- (Обновлено: ) Никита П.
Підбір ключових слів для інтернет-магазину може викликати деякі труднощі, вирішення яких досить часто позначається на всьому подальшому просуванні. Неправильно підібрані ключові слова можуть звести нанівець усі можливості просування сайту за певними запитами. Давайте розглянемо деякі приклади, які допоможуть вам у складанні ключових слів.
1. Запит, що складається з одного слова
Іноді починають оптимізувати сайти інтернет-магазинів під запити, що складаються всього з одного слова. Якщо ви спробуєте просувати свій сайт за такими запитами, можливо, ви отримаєте трафік, але при цьому отримаєте дуже низьку конверсію.
Просування за запитами, що складаються всього з одного слова, можливе тільки у певних і сегментованих нішах, де одне слово може бути конкретним комерційним запитом. Наприклад, такі запити, як «шумоміри» або «солеміри» можуть використовуватися без уточнюючих слів, хоч і тут найімовірніше видача буде пропонувати вам частину інформаційних сторінок.
У будь-якому випадку сторінки під запити, що складаються з одного слова, оптимізують рідко. Пов’язано це з тим, що у видачі за такими запитами комерційні сторінки показуються разом з інформаційними. Навіть якщо ви зможете просунути свій сайт у ТОП за такими запитами, які складаються з одного слова, то це безумовно не дасть вам занадто багато цільового трафіку.
Наприклад, розглянемо запит «чохли». Цей запит занадто загальний і під словом «чохли» може ховатися велика кількість різних товарів, абсолютно не пов’язаних один з одним. «Чохли для телефонів», «чохли для планшетів», «авточохли», «чохли для гітар» – всі запити представляють різні товари, незважаючи на те, що мають загальне слово. Саме такі запити частіше набирають у пошуковику, а не просто запит «чохли», і вони приносять набагато більше цільового трафіку. Тобто необхідно враховувати, що більшість запитів, що складаються з одного слова, малокорисні – необхідно мінімум 2-3 слова.
2. Аналіз видачі
Вибравши запити, що складаються з 2-3 слів, ви, таким чином, обмежили для себе зону пошуків ключових слів. Однак чи можна відразу використовувати всі такі запити? Багато запитів можуть приховувати у собі відразу кілька смислів. Тому високочастотні запити, що складаються з декількох слів, теж не завжди хороші у плані отримання цільового трафіку та збільшення конверсії. Наприклад, «дерев’яні будинки». Запит очевидний, проте поза контекстом такий запит може мати кілька смислів. За запитом «дерев’яні будинки» може бути сторінка, де представлені:
- проекти дерев’яного будинку (комерційний та інформаційний інтерес у користувача);
- послуги з будівництва дерев’яного будинку (комерційний інтерес);
- інформація про те, як самостійно побудувати дерев’яний будинок (інформаційний інтерес) і т.д.
Тому перед використанням подібного ряду ключових слів, ви повинні проаналізувати видачу пошукової системи. Якщо за запитом «дерев’яні будинки» у пошуковій системі знаходяться сайти з проектами дерев’яних будинків, значить, більшість користувачів на цей запит шукають саме проекти. Такий аналіз дозволить вам дізнатися, підходить вам той чи інший запит.
3. Групи ключових слів
Збираючи ключові слова, ви можете отримати великий список, кожне ключове слово може відповідати певному типу товарів і запитів. Під час автоматичного підбору можна незауважити, що деякі ключові слова не співставляються одне з одним. Ви повинні вибрати, які саме запити відповідають тим товарам, які пропонує ваш інтернет-магазин. Візьмемо, наприклад, запити, які стосуються товару «взуття»:
- «Взуття жіноче»
- «Чоловіче взуття»
- «Взуття для дівчаток»
- «Взуття для хлопчиків»
- «Ортопедичне взуття»
- «Взуття дитяче»
Кожен з цих запитів з уточнюючими словами може належати до декількох груп.
Бачимо, що запит «ортопедичне взуття» може використовуватися з запитами «дитяче», «для дівчаток» або «чоловіче». У цей самий час запит «чоловіче взуття» не може використовуватися із запитом «для дівчаток» або запит «дитяче взуття» із запитом «жіноче».
4. Частотність
Навіть коли ви зберете всі необхідні ключові слова, вам напевно доведеться вибрати частину з них, оскільки просуватися за усіма запитами, що належать до даних ключових слів, буде важко. Ви можете, наприклад, вибрати 2-3 високочастотних запити, 5-10 средньочастотних і 10-50 низькочастотних запитів. Ваші конкуренти можуть витрачати велику кількість грошових коштів на високочастотні та висококонкурентні запити. Ви ж можете вибрати ті запити, за якими ваші конкуренти не просуваються: середньо- та низькочастотні запити, а також низькоконкурентні запити. Частотність запиту залежить від галузі та популярності ринку – десь запит з частотою 500 може бути високочастотним, а десь 5000 – це средньочастотний запит.
5. 5. Геоприв’язку
Геозалежні запити поширюються найчастіше на послуги, які хоче отримати людина, і рідше – на реальні товари. Наприклад, «послуги муляра» або «приватні вантажоперевезення» – запити, які без використання географічної прив’язки не принесуть вам цільового трафіку.
Це важливо, перш за все, для отримання максимальної користі від використання таких запитів. Якщо ви пропонуєте послуги муляра в Санкт-Петербурзі, то можете ключову фразу «послуги муляра» доповнити словами «Санкт-Петербург», «Петербург», «СПБ», «Пітер», «Ленінградська область». Таким чином ви оптимізуєте сторінку під певний регіон і будете отримувати тільки цільовий трафік з вашого регіону.
6. Сезонність
Деякі ключові слова можуть принести користь тільки в певну пору року. Зверніть увагу на такі запити, як «прибирання території», «прибирання листя», «прибирання снігу». Останні три запити є сезонозалежними і найбільш популярні навесні, восени та взимку відповідно. Тому просуваючи сторінки за такими запитами, ви повинні пам’ятати, що навіть за успішного просування трафік на ці сторінки буде змінюватися залежно від пори року. У таких випадках дехто вдається до оптимізації сторінок відразу під кілька ключових слів, щоб сторінка привертала цільовий трафік протягом усього року. Сторінка «Прибирання території від листя та снігу» може містити в собі усі основні ключові слова. Але ви можете оптимізувати окрему сторінку під кожен запит. У цьому випадку у вас буде відразу кілька сторінок, які у різні пори року будуть приносити вам цільовий трафік.
Наведені у даній статті орієнтири не є суворим правилом, але в більшості випадків вони допомагають визначити оптимальний набір ключових слів. Таким чином ви зможете позбавити себе від великої кількості зайвих ключових слів, які вам не підходять.
Еще по теме:
- Семантичне ядро: як правильно підібрати ключові фрази для просування сайту
- Основа семантичного ядра: що таке маркерні запити та як їх отримати
- Ключові слова для інтернет-магазину: орієнтири під час ручного підбору
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.