Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    SEO-інструменти    10 прикладів застосування операторів пошуку Яндекс і Google

10 прикладів застосування операторів пошуку Яндекс і Google

like 51
30
10
11

У роботі SEO-фахівця є необхідність відслідковувати різні показники свого сайту і сайтів конкурентів, наприклад: кількість сторінок в індексі, наявність санкцій, релевантність текстів, облік посилань і т.д.

Багато параметрів зручно перевіряти за допомогою мови запитів пошукових систем. У цій статті ми навчимося використовувати його для вирішення наступних завдань:

  1. Визначення кількості проіндексованих сторінок сайту
  2. Перевірка індексації сторінки
  3. Визначення дати першої індексації сторінки
  4. Пошук сміттєвих сторінок по URL
  5. Пошук дублів по title
  6. Пошук дублів тексту по його фрагменту
  7. Пошук всіх внутрішніх посилань, які посилаються на сторінку
  8. Перевірка документа на фільтр «переоптимізацію»
  9. Перевірка посилань на «непот фільтр»
  10. Перевірка сайтів на наявність фільтра «афільовані»

Для деяких перевірок ми підготували так звані букмарклет.

Букмарклет (Wiki: англ. bookmarklet; bookmark — «закладка» і applet — «аплет») — невелика JavaScript-програма, оформлена як javascript: URL і зберігається як браузерна закладка.

Іншими словами, букмарклет – це скрипт в закладці, після натискання на яку він спрацює. Для установки просто перенесіть посилання на панель закладок.

bokmar

1. Визначення кількості проіндексованих сторінок сайту

Потрібно відзначити, що найкращий спосіб дізнатися кількість сторінок у пошуку – подивитися в SearchConsole Google або Вебмастер.Яндекс. Ці сервіси відображають найточніші дані.

Однак, якщо у вас немає доступу до згаданих сервісів, можна використовувати пошукові оператори.

Яндекс
Для того щоб перевірити кількість проіндексованих сторінок в Яндексі, є два способи:

Спосіб № 1
Використовуємо оператор site:. Цей оператор дозволить здійснювати пошук по заданому сайту.

1_operatori_poiska

Букмарлет: Ya.site:

Якщо у вас на сайті кілька піддоменів, і ви хочете дізнатися кількість сторінок в індексі основного домену, то замість оператора site: слід використовувати оператор host.

2_operatori_poiska
Спосіб № 2
Запит: url:www.domain.ru/* | url:domain.ru/* | url:domain.ru | url:www.domain.ru

3_operatori_poiska

У даному способі ми використовуємо такі оператори пошуку Яндекс:

url: — дозволяє здійснити пошук по сторінках, розміщених по заданому URL
| — оператор «або». Дозволяє здійснювати пошук документів, в яких присутнє будь-яке слово з запиту.
Приклад: під час запиту [Спартак | ЦСКА] будуть знайдені документи, в яких присутнє хоча б одне слово із запиту:
«цска» або «спартак».
* — оператор відповідає будь-якому знаку.

Такий прийом аналогічний способу з оператором host: пошук здійснюється по хосту, а не по всьому сайту.
Треба відзначити, що так перевіряє індексацію популярний тулбар RDS-бар, через що часто буває, що кількість сторінок в Яндексі набагато менше, ніж в Google.

3_operator_poiska

Так ось, це пов’язано не з проблемами на сайті, а через спосіб перевірки.
Букмарлет: Ind.Ya

Google
Аналогічно Яндексу, в Google для того, щоб дізнатися кількість сторінок сайту в пошуку, використовується оператор site:.

5_operatori_poiska
Букмарлет: Go.site:

2. Перевірка індексації сторінки

У практиці досить часто доводиться перевіряти, проіндексована сторінка чи ні. Це дуже просто перевірити за допомогою операторів:

Яндекс
url:www.site.ru/ | url:site.ru/

6_operatori_poiska

Важливо! Потрібно перевіряти на індексацію сторінку з www і без www – це дозволить вам вчасно відслідковувати дублі і проблеми з дзеркалами.

Приклад:

7_operatori_poiska

У цьому прикладі в індексі знаходяться дублі з www і без, що є помилкою.
Букмарлет: Ind.Page.Y

Google
В Google для перевірки індексації слід використовувати оператор info і тільки його.

8_operatori_poiska

Букмарлет: Ind.Page.Go

 

3. Визначення дати першої індексації сторінки

У Яндекс є можливість дізнатися дату першої індексації документу (вік документу). Для цього потрібно здійснити перевірку індексації сторінки як в попередньому прикладі, і в URL Яндекс додати GET параметр «&how=tm».

9_operatori_poiska

 

4. Пошук сміттєвих сторінок по URL

За допомогою операторів пошуку можна легко знайти сміттєві сторінки в індексі пошукової системи. До сміттєвих сторінок відносяться: корзина (cart), реєстрація (register|login), сторінки користувачів (users), файли (files), сторінки сортування (sort), сторінки фільтрів і пошуку (filter, search).
Для того щоб знайти дані сторінки можна використовувати оператор site спільно з оператором inurl.
Inurl — оператор, за допомогою якого можна здійснювати пошук у всіх сторінках URL, де є заданий фрагмент.

10_operatori_poiska

11_operatori_poiska

В Google-пошук здійснюється аналогічним способом.

 

5. Пошук дублів title

Яндекс
Даний пошук здійснюється за допомогою оператора title: і site:.

Приклад:

12_operatori_poiska

На скріншоті видно, що точного збіги не знайдено, але вони точно є. Для того щоб знайти всі дублі в URL, потрібно додати GET параметр &noreask=1 – він відключає виправлення помилок і додає результати видачі за схожими запитами.

13_operatori_poiska

Результат: ми знайшли 46 збігів по title.

Додатково в даній конструкції використовуються наступні оператори:
— пошук в заданій словоформі та послідовності;
() — використовуються для групування.
Букмарлет: Дублі по title Ya

Google
У Google є аналогічний оператор intitle.

14_operatori_poiska

 

6. Пошук дублів тексту по його фрагменту

Часто буває, що великі фрагменти тексту дублюються всередині сайту: це може негативно позначатися на ранжируванні. Для того щоб знайти такі дублі, потрібно здійснити пошук усередині сайту за фрагментом з потрібного тексту. В URL Яндекса також рекомендуємо додавати &noreask=1.

Приклад:

15_operatori_poiska

Букмарлет: Text.Ya – Виділіть текст і натисніть на посилання. Букмарлет без оператора site :.

7. Пошук всіх внутрішніх посилань, які посилаються на сторінку

Для того щоб дізнатися кількість внутрішніх посилань на сторінку, можна використовувати оператор linkint.

16_operatori_poiska

Рекомендуємо використовувати його разом з оператором site:.
Букмарлет: linkint:

8. Перевірка документа на фільтр «переоптимізацію»

Як проявляється фільтр «переопиімізація»: різка просадка групи запитів на сторінці – більш ніж на 30 пунктів.

Гіпотеза: під час використанні мови запитів фільтр «переоптімізація» знімається.

Тоді, щоб діагностувати «переоптімізацію», потрібно виконати наступні кроки:

  1. Беремо 5 сайтів, які знаходиться вище пацієнта на 1-5 позицій.
  2. За допомогою наступного запиту порівнюємо релевантність: [запит] (site:паціент.ру |site:конкурент.ру).
  3. Якщо 3 і більше сайта конкурента знаходяться нижче, можна говорити про переоптимізацію.

Приклад:

17_operatori_poiska

operatori_poiska 18

Пацієнт вище, можна говорити про переоптімізаціі.

9. Перевірка посилань на «непот фільтр»

«Непот фільтр» – це фільтр, який занижує вплив вхідного посилання на ранжування в Яндекс.

Як проявляється «непот фільтр»: документ-акцептор стає неможливо знайти за унікальним анкор – нівелюється динамічна (анкорна) вага.

Для діагностики необхідно перевірити, чи  шукається документ за унікальним анкором.

1. Зробити це можна у такий спосіб:
Перевірити, чи проіндексоване посилання (у збереженої копії)

19_operatori_poiska

2. Перевірити, щоб посилання було враховане в Яндекс.Вебмайстері.

3. Перевірити, чи немає прямого входження в тексті документа: для цього можна використовувати оператор intext, який дозволяє здійснювати пошук тільки по тексту.

20_operatori_poiska
4. Якщо документ не знайдений, переходимо до пошуку по анкор-листу за допомогою оператора inlink.

21_operatori_poiska

В даному прикладі документ знайдений – на посилання “непот фільтр” не накладено.
У цій конструкції були використані наступні оператори:
& — пошук документів, в яких слова зустрічаються в одному реченні;
! — пошук слова в заданій формі;
/+n, де n — максимальна відстань між словами – пошук документів, в яких задані слова розташовуються в межах n-слів один від одного.

Зауваження:

  1. Анкор повинен бути унікальним.
  2. Використовувана методика визначення не до кінця коректна і твердження, що вона показує наявність «непот-фільтра», є припущенням. (Докладніше про непот фільтрі можна почитати в статті Сергія Людкевича.

 

10. Перевірка сайтів на фільтр «афільовані»

Фільтр афільовані накладається на сайти одного власника, що просуваються за однаковими запитами.

Як проявляється фільтр «афільовані»: за запитами високо ранжируется тільки один із сайтів.
Детальніше про фільтр тут.

Діагностика

Спосіб № 1
Запит: lang:ru ~~ domain:ua<< (url:www.site1.ru | url:www.site2.ru)
Якщо показується тільки один сайт, то можна говорити про те, що на сайти накладено фільтр афіліювання:

22_operatori_poiska
Спосіб № 2
Запит: url:site.ru | url:site.ru ~~ url:qwerty
Якщо показується тільки один сайт, то можна говорити про те, що на сайти накладено фільтр афільовані.

23_operatori_poiska

У цій статті ми познайомилися з пошуковими операторами і навчилися їх застосовувати для вирішення практичних завдань. Їх використання не обмежується тільки наведеними прикладами. Експериментуйте і шукайте інші варіанти застосувань.

Корисні посилання:
Довідка Яндекс
Довідка Google
Стаття по афільовані Людкевича
Стаття по афільовані Бакалова

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Евгений Аралов

SEO-аналитик SiteClinic.ru

Продвигаю сайты с 2009 года.

Выступал на конференциях AllInTop, Optimization

Публикую полезные статьи на различных блогах: siteclinic.ru, optimizatorsha.ru, searchengines.ru и веду Telegram-канал.

Сейчас руковожу SEO-отделом в компании SiteClinic: строю и координирую команду, обучаю специалистов.

Девиз: вперёд!

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (12 оценок, среднее: 4,75 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх