибутів слід робити якомога більш привабливим для потенційних відвідувачів.

Давайте порівняємо два сніппети за якомось запитом, наприклад, «доставка піци».

Сніппет №1:

Сниппет № 2

Як Ви думаєте, який з представлених фрагментів більш інформативний, корисний і більш клікабельний? На який сайт з видачі перейшли б Ви? Питання риторичне.

Під час складання метаописів я рекомендую дотримуватися наступних принципів:

– title і description повинні бути написані для людей нормальною людською мовою – розгорнуто, правильно побудованими пропозиціями, без зловживань ключовими фразами, великими літерами, рекламними гаслами і т.д .;

– метаописи не повинні бути короткими, складатися з 2-3 слів. Розмір title – від 30 до 100 знаків, description – від 100 до 200 знаків. Намагайтеся висловити основну суть документу в декількох реченнях.

– зміст title і desctiption має описувати конкретну сторінку, а не сайт в цілому, і бути унікальним для кожної сторінки.

Для невеликих сайтів, що мають об’єм до пари сотень сторінок, контент яких рідко оновлюється, все досить просто: title і description можна прописати вручну для кожної сторінки, не витративши багато часу.

Складніша справа з порталами, де контент оновлюється великою кількістю співробітників, а іноді й користувачами, часто не мають уявлення про те, що таке метаописи і навіщо вони потрібні.

На жаль, пошукова система не поділяє сайти на великі та маленькі, та вимоги до якості сайтів для всіх однакові. Це означає, що оптимізувати метаописи потрібно для будь-якого сайту, хочемо ми того, чи ні.

Якщо немає можливості прописувати title і description вручну, слід використовувати «розумну» автогенерацію.

Практично всі CMS на сьогоднішній день мають спеціальні модулі, що дозволяють автоматично заповнювати метаописи. Якщо ж такого стандартного рішення немає, необхідно скористатися послугами програміста. Протягом декількох годин грамотний фахівець зможе написати модуль для Вашого сайту, який автоматично генерує метаописи.

Найчастіше в title підставляють:

– глобальний тег title, тобто заданий Вами за замовчуванням для всіх сторінок. У деяких випадках CMS сайту за замовчуванням глобальним вважає title головної сторінки;

– заголовок тексту на сторінці.

У першому випадку ми отримуємо велику кількість сторінок з однаковим title, і чим більше сторінок додаємо, тим більше у нас дублів. Крім того, такий title навряд чи буде однаково добре відображати суть кожної сторінки, тому використовувати таку автогенерація я не раджу.

Другий спосіб автозаповнення – використання в якості title заголовку тексту на сторінці, укладеного в тег H1.

Цей спосіб кращий за попередній, але з досвіду не раджу повністю копіювати H1 в тайтл. З метою зниження ризиків переоптімізаціі, зміст title і H1 краще робити різними. Домогтися відмінностей можна завдяки додатковим словам у title, які заздалегідь задані налаштуваннями модуля, або в title потрібно копіювати тільки частину заголовку, якщо він великий.

Description під час заповнення метаописів найчастіше до уваги не береться. Його просто залишають порожнім – так робити не слід.

Якщо Ви вирішили не заповнювати description, його краще взагалі не виводити в коді сторінки. Але це – крайній випадок, краще налаштувати автогенерацію цього атрибуту.

Для автогенерації description також є спеціальні модулі. На відміну від заповнення тегу title, де донором служить заголовок, для description ми повинні вказувати, який уривок тексту за замовчуванням ми використовуємо.

Для складання правильного алгоритму автогенерації метаопису description, слід всі сторінки сайту розділити на певні категорії. Для кожної категорії задаються правила автогенерації, грунтуючись на стандартній структурі тексту, сторінках такого типу.

Найчастіше використовується вступна частина тексту (перші 200 знаків), але кожен сайт унікальний, тому можуть бути винятки. Наприклад, для сторінок з товаром в інтернет-магазині я б рекомендував використовувати у якості description характеристики товару.

Грамотний програміст зможе налаштувати модуль таким чином, щоб у description копіювалася будь-яка частина тексту. Але пам’ятайте, що ми створюємо правило не для однієї сторінки, а для певної вибірки сторінок. Слід бути впевненим, що той розділ, який ми використовуємо в якості донора, максимально повно відображає суть сторінки.

Під час налаштування довжини description слід зробити обмеження до 200 знаків, але останнє слово не повинне бути обрізаним.

Неправильний спосіб автогенерації description досить часто зустрічається – це дублювання title. Метаописи title і description повинні відрізнятися один від одного.

Опишу ще одну можливість отримання якісних метаописів.

Якщо контент вашого сайту створюється самими користувачами, додайте два обов’язкові поля у форму додавання сторінки: title і description, встановивши правила для їх заповнення:

– title і description повинні відрізнятися один від одного;

– довжина title повинна бути не менше 50 і не більше 100 знаків;

– description – не менше 100 і не більше 200 знаків.

Поруч з полями слід розмістити коротку анотацію, яка пояснює, як найкраще заповнювати дані поля. В анотації попросіть людину, яка заповнює, писати грамотні та читабельні пропозиції, що відображають суть сторінки.

Наостанок – кілька слів про метатег keywords. Досить багато суперечок було з приводу того, чи впливає він на просування. Багато хто вважає, що користі від нього немає.

Моя думка: він має значення, але саме мінімальне. Якщо є можливість, я рекомендую його все ж таки заповнювати. Досить вказати через кому 2-3 найважливіших ключових слова для даної посадкової сторінки. Головне – не перестаратися з кількістю ключів і не намагатися прописати все, що тільки можна придумати.

На закінчення хочу ще раз акцентувати увагу, шановні читачі, що найправильніший і надійний спосіб заповнення метаописів – це вручну. Заповнити форму – це вимушений захід, який слід застосовувати у разі потреби.

Для головної сторінки та інших найбільш важливих сторінок, у тому числі і тих, що беруть участь в просуванні, title і мета-теги слід заповнювати тільки вручну.

Наостанок хочу запропонувати кілька уже готових рішень для популярних CMS:

  •             Для Joomla – плагін Seogenerator.
  •             Для WordPress – All in one SEO Pack і Platinum SEO plugin.
  •             Для Drupal – модуль Nodewords.

Не лінуйтеся прописувати унікальні мета-теги – це дійсно важливо для досягнення високих позицій як в Google, так і в Яндексі.

 

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Siteclinic

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (10 оценок, среднее: 3,90 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх