- (Обновлено: ) Наталия Б.
Читачі нашого блогу часто задають питання про створення піддоменів для просування. Наприклад, у яких випадках доцільно створювати піддомен, чи варто дублювати на піддомені службові сторінки? У цій статті ми відповідаємо на найпопулярніші запитання.
1. У яких випадках доцільно створювати піддомени?
У більшості випадків піддомени доцільно створювати великим проектам, наприклад, для виділення тематичного розділу в окремий ресурс або просування товару/послуги на регіональному рівні.
Приклади використання піддоменів:
А. Просування більш ніж у 7 регіонах
Для успішного просування більш ніж у 7 регіонах, необхідно створити окремий піддомен для кожного регіону (ufa.site.ru, kazan.site.ru).
Важливі моменти під створенні регіональних піддоменів:
- регіональні піддомени повинні бути включені у навігацію за основним сайтом, щоб відвідувач міг з головної сторінки перейти на ту, яка належить до його регіону;
- кожному поддомену потрібно присвоїти свій регіон у Яндекс. Вебмайстрі;
- на піддомені потрібно надати інформацію, корисну для користувачів саме з того регіону, до якого належить піддомен.
При цьому необов’язково повністю унікалізувати весь контент кожного піддомену. Особливу увагу потрібно приділити унікалізації пропозиції для кожного регіону (асортимент, ціни, відгуки регіональних клієнтів, ціни і т.д.). Детальніше про унікалізацію товарної пропозиції читайте в статті SEO-фахівця Siteclinic Олександра Явтушенко.
Приклад використання регіональних піддоменів
Б. Просування сайту багатопрофільної компанії
У багатьох випадках ми рекомендуємо компаніям, які надають широкий спектр послуг (або продають товари різних категорій), виносити основні напрямки або окремі категорії товарів на піддомени. Справа в тому, що в багатьох тематичних нішах пошукові системи віддають перевагу вузькотематичним сайтам. Піддомен вважається окремим сайтом, отже, створюючи піддомен, ми створюємо окремий вузькотематичний сайт.
Приклад використання піддоменів багатопрофільної компанії
В. Просування запитів, які можна вивести в ТОП тільки на головній сторінці
Для деяких ключових фраз пошукова система Яндекс віддає головним сторінкам явну перевагу в ранжуванні.
Приклад таких запитів: [Ремонт Москва], [студія дизайн інтер’єру].
Аналіз ТОПу показав, що в ТОП-10 Яндексу за цими запитами ранжуються тільки головні сторінки, при цьому немає перетинів за доменами.
Скріншот видачі Яндексу за запитом [ремонт Москва]
Скріншот видачі Яндексу за запитом [студія дизайн інтер’єру]
З цього випливає, що компанії, яка займається ремонтом і дизайном інтер’єру, для успішного просування за цими запитами, потрібно винести один напрямок на піддомен.
Г. Полегшення навігації та покращення юзабіліті
У великих проектах винос частини контенту на піддомен полегшує навігацію та покращує зручність використання сайту.
Як приклад розглянемо сайт з автомобілями, де кожна марка авто знаходиться на піддомені. Більш того, кожна модель марки авто знаходиться на окремому піддомені.
Приклад реалізації піддоменів великого проекту
2. Чи може Яндекс вважати аффіліатами основний сайт і піддомен?
У випадку з регіональними піддоменами, коли кожному поддомену привласнений свій регіон у Яндекс. Вебмайстрі, проблем з афіліюванням бути не може.
Під час просування сайту багатопрофільної компанії, важливо, щоб на кожному окремому піддомені товари/послуги не перетиналися.
Просування основного сайту та піддоменів у однакових регіонах і за однаковим списком запитів може бути розцінено ПС як маніпуляцією з видачею. Як наслідок, сайт буде зааффілійованим.
3. Сайт багатопрофільний. Домен якого рівня (другого або третього) краще створити для окремих послуг компанії?
Різниці під час просування домену другого та третього рівня практично немає. Вагомим аргументом на користь просування домену третього рівня є брендування компанії. Якщо у проекту є добре впізнаваний бренд (значна частина прямого і брендового трафіку), краще створити для окремих послуг компанії домен третього рівня.
Єдиний значущий недолік домену третього рівня для окремих послуг полягає в тому, що піддомени переймають з основного домену дію всіх штрафних санкцій з боку пошукових систем.
4. Чи варто дублювати на піддомені службові сторінки з основного домену?
Однозначно відповісти на це питання не вийде. Для прийняття рішення, чи варто дублювати службові сторінки з основного домену на піддомені, необхідно аналізувати кожен окремий випадок.
Приклади ситуацій, коли є необхідність у дублюванні службових сторінок на піддомені:
А. Піддомен багатопрофільної компанії, яка просувається по Москві
У разі якщо прийнято рішення винести на піддомени напрямки багатопрофільної компанії, сайт якої просувається по Москві, для задавання хороших комерційних чинників ранжування потрібно унікалізувати та перенести на піддомен основні службові сторінки («Контакти», «Про нас», «Доставка й оплата»).
Б. Регіональний піддомен, який передбачає наявність представництва (наприклад, сервісний центр)
Якщо мова йде про регіональний піддомен, який передбачає наявність представництва у регіоні, на службових та інформаційних сторінках ( «Про нас», «Доставка», «Партнерам», «Вакансії», «Новини» і т.д.) Необхідно надати тільки ту інформацію, що стосується регіону, в якому просувається піддомен.
Приклад сторінки «Контакти» на регіональному піддомені
В. Регіональний піддомен, у якого немає представництв у регіонах
Якщо мова йде про регіональний піддомен, у якого немає представництв у регіоні (наприклад, інтернет-магазин з продажу цифрової електроніки), рекомендуємо продублювати службові сторінки c домену другого рівня, закривши їх на піддомені від індексації. Неунікального контенту потрібно уникати, а для присвоєння регіону досить входжень регіону в Title, метадані та контент піддоменів.
5. На основному та регіональному сайті 80% однакових товарів. Що робити з текстами-описами для карток товарів? Чи варто уникалізувати їх на піддомені?
Технічний опис товару уніказізовувати необов’язково. Унікалізувати картку товару можна за рахунок:
- додавання регіону в заголовок сторінки
Наприклад:
Диван Damiani міні єврокнижка бежевий екошкіра/рогожка в Санкт-Петербурзі
Диван Damiani міні єврокнижка бежевий екошкіра/рогожка в Єкатеринбурзі
Диван Damiani міні єврокнижка бежевий екошкіра/рогожка в Уфі
- інформації про доставку (можливо, умови доставки в різних регіонах відрізняються);
- регіональних номерів телефонів;
- вартості;
- регіональних відгуків.
Приклад унікалізації карток товарів на регіональних піддоменах
Не знайшли відповіді на питання, що вас цікавить? Задайте запитання у коментарях, ми з радістю на нього відповімо!
Еще по теме:
- Кейс: збільшення органічного трафіку на 48,7% за 3 тижні
- Як змінилося життя копірайтерів з появою алгоритму «Баден-Баден»?
- Як виділити сніппет у пошуковій видачі Google?
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.