- (Обновлено: ) Анна Себова
- 11 минут
Розглянемо SEO-плагіни для CMS WordPress, які дозволяють провести внутрішню оптимізацію сайту. Про деякі плагіни я вже писала раніше. У плагінів, про які розповім у цій статті, є загальні функції, такі як виведення додаткових полів і налаштування шаблонів для заповнення метаданих. Визначитися, який все ж таки SEO-плагін потрібен для вашого проекту, допоможуть їх відмінні риси.
1. The SEO Framework
2. SEOPress
3. All in One SEO
4. Yoast SEO
1. The SEO Framework – WP-плагін з компактним дизайном і функціями базової оптимізації. Є функція аналізу контенту
Встановіть плагін, активуйте, а потім знайдіть новий пункт у меню панелі адміністрування свого сайту, як зазначено на малюнку 1.
Плагін зручний у налаштуванні: зробити це може користувач з будь-яким рівнем підготовки.
Малюнок 1
Чим нам може бути корисний цей плагін:
– Заповнення унікальним текстом тегу Title для головної сторінки, внутрішніх сторінок, записів, прикріплених файлів, сторінок категорій, призначених для користувача типів сторінок (у тому числі WooCommerce і bbPress) і категорій, тегів і архівів.
– Установ заголовку в браузері (визначити роздільник, вивести назву сайту до або після заголовку).
– Формування унікального метатегу Description для будь-якого типу сторінок, категорій і записів.
– Можливість заповнення / встановлення метаданих Open Graph і Twitter Cards дозволяє зробити посилання на будь-яку сторінку вашого сайту, опубліковані в Facebook, Twitter та інших соціальних мережах, більш привабливими*.
*Перевірити, як Facebook буде відображати конкретну сторінку вашого сайту, можна в дебаггері Facebook. У валідаторі Twitter можна перевірити, чи коректно заповнені дані для Twitter Cards (для коректного відображення в Twitter).
– Налаштування канонічних посилань для записів/сторінок будь-якого типу.
– Є можливість додати для всього сайту мікророзмітку Schema.org наступних типів:
- мікророзмітка сайту організації або особистого сайту;
- мікророзмітка хлібних крихт з використанням назви сайту в якості першої крихти;
- рядок пошуку;
Цитата:
Коли користувачі шукають назву вашого бренду, наступний параметр дозволяє їм шукати потрібне на цьому сайті прямо на сторінці пошукової видачі.
- розширений опис.
Є ймовірність, що під час налаштування всіх цих параметрів ваш сайт у видачі буде виглядати як на малюнку 2 (правда, немає гарантій, що така розмітка буде застосована пошуковими системами для відображення вашого сайту, але спробувати все ж таки варто).
Малюнок 2
– Є можливість налаштування метаданих для роботів (тег noindex, nofollow, noarchive, noodp, nodir) для різних типів сторінок (записів, позначок, сторінок авторів, архівів і т.д.).
– Плагін «підказує», які записи потребують оптимізації, наскільки їх ще можна поліпшити (мал. 3).
Малюнок 3
Якщо навести на мітку блоку, щоб відобразити пояснення зі статусом (зелений – добре, помаранчевий – прийнятно) та описом, що вона означає. Наприклад, TG – це заголовок, DG – опис, I – сторінка відкрита для індексування ПС і т.д.
– Ви можете налаштовувати метадані для Вебмайстрів: можна додати код перевірки Яндекс.Вебмайстер, Google Webmaster, Bign Webmaster, Pinterest Analytics.
– Ви можете налаштовувати карти сайту з можливістю встановити формат дати останніх змін (lastmod) і вибрати кольори оформлення.
У налаштуваннях плагіна багато підказок і посилань на довідку Google (або інше компетентне джерело), які допомагають визначити, як налаштувати той чи інший параметр. Зауважте: властивості, які відмічені червоним кольором, не рекомендується включати, зеленим – рекомендується залишити включеними (мал. 4).
Малюнок 4
Під час редагування сторінки або запису блок налаштувань плагіна складається з 3-х вкладок і виглядає як на малюнку 5а, 5б, 5в.
Малюнок 5а
Малюнок 5б
Малюнок 5в
Додам також, що в загальних налаштуваннях плагіна є вкладка «Продуктивність» (мал.6). На ній можна вибрати, де зберігати налаштування плагіна (і загальні, і метадані кожного запису) і налаштувати кешування, що актуально для великих сайтів і залежить від налаштувань і параметрів вашого хостингу. Ви можете залишити налаштування за замовчуванням або спробувати різні варіанти та поспостерігати за навантаженням на сервер і швидкістю сайту. Такий аналіз і тестування системи вже не назвеш «простими».
Малюнок 6
2. SEOPress – мінімалістичний WP-плагін з базовими функціями оптимізації
Для налаштування плагіна не потрібно особливих навичок. В адмінпанелі його сторінка і меню налаштувань виглядають як на малюнку 7.
Малюнок 7
Як бачите, він відразу ж знайшов недоліки в налаштуванні теми сайту, відсутність SSL та інші проблеми. Навпроти кожного такого зауваження (див. на малюнку вище блок «Центр оповіщення») є посилання на інформацію про те, як ці проблеми/недоліки можна усунути.
Розглянемо його можливості:
– Дозволяє налаштувати висновок метатегів для будь-якого типу сторінок за шаблоном (мал. 8).
Малюнок 8
– Дозволяє налаштувати для всіх сторінок сайту метатеги для роботів: noindex, nofollow, noodp, noimageindex, nosnippet, noarchive і додати rel-посилання на попередню та наступну сторінки для посторінкового виведення записів.
– Налаштування карт сайту із зазначенням типів сторінок, які слід додати в XML і HTML версії карти сайту і можна включити/відключити XML-карту зображень (мал.9).
Малюнок 9
Є посилання-підказки на сайт розробників плагіна з поясненнями окремих пунктів його налаштування.
– Налаштування мікророзмітки та посилань на соцмережі (мал. 10).
Малюнок 10
На вкладці Knowledge Graph – мікророзмітка організації або особистого сайту/блогу за правилами Schema.org для виведення розширеного відображення в ПС (як я писала вище, така мікророзмітки корисна, але не гарантує, що ваш сайт буде відображатися із такою карткою в ПС).
Вкладки Facebook, Twitter – розмітку Open Graph і картки Twitter відповідно.
– Через плагін SEOPress ви можете прив’язати ваш аккаунт Google Analytics до вашого сайту і налаштувати код відстеження Google Analytics (у нашому блозі можна докладніше дізнатися, як правильно налаштувати Google Analytics).
– Додаткові налаштування: перенаправлення сторінок прикріплених файлів на сторінки записів, до яких вони прикріплені, видалення /category/з URL та ін. (Мал. 11).
Малюнок 11
– Ви можете налаштовувати зовнішній вигляд блоку з налаштуваннями метаданих на сторінці редагування запису на вашому сайті.
– Можна обмежити можливість редагування метаданих за групами користувачів.
– Є можливість імпортувати й експортувати налаштування плагіна та імпортувати налаштування з Yoast SEO, якщо він вже був налаштований на вашому сайті. Після натискання кнопки «Перенесення» SEOPress імпортує:
- тег заголовку;
- метаописів;
- Open Graph теги для Facebook (заголовок, опис і мініатюра зображення);
- теги для Twitter (заголовок, опис і мініатюра зображення);
- метадані для роботів (noindex, nofollow…);
- канонічний URL.
Також можна скинути ВСІ налаштування SEOPress, натиснувши кнопку «Скинути всі налаштування», після чого плагін зітре всі дані плагіну з бази даних і перезапише їх до стандартних значень.
Під час редагування запису в адмінпанелі блок з метаданими виглядає, як на малюнку 12.
Малюнок 12
Тут чотири вкладки:
1) Налаштування заголовків: вказуєте потрібний заголовок та опис і можете тут справа подивитися, як це буде виглядати у видачі Google.
2) Додатково: вибираєте метатеги для роботів (noindex, nofollow та ін.).
3) Соціальні мережі: дані для коректної роботи Open Graph і Twitter Cards.
4) Редиректи: включаєте редирект на іншу сторінку, якщо необхідно (такої функції немає в інших SEO-плагинах, що розглядалися у цій статті).
У списку записів є можливість вивести метадані, щоб простежувати, для яких статей вони заповнені, а для яких – ні.
Повна версія статті тут.
Еще по теме:
- Як має виглядати технічне завдання на розробку сайту – приклад
- Що впливає на частоту індексації і як змусити пошукового робота відвідувати ваш сайт частіше
- Мобільна адаптація сайту – відповіді на питання
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.