Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Різне    За лаштунками SiteClinic: з чого ми починаємо аналіз сайтів клієнтів

За лаштунками SiteClinic: з чого ми починаємо аналіз сайтів клієнтів

like 54
15
12
27

У нашій компанії середній аудит, що включає складання детальних інструкцій про необхідні дії на сайті, триває близько 5-7 робочих днів. Створення стратегії розвитку ресурсу може займати близько 10 робочих днів. В окремих випадках, коли мова йде про стратегію розвитку великого міжрегіонального порталу, може знадобитися 12-15 робочих днів для аналізу та написання інструкцій.

Але насправді робота починається ще до того, як ми безпосередньо приступаємо до аудиту – вже з моменту надходження до нас заявки. Саме про цю «закулісну роботу» я і хочу поговорити сьогодні більш детально.

Після відправки клієнтом, дані потрапляють на пошту нашого аккаунт-менеджера Юлії Сурнін. Вона розподіляє заявки між оптимізаторами. Вивчивши інформацію від замовника, оптимізатор проводить первинне знайомство з сайтом.

Зазвичай наші клієнти ставлять такі завдання:

  • повернути або збільшити трафік на сайт;
  • повернути чи підняти позиції за рядом запитів;
  • вивести сайт з-під фільтру (Google, Яндекс);
  • дати рекомендації щодо можливих поліпшень або розробити стратегію розвитку.

На першому етапі важливо зрозуміти, яка ще інформація потрібна нам для точного діагнозу.
Найчастіше це дані систем статистики Google Analytics чи/або Яндекс.Метрики. Вони обов’язкові, якщо стоїть завдання збільшити трафік.
У разі якщо клієнт хоче поліпшити позиції за ключовими словами, ми просимо надіслати запити, що відслідковуються, та динаміку зміни позицій за останні кілька місяців (якщо така динаміка є).
Також ми намагаємося зрозуміти, які дії проводилися останнім часом: чи вносилися зміни на сайт, чи просувався сайт до цього, і якщо просувався, то якими методами. Важливий аспект – наявність посилальної маси та етапи її закупівлі.

Отримавши всю необхідну інформацію, ми приступаємо до більш детального знайомства з сайтом.

Якщо стоїть завдання повернути трафік після падіння, ми аналізуємо, коли, на яких сторінках і в якій пошуковій системі просів трафік. Досить часто вже на цьому етапі видно, що саме не подобається пошуковій системі і що необхідно робити. Далі ми продовжуємо побіжний аналіз вже всього сайту загалом.

Останнім часом він набуває все важливішого значення, оскільки пошукові системи вже рідко накладають санкції за якусь одну помилку – вони аналізують сайт загалом. Відповідно, і ми повинні скласти загальну думку про зручність і якість сайту. Ми оцінюємо, наскільки він цікавий, зручний і зрозумілий (простота навігації) для користувачів.

Якщо завдання полягає у підвищенні трафіку (і його падіння не було). За допомогою статистики ми аналізуємо, які зі сторінок найбільш перспективні в плані приросту трафіку, дивимося, за якими запитами є переходи, але вони ще не в ТОП 10, обов’язково перевіряємо, чи є у сайту розширені сніппети.

Додавши у сніппет виведення ціни на товари (можливість для інтернет-магазинів у Яндексі), застосувавши мікророзмітку, щоб сніппети були максимально релевантні та інформаційні, отримавши швидкі посилання, ми можемо значно збільшити клікабельність у видачі за наявними уже запитами.

Якщо проблема в позиціях сайту (не ростуть або просіли). Ми аналізуємо статистику змін позицій (якщо клієнт її відстежував) або перевіряємо позиції на даний момент за допомогою нашого сервісу Seolib.ru (якщо є тільки запити).

Маючи дані за позиціями, ми можемо зрозуміти, що слід аналізувати далі.
Так, якщо запити знаходяться нижче 50 – 100 позицій, проблема у чомусь глобальному, наприклад:

  • запит насправді не цільовий;
  • неправильно визначена посадкова сторінка;
  • оптимізація має серйозні помилки у вигляді переспаму тексту і т.д.

Якщо позиції в межах ТОП 30, але вперто не хочуть зайняти ТОП 10, помилки, швидше за все, більш дрібні. Це можуть бути недоробки першого екрану (користувач не відразу бачить те, що шукає), неправильно структурований текст (немає акценту на головному чи структурованої подачі даних), незручний каталог (наприклад, відсутній чи погано організований фільтр, і користувач, провівши певний час на сайті і не знайшовши потрібний товар, повертається до пошуку).

Виведення з-під фільтру. У цьому випадку найголовніше – зрозуміти причини накладання санкцій і визначити основні дії, які необхідні для їх зняття. З досвіду можу сказати, що з-під будь-якого фільтру вийти реально, однак дуже часто для цього потрібно вносити серйозні зміни на сайт (аж до повної зміни структури та переписування контенту «з нуля»). І якщо потрібні подібні глобальні зміни, ми обов’язково попереджаємо клієнта та запитуємо, чи готовий він до таких дій.

Дати рекомендації щодо можливих поліпшень або розробки стратегії розвитку.
Такі заявки нам приходять усе частіше, і нас тішить, що власники сайтів замислюються над тим, що робота над якістю ресурсу – це безперервний процес. Завжди є аспекти, які слід поліпшувати та розвивати.

У подібній заявці немає чіткої проблеми, але є прохання проаналізувати сайт і скласти інструкції щодо усунення існуючих помилок, підвищення трафіку та поліпшення юзабіліті сайту. За умови надходженні такої заявки найголовніше – зрозуміти потенціал сайту, те, наскільки він задовольняє користувачів, хто ці користувачі та яка їхня чисельність, з яких джерел у першу чергу приваблюють клієнтів конкуренти з ТОПу.

Отже, оптимізатор:

  • ознайомився з сайтом;
  • зрозумів його основні слабкі та сильні сторони;
  • намітив способи, за допомогою яких можна досягати цілей замовника.

Після цього складається план майбутньої експертизи чи стратегії.

План завжди ґрунтується на цілях клієнта!
Так, план експертизи для виходу з-під фільтра буде значно відрізнятися від плану стратегії розвитку порталу чи експертизи з метою підвищення трафіку.

Для експертизи, яка спрямована на вихід з-під фільтру, рішення проблеми просадки трафіку чи падіння запитів, перший пункт плану найчастіше найважливіший. Саме у ньому ми намагаємося розглянути глобальні помилки чи описуємо найбільш значущі етапи змін на сайті.
У наступних пунктах розбираються помилки, які не мають прямого впливу на вирішення проблеми, але виправлення яких робить ресурс конкурентоздатним і зручнішим для користувачів.

Коли розглядається виведення у ТОП за запитами, найчастіше першим пунктом плану ми робимо аналіз запитів замовника і,  за необхідності, підбір нових. Далі – етап розподілу запитів за посадковими сторінкам, слідом за ним – етапи внутрішньої оптимізації під ці запити.

План експертизи щодо збільшення трафіку має приблизно таку саму структуру. Ми спершу повинні визначити, на яких сторінках і за якими запитами можемо збільшити трафік, а далі складаємо пункти плану, в яких будуть розглядатися всі необхідні дії на сайті.

План стратегії розвитку передбачити заздалегідь найскладніше, оскільки все залежить від сайту, його тематики, трафіку на даний момент і багатьох інших факторів.

Готовий план оптимізатор передає аккаунт-менеджеру, вказуючи, скільки часу йому необхідно на складання детальних інструкцій, і вона відправляє всю інформацію замовнику.

Найчастіше ми намагаємося відповісти протягом декількох годин. Максимальний термін відповіді – до 24 годин з моменту отримання листа.
Далі у наших клієнтів є можливість уточнити всі питання, що цікавлять щодо деталей за планом у письмовій або усній формі, дати свої коментарі і т.д.

Така попередня оцінка сайту дозволяє нам планувати роботу на тривалий період (для кожного аудиту час розраховується індивідуально).

Після надходження аудиту в роботу, можна відразу братися за справу, оскільки вже є готовий план і визначений вектор роботи. Замовник же відразу отримує чітко сформульований план і заздалегідь знає, про що буде йти мова в його аудиті.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Коллегия Редакторов SiteClinic

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх