Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Внутрішня оптимізація сайту    Що важливо перевірити, перед тим як відкривати сайт для індексації

Що важливо перевірити, перед тим як відкривати сайт для індексації

like 90
55
14
21

Перед запуском нового проекту важливо провести аудит сайту та оцінити його готовність до SEO-просуванню. У протилежному випадку можна істотно ускладнити його подальше просування в пошукових системах.

У цій статті ми перерахуємо основні налаштування ресурсу, які рекомендуємо перевірити перед відкриттям сайту для індексації.

– Внутрішня оптимізація

– Технічні параметри

– Юзабіліті

– Безпека сайту

– Збір аналітики

Внутрішня оптимізація

Успішність просування сайту у ПС безпосередньо залежить від якості виконаних робіт стосовно внутрішній оптимізації сайту: оптимізації заголовків і метатегів, контенту, URL, alt-тегів до зображень.

Тому рекомендуємо в першу чергу перевірити ці блоки ще до відкриття сайту для індексації.

Заголовки та метатеги

Переконайтеся, що заголовки та метатеги прописані для кожної сторінки сайту.

Основні рекомендації:

  • Title повинні бути читабельними пропозиціями, у які акуратно вставлені потрібні ключові слова. Якщо ваші Title виглядають як перелік ключових запитів або в них використовується лише ключовий запит без додаткових слів, краще їх доопрацювати.
    Перевірте, щоб Title відрізнявся від заголовку тексту та був унікальним для кожної сторінки. Небажано також частково повторювати їх на різних сторінках сайту.
  • H1 повинні бути короткими. Поглянувши на них, ви повинні розуміти основну суть сторінки. Також перевірте, щоб вони були унікальними для кожної сторінки сайту.
  • Description повинен бути читабельним текстом об’ємом від 100 до 250 символів, він повинен відповідати контенту сторінки та містити ключові слова (але не перелік ключових слів).
    Перевірте, щоб він відрізнявся від Title та був унікальним для кожної сторінки.
    Зверніть увагу! Для другорядних сторінок Description можна не заповнювати, але тоді повністю видаліть його, не залишайте порожнім тег <meta name = “description” content = “”>.

Контент

Погано оформлені тексти на сайті та орфографічні помилки можуть негативно позначитися на довірі пошукача до сайту.

Переконайтеся, що тексти на сайті:

– унікальні – не лише технічно, але й за змістом;

– корисні – містять потрібну інформацію для користувача;

– добре структуровані – ваш текст не нагадує простирадло, якщо потрібно, ви використовуєте списки, доповнюєте текст зображеннями, виділяєте важливу інформацію, розставляєте акценти і т.д. Текст зручно та приємно читати;

– містять ключові слова, природно вписані в текст.

URL

Перевірте, щоб URL вашого сайту були зрозумілими (ЧПУ), включали ключові запити та відображали вкладеність сторінок.

Правильна генерація URL позитивно оцінюється пошуковими системами, що дасть плюс у ранжуванні сторінок вашого сайту.

Рекомендації Яндексу

Alt-теги до зображень

Перевірте, чи оптимізовані alt-теги до всіх зображень на сайті.

Це не так критично, але правильна оптимізація зображень може залучити додатковий трафік, наприклад, з пошуку за картинками.

Докладніше про оптимізацію зображення читайте у нашому блозі.

Перевірити можна з Web developer або Xenu’s Link Sleuth

Технічні параметри

Технічні помилки на сайті можуть заважати пошуковим роботам індексувати ваш сайт, тому на них обов’язково слід звернути увагу. Ми рекомендуємо робити повний технічний аудит сайту перед запуском будь-якого проекту.

Що важливо перевірити:

Robots.txt

Перевірте, чи заповнений robots.txt відповідно до правил, чи не допущені під час його створення помилки.

Перелік помилок, що виникають під час аналізу robots.txt., можна подивитися тут.

