- (Обновлено: ) Александр Я.
Як і обіцяли, продовжуємо тему сніппетів. Минулого разу ми розглянули можливі варіанти виділення сніппету для Яндексу. Зараз розглянемо, як можна зробити сніппет більш помітним у видачі Google.
Посилання сайту (Швидкі посилання)
Такі посилання відображаються після опису сайту та ведуть на інші розділи, які, з точки зору Google, можуть бути цікаві користувачам.
Формуються вони автоматично (зазвичай у авторитетних сайтів зі зрозумілою структурою), і якось вплинути на їх появу не можна. У тому випадку якщо у сайту вже визначилися швидкі посилання, їх можна коригувати в панелі інструментів для веб-майстрів, знижуючи рейтинг тим посиланням, які б ви не хотіли бачити у сніппеті.
Ланцюжки посилань (хлібні крихти)
У сніппеті може відображатися не адреса сторінки, а посилання на категорії та підкатегорії. У цьому випадку сніппет містить одразу кілька посилань на ваш сайт і виглядає привабливіше. Для порівняння ми привели два сніппети. У нижньому відображаються ланцюжки посилань, у верхньому, відповідно, немає.
Для формування таких фрагментів необхідно, щоб на сайті була правильна структура. Часто ланцюжки посилань формуються самі на основі хлібних крихт на сайті.
Але можна поставити їх і за допомогою мікроданих.
Відомості про автора
Якщо у статей на вашому сайті є автор, то ви можете зробити так, щоб інформація про нього та його фотографія виводилися в сніппеті сторінки. Сніппети з фотографіями дуже виділяються на сторінці пошукової видачі. Виглядає це так:
Такі сніпети сформувати нескладно, для цього вам слід створити профіль для автора в Google+, а потім підтвердити авторство. Зробити це можна двома способами:
– використовуючи підтвердження електронної пошти;
– зв’язавши контент зі своїм профілем в Google+.
Більш докладно про це написано на сторінці підтримки Google.
Зверніть увагу. Щоб фото з профілю відображалося в сніппеті, на ньому має бути чітко видно обличчя.
Спецсимволи в сніппеті
У сніппеті можна використовувати спецсимволи. Вставляти їх можна у заголовок, опис або ланцюжок посилань. Ось приклад використання спецсимволів у ланцюжку посилань.
Такий спосіб може дійсно виділити сніппет, але використовувати його слід акуратно. Дуже легко перестаратися та зробити сніппет не привабливим, а навпаки – таким, що відлякує відвідувачів.
На скріншоті зображений сніппет онлайн-генератора коду для використання спецсимволів. Якщо користувачі шукають його, то такий сніппет, хоч і виглядає неакуратно, але буде хорошою підказкою. Для комерційного сайту він буде явно недоречний.
На сайті saney.ru ви зможете знайти не лише сам онлайн-генератор сніппетів, але й рекомендації автора щодо використання спецсимволів у сніппеті.
Розширені описи веб-сторінок
Розмістивши інформацію за допомогою мікроданих, ви також можете створити для свого сайту розширені сніппети. На даний момент Google підтримує їх для наступних видів інформації:
– відео: Facebook Share та RDFa;
– заходи;
– організації;
– розмітка для відео;
– оцінки у відгуках;
– опис веб-сторінок: рецепти;
– елементи навігації («ланцюжка посилань», описували цю можливість на початку статті);
– опису веб-сторінок: люди;
– опису веб-сторінок: музика;
– опису веб-сторінок: відгуки;
– опису веб-сторінок: додатки;
– опису веб-сторінок: товари.
Подивитися список можна тут.
Наведемо кілька прикладів таких фрагментів:
Розширений опис веб-сторінок: оцінки у відгуках
Приклад розширеного сніппету із зірками відгуків:
Яскраві жовті зірки відгуків роблять сніппет привабливішим, істотно збільшуючи кількість переходів на сайт. З появою такої можливості оптимізатори почали її активно використовувати, часто створюючи псевдовідгуки та намагаючись обдурити пошукових роботів. Якийсь час це працювало, але зараз Google «прикрутив гайки» та почистив видачу від «липових» зірок. Але якщо у вас на сторінках дійсно є реальні відгуки відвідувачів, то, звичайно ж, варто скористатися цією можливістю. Для цього рекомендуємо уважно прочитати посібник Google і зробити все відповідно до його положень.
Розширені описи товарів
Приклад розширеного опису з інформацією про товари:
Ви можете виводити в сніппет сторінок з товарами додаткову інформацію про ціну та технічні характеристики. Така інформація потрібна користувачам і привертає їхню увагу. Крім цього, сама наявність додаткових рядків у описі робить сніппет помітнішим.
Рекомендації щодо створення розмітки для сторінок з товарами можна подивитися тут.
Інформація про заходи
Якщо ваш сайт публікує інформацію про майбутні події, то за допомогою мікророзмітки ви можете отримати ось такі привабливі сніппети:
Людині, далекій від програмування та верстки, часто складно самій розібратися та правильно зробити мікророзмітку даних на сайті. Google подбав про таких користувачів і створив спеціальний інструмент «Маркер». З його допомогою можна розмітити дані на своїх сторінках, використовуючи тільки мишку та не коригуючи сам код. Детальніше про інструмент можна почитати тут.
Зверніть увагу, що «Маркер» не передаватиме дані про сторінки, які вже містять розмітку HTML із зазначенням структури даних.
Якщо ви все ж таки вирішили робити розмітку в коді сторінки, то обов’язково перевірте її після внесення коригувань на сайт. Зробити це можна за допомогою інструменту, спеціально створеного з цією метою розробниками Google.
Якщо все зроблено правильно, але після переіндексації протягом 2-3 тижнів розмітка не з’являється, можна скористатися спеціальною формою і постаратися привернути увагу до проблеми представників Google.
На завершення хочемо сказати – не слід забувати, що алгоритми пошукових систем і зовнішній вигляд видачі постійно доопрацьовуються, і якщо ви хочете бути першим, слід постійно відстежувати зміни. Наприклад, у серпні цього року Google тестував новий вид швидких посилань.
А ось такий блок додаткових посилань відображається в сніппеті добре відомого всім оптимізаторам форуму.
Слідкуйте за новинами, аналізуйте видачу в своїй тематиці, щоб не пропустити новинки від Google і бути першим, хто їх почне використовувати!
Еще по теме:
- Безкоштовні джерела посилань і принципи безанкорного просування
- Проектування структури та навігації інтернет-магазину: можливі проблеми та їх вирішення
- Основні причини, через які просування сайтів терпить фіаско
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.