- (Обновлено: ) Ольга С.
- 10 минут
2. Навіщо магазину працювати з інформаційними запитами?
3. Як оптимізувати контент інтернет-магазину під інфозапити
4. Як знаходити трафікогенеруючі теми
5. Приклад зростання трафіку комерційного проекту за рахунок додавання блогу
Використання інформаційних запитів під час просування інтернет-магазинів – альтернативний, але спірний спосіб здобування трафіку. Думка фахівців щодо використання некомерційних запитів у комерційному проекті неоднозначна. У цій статті ми розглянемо випадки, коли інформаційні розділи необхідні магазину, а коли від них можна відмовитися.
1. Які типи запитів існують
Пошукова система розділяє запити на кілька різновидів. На основі цього і формує видачу. Інформативність і комерційність – це невелика частина відомих факторів, на основі яких створюється різна видача.
У семантичному ядрі більшості магазинів можна знайти запити різних типів. Відрізняються вони інтентом користувача. Наприклад, комерційні запити містять явний намір купити, замовити, дізнатися ціну, щоб потім купити.
Швидко знайти комерційний запит можна за такими ознаками:
- за такими словами, що відображають прямий намір користувача: «купити», «замовити», «ціна», «недорого»;
- за наявністю топоніму в запиті: «піца Москва» навряд чи містить намір користувачів дізнатися рецепт італійської страви.
Якщо властивості запиту не так очевидні, то залишається аналізувати видачу. Якщо у видачі за неоднозначним запитом ви бачите Яндекс.Карти, підсвічування топоніму чи понад половину сторінок із першої десятки просто хочуть вам щось продати, знайте – перед вами комерційний запит. Сміливо розміщуйте його на сторінці, що продає. Якій? Це вже стане зрозуміло після кластеризації.
Інформаційні запити – ключові запити, які не виражають явного комерційного наміру. Тобто користувач поки тільки дізнається інформацію про продукт.
Правильними ознаками «інформативності» вважаються:
- Запити у формі питання та наявність питальних прийменників («як», «навіщо», «куди», «коли» та подібних). Наприклад: «чим можна годувати кота», «як полагодити кран», «що подарувати другу».
- Наявність описових уточнень «інструкція», «характеристика». Наприклад: «намет інструкція», «ігровий ноутбук характеристики».
- Перевага інформаційних статей у органічній видачі. Якщо за неоднозначним запитом у видачі знаходяться 6-7 сторінок, що продають (магазини, агрегатори, товарні оголошення), то запит не належить до інформаційних.
Часто бувають ситуації, коли у видачі змішані ознаки: є і контекстна реклама, і статейники, і комерційні сайти.
У таких випадках варто орієнтуватися на кількість інформаційних і комерційних органічних результатів, а також на роботу ваших конкурентів з такими неоднозначними запитами.
Інформаційні та змішані запити рідко використовують під час просування інтернет-магазинів. Але вони можуть приводити додаткових відвідувачів на сайт. Як розкрити весь потенціал інформаційних запитів під час просування комерційних сайтів розглянемо нижче.
2. Навіщо магазину працювати з інформаційними запитами?
Створення інфоблоку – необов’язковий пункт для кожного магазину. Якщо ви не відчуваєте в собі сили випускати дійсно якісний і корисний контент регулярно, то краще зосередьтеся на покращенні зручності сайту для користувачів. Але існують ситуації, коли інфорозділ зможе поліпшити видимість проекту.
Випадки, коли виділяти бюджет на інфорозділ все-таки варто.
- Ваш сайт продає ексклюзивні товари, про які не знають люди. Якщо ви працюєте в молодій ніші, про яку поки тільки дізнаються. І всі цільові запити в питальній формі. У цьому випадку створюйте блог, який буде чітко та структуровано відповідати на всі питання, що цікавлять користувачів. Таким чином, підвищиться авторитетність в очах відвідувачів.
- Асортимент ваших товарів обмежений, збільшити його немає можливості. А ТОП-10 займають великі магазини, агрегатори, і пробитися туди складно. Тут блог стає єдиним способом отримувати високочастотний трафік, нехай навіть інформаційний.
- Ваш магазин вичерпав весь потенціал комерційного трафіку, але клієнт хоче бачити зростаючий графік відвідуваності. Розширити семантику можна інформаційними запитами.
- Ваш магазин – новий, його тільки запустили. Його асортимент не дуже відрізняється від пропозицій інших магазинів. Загалом, ви не пропонуєте нічого нового. Тоді вам слід працювати над додатковою цінністю та намагатися залучати користувачів контентом, якого немає в інших. У цьому можуть допомогти інформаційні статті, що дають вичерпні відповіді на запитання користувачів. Створення відсутнього в Мережі контенту, на який є попит, за належної оптимізації буде оцінено пошуковими системами. Ваші статті почнуть отримувати трафік і накопичувати поведінкові метрики, що позитивно позначиться на рейтингу всього сайту.
- Вам слід покращувати ПФ. Наявність розгорнутого списку статей, написаних професіоналами, підвищить авторитетність вашого ресурсу в очах зацікавлених, але ще неготових купити продукт. Такі відвідувачі в «сходах» Бена Ханта знаходяться на нижній сходинці. Таку аудиторію потрібно зацікавити та утримувати увагу. Допомогти в цьому можуть розгорнуті статті.
- Вам слід зібрати попередні замовлення на ще невипущений продукт. Створення статей під запити, що містять «огляд», «порівняння» та інші, що цікавлять користувача, характеристики очікуваного товару. Це допоможе збирати трафік і попередні замовлення.
3. Як оптимізувати контент інтернет-магазину під інфозапити
Якщо інформаційних запитів у вашій тематиці багато, то використовувати їх потенціал можна декількома способами.
1. Оптимізація категорійних сторінок під «змішані» запити
Використовувати їх можна на категорійних сторінках, що продають. Акуратно залучені в контент, метатеги та заголовки, інформаційні запити можуть залучати трафік. Але це спірний спосіб і підійде для запитів змішаного типу – де «комерційність» та «інформаційність» не так очевидні.
2. Просування інфозапитів окремим кластером
Найкращий спосіб впровадити на комерційний сайт запити інформаційного інтенту – створити під них окремий розділ, який не заважатиме комерційним кластерам. Це найчастіше блог, де регулярно публікуються статті, оптимізовані під некомерційні запити. Важливо, щоб статті були дійсно корисними для вашої аудиторії: рекомендації щодо вибору, поради щодо догляду, роз’яснення призначення нового товару. Такі матеріали покажуть користувачам вашу експертність, а пошуковикам – затребуваність сайту.
Статті слід писати регулярно та намагатися подавати користувачу те, що він ще не читав. Ведення блогу має бути дорогим. Матеріали від справжніх експертів, їх вичитування грамотним редактором потребуватимуть фінансових вкладень. Універсальні копірайтери з біржі, які можуть на кілька годин стати «досвідченим айтишником» або «майстром газозварювання», швидше за все, не підійдуть.
Недостатньо вести блог кілька місяців, а потім залишити це заняття. Похмурий блог, де остання публікація була рік тому, швидше за все, змусить користувача засумніватися не тільки у вашому професіоналізмі, але і в існуванні.
Більше доказів на користь створення блогу на ресурсі, що продає можна знайти в матеріалі
/blog/strategy/inforazdel-sovety/.
4. Як знаходити трафікогенеруючі теми
Ви створили блог. Як знаходити теми для статей?
Щоб ефективно працювати з блогом, який буде приносити трафік, прокачувати ваші комерційні сторінки, скористайтеся наступними сервісами.
Google Trends і Історія запитів
У Google Trends ви знайдете поради щодо ключових запитів, які користувалися найбільшою популярністю у вашій тематиці.
Знайти їх можна так:
- Встановіть геотаргетинг.
- Вкажіть часовий відрізок.
- Категорію, запити з якої вас цікавлять.
Наприклад, для магазину, що продає подарунки в Росії, аналіз трендів можна проводити за такими показниками.
Графік відображає частоту та популярність запитів категорії «Подарунки» в Росії за останні 7 днів. Нижче, на сторінці з результатами, ви побачите пошукові запити, які відрізняються найбільшою популярністю у користувачів.
Нижче, на вкладці «У тренді», ви побачите ключові фрази зі зростаючим трендом. Вони поділені по вкладках «У тренді» та «Лідери».
«У трендах» знаходяться запити з позначкою «Надпопулярність»: це означає, що кількість звернень у мережу за цими ключами аномально зросла за останній час.
Для створення статей, за якими ви хочете отримувати трафік увесь рік або хоча б кілька місяців у році, краще орієнтуватися на вкладку «Лідери» – вона відображає сезонні запити. До слів із групи «У тренді» краще підходити вибірково, оскільки вони можуть бути приурочені до одноразового події, а їх популярність згасне так само стрімко, як спалахнула.
У розрахунку прогнозу в російськомовному сегменті незамінним є інструмент «Історія запитів» від вордстат. Тут більш точно відбивається попит в абсолютних і відносних величинах. Провівши аналіз популярності запитів, ви зможете легко побудувати графік публікацій.
Його зазвичай використовують для розрахунку сезонності комерційних запитів. Але для створення плану публікацій у блозі він теж підійде.
Інструмент покаже, як змінюється попит запитів у абсолютних і відносних величинах.
Яскравий приклад сезонності запиту «як вибрати ялинку» в сервісі «Історія запитів».
Спираючись на дані популярності запитів, ви можете прогнозувати, що ближче до Нового року трафік буде приносити стаття про ялинки, а з квітня по вересень – стаття про велосипеди.
Serpstat
Перевірити тренд запиту можна і у Serpstat. Сервіс підтягує дані з Google Trends з урахуванням типу пошуку, регіону та дати.
Крім цього, сервіс показує статистику пошукових питань, що містять ключ, який запитують. У меню «Аналіз ключових слів» – «Контент-маркетинг» – «Пошукові питання» зібрані пошукові підказки, що містять ключову фразу. Представлена статистика введених у пошуковий рядок підказок у формі питання.
Графік статистики питальних слів показує, що найчастіше цікавить користувачів. Таблиця слів показує, з якими словами найчастіше запитується ваша ключова фраза.
Таким чином ви бачите статистику пошукових підказок, які найчастіше вводяться у пошуковий рядок. На основі отриманого списку запитів можна сформувати контент-план для інформаційного розділу.
Конкуренти
Вивчіть конкурентів з ТОПу. Орієнтуватися на сусідів з видачі можна не лише в побудові стратегії просування комерційних сторінок, але і в пошуку нових ідей для блогу. Вивчивши статті конкурента, ви можете помітити щось нове у вже знайомій для вас тематиці. Вам може прийти ідея з нового ракурсу розглянути раніше розкриту тему.
Зворотній зв’язок
Найкращий спосіб знайти ідеї для блогу – почути запитання відвідувачів вашого сайту. У цьому допоможуть форми зворотного зв’язку.
Нижче представлені кілька хороших прикладів форм зв’язку, які допоможуть наповнити інформаційний розділ.
Зв’язок на сайті медичної тематики:
Форма на юридичній тематиці:
Така форма зв’язку буде особливо корисна для сайтів послуг. Але варто відмовитися від ідеї розміщення форми, якщо ви не готові регулярно, як мінімум один раз на добу, відповідати на питання. Ігнорування дасть швидше негативний ефект для репутації вашого сайту. А втрачена репутація – помилка,яку не можна пробачити, під час роботи над сайтом послуг. Про інші поширені помилки дізнайтеся зі статті «Просування сайту послуг: проблеми та рішення».
Збирати фідбек користувачів і генерувати ідеї для контенту блогу ви можете з форми онлайн-консультації. Стаття «Як онлайн-консультант підвищує конверсії на сайті» розповість про можливості, які відкриває онлайн-консультація для сайту.
Telegram канал
Додатковим джерелом ідей для блогу буде телеграм канал вашого бізнесу, де користувачі можуть задавати уточнюючі питання про продукцію чи послугу. Регулярні відповіді на питання для користувачів підвищать впізнаваність бренду, поліпшать репутацію та наповнять контент-план блогу.
Так, ми створили власний канал Telegram — Черговий SEO-лікар, де SEO-експерти відповідають на питання про просування сайтів усім бажаючим.
Після двох місяців активної роботи над каналом ми зібрали близько 100 питань. Найцікавіші, які отримали найбільшу кількість лайків від користувачів, ми винесли в окрему статтю «ТОП кращих запитань до SEO-лфкаря». І тепер у нас більше сотні нових ідей для цікавих статей у блог.
5. Приклад зростання трафіку у комерційного проекту за рахунок додавання блогу
Запровадження блогу на сайті, за умови правильного його ведення, завжди позитивно позначається на трафіку. Ефект можна буде побачити не відразу. Але за умови належної внутрішньої оптимізації та відсутності технічних недоліків, статті, заточені під частотні запити в популярній тематиці, принесуть бажаний трафік.
Приклад сайту, трафік якого виріс через 2 місяці після впровадження. На скріншоті відзначена дата публікації першої статті в блозі.
Це сайт клініки, що займається лікуванням від алкогольної та наркотичної залежності в Україні. До впровадження блогу проект просувався в Google за комерційними запитами, що охоплюють усі послуги лікування залежностей.
Запровадження блогу в листопаді 2017 року та публікація по дві статті на місяць допомогли охопити інформаційні запити. Після запровадження інформаційного блоку, сторінки послуг на сайті не створювалися.
Блог особливо корисний для вузькопрофільного бізнесу. Розкриваючи теми, які мало хто з конкурентів зачіпає, і даючи користувачам вичерпні відповіді, ви підтверджуєте свою компетентність і професіоналізм.
Все ще сумніваєтеся, чи використовувати інформаційні запити у просуванні свого сайту?
Еще по теме:
- Як і навіщо просувати інтернет-магазин за інформаційними запитами
- Контентний проект: як уникнути фатальних помилок під час просування?
- 10 помилок оптимізації інтернет-магазину: чим загрожують і як усунути
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.