Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    SEO-інструменти    Як провести аудит посилальної маси сайту за допомогою Ahrefs

Як провести аудит посилальної маси сайту за допомогою Ahrefs

like 88
43
15
30

За допомогою інструментів Ahrefs.com можна аналізувати не тільки кількість посилань свого сайту, але і сайтів конкурентів. У статті ми докладно опишемо можливості, які надає сервіс Ahrefs для аналізу посилальної маси сайту, і розповімо, на що звертати увагу під час аналізу даних.

Початок роботи з Site Explorer (аналізатором сайтів)

Як аналізувати отримані дані

Інші можливості сервісу для аналізу посилань: Link Intersect, Batch Analysis, Domain Comparison

Завдання, які допоможе вирішити інструмент:

  • відкоригувати або побудувати стратегію нарощування посилальної маси;
  • проаналізувати конкурентів та зрозуміти, які джерела посилань варто використовувати. Можливо, ви втрачаєте цінний канал, який використовують ваші конкуренти.
  • якщо ваш сайт потрапив під фільтр за якість посилальної маси (Пінгвін або Минусинськ), інструмент допоможе провести аудит і почистити кількість посилань.

Переваги сервісу:

– Своя величезна база даних
– Збір інформації за лічені хвилини
– Зручність використання – наочно представляється інформація (графіки, кругові діаграми)
– У сервісу є різні мовні версії, серед яких і російська
– Сервіс коректно працює з кирилицею

Недоліки:

Єдиний недолік – сервіс платний. Але можна використовувати безкоштовно тарифні плани Life і Standart перші 2 тижні після реєстрації. Після закінчення терміну будуть списуватися кошти відповідно до обраного тарифного плану.

Тарифы Ahrefs

Нижче докладно опишемо, як ми використовуємо інструменти сервісу Ahrefs.com для аналізу посилальної маси сайту, на які важливі показники слід звернути особливу увагу.

1. Site Explorer (Аналізатор сайтів) – отримуємо детальну інформацію про посилальну масу

Які завдання допомагає вирішити:

  • проаналізувати кількість посилань свого сайту, у разі якщо сайт потрапив під санкції пошукових систем за неякісні посилання;
  • провести аналіз свого сайту, щоб знайти слабкі сторони і запобігти накладенню санкцій ПС;
  • проаналізувати кількість посилань сайтів конкурентів, щоб виявити характерні для успішних проектів чинники.

Як працювати з інструментом:

1. Переходимо на вкладку Site Explorer.

2. Вводимо потрібний URL:

Работа с Ahrefs

3. Вибираємо варіант перевірки, в залежності від того, яке завдання необхідно вирішити:

  • Работа с AhrefsURL (точний url) – зовнішні посилання тільки на задану сторінку (внутрішню або головну);
  • Prefix (domain.com/path/*) – посилання на розділ сайту, що цікавить;
  • domain/* (домен без субдоменів) – посилання на піддомени не будуть враховуватися і відображатися;
  • * .domain/* (домен з усіма субдоменами) – будуть враховуватися і відображатися посилання з домену і з усіх піддоменів.

4. Клікаємо на «Пошук».

Після цього ми отримаємо інформацію, яку слід вивчити.

2. Аналізуємо отримані дані

Нижче опишемо, на які дані варто звернути увагу під час аналізу посилальної маси.

1. Загальна інформація

У першому екрані бачимо:

– Global Rank – важливість домена, який формується на основі кількості і якості зворотних посилань. Чим цей показник менше, тим краще

Наприклад, Global Rank www.facebook.com – 1:

Работа с Ahrefs

– URL Rating – показник авторитетності сторінки на думку Ahrefs. Оцінюється за шкалою від 0 до 100. Чим цей показник ближче до 100, тим краще.

– Domain Rating – показник авторитетності домену на думку Ahrefs. Оцінюється за шкалою від 0 до 100. Чим цей показник ближче до 100, тим краще.

– Кількість сторінок, що посилаються на сайт.

– Кількість доменів, що посилаються на сайт.

– Кількість посилань з різних соц.мереж.

Работа с Ahrefs

Під час аналізу важливо звертати увагу на всі ці показники, щоб виявити можливі слабкі сторони посилальної маси і скласти стратегію щодо її нарощування та коригування.

– Нижче бачимо динаміку Ahrefs Rank (трастових сайтів):

Трастовость сайта в Ahrefs

Про що говорить нам ця динаміка? Погіршення показників трастовості – свого роду сигнал про те, що посилальна маса сайту погіршилася (наприклад, зменшилася кількість посилань, погіршилася якість зовнішніх посилань).

Тепер перейдемо до колонки ліворуч:

Данные Ahrefs Rank

Тут бачимо три блоки, в яких відображається корисна інформація для аналізу:

  • кількість сторінок, що посилаються, кількість посилань, доменів і т. д .;
  • інформація про тип посилань: dofollow/ ofollow, наскрізні, редирект, посилання на зображення і т. д .;
  • ТОП-10 конкурентів.

На які показники варто звернути особливу увагу?

– Співвідношення числа зовнішніх посилань до сайтів-донорів

У першому блоці бачимо кількість беклінків і кількість доменів, що посилаються. Якщо беклінки за кількістю значно перевищують домени, що посилаються, значить, у вашої посилальної масі багато «наскрізних» посилань, а це негативно впливає на її якість. Набагато краще, якщо на сайт посилається 20 посилань з 20 різних доменів, ніж з одного.

– Розподіл посилальної маси сайту по типу посилань

Природна посилальна маса сайту повинна складатися не тільки з текстових посилань, але і посилань-зображень, redirect-посилань і т.д. Зі скриншоту вище бачимо, що стосовно типів беклінків у сайту досить природна посилальна маса.

– Співвідношення nofollow і dofollow посилань

Посилання, укладені в dofollow, вказують роботам ПС, що за ними можна переходити і сканувати ресурси, на які вони посилаються.

Посилання, укладені в nofollow, вказують пошуковому роботу, що переходити за цим посиланням не потрібно, відповідно, вони не передають «вагу» зі сторінки сайту-донора. Найчастіше посилання укладають у даний атрибут, щоб скоротити кількість спам-посилань на сайті.

Проте, наявність посилань nofollow позитивно впливає на загальну картину посилальної маси, роблячи її більш природною.

2. Динаміка посилань і доменів*

З даного графіку бачимо, як нарощувалася посилальна маса сайту за вибраний час, чи є різкі скачки:

Динамика ссылающихся страниц и доменов в Ahrefs

* жовта лінія – кількість доменів, синя – посилань

Для природної посилальної маси сайту характерний поступовий приріст беклінків, без різких стрибків і провалів.

Якщо ж ви бачите різкий стрибок у динаміці, необхідно провести аналіз і з’ясувати причину, можливо, потрібно відкоригувати стратегію нарощування посилальної маси сайту.

Для аналізу таких стрибків ми рекомендуємо скористатися інструментом «Графік нових і зниклих посилань».

3. Графік нових і зниклих посилань і доменів

Інструмент дає можливість аналізувати, скільки і яких зовнішніх посилань з’явилося або зникло у аналізованого сайту в будь-який день.

Динамика новых и пропавших ссылок и доменов в Ahrefs

Щоб подивитися дані по днях, переходимо в меню на відповідну сторінку:

Динамика новых и пропавших ссылок и доменов в Ahrefs, данные по дням

Ці дані допоможуть розібратися в причинах різких стрибків посилальної масі сайту, побачити, з яких джерел у момент стрибків відбувається приріст або пропадають посилання. На підставі отриманих даних можна зробити певні висновки і скорегувати нарощування зворотних посилань.

4. Топ сторінок сайту, на які найчастіше посилаються

Інструмент дозволяє побачити, які сторінки сайту привернули найбільше уваги.

Для чого це потрібно? Часто вебмайстри купують посилання на сторінки, що просуваються, ігноруючи при цьому сторінки, що не просуваються. Таким чином, пошукова система чітко «бачить», які сторінки ви просуваєте. Посилання повинні вести не лише на сторінки, що просуваються, але і на інші сторінки.

Ahrefs - Топ страниц сайта, на которые чаще всего ссылаютсяПерейшовши за посиланням Explore more results, ми отримаємо список усіх сторінок сайту, на яких є беклінки. Ви можете сортувати всі дані, як вам потрібно, і вивантажити всі дані у таблицю.

Работа с Ahrefs

Інструмент дозволяє проаналізувати кількість посилань на всі сторінки сайту, а також якість цих посилань. Наприклад, перейшовши за сайтам, що посилаються, можна побачити:

  • тематичність сайтів-донорів;
  • розміщення посилання на сторінці-донора (необхідно переконатися, що посилання не знаходяться в стандартній і тій частині сторінки, що мало використовується (бічні блоки, «підвал» сторінки);
  • чи добре видно користувачеві посилання на сторінці;
  • чи не містить посилання комерційний анкор або анкор, що містить неприродний мовний зворот і т. д.

Визначити, чи саме якісні посилання ведуть на ваш сайт, і знайти помилки, вам допоможе наш чек-лист із зовнішньої оптимізації сайту.

Якщо більшість посилань не відповідає перерахованим характеристикам, варто провести чистку посилальної маси сайту, щоб уникнути посилальних фільтрів пошукових систем (докладніше тут).

5. Облік анкоров

Цей інструмент допоможе дізнатися ключові фрази конкурента, що використовуються в анкорах, і їх розподіл, і дозволить швидко визначити переспам анкор-аркуша.

– Текст і розподіл анкорів конкурентів

Провівши аналіз посилального профілю конкурента, можна зробити висновки про динаміку зростання беклінків і основних запитів, за якими він просувається. Такі дані можуть бути корисні при пошуку оптимального посилального профілю для просування сайту.

– Аналіз переспама анкор-аркушу

Усім людям властиво по-різному висловлювати свої думки, застосовувати словоформи, різні сленгові слова і т.д. Відповідно, природна посилальна маса не може складатися з однотипних анкорів. Повторення ключових слів – один з дуже важливих факторів визначення, природна посилальна маса чи ні.

У анкор-аркуші повинні переважати природні анкори (наприклад, анкор типу «тут», «ось тут», URL сторінки і т.д.).

Це пояснюється тим, що, ставлячи посилання за власним бажанням, користувачі зазвичай не переймаються підбором правильного анкору, а пишуть, наприклад, так: «ось тут знайшов візочок».

У середньому в природній посилальній масі подібні анкори переважають у кількості 60-70%. Під час нарощування, слід прагнути до не менше ніж 40-50% природних анкорів, наприклад:

Анализ переспама анкор-листа в Ahrefs

Тут бачимо достатню кількість анкорів у вигляді URL сторінок.

Що робити якщо в анкор-аркуші переважають ключові слова?

Наприклад:

Анализ переспама анкор-листа в Ahrefs

У такому випадку:

1) Щоб уникнути санкцій ПС за неякісну кількість посилань сайту (Мінусинськ, Пінгвін), необхідно проаналізувати зворотні посилання з анкором у вигляді ключових слів. Якщо вони ведуть з тематичних сайтів, які не розташовані в мало використовуваних частинах сторінки (бічні блоки, «підвал» сторінки) і т.д., потрібно зв’язатися з власниками сайтів-донорів і попросити перейменувати анкор посилань у вигляді ключових фраз на природні анкори (URL , «тут», «ось тут»).

Якщо ж посилання з анкором у вигляді ключових слів розміщені на нетематічних сайтах або знаходяться в бічних блоках, підвалах і не відповідають іншим вимогам якості зовнішніх посилань, їх необхідно видаляти.

Щоб при цьому не було різких «стрибків» у посилальній масі сайту, рекомендуємо паралельно з видаленням таких посилань вести роботу щодо нарощуванню якісних посилань з природним анкором безпечними методами (детальніше тут), оскільки різке знімання посилань з великою ймовірністю відіб’ється на позиціях в Google, а також може позначитися на видимості сайту в Яндексі.

Темпи знімання рекомендуємо контролювати, враховуючи число нових посилань. Розмістили 20 посилань – 20 посилань зняли.

2) Якщо сайт вже під фільтром ПС – від посилань з анкором у вигляді ключових слів зовсім варто відмовитися.

Більш детальну інформацію щодо анкорів можна отримати, перейшовши в меню за посиланням «Анкор»:

Работа с анкорами в Ahrefs

За допомогою даного інструменту можна подивитися:

  • з яких доменів і сторінок ведуть посилання на ваш сайт з анкором у вигляді ключових слів;
  • інформацію щодо конкретного числа доменів, що посилаються на один запит, що просувається;
  • тематику сайту-донора. Наприклад, уже на цій сторінці можна побачити, що сайт не відповідає тематиці:

Работа с анкорами в Ahrefs

На сайті про змови – посилання на сайт про продаж велосипедів, до того ж зі спамним анкором. Перейшовши за посиланням, ми бачимо, що посилання на сайт, що аналізується, веде з бічного блоку сайту, що явно говорить про покупний характер.Пример ссылки на странице сайта-донора (неудачный)Якщо ви виявили у себе подібні посилання, зі зніманням бажано не затягувати.

6. Топ доменних зон, що посилаються

Відразу наочно можна побачити, з якої доменної зони найчастіше посилаються на сайт, і проаналізувати на відповідність основному контенту сайту:Топ ссылающихся доменных зон в AhrefsНаприклад, на сайт російського інтернет-магазину набагато частіше повинні посилатися російські домени. Якщо ж на такий сайт частіше посилаються сайти з зони .ua або .by, необхідно провести відповідні коригування і збільшити відсоток посилань з доменної ru-зони.

Інші можливості сервісу для аналізу посилань

Link Intersect

Інструмент дозволяє знайти сайти, які посилаються на конкурентів, але не посилаються на зазначений ресурс.

Наприклад, знайдемо домени, які посилаються на сайти ozon.ru і lamoda.ru, але не посилаються на wikimart.ru:

Работа с инструментом Link IntersectУ результаті пошуку Link Intersect показав, що є 1934 різних доменів, які не посилаються на https://wikimart.ru/:Работа с инструментом Link Intersect

Даний інструмент дозволяє:

  • впорядкувати результати, щоб побачити домени, що найчастіше посилаються ;
  • подивитися, з яких конкретно сторінок ведуть посилання на сайт;
  • експортувати всі дані в Excel.

За допомогою цього інструменту ви зможете знайти і вивантажити посилання, які посилаються на конкурентів, але не посилаються на ваш сайт, і скласти (або скорегувати) стратегію нарощування посилань з цих джерел.

Batch Analysis

За допомогою даного інструменту можна зробити пакетне порівняння доменів і порівняти показники декількох сот URL-адрес або доменів.

Для цього вибираємо, наприклад, ТОП-10 конкурентів і вводимо список доменів або URL-адреси. Тиснемо Start:

Сбор информации в Ahrefs по ТОП-10 конкурентов

Дозволяє проаналізувати такі дані конкурентів:

  • кількість зворотних посилань і доменів, що посилаються;
  • соціальні метрики;
  • рейтинг домену;
  • Ahrefs URL і оцінку рівня домену.

Усі дані можуть бути експортовані в Excel для більш поглибленого вивчення.

Экспорт в Excel в AhrefsНа підставі отриманих даних конкурентів і детального аналізу можна скласти стратегію щодо коригування посилальної маси свого сайту.

Domain Comparison

Інструмент дозволяє проаналізувати і порівняти кількість посилань сайту з декількох доменів (порівняти можна до 5 сайтів):

  • кількість зворотних посилань і доменів, що посилаються;
  • соціальні метрики;
  • кількість беклінків на кожен сайт з розподілом за типами посилань (текст, dofollow, nofollow, редирект, зображення і т. д.).

Данные сравнения ссылочной массу сайта с нескольких доменов в AhrefsЦі дані допоможуть порівняти контрольний профіль сайтів-конкурентів з вашим і правильно скласти стратегію нарощування посилальної маси сайту.

Отже, Ahrefs допоможе вам:

– визначити точну кількість посилань як для домену, так і для конкретної сторінки;
– визначити кількість соціальних сигналів на домен і на сторінку;
– побачити динаміку зовнішніх посилань за час, що цікавить (місяць, рік або за весь час);
– знайти і вивантажити в окремий файл всі зовнішні биті посилання;
– визначити тип зворотних посилань: текст, dofollow, nofollow, редирект, зображення та ін .;
– подивитися сторінки сайту, на які найбільше посилаються;
– побачити анкор-фрази і анкор-терміни окремо для доменів, що посилаються, і для сторінок;
– впорядкувати домени, що посилаються за кількістю посилань з них;
– впорядкувати домени за певним анкором і т.д.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Наталия Б.

SEO-аналитик

Оптимизирую сайты с 2009 года. Люблю сложные кейсы, которые оказались не по зубам специалистам с других компаний. Делаю очень подробные аудиты.

Пишу статьи-инструкции на блог SiteClinic по SEO-инструментам и аналитике.

Любимая цитата: Чтобы добиться успеха, надо искренне любить то, чем вы занимаетесь.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (10 оценок, среднее: 4,60 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх