Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Стратегія просування сайту    10 помилок оптимізації інтернет-магазину: чим загрожують і як усунути

10 помилок оптимізації інтернет-магазину: чим загрожують і як усунути

like 84
43
27
14

Просування інтернет-магазину в пошукових системах – це велика та важка робота, під час якої можна допустити різні помилки. До нас на аудит часто потрапляють інтернет-магазини з помилками, яких можна легко уникнути. У цій статті ми зібрали ряд популярних помилок.

1. Помилки семантики
2. Помилки регіональності
3. Помилки, що викликають проблеми індексації
4. Помилки внутрішньої оптимізації
5. Комерційні фактори
6. Довідкові чинники

Помилки семантики

1. Відсутність семантичного ядра

Дуже часто під час просування інтернет-магазину семантичне ядро ​​взагалі не збирають. Просувають сайт інтуітивно: називають категорії так, як відчувають, і пишуть якісь тексти.

Зазвичай такі горе-оптимізатори незабаром звертаються до нас за аудитом.

Чим загрожує

Семантика – фундамент сайту. Якщо її немає, виникає ряд стратегічних проблем:

  • Немає можливості побудувати правильну структуру: які категорії створювати? Як правильно посадити ключові фрази? Який попит: категорійний або товарний?
  • Незрозуміло, як і що оптимізувати: під які ключові фрази оптимізувати сторінки?
  • Немає розуміння потенціалу: які категорії просувати в першу чергу? Чи достатньо трафіку отримує сайт чи є куди рухатися?

Як видно, без семантики складно розробити адекватну стратегію та правильно оптимізувати сайт. Якщо трафік і буде надходити, то в дуже обмежених кількостях.

Що робити

Відповідь очевидна: збирайте повну семантику на початкових етапах.

Є багато інструментів, які допоможуть швидко зібрати та розгрупувати ключові фрази. Якщо ви не знаєте з чого почати – рекомендую до перегляду наш вебінар «Як створити ефективне семантичне ядро».

 

2. Непропрацьована структура каталогу

Буває так, що структура каталогу обмежується тільки категоріями першого рівня, максимум другого:

Категорія: Варочні панелі

Категорія + категорія: Варочні панелі + Бренд

Власники інтернет-магазинів часто пропускають, що структура може бути набагато ширшою:

Категорія: Варочні панелі

Категорія + бренд: Варочні панелі Kaiser

Категорія + категорія: Індукційні варочні панелі

Категорія + категорія + бренд: Індукційні варочні панелі Kaiser

Категорія + категорія + бренд + тег: Індукційні варочні панелі Kaiser з 5 конфорками

Чим загрожує

Чим менше структура, тим менше трафіку отримає сайт.

Що робити

Потрібно спочатку будувати правильну структуру. Є кілька підходів для побудови правильної структури:

 

Варіант 1. Відштовхуватися від зібраної семантики

Під час використанні цього підходу, потрібно зібрати та кластеризувати семантику.

Алгоритм: збираємо семантику, кластерізуем, аналізуємо кластери, готуємо ТЗ на створення сторінок.

Малюнок 1. Приклад кластеризованої семантики

oshibki-optimizatcii-1
У цьому прикладі назва кластерів однозначно відображає структуру, під них можна створювати окремі сторінки.

Детальніше про кластеризацію: Інформація про кластеризацію на Вікіпедії

Сервіси кластеризації: just-magic.org, rush-analytics.ru

 

Варіант 2. Подивитися на конкурента

Швидкий та ефективний варіант – Спарс конкурента і подивитися, як влаштована структура у нього.

Алгоритм:

  • знаходимо найбільш схожого на нас конкурента;
  • парсимо його за допомогою програми Screaming Frog;
  • експортуємо отримані дані в Excel;
  • виділяємо розділи з URL. Дізнатися, як робити, можна в статті «Excel для SEO»;
  • Робимо зведену таблицю.

У підсумку отримуємо красиву зведену таблицю, яка відображає структуру сайту-конкурента.

Малюнок 2

oshibki-optimizatcii-2

 

Помилки регіональності

3. У Яндекс.Вебмайстрі присвоєно не той регіон

Під час просування в регіонах часто присвоюють сайту регіони типу:

«Область + Місто» – Москва та область;

«Область» – Московська область;

“Країна»  Росія.

Веб-майстри думають, що присвоєння сайту регіону більш високого рівня дасть бонус під час ранжування по всіх регіонах нижнього рівня – по містах.

Чим загрожує

Чи загрожує це тим, що в потрібному місті, наприклад, Санкт-Петербурзі, сайт буде погано ранжуватися, чи не буде зовсім.

Якщо сайту в Яндекс.Вебмайстрі присвоєно не той регіон, вивести геозалежний запит у ТОП буде вельми складно.

Щоб зрозуміти, чому так, потрібно розібратися, як задається регіон у видачі Яндексу.

У видачі регіон задається спеціальним числовим GET-параметром lr.

Малюнок 3

oshibki-optimizatcii-3

Кожному регіону відповідає конкретне число: Москва – 213, Москва і Московська область – 1. Повний список на сайті Яндексу.

Для пошукової системи регіони «Москва» та «Москва і Московська область» – різні регіони.

Користувачам, які шукають із міст, зазвичай присвоєний код міста, а не області чи країни. Тому, якщо вашому сайту присвоєна область, по місту ранжуватися він не буде*.

*Це стосується лише геозалежних запитів!

Що робити

Присвоювати потрібний регіон: якщо просувається в Москві, присвоювати «Москву». Якщо просувається за декількома регіонами, можна робити піддомени. Детальніше про регіональне ранжування можна дізнатися у статті «Регіональне просування в Яндекс і Google: основні принципи»

 

4. На основному домені просувається регіон «Росія»

Під час регіонального просування на піддомені основний домен оптимізують під регіон «Росія». Для інших регіонів робляться піддомени.

Чим шкодить

За такої структурі основну кількість посилань отримує регіон, за яким користувачі не шукають.

Справа в тому, що якщо такого регіону «Росія» немає – користувачі шукають із певних міст.

Що робити

Основний домен потрібно оптимізувати під основний регіон. У Росії – «Москва».

 

Помилки, що викликають проблеми індексації

5. У навігації фільтрів немає посилань на сторінки, що просуваються

На сайтах деяких інтернет-магазинів навігація організована за допомогою фільтрів – це зручно. Однак часто вони сформовані за допомогою Ajax – під час кліку на потрібний фільтр сторінка не перезавантажується, товари фільтруються без переходу на потрібну сторінку.

За такої організації фільтру посилання на основну сторінку немає.

Малюнок 4. Приклад реалізації – посилання на сторінку Шампуні Barex немає

oshibki-optimizatcii-4

Чим загрожує

Збільшується рівень вкладеності сторінок, що просуваються, через що можуть виникати проблеми з індексацією та ранжуванням.

Що робити

Є кілька варіантів вирішення проблеми:

Варіант 1. Організувати фільтри наступним чином

У фільтрах на сторінках категорій першого рівня повинні бути посилання на всі підкатегорії.

Якщо ми знаходимося в категорії «Шампуні», у коді повинні бути посилання на всі підкатегорії: «Шампуні Barex» (мал.5)

Малюнок 5

oshibki-optimizatcii-4

Посилань на фільтри виду Категорія + Категорія (Шампуні Бальзами) бути не повинно.

У фільтрах на сторінках категорій другого рівня повинні бути посилання на підкатегорії третього рівня.

Якщо ми знаходимося в категорії «Шампуні Barex», у коді повинні бути посилання на решту категорій:

Малюнок 6. «Шампуні для блиску волосся Barex»

oshibki-optimizatcii-6

Варіант 2. Організувати додатковий блок посилань

Ще один варіант рішення – додати над фільтрами навігацію за потрібними категоріями (мал.7).

Малюнок 7

oshibki-optimizatcii-7

Варіант 3. Сформувати HTML-карту сайту

Найпростіший варіант рішення – сформувати HTML-карту сайту та зробити на неї наскрізне посилання.

 

6. Дублі карток товару

Картка товару, яка стосується різних категорій, дублюється у кожній із них: у кожної картки свій URL.

Приклад:

/shampoo/loreal/картка-1

/shampoo/картка-1

Чим загрожує

Якщо таких карток багато, погіршується індексація – пошуковий робот витрачає ліміти на обхід дублів.

Якщо просуваються картки товарів, можуть бути проблеми з ранжуванням – картки будуть конкурувати один з одним.

Що робити

У кожної картки товарів повинен бути один URL і ніяк інакше.

Якщо з якихось причин це неможливо — звільніть програміста налаштуйте rel=canonical з однієї картки на іншу.

Помилки внутрішньої оптимізації

7. Наявність SEO-текстів

Багато оптимізаторів продовжують писати тексти-онучі на сторінки каталогів, розміщувати їх унизу сторінки та вважати якісними та корисними.

Чим загрожує

Накладення фільтру «Баден-Баден» за переоптимізацію текстових чинників.

Сьогодні тільки наявність тексту в каталозі вже несе в собі загрозу зниження позицій як окремої сторінки, так і всього сайту. Детально про фільтр написано в нашій статті «Як перемогти Баден-Баден: відповіді на найбільш поширені питання»

Що робити

Якщо сайт вже під фільтром

Якщо вам прийшов лист у Яндекс.Вебмайстер – прибирайте всі тексти.

Якщо просіла група запитів – спробуйте закрити зайві входження в noindex.

Якщо позиції не відновлюються – видаліть текст.

Як уникнути накладання фільтру:

  • Керуйтеся здоровим глуздом. Задайте собі питання: а чи потрібен тут текст? Чим він допоможе користувачеві?
  • Уникайте наступних конструкцій: «купити [запит] в Москві», «купити недорого [запит]», «за низькою ціною в інтернет-магазині».
  • Уникайте частого повторення двох і трьохслівних: «шампуні для волосся Lebel», якщо по всьому тексту зустрічається тільки таке входження – спам.

Більш детально дізнатися, як писати SEO-тексти в сьогоднішніх реаліях, можна у нашій статті «Як писати SEO-тексти для людей, які полюбить Яндекс?»

 

Комерційні фактори

Комерційні фактори – запитонезалежна група чинників, які характеризують надійність: асортимент, наявність реквізитів, рівень цін, варіанти оплати і т.д.

Сьогодні це визначальні чинники для успішного ранжування інтернет-магазинів та інших комерційних сайтів.

Уся потрібна інформація про комерційні фактори є в статті «Комерційні фактори ранжування Яндексу. Як стати краще за конкурентів»

 

8. Товари зі статусом «Немає в наявності»

Дуже часто зустрічаються інтернет-магазини з великою кількістю товарів зі статусом «немає в наявності».

Малюнок 8. Скріншот головної сторінки

oshibki-optimizatcii-8

Чим загрожує

Така ситуація негативно відбивається на позиціях. Крім того, такі сторінки можуть бути виключені з індексу. Асортимент – важливий комерційний фактор ранжування.

Що робити:

  • Товари, яких «немає в наявності», ставте в кінець лістингу.
  • Для пошукових систем виводите статус «в наявності», користувачам показуйте статус «немає в наявності» картинкою.

 

9. Лістинги з малою кількістю товарів

Лістинг з кількістю товарів менше 10 – перешкода для успішного ранжування. Невелика кількість товарів на лістингах говорить про проблеми з асортиментом (мал.9).

Малюнок 9

oshibki-optimizatcii-9

Чим загрожує

Як і в попередньому випадку, така ситуація негативно позначається на позиціях та індексації сторінок.

Що робити

  • Робіть різні картки для різних кольорів і модифікацій одного товару.
  • На сторінках з невеликою кількістю товарів виводите блок-вітрину. Блок-вітрина – лістинг, сформований з товарів найближчої категорії. Виводите не менше 10 товарів (мал. 10).

Малюнок 10

oshibki-optimizatcii-10

Посилальні чинники

10. Анкорні посилання з бірж

Багато оптимізаторів досі планомірно купують посилання з комерційними анкорами на біржах.

Приклад анкор-листа одного з пацієнтів (мал.11)

Малюнок 11

oshibki-optimizatcii-11

Так робити не слід.

Чим загрожує

Постійний приріст посилань із сайтів, які торгують на посилальних біржах, – прямий шлях в «Мінусинськ» – алгоритм, що знижує сайти за покупку SEO-посилань.

Детально про алгоритм написано в статті «Мінусинськ і Пінгвін – тотальна боротьба з посиланнями»

Що робити

Відразу можу сказати, що дешевих, швидких і безпечних методів нарощування посилань зараз немає. Потрібні великі інвестиції часу та грошей:

  • Використовуйте крауд-маркетинг. Вельми довгостроковий спосіб, результати можна побачити лише через рік. Однак якщо посилання стоять із популярних ресурсів, можна отримати додаткових клієнтів. Детально про цей метод ми розповіли під час вебінару «Крауд-маркетинг: проблеми, їх рішення, підвищення ефективності».
  • Шукайте портали, блоги, профільні сайти, які не торгують посиланнями на біржах, і домовляйтеся про розміщення. З одного проекту можна розміщувати сотні посилань. Це дуже ефективний спосіб, але вельми важко реалізовується. Знайти та домовитися з хорошими майданчиками дуже складно.

Ми розглянули типові помилки та дізналися, що з ними робити. Як видно, більшість з них лежить на поверхні та не потрібно бути гуру-seo, щоб їх виявити. Будьте уважні та частіше робіть аудити своїх інтернет-магазинів.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Евгений Аралов

SEO-аналитик SiteClinic.ru

Продвигаю сайты с 2009 года.

Выступал на конференциях AllInTop, Optimization

Публикую полезные статьи на различных блогах: siteclinic.ru, optimizatorsha.ru, searchengines.ru и веду Telegram-канал.

Сейчас руковожу SEO-отделом в компании SiteClinic: строю и координирую команду, обучаю специалистов.

Девиз: вперёд!

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (14 оценок, среднее: 4,36 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх