Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Внутрішня оптимізація сайту    «Канібалізація» ключових слів: як не втратити трафік через помилки у визначенні релевантної сторінки

«Канібалізація» ключових слів: як не втратити трафік через помилки у визначенні релевантної сторінки

like 79
34
30
15

Можливо, ви не чули про таке поняття, як канібалізація ключових слів, але ви, напевно, стикалися з цим явищем, якщо займаєтеся просуванням сайтів або самі є власником сайту.

Термін «канібалізація» прийшов до нас з маркетингу, де позначає явище, під час якого новий продукт скорочує ринкову частку іншого продукту тієї ж організації. У пошуковій оптимізації, як правило, використовують поняття «канібалізація ключових слів» і мають на увазі під ним «використання одних і тих самих ключових слів на різних сторінках з негативними наслідками для видимості сайту в пошуку».

Каннібалізація може бути викликана як оптимізацією різних сторінок під однакові ключові запити, так і неправильним використанням ключових слів у різних зонах сторінки: Title, заголовках Н1 і т.д. За канібалізацію не накладається фільтр, але вона призводить до втрати трафіку та падіння позицій.

 

1. Опис проблеми та її наслідки

Як правило, проблема виникає, коли посадкова сторінка (сторінка-жертва) починає гірше ранжуватися за основними запитами і втрачає трафік. Відбувається це через те, що з’являються сторінки-канібали, які містять ті самі ключові слова (хоча і зовсім не просуваються за ними), що і сторінка-жертва. У результаті пошуковий робот не може визначити, яка зі сторінок більш релевантна запитам.

Мал. 1.
kannibalizatsiya1

На скріншоті представлені дві сторінки, які, з точки зору пошукового робота, найбільш підходять під запит, хоча сторінка 1 може бути сторінкою, що просувається з описом послуги та цінами, а сторінка 2сторінкою блогу, де розповідається про оренду спецтехніки.

У якийсь момент пошуковий робот може почати вважати сторінку-канібала релевантною запиту (групі запитів), і позиції сайту при цьому, як правило, знижуються. Іноді пошуковий робот може сумніватися протягом 1-2 місяців – у результаті виявляються «стрибки» з однієї сторінки на іншу під час визначення релевантності.

Таким чином, можна спостерігати такі негативні тенденції:

  • відсутність сторінки, що просуває у видачі за запитом (групою запитів) і, як наслідок, падіння позицій;
  • просадка трафіку;
  • розмиття релевантності сторінки, що просувається;
  • втрата ваги (як від внутрішніх, так і від зовнішніх посилань);
  • зниження конверсії та збільшення відсотку відмов (як наслідок, погіршення поведінкових факторів).

 

2. Ознаки канібалізації

З проблемою ми приблизно розібралися, але як визначити ознаки канібалізації? На 100% однозначної відповіді на питання немає, але є ряд явних ознак, які свідчать про канібалізацію.

1) Просідання запитів на 10-15 позицій

Як правило, якщо запити знаходяться в ТОПі, то під час появи канібалізації позиції просідають на 10-20 позицій.

Мал. 2.
kannibalizatsiya2


Мал. 3.

kannibalizatsiya3

Якщо запити знаходилися, наприклад, в середньому на 5 позиції, то вони можуть в середньому просісти до 20-25 позицій. При цьому можуть просісти як всі запити, так і лише частина запитів, за якими ранжується сторінка, що просувається .

Особливості:
– як правило, падіння позицій плавне і може займати від тижня до місяця;
– зазвичай падіння позицій йде лише за частиною запитів, а іноді й зовсім лише за одним запитом;
– запити можуть періодично ненадовго повертатися в ТОП (що може заплутати і ускладнити діагностику).

 

2) Падіння трафіку

Іншою не менш важливою ознакою є плавна просадка трафіку.

Мал. 4.kannibalizatsiya4

Особливості:
– падіння трафіку, як правило, є на невеликій кількості сторінок (іноді буває складно визначити просідання, якщо загальний трафік на сторінку незначний);
– просідання плавне і може тривати від 1 місяця і до півроку.

 

3) Зміна релевантної сторінки

Однією з найбільш красномовних ознак канібалізації є зміна релевантної сторінки. Якщо ви відстежуєте позиції, то можете подивитися звіти і побачити, в які дні ранжувалася інша сторінка і як часто це відбувалося. Періодична зміна релевантної сторінки свідчить про канібалізацію.
Якщо ж ви що раніше не відстежували позицій, але не виключаєте канібалізацію, додайте сайт в Seolib і поспостерігайте за позиціями за проблемними запитами мінімум 2 тижні. Перевіряти потрібно кожен день, бажано в другій половині дня – налаштування Seolib дозволяють це зробити. Якщо за цей період посадкові сторінки будуть змінюватися, то, найімовірніше, має місце канібалізація.
Якщо під час зміни релевантності запит продовжує приносити трафік, то канібалізацію можна виявити ще одним способом. Можна зайти, наприклад, у Яндекс.Метрику і подивитися, на які сторінки заходили користувачі з пошуку.

Мал.5.
kannibalizatsiya5

На скріншоті видно, що за одним запитом є переходи відразу на кілька сторінок.

 

Мал. 6.
kannibalizatsiya6

Видно, що за запитом переходи були переважно на одну сторінку, а пізніше трафік став іти на іншу. Іноді навіть під час канібалізації трафік може незначним чином зрости, але, як правило, це тимчасове явище.

Важливо: найбільш поширена канібалізація для наступних пар сторінок:

  • головна сторінка та внутрішня сторінка;
  • комерційна сторінка та інформаційна сторінка блогу;
  • дві сторінки зі схожим товаром або описом послуги.

 

3. Усуваємо причини канібалізації

Єдиним правильним способом вирішення проблеми є перегляд оптимізації посадкових сторінок. Вам потрібно заново оптимізувати сторінки таким чином, щоб пошуковий робот точно не заплутався під час визначення релевантної сторінки.

Алгоритм дій може бути наступним:

1) Визначаємо ряд проблемних запитів.

2) Вивчаємо входження ключових слів на кожній сторінці за різними зонами документу:

  • Title;
  • Description;
  • Заголовки Н1-Н2;
  • текстовий контент;
  • “хлібні крихти”;
  • лістинг (якщо це комерційна сторінка).

3) Порівнюємо результати:
– якщо сторінка, що просувається, має менше ключових слів, значить, потрібно дооптимізувати її (перш за все шляхом збільшення входжень ключових слів);
– якщо сторінка, що просувається, має більше ключових слів, то варто порівняти структуру контенту посадкової сторінки та сторінки-канібала. Можливо, пошуковий робот вважає, що сторінка-канібал за цим фактором краще відповідає запиту. У такому випадку обов’язково варто звіритися з топом видачі за запитом, щоб зрозуміти, яку структуру контенту хоче бачити пошуковик.

4) Оптимізуємо посадкову сторінку. Сторінка, що просувається, може мати меншу кількість входжень ключових слів як у всьому документі, так і на певних сторінках. Залежно від цього ми зрозуміємо, з чим доведеться працювати – можливо, доведеться переробити всю сторінку (переписати метатеги та контент, додати слова у лістингу і т.д.), А, може, буде досить додати ключову фразу в Title. Крім того, на посадкову сторінку варто додати входження НЧ-запитів (ВЧ + хвости), щоб допомогти пошуковому роботу із визначенням релевантності.

5) Зменшуємо кількість входжень на інших сторінках. Крім оптимізації основної посадочної сторінки, нам потрібно також прибрати ключові слова на інших сторінках, щоб показати пошуковому роботу, що за запитом дану сторінку ранжувати не потрібно. Знижувати кількість входжень ключових слів на сторінці-канібалі необхідно у будь-якому випадку.

6) Відслідковуємо результати. Потрібно, щоб пройшло мінімум 2-3 повноцінних апдейти. За цей час проблема повинна зникнути. Якщо нічого не змінилося, можливо, ви внесли не всі доопрацювання, або ж причина в іншому.
Важливо: краще вносити зміни поетапно, оскільки сторінка, що  просувається, може добре ранжуватися за іншими запитами. Кардинальні зміни на сторінці можуть привести до падіння інших позицій. Почніть з малого: не вистачає ключових слів у Title – змініть спочатку його і подивіться на результати.

Ви можете також скористатися кардинальним способом – зробити 301 редирект з усіх «підозрілих» сторінок на ту, що просувається, якщо, звичайно, всі «підозрілі» сторінки вам не потрібні та не приносять трафіку.

Висновок

Відзначимо, що з канібалізацією може зіткнутися будь-який власник сайту або оптимізатор, навіть якщо він усе робить згідно з рекомендаціями пошукових систем. Чи варто говорити про те, що з викочуванням нового алгоритму «Палех» імовірність стати жертвою канібалізації підвищується? Кількість пошукових запитів зростає, тому роботам стає складніше визначати, які сторінки найбільш підходять. Постійний моніторинг свого сайту дозволить вам оперативно виявити проблему та вирішити її без негативних наслідків.

Якщо ви зіткнулися з канібалізацією або іншою проблемою під час просування сайтів, надішліть нам запит на лікування сайту, і ми постараємося допомогти.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Никита П.

SEO-аналитик

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (18 оценок, среднее: 4,56 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх