Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Внутрішня оптимізація сайту    Чи потрібен сайту безпечний протокол? «За» та «Проти» переїзду на https

Чи потрібен сайту безпечний протокол? «За» та «Проти» переїзду на https

like 56
12
21
23

 

Тема переїзду на https, напевно, найбільш обговорюється у Рунеті. Жвавий інтерес до неї з’явився з 2014 року.

За заявами представників пошукових систем, бонус у ранжуванні повинні отримати всі, хто піклується про користувача, його безпеку. Тому переходити на захищений протокол варто всім сайтам.

На Заході, за дослідженнями MozCast, відсоток захищених результатів у ТОП-10 за 10K запитів становить понад 83,7%.

 

Статистика MozCast

 

Питання доцільності переїзду не один рік мучить тисячі власників сайтів. Пожертвувати відвідуваністю, яку ви так довго ростили на своєму сайті, нелегко. Звичайно, хочеться мати гарантії, що за тимчасовим просіданням піде грандіозний приріст трафіку та конверсій, адже ви виконуєте рекомендації ПС.

Нижче наведені «за» та «проти» міграції на https, які можуть допомогти в ухваленні рішення.

Вам потрібно переїжджати на https, якщо:

1. Ви продаєте. Для інтернет-магазинів, де здійснюються онлайн-оплати, сертифікат необхідний. Відсутність його ваші користувачі рано чи пізно помітять, адже слава про https поширюється не лише у  веб-майстрів. Також задуматися про переїзд потрібно сайтам послуг, інформаційних, розважальних порталів – усім, хто пропонує заповнити форми зворотного зв’язку, реєстрації, збирає будь-які персональні дані.

2. Ви боїтеся позначки «Not secure». Сучасні браузери позначають сайти на старому протоколі як небезпечні. Розробники Google Chrome планують зробити таке попередження яскравішим і помітнішим для користувача, що загрожує погіршенням поведінкових показників.

Google став позначати сайти ще з 56 версії Chrome. У 2017 він стверджував, що повідомлення про небезпечні сайти стануть яскравішими та помітнішими. Нижче показано, як виглядає позначка сьогодні (в 64 версії Chrome), якою вона буде в Chrome 68 і як буде виглядати у майбутніх версіях.

 

Предупреждение в Chrome 68

 

Що стосується Яндексу, компанія не так часто висловлювалася про необхідність переїзду, але позиція пошуковика в питанні безпеки зрозуміла. Безпека з’єднання лягла в основу недавньої рекламної кампанії Яндекс.Браузеру.

Рік тому компанія заявляла, браузер ретельно бореться з перехопленням трафіку навіть на https-сайтах, перевіряючи справжність сертифікату кожного сайту, який відкриває користувач.

3. Ви хочете зробити інтернет безпечним, як прагне і Google.

Спочатку Google заговорив про важливість безпеки в інтернеті і https як сигнал ранжування.

У 2015 Google заявляє, що пріоритет в індексуванні буде тепер відданий https-версії, якщо сайт доступний за двома протоколами.

Кінець 2016 – Google з розумінням поставився до спроб деяких сайтів переїхати на https. ПС пробачає їм скоєні на цьому шляху помилки, публікує актуальні питання та продовжує закликати всіх зробити інтернет безпечним.

У цьому ж році Google обіцяє позначати http-сайти в Chrome 56 як «небезпечні». З цього приводу веб-майстри отримували повідомлення в GSC.

 

Предупреждение в Chrome 56

 

Сьогодні питання переїзду залишається актуальним, а кількість сайтів на https росте з кожним місяцем.

4. Ви прагнете йти в ногу з часом. Міграція на https популярна вже четвертий рік. Авторитетні компанії, банки, великі інтернет-магазини вже встигли переїхати. Центри сертифікації випустили різні види сертифікатів для бізнесу будь-якого масштабу.

Приклад Facebook

Facebook протокол

 

Приклад Amazon

Amazon протокол

 

Якщо ви великий гравець на ринку, ділите ТОП у конкурентній ніші, а усі ваші сусіди з видачі вже переключилися на захищене з’єднання, купуйте сертифікат і шукайте виконавця. Щоб цей процес пройшов з малими втратами, врахуйте період пікової відвідуваності свого ресурсу. Зміна протоколу супроводжується падінням трафіку в середньому на 2 місяці. Як правило, позиції та відвідуваність просідають, але пізніше – повертаються.

Вам не потрібно думати про міграцію, якщо:

1. Зараз або через кілька місяців починається сезон продажів. Якщо найближчим часом ви чекаєте продажу найбільш маржинальних товарів, краще зачекати з https і повернутися до питання у період найменшої активності. Поки подбайте про зручність користувачів на сайті – рекомендації у статті «Базові помилки юзабіліті сайту».

2. Немає технічного фахівця, який зможе організувати переїзд. Без спеціальних знань змінити протокол важко і небезпечно, вкрай бажано знайти досвідченого програміста. Докладні рекомендації про міграцію наведені у нашій статті «Безпечний переїзд сайту з http на https у Яндексі та Google».

3. У вашого сайту немає елементарної оптимізації. Якщо ви давно не прописували базові SEO-теги, не боролися з дублями, не спостерігали за скануванням сайту у Вебмайстрах Google або Яндексу (ваш сайт взагалі не підключений до цих панелей), навряд чи захищене з’єднання допоможе вийти у ТОП. https – тільки один із сотень сигналів, що впливають на ранжування. Виправити ситуацію допоможе дотримання наших рекомендацій: «20 банальних помилок внутрішньої оптимізації, які заважають сайту вийти у ТОП» або «Сторінки низької якості або як зрозуміти, що твій сайт “не дуже”».

4. Ви дорожите швидкістю завантаження. Безпечний протокол додає операцію шифрування між сайтом і браузером, тому час завантаження (наприклад, TTFB) може збільшитися. Варто зауважити, що швидкість завантаження – більш важливий фактор ранжування, ніж https.

5. Ви не хочете купувати сертифікат. Є безкоштовна альтернатива – самопідписані сертифікати, але їх використання може мати неприємні наслідки. Наприклад, популярні браузери нових версій можуть з недовірою поставитися до саморобного захищеного протоколу і на весь екран вивести попередження.

Приклад Яндекс.Браузеру

Смешанное содержимое Яндекс

 

Приклад попередження у Google Chrome

Смешанное содержимое Chrome

 

Тільки найупертіші підуть далі за кнопкою «Подробиці» або «Додаткові», щоб все-таки потрапити на ваш сайт. Решта повернуться у видачу.

До того ж, якщо справжній довірений сертифікат зламають, у вас є шанс отримати компенсацію від продавця.

6. Ви не хочете мати справу з проблемою змішаного вмісту. Якщо на https-сайті знайдені компоненти, підключені на http, браузер може повідомити користувачу про небезпеку. Уникнути цього допоможе ретельний пошук http-посилань на сайті та їх заміна на https.

7. Ви не вірите в силу https і не готові ризикувати трафіком заради незрозумілої переваги у ранжуванні, яку регулярно ставлять під сумнів.

Часто веб-майстри скаржаться, що не помітили приросту після переїзду, навіть якщо у технічній частині все було зроблено правильно.

Пошуковики теж не обіцяють багато чого сайтам з https. Наприклад, в 2017 представник Google Дж. Мюллер сказав, що https – це дуже слабкий сигнал ранжування.

Яндекс не віддає пріоритет сайтам з https. Про це у блозі компанії розповів Платон.

Комментарий Платона

 

Разом з тим Яндекс спростив технологію переїзду: скасував переклеювання дзеркал через Host у robots.txt. Тепер вам залишається вибрати сертифікат, оплатити його і зайнятися технічною частиною переїзду.

У своїх проектах ми не помітили грандіозного зростання трафіку.

Порівняння трафіку: квітень 2017 року та квітень 2018 року.

Скріншот трафіку з Яндекс.Метрики (збільшити)

Трафик и https

Скріншот відвідуваності з Яндекс.Метрики (збільшити)

Трафик в апреле

 

Висновок

Переїзд необхідний ресурсам, які піклуються про безпеку користувачів. Якщо у вас комерційний сайт, де користувачам пропонується ввести свої персональні дані, в тому числі платіжні, без захищеного протоколу ви можете втратити частину конверсій.

Зростання популярності браузеру Chrome, який відзначає сайти без https, і загальносвітове прагнення до захисту даних змушують власників сайтів усіх типів дивитися у бік переходу. Стимулює переїзд і радикальна позиція Google, частка якого навіть у Росії з кожним роком зростає.

Однак міграцію сайтів із сезонною тематикою потрібно планувати на період «затишшя». У цей час, навіть зіткнувшись з проблемами непрацюючого сайту, ви все одно втратите менше клієнтів, ніж могли б у сезон.

Перед переїздом обов’язково проаналізуйте відвідуваність з пошуку. Якщо все зробити правильно під час, коли візитів на сайт мінімум, зростають шанси отримати у кілька разів більше переходів у майбутньому.

Хочете підвищити відвідуваність сайту своїми силами, але не знаєте, що саме потрібно робити? Звертайтеся до нас – ми проаналізуємо сайт і складемо докладні інструкції з досягнення ваших цілей!

Отримати інструкції

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Ольга С.

SEO-аналитик

Работала в рекламе, занималась копирайтингом.

Дожила до своих лет, предсказала будущее, вывела в ТОП сайт ветеринарной клиники.

Сейчас помогаю развивать клиентские проекты в SiteClinic.

Девиз: Рано или поздно это придется сделать, поэтому лучше рано.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх