Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Технічні аспекти    Огляд CMS: PrestaShop – переваги та недоліки

Огляд CMS: PrestaShop – переваги та недоліки

like 103
58
29
16

Привіт, шановні читачі, у сьогоднішньому випуску я хочу поділитися своїм досвідом внутрішньої оптимізації сайтів, встановлених на CMS PrestaShop.

Проводячи внутрішню оптимізацію кільком нашим клієнтам, я зіткнулася з низкою непереборних проблем і знайшла ряд переваг. У результаті даної роботи і з’явилося бажання поділитися з вами своїми думками про її переваги та недоліки.
І хотілося б почати саме з переваг даної CMS.

Переваги PrestaShop

1. ЛЗУ (Людинозрозумілі урли): структура адрес сторінок – це один із факторів, який у майбутньому буде впливати на індексацію іта просування вашого сайту. Тому дуже важливо, щоб CMS дозволяла створювати URL сторінки саме так, як необхідно вам, а не генерувала їх автоматично. У CMS PrestaShop це реалізовано, хоча і з невеликим мінусом – в адресі сторінки автоматично проставляється її цифровий індекс:

2. 301 редирект: також дуже важливий для правильної індексації та просування сайту, і стандартно редирект налаштовується за допомогою файлу .htaccess або адміністративної панелі за допомогою додаткових плагінів (наприклад, як у CMS Joomla). Але в PrestaShop це реалізовано інакше – автоматично. Наприклад, якщо ви змінюєте вже створену адресу сторінки на нову, редирект прописується автоматично. Це дуже зручно для власників магазинів, які не розуміються на таких тонкощах.

3. Текстовий контент: думаю, немає необхідності уточнювати його важливість для сайту, тому скажу тільки, що PrestaShop дозволяє розміщувати текстовий блок під списком продуктів у необхідному обсязі:

На скріншоті представлений тільки шматок тексту під продуктами, в оригіналі обсяг становить 1600 символів.

4. Заголовки title і мета-теги description і keywords: CMS дозволяє для кожної сторінки категорій і товарів (! Про інші сторінки буде написано у недоліках) прописати оригінальні title і мета-теги, що, безсумнівно, є позитивним моментом, оскільки відповідає вимогам пошукових систем до якості ресурсу.

Title для сторінки 1:

Description  для сторінки 1:

Title для сторінки 2:

Description для сторінки 2:

Як можна побачити з наведених прикладів, до сторінок 1 і 2 прописані оригінальні заголовки та мета-теги description.

Мабуть, це все, що я хотіла розповісти про переваги даної CMS в плані внутрішньої оптимізації сайту, а тепер поговоримо про її недоліки.

Недоліки PrestaShop

1. Заголовки title для службових сторінок: під час здійснення внутрішньої оптимізації одного сайту клієнта необхідно було прописати новий заголовок для сторінки доставки. На жаль, даний пункт реалізувати не вийшло, оскільки разом із заголовком змінювався URL сторінки, заголовок h1, хлібні крихти і пункт меню:

2. Тема в h1: з даними параметром виникли основні складності, оскільки він прописується автоматично під час створення сторінки і змінити його неможливо у жодної сторінки сайту. Разом з ним змінюються хлібні крихти і пункт меню:

Як видно з прикладу, під час зміни заголовку в h1, змінюються і хлібні крихти, і пункт меню. Тому і даний пункт внутрішньої оптимізації реалізувати не вдалося.

Цей недолік CMS може привести до того, що власник ресурсу, який не знайомий з тонкощами внутрішньої оптимізації, не помітить, що один заголовок уже прописаний на сторінці, і захоче прописати свій заголовок до тексту. В результаті на сторінці вийде два заголовки в тезі h1:

3. Дублі текстового контенту: думаю, також не варто багато говорити про те, наскільки важлива відсутність дублів текстів на сайті – це та помилка, яка може привести до зниження сайту у видачі.

Оптимізуючи сайти клієнтів, я виявила, що дублі текстів створюються, якщо категорія має сторінки пагінації:

сторінка 1 категорії


сторінка 2 категорії

На скріншотах чітко видно, що на сторінці 1 і 2, які мають різні адреси, розміщений один і той самий шматок тексту. Тобто розміщений на першій сторінці текст автоматично дублюється на всіх сторінках пагінації.

На жаль, встановити, чи можна виправити даний недолік, не вдалося, оскільки втручатися в програмний код CMS ми не можемо, в офіційних джерелах PrestaShop інформації про це немає, і наше питання на офіційному форумі PrestaShop залишилося без відповіді.

Дублі також створюються на сторінці категорії і конкретного продукту – на цих сторінках використовується один і той самий текст для опису товару.

анонс на сторінці категорії:

опис на сторінці конкретного товару:

І в цьому прикладі видно, що в анонсі товару і на його сторінці використовується один і той самий текст.

У даному випадку можна просто не виводити опис товару на сторінку категорії, як, наприклад, тут:

4. Проблеми з кодуванням: під час проведення робіт по внутрішній оптимізації виявився ось такий баг CMS – некоректне відображення заголовку title у коді сторінки:


При цьому заголовок у браузерах відображається цілком коректно:

У результаті такої помилки CMS сайт може втратити позиції у Топ-10. Я це пишу з повною упевненістю, оскільки зовсім недавно одному нашому клієнту виправлення цієї помилки допомогло повернутися у Топ-10.

На щастя, цю помилку можна виправити, але для цього необхідно знати, що це помилка, до чого вона може призвести і як її усунути.

І наостанок хочу сказати кілька слів про те, чого особисто мені не вистачило під час
роботи над сайтом у даній адміністративній панелі: під час наповнення сторінок текстовим контентом потрібні хоча б базові знання тегів форматування тексту, оскільки спеціальна панель, що дозволяє, наприклад, виділити фразу жирним шрифтом або похилим (як, наприклад, в CMS WordPress), відсутня:

Також хочу окремо відзначити ще одну особливість CMS – судячи з інформації на офіційному сайті PrestaShop, адміністративна панель надається разом із шаблоном дизайну, який ви купуєте окремо. Звичайно, для внутрішньої оптимізації це значення не має, але ось на якість сайту загалом впливає, оскільки ви не зможете створити повністю індивідуальний ресурс.

На закінчення

Звичайно, яку CMS використовувати – особиста справа кожного власника ресурсу. У даній статті я лише хотіла поділитися тими моментами, з якими зіткнулася, проводячи внутрішню оптимізацію сайтів.

Тому на закінчення можу сказати, що на перший погляд CMS PrestaShop дуже приваблива для власників інтернет-магазинів, оскільки в неї інтегрована і система оплати, і робота з платежами та замовленнями, однак вона має ряд істотних недоліків, які можуть зашкодити вашому сайту стати дійсно якісним на думку пошукових систем.

До того ж, деякі моменти в роботі з нею вимагають спеціальних навичок і знань, а це може привести до того, що вам доведеться звертатися до фахівців або наймати їх для обслуговування сайту на належному рівні.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Коллегия Редакторов SiteClinic

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (11 оценок, среднее: 4,27 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх