- Нормативний бум і нарощування маси
- Накрутка ПФ
- Перехоплення швидкої відповіді
- Крадіжка краулінгового бюджету
- Склеювання доменів
- Афіліювання
- Захист від DDOs-атаки
- Зняття посилань
- Скарги на сайт
- Розмноження індексу
- Дублі контенту
- Негативні відгуки
- Крадіжка трафіку (хостингу)
- Висновок
Сьогодні поговоримо на одну цікаву тему – як уберегтися від негативних дій конкурентів. Хоча Яндекс і каже про те, що покласти сайт у пошуку не можна, реалії свідчать, на жаль, що усе трохи навпаки.
Малюнок 1. Відповідь Яндексу
Конкуренти або просто нехороші люди все ж таки можуть завдати шкоди вашому сайту та дбайливо (або не дуже) провести його в руки фільтрів і санкцій пошукових систем. Для цього є багато найрізноманітніших способів: від банальних маніпуляцій із посилальною масою до програмних методів. Але згадаємо про прислів’я «проти лому немає прийому, якщо немає іншого лому».
Закінчимо з передмовою та перейдемо до опису способів, до яких можуть вдатися шкідники, та як захиститися від них.
Нормативний бум і нарощування маси
Раніше посилальний бум був небезпечний, наразі з цим явищем усе неоднозначно. Не можна точно сказати, чи зможе він нашкодити сайту, чи ні, але перестрахуватися слід. Посилальний бум особливо небезпечний для молодих сайтів, оскільки у них ще немає великої маси посилань, та й довіри від пошуковиків не так багато.
Його суть полягає у тому, що за короткий проміжок часу на сторінки сайту закуповується велика кількість посилань зі спамних майданчиків. При цьому дані посилання робляться явно SEOшними: зі спамними анкорами, нерідко з ноткою, а, може, і цілою симфонією адалту. Цим викликають не лише посилальний бум, але і переспам анкор-листа. Від Яндексу за таке «Мінусинськ» був би забезпечений.
Нарощування маси схоже на посилальний бум, тільки тривати це буде довше. Сама загроза вже не цілком конкретна та небезпечна для вашого сайту і спричинить собою наслідки. На сайт будуть постійно закуповуватися неякісні посилання. Обсяг таких посилань, що купуються за раз, навряд чи буде таким великим, як під час буму, але неякісних посилань ставатиме усе більше та більше, тим самим підтримуючи та збільшуючи частку спаму в посилальному профілі.
Малюнок 2. Приклад переспаму акнор-листа
Захист від таких маніпуляцій для Google – сам алгоритм, який не буде їх враховувати. Незайвим буде помістити всі спамні посилання в Disavow Links Tool. А ось у Яндексу все складніше: як тільки ви помітите підозрілу активність, слід одразу написати Платону про цей факт і попутно знімати спамні посилання, які поставили на сайт.
Накрутка ПФ
Накрутка поведінкових факторів – серйозна проблема, особливо для сайтів із невеликим трафіком. Здійснити проти них шкідливі дії простіше та сил на це піде менше. Для сайтів з великим трафіком зробити таку накрутку буде складніше (слід зауважити, складно – не означає неможливо, будьте уважні).
Зловмисники будуть імітувати дії користувачів, переходячи на ваш сайт за певними запитами, та вести там бурхливу діяльність. Це не разовий захід, із кожним разом переходів буде більше, запити та сторінки будуть залишатися тими самими. Спершу вони можуть поводитись витончено та робити все, не привертаючи уваги. Наслідки після такої акції будуть, м’яко кажучи, дуже неприємні. Як Google, так і Яндекс це «оцінять» і останній відправить ваш сайт під фільтр на 8-9 місяців.
Проти цього є свої способи захисту. Потрібно написати про факт накрутки поведінкових факторів Яндексу та заблокувати IP адреси, з яких ідуть підозрілі переходи.
Перехоплення швидкої відповіді
Конкурент може перехопити швидку відповідь Google з посиланням на ваш сайт і замінити на свій сайт. У чому ж суть. Уявіть, що за певним запитом у видачі Google є швидка відповідь з посиланням на ваш сайт, при цьому сайт конкурента може бути на кілька позицій вище вашого або нижче – особливої різниці немає. Конкурент бере текст, який знаходиться у швидкій відповіді, та копіює його на свій сайт із незначними змінами. Після цього він відправляє свою сторінку на переіндексацію та через деякий час у швидкій відповіді вже, цілком ймовірно, буде перебувати посилання на його сайт. Звичайно, навряд чи це завдасть вам значної шкоди, але точно буде неприємно.
Захисту як такого від цього немає, доведеться грати з конкурентом у «перетягування канату» і переписувати секцію, яка потрапить у швидку відповідь. Також потрібно покращувати інформацію, викладену на сторінці.
Крадіжка краулінгового бюджету
Це досить цікавий спосіб, до якого можуть вдатися конкуренти. Цікавий він тим, що «доброзичливці» знаходять у сайту сторінки, які повинні віддавати 404 відповідь, а фактично віддають 200 або 301/302. Зауважу, такі помилки трапляються досить часто та їх слід усувати. Потім вони аналізують їх, придумують нові URL вашого сайту та перевіряють на відповідь серверу, збільшуючи кількість неіснуючих сторінок.
Конкуренти збирають список таких URL та починають запускати на них пошукового робота, заганяючи їх у індекс. Таких сторінок буде не десятки та не сотні, рахунок піде на тисячі.
Спочатку ви не побачите особливих проблем, крім такої «дрібниці», як постійне збільшення кількості неіснуючих сторінок, але через кілька тижнів сайт почне випадати з індексу. Це трапляється тому, що краулер бігає неіснуючими сторінками, а до існуючих просто не доходить.
Щоб такого не сталося, слід (головне!) налаштувати коректну 404 відповідь і регулярно перевіряти панель Вебмайстра на предмет появи неіснуючих сторінок. Детальніше про неіснуючі сторінки ви можете дізнатися у статті «Error 404 — що означає, як знайти та виправити помилку».
Склеювання доменів
Ось тут ось може виникнути несподіваний поворот подій. Конкурент знайде сайт, який знаходиться під баном за посилання або за накрутку поведінкових факторів, і склеїть його з вашим сайтом. Цим він передасть бан вам. Бан передається не відразу, це відбудеться не раніше, ніж через 3 тижні.
Захист від подібного не найнадійніший, але краще це, ніж нічого. Якщо виявили подібні склейки, пишіть хостингу з проханням прибрати такі сайти.
Афіліювання
Ще один варіант – створення одного чи декількох афілійованих сайтів. Усе буде відбуватися за таким сценарієм: створюється мережа сайтів, схожа за багатьма параметрами чи мало не точна копія вашого сайту (схожий контент, адреси, телефони, дизайн і т.д.), далі вичікують, коли вся сітка, включаючи ваш сайт, потрапить під афіліювання.
Захиститися від цього непросто. Якщо виявите такі афілійовані сайти, пишіть хостингу з проханням прибрати їх і попередити ПС про цей факт із зазначенням афілійованих сайтів. Ще один варіант: вживати кардинальних заходів щодо унікалізації свого сайту.
Захист від DDoS-атаки
Хоча це і не SEOшний спосіб, але ми говоритимемо не про саму DDoS-атаку, а про те, як хостинг може захистити вас від неї, тим самим збільшивши кількість внутрішніх переходів. Суть наступна: у хостингу є якийсь захист від DDoS-атаки, яка ставить перевірочний куки та перезавантажує сторінку, тим самим рефер пошукової системи відвалюється та переходить у статус внутрішніх переходів, а боти відсікаються.
Малюнок 3.
Хостинг може і не сказати вам про те, що у нього стоїть такий захист, і ви не будете знати, що відбувається. Слід дізнатися у хостингу, чи є такий захист, і попросити відключити її.
Зняття посилань
Це несподіваний хід конем. Конкуренти проаналізують ваш контрольний профіль, зберуть інформацію та почнуть знімати всі хороші посилання. Вони будуть писати донорам від вашого імені про те, що потрібно прибрати посилання і так далі. Через деякий час ви виявите, що посилань стало менше. Внаслідок цього ви втратите не тільки кошти, витрачені на самі посилання, позиції також просядуть.
Захисту від цього немає. Доведеться писати донорам, щоб повернули посилання, аргументуючи тим, що у вашу сторону ведеться атака.
Скарги на сайт
Це простий і, я б сказав, творчий спосіб. На ваш сайт починають скаржитися. Це можуть зробити відразу з пошуку Google або Яндексу. Скаржитися можуть на що завгодно: від спаму чи невідповідності результатів пошуку до шахрайства, забороненого контенту і т.д. Оскільки однієї скарги буде мало, та вона не принесе результату, конкуренти створять завдання на спеціальних сервісах, щоб його виконало якомога більше користувачів. Через деякий час ваш сайт забанять.
Творчий він тому, що конкуренти можуть додати на сайт погані посилання та відразу ж поскаржитися; написати якийсь нехороший контент у коментарях і, знову ж таки, написати скаргу.
Малюнок 4. Скарга у Яндексу
Малюнок 5. Скарга у Google
Захиститися від цього непросто. Доведеться писати Яндексу про те, що скарги були штучними, а якщо скарга була створена не на порожньому місці, швидко усувати проблеми та писати про це. Знову ж таки, потрібно постійно стежити за сайтом.
Розмноження індексу
Цей спосіб пов’язаний з технічними помилками сайту та дуже схожий на крадіжку краулінгового бюджету. Відрізняється лише іншою схемою реалізації: замість неіснуючих сторінок шукають дублі.
У жертви знаходять дублі сторінок з 200 відповіддю, далі намагаються збільшити їх кількість, підставляючи нові значення та перевіряючи відповідь серверу. Один із способів пошуку дублів – відкрита до індексації сторінка пошуку, фільтри, корзина. Коли конкуренти зберуть велику кількість таких сторінок, їх почнуть масово заганяти в індекс. У результаті відбудеться обвал позицій.
Захиститися можна, закривши від індексації кошик, пошук, сортування і т.д. Також можна налаштувати усунення самих дублів. Якщо ви все ж таки потрапили під удар, вихід із такої ситуації затягнеться: пошуковому роботу доведеться наново проходити такі сторінки, що збільшить час вирішення проблеми. Дізнатися про дублі більше можна у статті «Дублі сторінок. Чим небезпечні? Як знайти та видалити?».
Дублі контенту
Цей спосіб більше стосується інформаційних сайтів, адже, в основному, у них крадуть і дублюють контент. Уявіть, ви написали статтю, відредагували її, вона потрапила в ТОП, але потім вилітає з нього, а на її місці знаходиться вже інший сайт з точно такою ж статтею. Це може статися, якщо ви не присвоїте своїй статті авторство у Вебмайстрі, але, як пише Яндекс, з цим можуть бути накладки й алгоритм може не врахувати вашу заявку.
Малюнок 6. Оригінальні тексти у Яндексі
Якщо ваш унікальний текст був першим написаний і проіндексований, але втратив позиції через дублювання на іншому сайті, пишіть про це в Яндекс. Як докази прикрепляйте скріншоти з веб-архіву, якщо він встиг їх зробити, чи посилання з соціальних мереж, які доводять, що ваш контент був розміщений раніше.
Негативні відгуки
Застосування цього способу завдасть шкоди репутації вашого сайту, хоча може і зменшити трафік, навіть якщо сайт був у ТОП-3. У коментарях, відгуках починають писати негативні відповіді, ставити низький рейтинг. Коли користувач бачить такі коментарі, він навряд чи захоче скористатися вашими послугами чи придбати товар. Він може навіть не перейти на сайт з пошукової видачі, побачивши низький рейтинг у сніппеті.
Захиститися можна за допомогою модерації коментарів і відгуків.
Крадіжка трафіку (хостингу)
Найбільш малоймовірний спосіб, до якого можуть вдатися конкуренти. Цього треба побоюватися, якщо на вашому хостингу встановлений ліміт на трафік (зараз зустрічається рідко). Сам по собі цей спосіб дуже простий. На кожному сайті є якісь файли: картинки, текстові документі, PDF-файли. «Доброзичливці» беруть URL таких файлів і, увага, імпортують їх у Google Spreadsheets.
Наприклад, картинку поставлять через формулу “=image(“url”)”, а до того ж припишуть неіснуючих аргументів. Таким чином, у них з’являться тисячі дублів тільки однієї картинки. Що відбувається – коли прописана така формула, Google бот FeedFetcher перейде за адресою та закешує зображення для подальшого відображення в таблиці. Оскільки таких запитів буде дуже багато, трафіку буде витрачатися багато, і він буде швидко закінчуватися. Якщо на хостингу є обмеження за трафіком, вам доведеться платити додаткові гроші за трафік, який був накручений.
Захиститися можна шляхом блокування цього бота у файлі .htaccess.
Висновок
На закінчення хочу сказати, що не завжди конкуренти можуть вести атаку на ваш сайт. Найчастіше сам власник сайту з цим прекрасно справляється або допомагає тим самим конкурентам. Тому, перед тим як забити тривогу з криками «мене атакують», слід перевірити, а чи все ви робите правильно і чи не привели до проблем саме ваші дії / бездіяльність. Тільки потім, якщо дійсно була атака, починати кричати.
Так, картина, м’яко кажучи, складається сумна, але це лише частина тих способів, до яких можуть вдатися конкуренти і, що гірше, навряд чи він буде використовуватися тільки один. Швидше за все, це буде комплекс заходів. Завжди потрібно бути напоготові та перевіряти стан свого сайту, попутно виправляючи знайдені помилки. Навряд чи хтось захоче прокинутися та виявити, що над його сайтом поглумилися.
Давайте згадаємо слова одного відомого персонажа з мультфільму і будемо виконувати їх.
Еще по теме:
- Прикмети та забобони для Яндексу та Google в п’ятницю, 13
- Перший раз у SEO-клас
- Нові санкції Яндексу, що знижують позиції сайту за некоректну рекламу
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.