Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Підбір семантичного ядра    Основа семантичного ядра: що таке маркерні запити та як їх отримати

Основа семантичного ядра: що таке маркерні запити та як їх отримати

like 89
58
6
25

Успішне просування сайту практично неможливе без грамотно складеного семантичного ядра. Правильне СЯ має охоплювати всю вашу тематику та містити пошукові запити, якими цікавляться ваші цільові відвідувачі. З чого слід почати збір, щоб отримати максимально повний список цільових запитів для нашого сайту? З підбору маркерних запитів. Що це таке і як їх збирати, ми розглянемо в статті.

Маркерні запити (маркери) – це запити, які чітко відповідають сторінці, що просувається. Найчастіше це назви розділів, категорій, рубрик і т.д.

Наприклад, для сторінки категорії “Велотренажери” невеликого інтернет-магазину можна підібрати такі маркери:

велотренажер для дому
велотренажер магнітний
еліптичний велотренажер

Для розділу “Взуття” маркерами будуть:

дитяче взуття
жіноче взуття
зимове взуття
чоловіче взуття і т.д.

Для чого вони потрібні?

Маркери – це основа для подальшого пошуку ключів, які будуть сформовані на їх основі.

Наприклад, з маркеру “велотренажер магнітний” ми отримаємо такі запити:

магнітний велотренажер купити
велотренажер магнітний ціна
магнітний міні велотренажер
складні магнітні велотренажери

Основні джерела отримання маркерних запитів:

1. Парсинг сайтів

Найпростіше отримати маркери шляхом парсингу основних розділів свого сайту або сайту конкурента.

Розглянемо основні способи парсингу:

– Плагін SeoTools для Excel. Якщо ви звикли працювати з Excel, даний плагін буде вам корисний. Докладний мануал стосовно встановлення/ налаштування/використання даного плагіна тут.

Забиваємо урл сайту у вкладку “Spider”, вибираємо параметри URL і заголовки H1 (це і будуть наші маркери), здійснюємо парсинг:
1На виході отримуємо орієнтовний список маркерів. Вручну відкидаємо службові сторінки й отримуємо список маркерів, за якими ми надалі будемо збирати семантичне ядро.

 – Netpeak Spider. Зручна, проста та безкоштовна програма для аналізу сайту. Чудово підходить нам для підбору маркерних запитів.

Принцип роботи такий самий – вписуємо урл, здійснюємо парсинг:
2Експортуємо список маркерів для подальшої роботи.

Порада: Як ви, напевно, помітили зі скріншоту програми, у даному випадку первісне вивантаження матиме вигляд “Маркер | Oxygen Fitness”. Ми витратимо багато часу, якщо будемо вручну видаляти непотрібне нам словосполучення “Oxygen Fitness”. Щоб не втрачати час, відкриваємо наш файл експорту за допомогою OpenOffice Calc і виставляємо потрібний нам роздільник. У нашому випадку це символ “|”:
3І на виході отримуємо маркери без фрази “Oxygen Fitness”:
4Під час парсингу різних сайтів роздільники будуть відрізнятися.

Як і в попередньому випадку, вручну відсіюємо службові сторінки та інші нецільові ключі (наприклад, новини та назви статей), у картках товарів відсікаємо номер моделі (наприклад, “Еліптичний тренажер Oxygen EX 45 HRC” – залишаємо “Еліптичний тренажер Oxygen“) і в внаслідок отримуємо список маркерів.

Screaming Frog (платна). Ще одна чудова програма, яка допоможе нам швидко отримати маркерні запити. У неї всього один недолік – вона платна.

Здійснюємо парсинг по сайту:
5На виході чистимо сміття й отримуємо запити.

2. Онлайн-сервіси для отримання запитів конкурентів

Хороше доповнення до парсингу – отримання маркерних запитів через спеціальні сервіси. Наприклад, prodvigator.ru, advodka.com, spywords.ru і т.д.

У prodvigator.ru вбиваємо урл нашого сайту та починаємо пошук ключів конкурентів:
6Отримуємо список запитів:
7Мінус даного способу полягає у тому, що на виході ми отримуємо багато сміття і для отримання повного списку запитів необхідна платна підписка у даних сервісах.

3. Отримання маркерів з Яндекс.Метрики

Ще одним хорошим джерелом маркерів є Яндекс.Метрика. Але підходить цей спосіб лише для свого сайту або якщо у вас є доступ до даних конкурентів :).

Заходимо в розділ пошукові фрази у новій Метриці:
8Групуємо дані за пошуковими фразами/сторінками входу та експортуємо в Excel:
9І на виході отримуємо список маркерів:
10Позбавляємося від сміття.

4. Самостійний підбір

Ви перебрали всі вищеперелічені способи підбору маркерів, але вам здається, що ви щось пропустили? Саме час взяти ручку, аркуш паперу та підібрати запити вручну. Можна попросити допомоги у колег. Цим способом часто нехтують, і дарма! Адже, будучи фахівцем у своїй тематиці, ви, безумовно, зможете підібрати чимало запитів, які в подальшому можна використовувати для розширення СЯ. Задайте собі питання: Яка тематика сайту? Які основні товари/послуги реалізує сайт? і т.д. І на основі цього ви сформулюєте маркерні запити для свого сайту.

Порада: Під час підбору маркерів намагайтеся не підбирати занадто “широкі” маркерні запити (наприклад, запит “машини” надасть вам занадто багато сміття, на чистку якого ви витратите додатковий час) і “вузькі” (наприклад, запит “велотренажер torneo optimo” занадто вузкотематичний і не дозволить вам отримати додаткові запити).

Для отримання повного списку маркерних запитів недостатньо використовувати лише один з перерахованих вище методів. Використовуйте їх усі. Кожен додатковий спосіб додасть вам нові маркери. Пам’ятайте, маркери – це кістяк вашого майбутнього СЯ, на основі якого і буде вестися підбір ключових запитів.

У процесі підбору маркерів різними методами не дивно, що маркери можуть повторюватися. Щоб уникнути дублів після збору всіх маркерів закидаємо їх у Excel в одну колонку і видаляємо дублі (вкладка “Дані” – кнопка “Видалити дублі”).

Отже, ми отримали основні маркерні запити для свого сайту. Далі необхідно на їх основі зібрати семантичне ядро. Варіантів маса:

Яндекс Вордстат
– бази ключових слів (Букварис і т.д.)
– десктопні програми (KeyCollector, Словоеб)
– підказки пошукових систем
– платні сервіси (Rush Analytics, Семён Ядрён і т.д.)

Правильний підбір маркерних запитів – це передумова для створення якісного семантичного ядра!

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Евгений Аралов

SEO-аналитик SiteClinic.ru

Продвигаю сайты с 2009 года.

Выступал на конференциях AllInTop, Optimization

Публикую полезные статьи на различных блогах: siteclinic.ru, optimizatorsha.ru, searchengines.ru и веду Telegram-канал.

Сейчас руковожу SEO-отделом в компании SiteClinic: строю и координирую команду, обучаю специалистов.

Девиз: вперёд!

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (9 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх