Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Чому трафік з Google набагато нижче, ніж з Яндексу? Причини і способи вирішення проблеми

Чому трафік з Google набагато нижче, ніж з Яндексу? Причини і способи вирішення проблеми

like 78
40
26
12

Як відомо, в Росії Google стрімко забирає трафік у Яндексу. Це добре видно на графіку системи Liveinternet:

v-google-traffic-nije-yandex-01

Крім того, в Яндексі зараз вкрай нестабільна видача: позиції змінюються щодня, посилання майже не працюють, «Мінусинськ» не дрімає і т.д. Все це призвело до того, що власники сайтів згадали, що крім Яндексу є ще і Google.

У зв’язку з цим до нас все частіше стали звертатися з питанням: «У нас в Яндексі хороший трафік (позиції), а в Google його майже немає, чому?»

У цій статті я пропоную розглянути основні причини такої ситуації.

Отже, щоб виявити причину різниці трафіку між ПС Google і Яндекс, перш за все, необхідно зрозуміти, по яким запитам приходить трафік з Яндексу. Найпростіше отримати такі запити через Яндекс. Метрику.

Для цього необхідно відкрити наступний звіт:

Звіти -> Стандартні звіти -> Джерела -> Пошукові фрази

v-google-traffic-nije-yandex-02

З цього звіту рекомендуємо виключити брендові запити (запити з назвою вашої компанії та/або сайту).

Для цього над графіком необхідно натиснути на «Візити, в яких +» -> «Останнє джерело» -> «Пошукова фраза»:

v-google-traffic-nije-yandex-03

Далі у вікні слід ввести назву вашого бренду в різних варіаціях. Перед кожним словом слід додати знак оклику для виключення:

v-google-traffic-nije-yandex-04

Далі вивантажуємо дані в Excel і знімаємо позиції для Google.

Після знімання позицій ми можемо побачити наступне*:

1. Велика частина позицій в ТОПі;
2. Позиції не в ТОПі.

*В реальності все може бути складніше, але в рамках статті розглянемо саме ці дві ситуації.

Розглянемо можливі причини кожної ситуації окремо.

Ситуація «Позиції не в ТОПі»

Причин, за якими позиції в Google гірші, ніж в Яндексі, може бути багато. У рамках статті розглянемо основні з них.


Різниця в регіональному ранжируванні

Однією з очевидних відмінностей в алгоритмах Яндексу і Google є оцінка регіональності. У Google суть регіонального ранжирування така ж, як і в Яндексі – по геозалежних (ГЗ) запитах віддавати відповіді залежно від регіону користувача.

Однак прив’язати сайт до регіону на рівні міста проблематично. Якщо в Яндексі є кілька способів: через Вебмайстра, Яндекс.Довідник, Яндекс.Каталог і автоматичне визначення, то в Google нічого подібного немає. У зв’язку з цим можуть виникати проблеми з присвоєнням регіону і, як наслідок, з регіональним ранжируванням.

Крім того, в Яндексі для великих міст існує своя формула, і перевага майже завжди віддається місцевим сайтам. В Google по ГЗ-запитам можуть ранжуватися сайти з інших регіонів – зазвичай авторитетні сайти Москви в Росії і Києва в Україні.

Ще одна важлива відмінність локального пошуку в Google – наявність окремого регіонального блоку у видачі:

v-google-traffic-nije-yandex-05

Усередині цього блоку відбувається окреме ранжування, яке відрізняється від основної видачі. Якщо вашого сайту немає в блоці, то він недоотримує значну частину трафіку.

Діагностика проблеми з регіональністю

Щоб перевірити, чи є у сайту проблеми з регіональністю, слід зібрати позиції за запитами з топонімом (геонезалежня – ГНЗ) і без топоніму (ГЗ):

Якщо у ГНЗ хороші позиції, а у ГЗ погані – можна говорити про те, що у сайту проблеми з регіональністю.

Якщо проблеми в обох типів запитів, то у сайту неприємності іншого характеру, які ми розглянемо нижче.

Що робити?

Для присвоєння сайту регіону і успішного ранжирування в локальному пошуку виконайте наступні рекомендації:

1. Додайте топонім в Title, тексти і анкор зовнішніх посилань;

2. Додайте сайт в «Google Бізнес»;

3. Впровадьте мікророзмітки для організацій;

4. Додайте карту проїзду;

5. Реалізуйте наскрізний блок з контактною інформацією;

6. Залучіть посилання з сайтів потрібного регіону.


Фільтри Google

Ще однією причиною низьких позицій в Google можуть бути санкції. У Google санкції можна розділити на ручні та автоматичні.

Автоматичні санкції

Автоматичні санкції Google – це санкції, які накладаються на сайт алгоритмом.

Можна виділити два основних понижуючих алгоритми:

Google «Пінгвін»

Оцінює якість посилальної маси. До вересня 2016 року оновлювався періодично і знижував сайти за покупні й неприродні посилання.

Під неприродними посиланнями Google розуміє посилання, призначені для зміни показнику PageRank або позиції сайту в результатах пошуку Google.

Детальніше про алгоритм можна почитати тут.

З вересня 2016 року є частиною основного алгоритму (оновлюється безперервно, джерело), що не знижує сайтів, а замість цього нівелює вплив на сайт «спамних» посилань.

Іншими словами, сайт втрачає позиції через те, що посилання перестають передавати вагу, а не через те, що алгоритм його знижує.

Google «Панда»

Відповідає за оцінку якості сайту. Тут потрібно відзначити, що в поняття «якість» Google і Яндекс можуть вкладати різний зміст.

Щоб зрозуміти, що Google має на увазі під якістю, можна звернутися до рекомендацій щодо створення сайтів з якісним вмістом.

У цій рекомендації є 20 питань, які можуть нам допомогти:

v-google-traffic-nije-yandex-06

До 2015 року алгоритм оновлювався періодично, в 2015 році був запуск, але він виявився неповноцінним і, за заявами представників Google, розкочуватися буде поступово.

За заявами представника Google, алгоритм є частиною основного алгоритму, але запускається вручну.

Діагностика «Панди» і «Пінгвіна»

Зараз діагностувати ці фільтри достатньо складно, оскільки основним способом завжди було зіставлення дати просадки трафіку (позицій) з датою оновлення алгоритмів. Сьогодні дату оновлення алгоритмів ми не знаємо.

У ситуації, що склалася має сенс проводити комплексний аудит як внутрішньої, так і зовнішньої оптимізації.

На що потрібно звернути увагу під час аналізу посилань:

  • відсоток безанкорних посилань повинен становити більше 60%;
  • анкорні посилання повинні бути різноманітними: містити різні словоформи, бути унікальними стосовно один до одного;
  • тематичність посилань;
  • якість донорів: наявність трафіку і позицій, тематичність анкорний лист, мала кількість продажних посилань (кількість вихідних посилань повинна бути менше кількості сторінок в індексі);
  • необхідно оцінювати анкор-лист і якість посилань по хосту в цілому і по сторінці окремо.

На що потрібно звернути увагу під час оцінки якості сайту:

  • додаткова цінність (зазвичай для інфосайту) – чим ваш сайт кращий за інший;
  • наявність вичерпної інформації про компанію: реквізити, гарантії, відгуки, контактні дані та ін.;
  • орфографія;
  • зручність сайту: навігація, структура текстів, якісні зображення та ін.;
  • наявність додаткових сервісів: калькулятори, розрахунок відстаней, розрахунок ціни доставки і т.д.

Ручні санкції

Треба сказати, що ручні санкції в більшості своїй накладаються за відвертий спам:

  • маскування і прихована переадресація;
  • спам у мікророзмітці;
  • Прихований текст;
  • сторінки під запити типу [пластикові вікна ціни], [пластикові вікна купити];
  • неприродна перелінківка (не для людей);
  • надмірне виділення тегом;
  • призначений для користувача спам у коментарях і на форумах;
  • неунікальний і дубльований контент;
  • неякісні публікації з малою кількістю контенту (кількість символів менше 500);
  • сайти партнерів;
  • дорвеї;
  • автоматично сгенерований зміст.

Зазвичай такі сайти і в Яндексі себе почувають, м’яко кажучи, не дуже. Однак бувають і винятки.

Діагностувати ручні санкції досить просто: в Google Search Console приходить спеціальне повідомлення:

v-google-traffic-nije-yandex-07

Якщо ви виявили у себе таке повідомлення, просто позбудьтеси порушень і відправте сайт на перегляд.


Текстові чинники

У зв’язку з тим, що у Яндекс та Google зовсім різні алгоритми, вони оцінюють тексти також по-різному. Те, що релевантно для Яндексу, необов’язково релевантно для Google. У зв’язку з цим текстові чинники під Google потрібно завжди оцінювати окремо від Яндексу і знаходити золоту середину.

Оцінку текстових чинників, як і для Яндексу, ми рекомендуємо проводити, спираючись на конкурентів з ТОП-10. Основне завдання – знайти закономірності.

Що потрібно аналізувати:

  • обсяг тексту;
  • відсоток прямих входжень у текст;
  • входження слів із запиту в різних словоформах;
  • відстань між словами з запиту;
  • входження запитів у різних зонах документа: текстові фрагменти, основний текст, посилання, Title та ін .;
  • пошук синонімів.

Не завжди виходить знайти оптимальне співвідношення для Яндексу і Google, і в такій ситуації краще віддати пріоритет Яндексу.


Довідкові чинники

Сьогодні вплив посилальних факторів на Яндекс незначний, а в Google посилальні чинники досі є одними з основних. Таким чином, низькі позиції в Google можуть бути обумовлені недостатньою кількістю посилань або їх низькою якістю.

Як і у випадку з текстовими факторами, для оцінки ситуації рекомендуємо проводити аналіз посилальної маси конкурентів.

На що потрібно звертати увагу:

  • які типи посилань ведуть на сайт (орендні, вічні, посилання не з бірж, коментарі, форуми);
  • які анкор;
  • коли з’явилося посилання;
  • яка якість донорів;
  • кількість посилань на сайт і на сторінки.

Де розміщувати посилання:

  • донори конкурентів – виявити найбільш якісні;
  • вічні посилання з бірж – прокачати після покупки посиланнями з Sape для збільшення статичної ваги;
  • форуми, коментарі та інші природні джерела – розбавити SEO-посилання.


Технічна оптимізація

Google різкіше реагує на технічні помилки. До найбільш критичних помилок можна віднести:

  • довгий час відгуку серверу. Відповідь серверу не повинна перевищувати 300-500 мс;
  • наявність дублів сторінок;
  • сміттєві сторінки в індексі: корзина, реєстрація, користувачі, сторінки категорій без товарів.

Однак тут потрібно відзначити, що рідко коли наявність подібних помилок може бути єдиною причиною зниження позицій. У більшості випадків їх наявність є додатковим сигналом про низьку якість сайту (див. Алгоритм «Панда»).

Велика частина позицій в ТОПі

Тепер розглянемо ситуацію, коли в Google позиції знаходяться в ТОПі, а трафік нижчий, ніж в Яндексі. У такій ситуації, швидше за все, причина криється в різному співвідношенні між органічним трафіком Яндексу і Google.

Приблизно дізнатися правильне співвідношення можна через сервіс Liveinternet – «Рейтинг сайтів». Тут вибираємо потрібний регіон, тематику свого сайту і натискаємо на посилання «Статистика групи»:

v-google-traffic-nije-yandex-08

Вибираємо «З пошукових систем» і бачимо співвідношення трафіку пошукових систем:

v-google-traffic-nije-yandex-09

Порівнюємо отримані показники зі співвідношенням трафіку у сайту, що досліджується, в Яндекс.Метриці:

Звіт -> Стандартні звіти -> Джерела -> Пошукові системи

v-google-traffic-nije-yandex-10

У цьому прикладі співвідношення трафіку у сайту майже збігається зі співвідношенням з Liveinternet. Можна зробити висновок, що на сайт надходить нормальна кількість трафіку.

Якщо співвідношення не збігається і в Google трафіку менше, то слід звернути увагу на якість сніпетів.

Рекомендації щодо поліпшення сніпетів у Google:

1. Заповнюйте Description, включаючи в нього основні ключові фрази. Google частіше формує сніпети саме з Description;

2. Використовуйте спеціальні символи в юнікоді:

v-google-traffic-nije-yandex-11

3. За допомогою мікророзмітки для хлібних крихт сформуйте привабливий навігаційний ланцюжок:

v-google-traffic-nije-yandex-12

4. Використовуйте мікророзмітку відгуків для формування зірок у сніппеті:

v-google-traffic-nije-yandex-13

Детальніше про формування сніппетів можна почитати тут.

Висновок
Причин низького трафіку в Google при хорошому трафіку в Яндексі більш ніж достатньо. Основна причина – відмінність алгоритмів.
Якщо ваш сайт опинився в такій ситуації, рекомендуємо провести комплексний аудит, на підставі якого можна буде приймати рішення щодо подальшого просування в Google.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Евгений Аралов

SEO-аналитик SiteClinic.ru

Продвигаю сайты с 2009 года.

Выступал на конференциях AllInTop, Optimization

Публикую полезные статьи на различных блогах: siteclinic.ru, optimizatorsha.ru, searchengines.ru и веду Telegram-канал.

Сейчас руковожу SEO-отделом в компании SiteClinic: строю и координирую команду, обучаю специалистов.

Девиз: вперёд!

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (19 оценок, среднее: 4,53 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх