- (Обновлено: ) Наталия Б.
- 6 минут
Перша інформація про сайт, яку бачить користувач, що виконує пошук за запитом, – це сніппет. Чим привабливіше він буде виглядати, тим більше вірогідності, що користувач перейде на цей сайт з результатів пошуку.
Нижче розглянемо основні способи впливу на зміст сніппету документа у видачі ПС Яндекс.
З чого складається сніппет у Яндексі?
Як вплинути на зміст сніппету?
Як змінити зміст сніппету?
Як виділити сніппет у видачі ПС Яндекс?
З чого складається сніппет у Яндексі?
Сніппет складається з основної частини та розширень.
Основна частина:
1. Тема.
2. Навігаційна ланцюжок.
3. Опис.
Розширення:
4. Швидкі посилання.
5. Спеціальні дані: адреса, телефон, посилання на Яндекс.Карти.
Повний список спеціальних даних, які можуть виводитися у сніппеті Яндексу.
Малюнок 1. Сніппет в Яндексі
Як вплинути на зміст сніппету?
А. Оптимізуйте заголовок сніппету
Тема сніппету найчастіше формується із заголовку самого документу (Title). Якщо його немає або він погано описує документ, може бути обраний інший фрагмент, який буде найбільш релевантним заданому запиту.
Малюнок 2
Для формування потрібного заголовку в сніппеті рекомендуємо:
– використовувати важливі ключові слова в прямому входженні на початку Title;
– прописувати входження згідно з правилами російської мови, а не у вигляді спаму та перерахувань;
– стежити, щоб Title був максимально інформативним і відображав суть контенту сторінки;
– довжина Title повинна бути в діапазоні 50-55 символів.
Б. Оптимізуйте опис сніппету
Текст для опису ПС може формувати з:
– метатегу Description;
– фрагменту тексту сторінки, який найбільш точно відповідає запиту користувача;
– Яндекс.Каталогу.
Малюнок 3. Опис сніппету
Для формування потрібного опису в сніпеті необхідно:
– Правильно заповнити Description
Метатег повинен бути привабливим, містити ключові запити на початку опису в прямому входженні (якщо це не суперечить правилам російської мови). Намагайтеся лаконічно описувати зміст сторінки, на яку потрапить користувач. Опис має спонукати до переходу за посиланням.
– Оптимізувати потрібний фрагмент з контенту сторінки
Орієнтовна довжина опису фрагментів у Яндексі – 240 знаків (з пробілами). Щоб ПС вивела у сніппет потрібний вам фрагмент тексту, оптимізуйте контент під наступні вимоги:
1. Потрібний фрагмент повинен мати найвищу щільність ключового слова у тексті.
2. Використовуйте в цьому фрагменті тексту ключі у прямому входженні (якщо це не суперечить правилам російської мови).
3. Текст потрібного фрагменту не повинен дублювати текст з Title. Бажано, щоб він доповнював тег Title, був його продовженням.
4. Не прописуйте у сусідніх реченнях ключові слова. Яндекс може «відірвати» шматок тексту і вставити у ваш фрагмент, що порушить читабельність.
– Закрити опис з даних Яндекс.Каталогу
За деякими запитами для сніппету головної сторінки ПС може брати опис сайту в Яндексі.
Щоб опис лише формувався з даних Яндекс.Каталогу, додайте на сторінку наступний метатег:
<meta name="robots" content="noyaca"/>
Як змінити зміст сніппету?
Якщо сформований сніппет виглядає непривабливо або виводиться не та інформація, визначте джерело тексту:
- якщо сніппет сформований з Description і Title – доопрацюйте їх зміст і відправте сторінки на переобхід. Після апдейту знову проаналізуйте;
- якщо джерелом став контент сторінки – закрийте цю частину тексту від індексації і допрацюйте Description або допрацюйте контент. Після апдейту знову проаналізуйте.
Як виділити сніппет у видачі ПС Яндекс?
А. Додайте Favicon
Favicon – значок, який відображається в адресному рядку перед URL сторінки, а також в якості картинки поруч із закладкою. Favicon повинен бути таким, що запам’ятовується, виконаним в тому ж стилі, що і сайт, і простим для сприйняття (див мал.4).
Малюнок 4
Б. Додайте Emoji
Emoji – це спеціальні символи (фігури, смайлики), у тому числі кольорові, які допомагають привернути увагу користувачів і тим самим отримати більше трафіку.
Малюнок 5. Приклад Emoji у сніппеті Яндексу
Малюнок 6
Спецсимволи можна розташовувати в Description і Title сторінки.
Повний набір іконок можна подивитися у Вікіпедії.
В. Налаштуйте розширені сніппети Яндексу
Розширені сніппети допомагають підвищити CTR посилання на сайт, оскільки:
– займають більше місця у видачі;
– надають вичерпну інформацію про компанію або про товар/послугу.
Яка інформація може виводитися в розширеному сніппеті:
- швидкі посилання;
- навігаційні ланцюжки;
- адреса організації;
- інформація про товари та ціни;
- питання та кращі відповіді;
- регістр назви сайту;
- докладні дані про організації та їх послуги;
- подробиці кулінарних рецептів;
- детальні описи фільмів;
- рейтинг і відгуки.
Весь список спеціальних даних, які можуть бути показані у сніппеті.
Як налаштувати розширений сніппет у Яндексі
Налаштувати розширені сніппети Яндексу можна в панелі Яндекс.Вебмайстер, а також за допомогою мікророзмітки Schema.org.
Яндекс.Вебмайстер
А. Модуль Яндексу «Товари та ціни»
Після завантаження YML-файлу з назвами товарів та цінами, у сніппет може довантажитися інформація про ціну на товар – вона виведеться праворуч від посилання на сайт.
Малюнок 7
Для цього потрібно:
А. Зайдіть у розділ «Вміст сайту» → підрозділ «Товари та ціни» → «Почати роботу».
Б. Заповніть дані про компанію (ОГРН, юридична адреса та інше).
В. Підготуйте YML-файл, в якому опишіть товари або послуги вашої компанії. Саме ці дані будуть відображатися в сніппеті.
Г. Зайдіть у вкладку «Джерело даних» і вкажіть шлях до YML-файлу.
Д. Дочекайтеся модерації даних Яндексом.
Вимоги до YML-файлу для модуля «Товари та ціни».
Б. Швидкі посилання
Швидкі посилання формуються автоматично, але пошуковику можна допомогти. Для цього упевніться що:
– Основні розділи доступні з головної сторінки.
– Назви короткі та зрозумілі.
– У кнопок-картинок заповнені атрибути Alt.
– Всеі сторінки відповідають адресам: якщо кнопка називається «ціни», то і на кінцевій сторінці знаходяться ціни.
Малюнок 8
В. Інформація про організацію
Щоб дані про компанію було видно на її картці (довідка «Об’єктивна відповідь»), на Яндекс.Картах і в результатах пошуку, потрібно додати детальну інформацію про неї (адреса, телефон і т.д.) На сторінці «Адреси та організації» в Яндекс.Вебмайстрі.
Малюнок 9
Переваги налаштування розширених фрагментів у панелі Я.Вебмайстра :
– достатньо просто, сервіс крок за кроком допомагає заповнити всі дані правильно.
Недоліки:
– коли інформація про компанію змінюється, потрібно заходити в Яндекс.Вебмайстер і змінювати налаштування;
– ці параметри не поширюються на інші пошуковики. Якщо в Яндексі ваш сніппет буде хороший, то, наприклад, в Google він буде все таким же похмурим;
– можливі проблеми зі створенням YML-файлів: потрібно знати дуже багато нюансів, щоб файл був коректно зроблений і врахований Яндексом.
Семантична розмітка Schema.org
Розширені сніппети для сторінок сайту можна впровадити за допомогою семантичної розмітки Schema.org.
Schema.org – словник семантичної розмітки даних, що підтримується більшістю пошукових систем, у тому числі Яндексом та Google.
Детально про мікророзмітку Schema.org і як її запровадити в нашому блозі.
Переваги:
– розмітка універсальна для основних пошукових систем;
– запровадити її можна без втручання у вихідний код сайту.
Резюмуємо
Для поліпшення сніппету та збільшення CTR сайту потрібно:
– оптимізувати заголовок сніппету;
– оптимізувати опис сніппету;
– виділити сніппет, додавши Favicon, Emoji;
– налаштувати розширені сніппети у панелі Яндекс.Вебмайстер або, запровадивши мікророзмітку Shema.org;
– регулярно аналізувати і, якщо необхідно, вносити відповідні коригування у сніппети сторінок.
Оформіть сніппети так, щоб користувачі не змогли пройти повз ваш сайт!
Еще по теме:
- 7 помилок на сторінках категорій
- 6 функцій Key Collector, які замінять платні інструменти
- «Безпосилальний» аудит сайту – чи готовий Ваш магазин до відключення посилального ранжування?
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.