- (Обновлено: ) Евгений Аралов
Як відомо, в Росії Google стрімко забирає трафік у Яндексу. Це добре видно на графіку системи Liveinternet:
Крім того, в Яндексі зараз вкрай нестабільна видача: позиції змінюються щодня, посилання майже не працюють, «Мінусинськ» не дрімає і т.д. Все це призвело до того, що власники сайтів згадали, що крім Яндексу є ще і Google.
У зв’язку з цим до нас все частіше стали звертатися з питанням: «У нас в Яндексі хороший трафік (позиції), а в Google його майже немає, чому?»
У цій статті я пропоную розглянути основні причини такої ситуації.
Отже, щоб виявити причину різниці трафіку між ПС Google і Яндекс, перш за все, необхідно зрозуміти, по яким запитам приходить трафік з Яндексу. Найпростіше отримати такі запити через Яндекс. Метрику.
Для цього необхідно відкрити наступний звіт:
Звіти -> Стандартні звіти -> Джерела -> Пошукові фрази
З цього звіту рекомендуємо виключити брендові запити (запити з назвою вашої компанії та/або сайту).
Для цього над графіком необхідно натиснути на «Візити, в яких +» -> «Останнє джерело» -> «Пошукова фраза»:
Далі у вікні слід ввести назву вашого бренду в різних варіаціях. Перед кожним словом слід додати знак оклику для виключення:
Далі вивантажуємо дані в Excel і знімаємо позиції для Google.
Після знімання позицій ми можемо побачити наступне*:
1. Велика частина позицій в ТОПі;
2. Позиції не в ТОПі.
*В реальності все може бути складніше, але в рамках статті розглянемо саме ці дві ситуації.
Розглянемо можливі причини кожної ситуації окремо.
Ситуація «Позиції не в ТОПі»
Причин, за якими позиції в Google гірші, ніж в Яндексі, може бути багато. У рамках статті розглянемо основні з них.
Різниця в регіональному ранжируванні
Однією з очевидних відмінностей в алгоритмах Яндексу і Google є оцінка регіональності. У Google суть регіонального ранжирування така ж, як і в Яндексі – по геозалежних (ГЗ) запитах віддавати відповіді залежно від регіону користувача.
Однак прив’язати сайт до регіону на рівні міста проблематично. Якщо в Яндексі є кілька способів: через Вебмайстра, Яндекс.Довідник, Яндекс.Каталог і автоматичне визначення, то в Google нічого подібного немає. У зв’язку з цим можуть виникати проблеми з присвоєнням регіону і, як наслідок, з регіональним ранжируванням.
Крім того, в Яндексі для великих міст існує своя формула, і перевага майже завжди віддається місцевим сайтам. В Google по ГЗ-запитам можуть ранжуватися сайти з інших регіонів – зазвичай авторитетні сайти Москви в Росії і Києва в Україні.
Ще одна важлива відмінність локального пошуку в Google – наявність окремого регіонального блоку у видачі:
Усередині цього блоку відбувається окреме ранжування, яке відрізняється від основної видачі. Якщо вашого сайту немає в блоці, то він недоотримує значну частину трафіку.
Діагностика проблеми з регіональністю
Щоб перевірити, чи є у сайту проблеми з регіональністю, слід зібрати позиції за запитами з топонімом (геонезалежня – ГНЗ) і без топоніму (ГЗ):
Якщо у ГНЗ хороші позиції, а у ГЗ погані – можна говорити про те, що у сайту проблеми з регіональністю.
Якщо проблеми в обох типів запитів, то у сайту неприємності іншого характеру, які ми розглянемо нижче.
Що робити?
Для присвоєння сайту регіону і успішного ранжирування в локальному пошуку виконайте наступні рекомендації:
1. Додайте топонім в Title, тексти і анкор зовнішніх посилань;
2. Додайте сайт в «Google Бізнес»;
3. Впровадьте мікророзмітки для організацій;
4. Додайте карту проїзду;
5. Реалізуйте наскрізний блок з контактною інформацією;
6. Залучіть посилання з сайтів потрібного регіону.
Фільтри Google
Ще однією причиною низьких позицій в Google можуть бути санкції. У Google санкції можна розділити на ручні та автоматичні.
Автоматичні санкції
Автоматичні санкції Google – це санкції, які накладаються на сайт алгоритмом.
Можна виділити два основних понижуючих алгоритми:
Google «Пінгвін»
Оцінює якість посилальної маси. До вересня 2016 року оновлювався періодично і знижував сайти за покупні й неприродні посилання.
Під неприродними посиланнями Google розуміє посилання, призначені для зміни показнику PageRank або позиції сайту в результатах пошуку Google.
Детальніше про алгоритм можна почитати тут.
З вересня 2016 року є частиною основного алгоритму (оновлюється безперервно, джерело), що не знижує сайтів, а замість цього нівелює вплив на сайт «спамних» посилань.
Іншими словами, сайт втрачає позиції через те, що посилання перестають передавати вагу, а не через те, що алгоритм його знижує.
Google «Панда»
Відповідає за оцінку якості сайту. Тут потрібно відзначити, що в поняття «якість» Google і Яндекс можуть вкладати різний зміст.
Щоб зрозуміти, що Google має на увазі під якістю, можна звернутися до рекомендацій щодо створення сайтів з якісним вмістом.
У цій рекомендації є 20 питань, які можуть нам допомогти:
До 2015 року алгоритм оновлювався періодично, в 2015 році був запуск, але він виявився неповноцінним і, за заявами представників Google, розкочуватися буде поступово.
За заявами представника Google, алгоритм є частиною основного алгоритму, але запускається вручну.
Діагностика «Панди» і «Пінгвіна»
Зараз діагностувати ці фільтри достатньо складно, оскільки основним способом завжди було зіставлення дати просадки трафіку (позицій) з датою оновлення алгоритмів. Сьогодні дату оновлення алгоритмів ми не знаємо.
У ситуації, що склалася має сенс проводити комплексний аудит як внутрішньої, так і зовнішньої оптимізації.
На що потрібно звернути увагу під час аналізу посилань:
- відсоток безанкорних посилань повинен становити більше 60%;
- анкорні посилання повинні бути різноманітними: містити різні словоформи, бути унікальними стосовно один до одного;
- тематичність посилань;
- якість донорів: наявність трафіку і позицій, тематичність анкорний лист, мала кількість продажних посилань (кількість вихідних посилань повинна бути менше кількості сторінок в індексі);
- необхідно оцінювати анкор-лист і якість посилань по хосту в цілому і по сторінці окремо.
На що потрібно звернути увагу під час оцінки якості сайту:
- додаткова цінність (зазвичай для інфосайту) – чим ваш сайт кращий за інший;
- наявність вичерпної інформації про компанію: реквізити, гарантії, відгуки, контактні дані та ін.;
- орфографія;
- зручність сайту: навігація, структура текстів, якісні зображення та ін.;
- наявність додаткових сервісів: калькулятори, розрахунок відстаней, розрахунок ціни доставки і т.д.
Ручні санкції
Треба сказати, що ручні санкції в більшості своїй накладаються за відвертий спам:
- маскування і прихована переадресація;
- спам у мікророзмітці;
- Прихований текст;
- сторінки під запити типу [пластикові вікна ціни], [пластикові вікна купити];
- неприродна перелінківка (не для людей);
- надмірне виділення тегом;
- призначений для користувача спам у коментарях і на форумах;
- неунікальний і дубльований контент;
- неякісні публікації з малою кількістю контенту (кількість символів менше 500);
- сайти партнерів;
- дорвеї;
- автоматично сгенерований зміст.
Зазвичай такі сайти і в Яндексі себе почувають, м’яко кажучи, не дуже. Однак бувають і винятки.
Діагностувати ручні санкції досить просто: в Google Search Console приходить спеціальне повідомлення:
Якщо ви виявили у себе таке повідомлення, просто позбудьтеси порушень і відправте сайт на перегляд.
Текстові чинники
У зв’язку з тим, що у Яндекс та Google зовсім різні алгоритми, вони оцінюють тексти також по-різному. Те, що релевантно для Яндексу, необов’язково релевантно для Google. У зв’язку з цим текстові чинники під Google потрібно завжди оцінювати окремо від Яндексу і знаходити золоту середину.
Оцінку текстових чинників, як і для Яндексу, ми рекомендуємо проводити, спираючись на конкурентів з ТОП-10. Основне завдання – знайти закономірності.
Що потрібно аналізувати:
- обсяг тексту;
- відсоток прямих входжень у текст;
- входження слів із запиту в різних словоформах;
- відстань між словами з запиту;
- входження запитів у різних зонах документа: текстові фрагменти, основний текст, посилання, Title та ін .;
- пошук синонімів.
Не завжди виходить знайти оптимальне співвідношення для Яндексу і Google, і в такій ситуації краще віддати пріоритет Яндексу.
Довідкові чинники
Сьогодні вплив посилальних факторів на Яндекс незначний, а в Google посилальні чинники досі є одними з основних. Таким чином, низькі позиції в Google можуть бути обумовлені недостатньою кількістю посилань або їх низькою якістю.
Як і у випадку з текстовими факторами, для оцінки ситуації рекомендуємо проводити аналіз посилальної маси конкурентів.
На що потрібно звертати увагу:
- які типи посилань ведуть на сайт (орендні, вічні, посилання не з бірж, коментарі, форуми);
- які анкор;
- коли з’явилося посилання;
- яка якість донорів;
- кількість посилань на сайт і на сторінки.
Де розміщувати посилання:
- донори конкурентів – виявити найбільш якісні;
- вічні посилання з бірж – прокачати після покупки посиланнями з Sape для збільшення статичної ваги;
- форуми, коментарі та інші природні джерела – розбавити SEO-посилання.
Технічна оптимізація
Google різкіше реагує на технічні помилки. До найбільш критичних помилок можна віднести:
- довгий час відгуку серверу. Відповідь серверу не повинна перевищувати 300-500 мс;
- наявність дублів сторінок;
- сміттєві сторінки в індексі: корзина, реєстрація, користувачі, сторінки категорій без товарів.
Однак тут потрібно відзначити, що рідко коли наявність подібних помилок може бути єдиною причиною зниження позицій. У більшості випадків їх наявність є додатковим сигналом про низьку якість сайту (див. Алгоритм «Панда»).
Велика частина позицій в ТОПі
Тепер розглянемо ситуацію, коли в Google позиції знаходяться в ТОПі, а трафік нижчий, ніж в Яндексі. У такій ситуації, швидше за все, причина криється в різному співвідношенні між органічним трафіком Яндексу і Google.
Приблизно дізнатися правильне співвідношення можна через сервіс Liveinternet – «Рейтинг сайтів». Тут вибираємо потрібний регіон, тематику свого сайту і натискаємо на посилання «Статистика групи»:
Вибираємо «З пошукових систем» і бачимо співвідношення трафіку пошукових систем:
Порівнюємо отримані показники зі співвідношенням трафіку у сайту, що досліджується, в Яндекс.Метриці:
Звіт -> Стандартні звіти -> Джерела -> Пошукові системи
У цьому прикладі співвідношення трафіку у сайту майже збігається зі співвідношенням з Liveinternet. Можна зробити висновок, що на сайт надходить нормальна кількість трафіку.
Якщо співвідношення не збігається і в Google трафіку менше, то слід звернути увагу на якість сніпетів.
Рекомендації щодо поліпшення сніпетів у Google:
1. Заповнюйте Description, включаючи в нього основні ключові фрази. Google частіше формує сніпети саме з Description;
2. Використовуйте спеціальні символи в юнікоді:
3. За допомогою мікророзмітки для хлібних крихт сформуйте привабливий навігаційний ланцюжок:
4. Використовуйте мікророзмітку відгуків для формування зірок у сніппеті:
Детальніше про формування сніппетів можна почитати тут.
Висновок
Причин низького трафіку в Google при хорошому трафіку в Яндексі більш ніж достатньо. Основна причина – відмінність алгоритмів.
Якщо ваш сайт опинився в такій ситуації, рекомендуємо провести комплексний аудит, на підставі якого можна буде приймати рішення щодо подальшого просування в Google.
Еще по теме:
- Аналіз логів сайту за допомогою Power BI: покрокова інструкція
- Що змінилося в алгоритмі Google у серпні 2018?
- Дивитися позиції та трафік конкурентів тепер можна з преміум тарифом Яндекс Метрики.
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.