- (Обновлено: ) Наталия Б.
Читачі нашого блогу часто задають питання про процес складання семантичного ядра сайту. У цій статті ми даємо відповіді на найпопулярніші з них.
1. Як під час формуванні СЯ визначити, які запити комерційні, а які – інформаційні?
У багатьох випадках визначити, який запит є комерційним, а який – інформаційним, просто.
Комерційні запити найчастіше включають фрази, що містять:
- назву товару, бренду, послуги, міста і т. д .;
- намір користувача купити, замовити. Тут також зустрічається слово «ціна».
Наприклад:
[купити телефон], [замовити піцу], [доставка води].
Інформаційні запити найчастіше містять питання: як, що, коли, чому, навіщо, який і т.д.
Наприклад:
[як скласти семантичне ядро сайту],
[як лікувати ангіну в домашніх умовах] .
Тому для класифікації запитів у першу чергу рекомендуємо поставити себе на місце користувача. Проаналізуйте, яку інформацію він очікує отримати під час введенні запиту.
Якщо ж запит неоднозначний і вам важко його класифікувати, рекомендуємо аналізувати видачу за запитом, що цікавить.
На що варто звернути увагу під час аналізу ТОПу:
А. Які сторінки – комерційні або інформаційні – знаходяться в ТОП-10
Якщо за запитом, що цікавить, пошукова система видає в ТОП-10 переважно інформаційні сторінки, то запит інформаційний, якщо ж комерційні – відповідно, запит комерційний.
Б. Перевірити геозалежні запити
Якщо запит геозалежний (змінюється видача у різних містах за запитом), то запит, швидше за все, комерційний.
В. Підсвічування топоніму
Якщо запит вводиться без топоніму, але при цьому він (топонім) підсвічується у видачі, то, швидше за все, запит комерційний.
Г. Наявність реклами Я.Директ і Я.Маркет
Реклама Я.Директ і Я. Маркет у видачі за запитом, що цікавить, – також один з показників належності запиту до комерційного сегменту.
Наприклад:
перевіримо запит [стильне пальто]
У результаті ми бачимо наступне:
- наявність реклами Я.Директ;
- підсвічується топонім [Москва];
- у ТОП-10 переважно знаходяться сторінки з комерційними пропозиціями.
Усе це говорить про те, що запит [стильне пальто] є комерційним.
2. Як визначити пошукові запити чужого сайту?
Нижче ми розповімо про способи, за допомогою яких можна дивитися запити конкурентів.
А. Онлайн-сервіси для отримання запитів конкурентів
- Semrush
Забиваємо адресу сайту, який нас цікавить, і отримуємо список запитів:
Отримані дані можна експортувати в таблицю
- Megaindex.com
Отримати запити, що цікавлять, можна також за допомогою сервісу «Аналіз запитів» від Мегаіндексу.
- SpyWords
Ще один корисний інструмент для аналізу запитів конкурентів.
Скріншот результату аналізу:
Б. Аналіз анкор-листа тематичних проектів
Знаючи, які анкори використовують конкуренти під час закупівлі, можна скласти уявлення про основні запити, що просуваються. Подивитися анкор-лист можна за допомогою платного сервісу Ahrefs. Можна використовувати і безкоштовний сервіс Linkpad
Скріншот результату аналізу Ahrefs
В. Парсинг
Спарсивши заголовки Title та H1 конкурента за допомогою сервісу Screaming Frog,ви отримаєте з кожної сторінки запит-маркер і додаткові ключові слова, які будуть належати до вибраного запиту-маркеру.
3. Скільки ключів можна просувати на одній сторінці?
Одна сторінка сайту може приносити трафік за досить великою кількістю запитів (іноді більше кількох сотень).
Наприклад, скріншот з Метрики:
Це тільки частина пошукових фраз, усього їх приблизно 14 700.
Але це не означає, що усі ці запити повинні бути прописані в Title, метаданих та тексті сторінки.
Ми рекомендуємо оптимізувати сторінку під один ВЧ-запит, 3-4 СЧ-запити та декілька НЧ-запитів.
Наприклад:
[шуби з мутона] – ВЧ запит
[купити шубу з мутона], [шуби з мутона в Москві], [мутоновая шуба купити] – СЧ
[купити мутоновую шубу в Москві], [шуби з мутона каталог], [купити шубу з мутона недорого] – НЧ запити.
4. Чи шкодить просування інформаційних запитів комерційному проекту?
За умови правильного підходу, просування інформаційних запитів не тільки не зашкодить, але і буде корисним для комерційного сайту, оскільки часто такий трафік також конвертується у покупців.
Щоб просування інформаційних запитів приносило користь, необхідно:
- просувати інформаційні запити тільки на окремих текстових сторінках і статтях (наприклад, у розділі «Блог»);
- оптимізувати статті під тематичні інформаційні запити і за допомогою внутрішньої перелінківки пропонувати користувачеві перейти на сторінки сайту, що продають.
При цьому необхідно враховувати, що на комерційному сайті обсяг інформаційних сторінок не повинен перевищувати обсяг сторінок, що продають, тому що велика кількість інформаційного контенту може «розмивати» комерційну приналежність сайту.
5. Чи варто просувати новий сайт під ВЧ-запити?
Ми рекомендуємо просувати молодий сайт під усі запити, отримані в результаті збору семантичного ядра сайту, – ВЧ, СЧ і НЧ. При цьому варто звертати особливу увагу на СЧ і НЧ-запити.
Потрібно розуміти, що просування нового сайту за такими запитами швидше принесе на сайт цільової трафік. Це, в свою чергу, позитивно позначиться на ПФ сайту. Сайту, що постійно розвивається, з грамотно проведеною внутрішньою оптимізацією, що займає ТОП-10 за НЧ і СЧ-запитами, буде легше конкурувати з топовими сайтами за ВЧ-запитами.
6. Як з’ясувати конкурентність запиту?
Проаналізуйте ряд показників, які відповідають за кількість необхідних трудовитрат для виведення сайту в ТОП-10 за запитом, що цікавить.
Наприклад:
- Кількість сайтів у видачі
Чим їх більше, тим вище конкуренція.
За запитом [купити планшет ] – 138 млн сайтів.
А за запитом [купити планшет sony tablet] – 2 млн сайтів.
- Кількість головних сторінок у ТОП-10 пошукових систем
Чим більше в ТОПі саме головних сторінок сайтів, тим вища конкурентність запиту.
- Загальна якість сайтів у видачі
Якщо у ТОПі ранжуються трастові сайти з якісно проведеною внутрішньою оптимізацією, конкуренція явно вище, ніж у разі, коли у видачі знаходяться низькоякісні сайти.
Детальніше про те, як з’ясувати конкурентність запиту, можна почитати тут
7. Як використовувати складене семантичне ядро?
Після проведення робіт, націлених на збір та групування запитів за посадковими сторінками, необхідно оптимізувати під них заголовки, метатеги та контент посадкових сторінок.
Під час оптимізації заголовків і метатегів необхідно дотримуватися наступних правил:
Title повинні відображати суть сторінки. У них мають бути вписані ключові запити з урахуванням правил мови написання тексту, при цьому в метатезі не має бути спамних конструкцій. Таким чином, Title – це читабельні пропозиції, унікальні, як всередині, так і поза сайтом.
Від того, наскільки будуть привабливими заголовки Title, залежить клікабельність сайту у видачі.
Description повинні коротко описувати зміст сторінки та включати ключові запити. Також важливо пам’ятати, що вони можуть враховуватися пошуковими системами під час формування сніппету сторінок.
Рекомендації Google та Яндекса.
H1 повинні складатися з однієї фрази, що характеризує сторінку в цілому.
Тема H1 повинна відрізнятися від Title і бути унікальною для кожної сторінки сайту.
Під час оптимізації текстового контенту, дотримуйтеся наступного рекомендацій:
- перше входження всіх слів із запиту потрібно розміщувати у перших 20% тексту;
- пошукові запити слід прописувати таким чином, щоб їх входження не порушувало читабельності тексту;
- ключові слова слід рівномірно розподіляти по тексту;
- не виділяти ключові слова тегами <strong>, <b>. Варто виділяти тільки цілі речення, якщо ви хочете звернути увагу користувача на важливу інформацію;
- текст повинен відповідати запиту (відповідати на запит користувача);
- текст повинен містити пряме входження (або близьку до нього словоформу, коректну з точки зору мови написання);
- тексти повинні містити важливу та корисну для відвідувачів інформацію;
- тексти повинні бути грамотно структуровані, обов’язково з використанням заголовків, підзаголовків, абзаців і т.д.
Не знайшли відповіді на питання, що цікавить? Тоді задайте його у коментарях!
Еще по теме:
- А ви знали, що Google бачить JavaScript-посилання, які не бачите ви?
- Правила оптимізації інтернет-магазину: структура та навігація
- Як виявити смислові дублі та позбутися від них
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.