Синтаксис robots.txt можна подивитися у рекомендаціях:

Яндексу для вебмайстрів
Google

Перевірити файл можна у сервісах:

– Яндекс.Вебмайстер

Яндекс.Вебмайстер -> Аналіз robots.txt .

Скріншот з Яндекс.Вебмайстер:
Малюнок 1

Анализ robots.txt в Яндекс.Вебмастер

Google Search Console
Малюнок 2

Google Search Console

Про те, як працювати з інструментом для перевірки файлу robots.txt, можна подивитися тут.

Карта Sitemap

Переконайтеся, що на сайті створено карту в форматі XML (Sitemaps) і що вона додана в панель інструментів для веб-майстрів Google та Яндексу.

Перевірте, чи не допущені у ній помилки. Зробити це можна за допомогою спеціальних інструментів пошукових систем Яндекс і  Гугл.

Сторінка 404

Перевірте, чи налаштована сторінка 404 помилки – введіть будь-яку неіснуючу сторінку на сайті та подивіться, що буде бачити користувач: чи зрозуміло, що це сторінка помилки, чи є посилання на інші розділи сайту, чи є ваш логотип, чи вписується сторінка в дизайн усього сайту і т.д.

Приклад добре реалізованої сторінки 404:

Малюнок 3

Пример хорошо реализованной страницы 404

Валідність HTML-коду сайту

Перевірте HTML-код на валідність. HTML-помилки можуть ускладнити пошуковим системам індексацію сторінки вашого сайту, а це негативно вплине на його просування.

Перевірити можна за допомогою HTML Validator

Внутрішні дублі

Перевірте, чи немає на сайті дублів. Внутрішні дублі можуть призвести до погіршення індексації сайту, зниження позицій і накладання санкцій ПС.

Часто зустрічаються внутрішні дублі, коли сторінка доступна:
– зі слешем і без: site.ru/ і site.ru
– з www і без www
– з index.html і без

Детальніше про те, як знайти на сайті дублі, написано в статтях нашого блогу:

Дублі сторінок. Чим небезпечні? Як знайти та видалити?
Як провести технічний аудит сайту.

Оцінка юзабіліті сайту

Перед відкриттям сайту для індексації важливо також проаналізувати, наскільки зручно користуватися сайтом. Чим зручніше користувачеві досягти бажаного результату (подивитися ціни, зробити покупку, знайти необхідну інформацію і т.д.), тим краще це загалом для просування.

Довіра

Проаналізуйте сайт з точки зору відвідувача. Якщо це інтернет-магазин, чи здійснили б ви покупку на сайті? Якщо це інформаційний ресурс, чи довіряли б ви інформації, що викладена на сайті? На що варто звернути особливу увагу:

– Наявність детально заповненої сторінки «Контакти»;

Перевірте, чи всі способи зв’язку ви вказали, та переконайтеся, що на сайті вказані актуальні контактні дані.

– Сторінка «Про нас» або «Про компанію»;

Проаналізуйте сторінку. Подумайте, чи всю важливу для користувача інформацію ви вказали, чи викликає вона довіру до вашої компанії.

Якщо у вас інформаційний сайт, перевірте, чи є необхідна інформація про автора статей.

– Переконайтеся, що на сайті у повному обсязі надана інформація про доставку.

Структура та функціональність сайту

Структура сайту повинна бути максимально простою та зручною для відвідувачів. Перевірте, щоб будь-яка сторінка, яку ви просуваєте, була не далі, ніж за 3 кліки від головної сторінки сайту.

Детально про те, як організувати на сайті грамотну структуру та навігацію сайту, читайте у нашому блозі.

Також важливо протестувати взаємодію користувача з сайтом ще до його відкриття для індексації та переконатися, що весь функціонал на сайті працює коректно. Наприклад, важливо перевірити коректність роботи:

– фільтрів, групування;
– пошуку на сайті;
– форми зворотного зв’язку;
– форми «Онлайн-консультант»;
– оформлення замовлення (якщо це інтернет-магазин). Обов’язково пройдіть весь шлях замовлення/покупки на сайті від натискання кнопки «купити»/«замовити» до повідомлення про доставку;
– внутрішніх посилань;
– іконок соц. мереж. Спробуйте поділитися сторінкою в різних соц.мережах – чи коректно все відображається ?;
– відображення картинок/фото.

Уявіть, що ви хочете купити якийсь конкретний товар, і скористатися усіма можливостями, які пропонуєте на сайті. Перевірте усе вручну або попросіть знайомих зробити замовлення/покупку на вашому сайті.

Ваше головне завдання – протестувати весь функціонал сайту і, якщо можливо, полегшити взаємодію користувача з сайтом.

Адаптивний дизайн сайту

В еру мобільних технологій дуже важливо перевірити, як відображається ваш сайт на пристроях з різною розподільчою здатністю ще до запуску проекту.

Для перевірки можна використовувати:
– Онлайн-сервіс — https://quirktools.com/screenfly/
– Скрипт для браузеру Chrome — https://lab.maltewassermann.com/viewport-resizer/

Також потрібно перевірити, чи сумісний сайт з усіма популярними браузерами. Це можна зробити за допомогою додатку Firefox Web Developer. Він дозволяє перевірити сайт на різних розширеннях екрану.

Швидкість завантаження сайту

Перевірте швидкість завантаження сайту.

Час, витрачений на завантаження всіх елементів сторінки з моменту запиту до серверу (час підключення до DNS, TCP-подключение, редиректи, завантаження всіх скриптів, зображень і т.д.), не повинен перевищувати 3-5 секунд.

Якщо ваше значення вище, намагайтесь прискорити сайт.

Сервіси для перевірки швидкості завантаження:

– https://tools.pingdom.com/fpt/
– https://www.webpagetest.org/

Побачити, чи є недоліки, можна за допомогою сервісу Google PageSpeed

Почитати докладніше, як оптимізувати швидкість завантаження сайту, можна тут.

Безпека сайту

– За допомогою Manul перевірте, чи немає шкідливих і сумнівних файлів;

– Переконайтеся, що паролі зберігаються у надійному місці;

– Зареєструйте сайт в Яндекс.Вебмайстрі и Search Console;

З їх допомогою ви регулярно зможете перевіряти сторінки сайту на наявність шкідливого вірусу та підозрілої активності (XSS, спам на форумах, розміщення на сторінках прихованих спам-посилань).

– Зробіть бекап сайту;

Резервне копіювання сайту та бази даних дозволить запобігти втраті даних і відновити роботу сайту, в разі якщо ваш сайт зламали, заразили вірусом або полетів хостинг.

Також рекомендуємо налаштувати автоматичне створення резервних копій сайту та переконатися, що регулярно створюється поточна копія сайту. Наприклад, для сайту на WordPress можна встановити плагін BackWPup

Збір аналітичних даних

Щоб відстежити ефективність сайту, важливо налаштувати аналітику ще до запуску проекту. Перевірте, чи налаштовані на сайті:

– лічильники для збору статистики Google Analytics і Яндекс.Метрика;

– відстеження цілей.

За допомогою отриманих даних Ви зможете:

– вимірювати відвідуваність сайту;

– аналізувати поведінку користувачів та ефективність рекламних кампаній;

– дослідити продажі та конверсії;

– аналізувати дії користувачів на сайті та ін.

Отже, перед запуском проекту перевірте:

– внутрішню оптимізацію сайту;

– технічні налаштування;

– юзабіліті;

– функціонал сайту;

– лічильники для збору статистики;

– захист сайту;

– налаштування цілей.

Вдалого запуску!

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Наталия Б.

SEO-аналитик

Оптимизирую сайты с 2009 года. Люблю сложные кейсы, которые оказались не по зубам специалистам с других компаний. Делаю очень подробные аудиты.

Пишу статьи-инструкции на блог SiteClinic по SEO-инструментам и аналитике.

Любимая цитата: Чтобы добиться успеха, надо искренне любить то, чем вы занимаетесь.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх