Ось і настав новий навчальний рік. Для багатьох це продовження довгої дороги, але для ще більшого кількості людей – це початок шляху. І сьогодні я хочу не розповісти вам про чергові кейси чи наші рекомендації, а дати кілька порад тим, хто бачить себе SEO фахівцем, але не знає як (або не наважується) почати ним ставати.
Отже, як робити перші кроки …
На мій погляд, освоювати SEO в колективі професіоналів все ж таки простіше та менш ризиковано, ніж одному. Тому рекомендую спробувати влаштуватися в компанію з можливістю навчання. І нехай вас не бентежить, що зарплата, для початку, буде невисокою, адже в підсумку ви отримаєте щось більш цінне – багаж знань і досвіду.
Якщо ж знайти компанію не вдалося (або ви – принциповий фрілансер), то вам доведеться піти шляхом самоосвіти.
Починаємо з теорії
Якщо ви зовсім нічого не знаєте про просування та пошукові системи, для початку необхідно знати:
- що таке пошукова система та для чого вона призначена;
- як влаштована пошукова система, принцип її роботи;
- що таке «алгоритм», «зміна алгоритму» й «апдейт».
Після цього можна приступати до вивчення SEO і створити хоча б базовий запас знань:
- що таке SEO (в пер. з англ. – пошукова оптимізація сайтів) і які завдання ставляться перед фахівцем;
- що таке «тІЦ», «PR», індексація сайту, «перелінковка» та інші терміни, якими оперують фахівці в своїй роботі;
- що таке ранжування сайтів у пошукових системах і його принципи;
- що таке пошукові запити і як їх використовувати для просування;
- що таке внутрішня оптимізація та як її грамотно проводити;
- методи пошукового просування;
- як правильно проводити зовнішню оптимізацію (нарощування маси);
- як апдейт і зміна алгоритму впливають на ранжування сайтів;
- чим просування комерційних ресурсів відрізняється від просування інформаційних сайтів.
Від теорії до практики
Отже, ви отримали, якщо не повний, то базовий запас теоретичних знань. Але навіть самі бездоганні знання повинні підкріплюватися досвідом, оскільки тільки так ви зможете стати дійсно класним фахівцем.
У цій справі пощастить тим, у кого поруч є професіонал з великим досвідом роботи, з яким можна порадитися, який може підстрахувати. І, звичайно, складніше буде тим, хто на практиці перевіряє теоретичні знання самостійно. А оскільки просування сайту має на увазі деяке капіталовкладення зі сторони клієнта, то ризикувати цим капіталом краще обережно. Тому я рекомендую для початку створити особистий сайт, наприклад, блог, і спробувати просувати його.
Щоб не пропустити важливі моменти в підготовці сайту до просування і в нарощуванні посилальної маси, спробуйте скласти собі план роботи та послідовно виконувати кожен пункт. Так ви навчитеся не лише реалізовувати теорію на практиці, а й орієнтуватися в часі, тобто в подальшому легко зможете визначати, скільки часу знадобиться на виконання того чи іншого завдання.
Наприклад, так може виглядати план внутрішньої оптимізації посадкових сторінок:
Що необхідно зробити | Витрачено часу | Статус роботи | Що зроблено |
Підбір пошукових запитів і розбивка за посадковими сторінками | 1 день | виконано 02.09.2013 | підібрано список зі 100 запитів, дані у файлі «тут назва файлу» (або додаєте прямо в таблицю) |
Оптимізація під пошукові запити: | |||
текстів | |||
https://www.site.ru/page-1.html | половина дня | виконано 03.09.2013 | поставлений текст, див. файл «тут назва файлу» (або додаєте прямо в таблицю) |
https://www.site.ru/page-2.html | половина дня | у роботі | поставлений текст, див. файл «тут назва файлу» (або додаєте прямо в таблицю) |
title | |||
https://www.site.ru/page-1.html | 1 година | виконано | прописаний заголовок «Продаж недорогих кондиціонерів оптом і в роздріб у Москві» |
https://www.site.ru/page-2.html | – | план | –””– |
description | |||
https://www.site.ru/page-1.html | – | план | –””– |
https://www.site.ru/page-2.html | – | план | –””– |
keywords | |||
https://www.site.ru/page-1.html | – | план | –””– |
https://www.site.ru/page-2.html | – | план | –””– |
і т.д.
Примітка: у подальшому, під час просування ресурсу, також рекомендую записувати, що і коли ви робили на сайті. Так буде простіше відстежити результат ваших дій.
У SEO не можна без аналізу
Аналіз, аналіз і ще раз аналіз! Може бути, для когось це буде каменем спотикання і розчаруванням, але SEO – це не лише знання «як це працює» та «як оптимізувати правильно і які посилання купити», але ще й постійний аналіз і моніторинг ситуації. Навіть елементарні дії, наприклад, складання текстів для заголовків title, вимагають аналізу. Наприклад, щоб прописати заголовок title для посадкової сторінки, яка просувається за запитом «купити кондиціонер у Москві», вам необхідно проаналізувати заголовки сайтів, які знаходяться у Топ-10 видачі пошукової системи.
Завжди будьте «у темі»
Пошукові системи не стоять на місці, вони постійно розвиваються й удосконалюються. Тому, якщо Ви хочете бути успішним у SEO, ви повинні постійно тримати руку на пульсі, щоб вчасно зреагувати на введені зміни.
Складіть для себе список ресурсів, які необхідно відвідувати, щоб не пропустити важливу новину.
Також можна створити свій аккаунт у Твіттері, додати себе у підписники авторитетних SEO блогерів, які дуже часто діляться корисною інформацією.
І на закінчення хочу порекомендувати кілька ресурсів, які допоможуть отримати базові знання і в подальшій роботі:
– SEO словник допоможе дізнатися, що таке «тІЦ», «PR» і т.д. – https://seodic.ru;
– тут можна задати питання професіоналам – https://forum.searchengines.ru/;
– тут є цікаві інструменти для перевірки позицій, підбору запитів і багато іншого – https://www.seolib.ru/;
– на нашому блозі можна прочитати цікаві статті про внутрішню та зовнішню оптимізації з прикладами реальних кейсів – //;
– наш директор Олена Камська веде свій блог, де ви можете дізнатися багато корисної та актуальної інформації і задати питання – https://optimizatorsha.ru/;
– на блозі Сергія Кокшарова ви знайдете багато корисної інформації не лише для новачка, але і для просунутого фахівця – https://devaka.ru/;
– не менше цікавий і відомий блог Михайла Шакіна – https://shakin.ru/;
– найактуальніші новини у світі SEO можна дізнатися на сайті – https://www.seonews.ru/;
– про теорію та практику SEO можна дізнатися тут – https://lipf.ru/;
– тут Ви знайдете цікаві вебінари – https://www.megaindex.tv/;
– і, звичайно, дуже корисно ознайомитися з офіційними рекомендаціями Яндексу – https://help.yandex.ru/webmaster/, і Google – https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=ru.
Сподіваюся, мої поради будуть корисні хоча б на початковому етапі та щиро вірю, що у вас все вийде. Адже вперед веде велике бажання досягти поставленої мети!
Еще по теме:
- Хибні уявлення, що заважають новачкам у SEO
- Чарівна SEO-таблетка: що всі приховують
- Топ кращих питань SEO-лікарю випуск #3
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.