Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Підбір семантичного ядра    Як розширити семантичне ядро ​​за допомогою даних Яндекс.Метрики

Як розширити семантичне ядро ​​за допомогою даних Яндекс.Метрики

like 58
18
17
23

Сьогодні ми хочемо розповісти вам про один із способів розширення семантичного ядра. Зверніть увагу, що мова піде не про підбір семантики для нового сайту, а саме про доопрацювання вже створеного ядра з метою пошуку «точок», за рахунок яких можна збільшити тематичний трафік.

Метод заснований на аналізі даних свого сайту. Спосіб не новий, проте, оптимізатори часто про нього забувають. Зазвичай під час роботи над семантикою увага в першу чергу звертається на зовнішні дані: Вордстат, аналіз конкурентів, пошукові підказки і т.д. (до речі, рекомендую хороший сервіс для аналізу пошукових підказок).

Але у власних звітах сайту нерідко можна знайти не менше корисної інформації.

Отже, приступимо.

КРОК 1

Перший і найочевидніший крок. Аналіз запитів, за якими відвідувачі переходили на ваш сайт. Благо Яндекс, на відміну від Google, поки не перекрив цю інформацію. У Analytics також є інформація за запитами, сегментувати дані там набагато зручніше, але запитів Метрика показує більше. Тому краще використовувати її.

Перший і найочевидніший крок – заходимо та дивимося дані у вкладці «Джерела» -> «Пошукові фрази»:

Вгорі списку зазвичай мало інформації, а ось спускаючись списком нижче, ми вже з більшою ймовірністю можемо знайти цікаві запити, які пропустили під час первинного аналізу. Зрозуміло, що чим довший період, дані за який ми візьмемо, тим більша ймовірність того, що знайдемо відповідні фрази.

У списку можна знайти багато корисної інформації, але для цього потрібно провести її відсів і детальний річний аналіз, прибираючи запити, за якими ви просуваєтесь, брендові запити, запити, які не належать до вашої тематики.

Наприклад, бачимо, що на сайт приходять користувачі за запитами, пов’язаними з квітами на похорон та ювілей, при цьому використовують уточнення «чоловіки»:

– якщо компанія надає послугу, а сторінок немає, то створюємо сторінки;

– якщо сторінки є, то перевіряємо, чи є в описі згадування чоловіків і жінок;

– у даному випадку за запитами, пов’язаними з похоронами та ювілеями, показник відмов у 2.5 разів вище, ніж у середньому на сайті. Ймовірно, це пов’язано з тим, що частина людей хоче дізнатися про традиції, а не зробити замовлення. Відповідно, можна розширити опис сторінок, розповівши, які квіти прийнято використовувати у таких випадках, або подумати про те, щоб створити окрему інформаційну статтю.

Ручний аналіз, хоч і займає багато часу, але дозволяє отримати більше результатів.

Деякі поради, які можуть допомогти:

  • Якщо список великий, відсікайте верх і низ. Цікаві фрази частіше ховаються всередині. Решта блоків можна зберегти та проаналізувати пізніше.
  • Якщо в проекті багато типових запитів (наприклад, різні бренди одного товару), то, щоб зрозуміти, яку фразу ви пропустили під час оптимізації типових сторінок, досить проаналізувати запити, що включають назву одного-двох брендів, припустимо, Samsung та LG. Зрозуміло, що при такому підході ви можете втратити запити, пов’язані з особливостями моделей. Але зате набагато швидше зможете зрозуміти, які більш частотні фрази пропустили.
  • Якщо запитів все ж таки дуже багато або на ручний аналіз у вас немає часу, можна скористатися автоматичною кластеризацією, як під час складання семантичного ядра.

Сервіси кластеризації детально описані у цьому матеріалі.

Після того як список запитів почищений, перевіряємо за ним позиції та збираємо частотність.

Потім вже можна робити висновки про посилення сторінок під якісь конкретні запити або створення додаткових.

КРОК 2

Далі рекомендуємо аналізувати посадкові сторінки. У першу чергу це просто може допомогти знайти додаткові сторінки, які в даний момент не беруть участь у просуванні, але приносять трафік. Оптимізація та доопрацювання цих сторінок може збільшити кількість переходів. Також можна виявити сильні та слабкі «точки» та постаратися з’ясувати причину, після чого виправити помилки або оптимізувати за прикладом вдалих сторінок інші.

Найпростіше та найзручніше подивитися інформацію в Google Analytics, інструменти там все ж таки зручніші:

З появою нової Метрики можливість більш детального аналізу з’явилася і там. А оскільки інформація за запитами в Метриці краща, скористаємося саме цим інструментом.

Вибираємо «Звіти» -> «Стандартні звіти» -> «Зміст» -> «Сторінки входу»:

(посилання на «Сторінки входу» зараз є у першій вкладці, але для наочності показали весь шлях)

Тепер, щоб залишити тільки дані про пошуковий трафік, вибираємо

«Сегментувати» -> «Готові сегменти» -> «Пошуковий трафік»:

КРОК 3

Якщо на попередньому кроці ми побачили, що є сторінки, які приносять пошуковий трафік, але не перебувають серед посадкових сторінок або потрібно з’ясувати, за рахунок чого одна зі сторінок приносить більше трафіку, ніж інші, необхідно подивитися дані по конкретній сторінці. Така можливість теж є у новій Метриці.

Для того щоб подивитися інформацію по окремій сторінці, нам знадобиться новий звіт – створимо його. Переходимо в «Звіти» -> «Пошукові фрази»:

Слід враховувати, що нова Метрика знаходиться на етапі тестування, розташування і назва пунктів часто змінюється.

Далі скористаємося сегментацією: «Сегментувати» -> «Поведінка» -> «Сторінка входу»:

Копіюємо необхідну сторінку в діалогове вікно «Сторінка входу» і отримуємо список запитів для конкретної сторінки.

Запропоновані кроки та їх послідовність не є обов’язковими. Кожен випадок індивідуальний. Якщо ви бачите, що краще відразу перейти до аналізу точок входу або важливо не просто розширити семантику, а зробити акцент на конверсійних запитах, сміливо міняйте схему та доповнюйте даними, які потрібні.

На закінчення кілька слів про доопрацювання сторінок. Важливо не просто додавати на сторінку входження слів (на жаль, «оптимізатори» нерідко вчиняють саме так), а стежити за тим, щоб сторінка дійсно відповідала на запит.

Наприклад, якщо ви побачили, що сторінка отримує трафік за запитом «товар + інструкція» через те, що хтось запитав у коментарях, де її можна знайти, то правильно викласти інструкцію на сторінку і написати у відповіді на питання, що ви її вже додали.

Алгоритми недосконалі, та варіант з написанням 5 разів слова «інструкція» теж може спрацювати. Але наявність файлу інструкції також може враховуватися під час ранжування, до того ж, користувач, який перейшов на цей запит, вже не буде повертатися назад в пошук – це також позитивний момент для ранжування. Крім таких технічних моментів, людина просто скаже спасибі – а це вже лояльність до бренду ;-).

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Александр Я.

SEO-аналитик

Специализируюсь на продвижении коммерческих сайтов. Разрабатываю стратегии для интернет-магазинов и агрегаторов. Умею выжимать максимум трафика в любой тематике.

Руковожу SEO-процессами внутренних проектов SiteClinic. Обучаю молодых специалистов команды.

Любимая цитата: Хорошо смеётся тот, кто смеётся из ТОПа

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (14 оценок, среднее: 4,36 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх