- (Обновлено: ) Евгений Аралов
У роботі SEO-фахівця є необхідність відслідковувати різні показники свого сайту і сайтів конкурентів, наприклад: кількість сторінок в індексі, наявність санкцій, релевантність текстів, облік посилань і т.д.
Багато параметрів зручно перевіряти за допомогою мови запитів пошукових систем. У цій статті ми навчимося використовувати його для вирішення наступних завдань:
- Визначення кількості проіндексованих сторінок сайту
- Перевірка індексації сторінки
- Визначення дати першої індексації сторінки
- Пошук сміттєвих сторінок по URL
- Пошук дублів по title
- Пошук дублів тексту по його фрагменту
- Пошук всіх внутрішніх посилань, які посилаються на сторінку
- Перевірка документа на фільтр «переоптимізацію»
- Перевірка посилань на «непот фільтр»
- Перевірка сайтів на наявність фільтра «афільовані»
Для деяких перевірок ми підготували так звані букмарклет.
Букмарклет (Wiki: англ. bookmarklet; bookmark — «закладка» і applet — «аплет») — невелика JavaScript-програма, оформлена як javascript: URL і зберігається як браузерна закладка.
Іншими словами, букмарклет – це скрипт в закладці, після натискання на яку він спрацює. Для установки просто перенесіть посилання на панель закладок.
1. Визначення кількості проіндексованих сторінок сайту
Потрібно відзначити, що найкращий спосіб дізнатися кількість сторінок у пошуку – подивитися в SearchConsole Google або Вебмастер.Яндекс. Ці сервіси відображають найточніші дані.
Однак, якщо у вас немає доступу до згаданих сервісів, можна використовувати пошукові оператори.
Яндекс
Для того щоб перевірити кількість проіндексованих сторінок в Яндексі, є два способи:
Спосіб № 1
Використовуємо оператор site:. Цей оператор дозволить здійснювати пошук по заданому сайту.
Букмарлет: Ya.site:
Якщо у вас на сайті кілька піддоменів, і ви хочете дізнатися кількість сторінок в індексі основного домену, то замість оператора site: слід використовувати оператор host.
Спосіб № 2
Запит: url:www.domain.ru/* | url:domain.ru/* | url:domain.ru | url:www.domain.ru
У даному способі ми використовуємо такі оператори пошуку Яндекс:
url: — дозволяє здійснити пошук по сторінках, розміщених по заданому URL
| — оператор «або». Дозволяє здійснювати пошук документів, в яких присутнє будь-яке слово з запиту.
Приклад: під час запиту [Спартак | ЦСКА] будуть знайдені документи, в яких присутнє хоча б одне слово із запиту:
«цска» або «спартак».
* — оператор відповідає будь-якому знаку.
Такий прийом аналогічний способу з оператором host: пошук здійснюється по хосту, а не по всьому сайту.
Треба відзначити, що так перевіряє індексацію популярний тулбар RDS-бар, через що часто буває, що кількість сторінок в Яндексі набагато менше, ніж в Google.
Так ось, це пов’язано не з проблемами на сайті, а через спосіб перевірки.
Букмарлет: Ind.Ya
Google
Аналогічно Яндексу, в Google для того, щоб дізнатися кількість сторінок сайту в пошуку, використовується оператор site:.
Букмарлет: Go.site:
2. Перевірка індексації сторінки
У практиці досить часто доводиться перевіряти, проіндексована сторінка чи ні. Це дуже просто перевірити за допомогою операторів:
Яндекс
url:www.site.ru/ | url:site.ru/
Важливо! Потрібно перевіряти на індексацію сторінку з www і без www – це дозволить вам вчасно відслідковувати дублі і проблеми з дзеркалами.
Приклад:
У цьому прикладі в індексі знаходяться дублі з www і без, що є помилкою.
Букмарлет: Ind.Page.Y
Google
В Google для перевірки індексації слід використовувати оператор info і тільки його.
Букмарлет: Ind.Page.Go
3. Визначення дати першої індексації сторінки
У Яндекс є можливість дізнатися дату першої індексації документу (вік документу). Для цього потрібно здійснити перевірку індексації сторінки як в попередньому прикладі, і в URL Яндекс додати GET параметр «&how=tm».
4. Пошук сміттєвих сторінок по URL
За допомогою операторів пошуку можна легко знайти сміттєві сторінки в індексі пошукової системи. До сміттєвих сторінок відносяться: корзина (cart), реєстрація (register|login), сторінки користувачів (users), файли (files), сторінки сортування (sort), сторінки фільтрів і пошуку (filter, search).
Для того щоб знайти дані сторінки можна використовувати оператор site спільно з оператором inurl.
Inurl — оператор, за допомогою якого можна здійснювати пошук у всіх сторінках URL, де є заданий фрагмент.
В Google-пошук здійснюється аналогічним способом.
5. Пошук дублів title
Яндекс
Даний пошук здійснюється за допомогою оператора title: і site:.
Приклад:
На скріншоті видно, що точного збіги не знайдено, але вони точно є. Для того щоб знайти всі дублі в URL, потрібно додати GET параметр &noreask=1 – він відключає виправлення помилок і додає результати видачі за схожими запитами.
Результат: ми знайшли 46 збігів по title.
Додатково в даній конструкції використовуються наступні оператори:
“ — пошук в заданій словоформі та послідовності;
() — використовуються для групування.
Букмарлет: Дублі по title Ya
Google
У Google є аналогічний оператор intitle.
6. Пошук дублів тексту по його фрагменту
Часто буває, що великі фрагменти тексту дублюються всередині сайту: це може негативно позначатися на ранжируванні. Для того щоб знайти такі дублі, потрібно здійснити пошук усередині сайту за фрагментом з потрібного тексту. В URL Яндекса також рекомендуємо додавати &noreask=1.
Приклад:
Букмарлет: Text.Ya – Виділіть текст і натисніть на посилання. Букмарлет без оператора site :.
7. Пошук всіх внутрішніх посилань, які посилаються на сторінку
Для того щоб дізнатися кількість внутрішніх посилань на сторінку, можна використовувати оператор linkint.
Рекомендуємо використовувати його разом з оператором site:.
Букмарлет: linkint:
8. Перевірка документа на фільтр «переоптимізацію»
Як проявляється фільтр «переопиімізація»: різка просадка групи запитів на сторінці – більш ніж на 30 пунктів.
Гіпотеза: під час використанні мови запитів фільтр «переоптімізація» знімається.
Тоді, щоб діагностувати «переоптімізацію», потрібно виконати наступні кроки:
- Беремо 5 сайтів, які знаходиться вище пацієнта на 1-5 позицій.
- За допомогою наступного запиту порівнюємо релевантність: [запит] (site:паціент.ру |site:конкурент.ру).
- Якщо 3 і більше сайта конкурента знаходяться нижче, можна говорити про переоптимізацію.
Приклад:
Пацієнт вище, можна говорити про переоптімізаціі.
9. Перевірка посилань на «непот фільтр»
«Непот фільтр» – це фільтр, який занижує вплив вхідного посилання на ранжування в Яндекс.
Як проявляється «непот фільтр»: документ-акцептор стає неможливо знайти за унікальним анкор – нівелюється динамічна (анкорна) вага.
Для діагностики необхідно перевірити, чи шукається документ за унікальним анкором.
1. Зробити це можна у такий спосіб:
Перевірити, чи проіндексоване посилання (у збереженої копії)
2. Перевірити, щоб посилання було враховане в Яндекс.Вебмайстері.
3. Перевірити, чи немає прямого входження в тексті документа: для цього можна використовувати оператор intext, який дозволяє здійснювати пошук тільки по тексту.
4. Якщо документ не знайдений, переходимо до пошуку по анкор-листу за допомогою оператора inlink.
В даному прикладі документ знайдений – на посилання “непот фільтр” не накладено.
У цій конструкції були використані наступні оператори:
& — пошук документів, в яких слова зустрічаються в одному реченні;
! — пошук слова в заданій формі;
/+n, де n — максимальна відстань між словами – пошук документів, в яких задані слова розташовуються в межах n-слів один від одного.
Зауваження:
- Анкор повинен бути унікальним.
- Використовувана методика визначення не до кінця коректна і твердження, що вона показує наявність «непот-фільтра», є припущенням. (Докладніше про непот фільтрі можна почитати в статті Сергія Людкевича.
10. Перевірка сайтів на фільтр «афільовані»
Фільтр афільовані накладається на сайти одного власника, що просуваються за однаковими запитами.
Як проявляється фільтр «афільовані»: за запитами високо ранжируется тільки один із сайтів.
Детальніше про фільтр тут.
Діагностика
Спосіб № 1
Запит: lang:ru ~~ domain:ua<< (url:www.site1.ru | url:www.site2.ru)
Якщо показується тільки один сайт, то можна говорити про те, що на сайти накладено фільтр афіліювання:
Спосіб № 2
Запит: url:site.ru | url:site.ru ~~ url:qwerty
Якщо показується тільки один сайт, то можна говорити про те, що на сайти накладено фільтр афільовані.
У цій статті ми познайомилися з пошуковими операторами і навчилися їх застосовувати для вирішення практичних завдань. Їх використання не обмежується тільки наведеними прикладами. Експериментуйте і шукайте інші варіанти застосувань.
Корисні посилання:
Довідка Яндекс
Довідка Google
Стаття по афільовані Людкевича
Стаття по афільовані Бакалова
Еще по теме:
- Excel для SEO. Основи з прикладами
- Як прискорити виконання завдань – поради, інструменти для SEO-Junior
- Огляд ТОП-6 парсерів сайтів
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.