Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Web-аналітика    Асессорська інструкція Google: оцінка якості пошуку (Частина 2)

Асессорська інструкція Google: оцінка якості пошуку (Частина 2)

like 90
58
17
15

Підготували для вас другу частину перекладу Асессорської інструкції Google.

Асессорська інструкція. Частина 1

Сьогодні ми дізнаємося, як Google оцінює якість пошуку, розглянемо основні види запитів користувачів, познайомимося зі шкалою оцінки результатів видачі і “Мітками” Google.

У багатьох запитів різне тлумачення в залежності від місця розташування. Це важливо для розуміння цілей користувачів. У користувачів з різних частин світу можуть бути різні очікування від одного і того ж запиту.

ПРИКЛАДИ:

Запит: [apple]

Запит: [Mercury]

Асесори вважають, що значення запиту може змінитися, якщо пройшов тривалий час:

Класифікація призначених для користувача намірів:

Запити-дії (Action intent): Користувачі хочуть вчинити дію, наприклад, завантажити програмне забезпечення, зіграти в онлайн-гру, відправити квіти, знайти цікаві відео і т.д. Це запити-дії: користувачі хочуть зробити щось.

ПРИКЛАД:

Запит

Перевага користувача

[download adobe reader], Англійська (US) Завантаження програмного забезпечення
[online personality test], Англійська (US) Проходження онлайн-тесту
[what is my bmi?], Англійська (US) Підрахунок BMI (індекс маси тіла)
[buy Citizen Kane DVD], Англійська (US) Покупка даного диску
[flowers], Англійська (US) Види квітів або перегляд зображень з квітами
[bubble spinner 2], Англійська (US) Зіграти в дану гру або завантажити її

– Інформаційний запит (Information intent). Це пізнавальні запити: користувачі хочуть дізнатися щось.

ПРИКЛАД:

Запит

Перевага користувача

[Switzerland], Англійська (US) Знайти тур або туристичну інформацію для планування відпочинку або відпустки, або пошук географічної інформації, мови, економіки та т.ін
[cryptology use in WWII], Англійська (US) Пошук інформації: як криптологія використовувалася у Другій Світовій Війні
[how to remove candle wax from carpet], Англійська (US) Пошук інформації: як видалити віск свічки з килиму
[definition of paradox], Англійська (US) Знайти визначення “парадокс”
[allergies], Англійська (US) Пошук інформації про алергії
[big dog breeds], Англійська (US) Пошук інформації про породи великих собак

Навігаційний запит (Navigation intent): Користувачі хочуть перейти на веб-сайт або веб-сторінку. Це запити-руху: користувачі хочуть перейти до певної сторінки.

ПРИКЛАД:

Запит

Перевага користувача

[kayak], Англійська (US) Перехід на домашню сторінку “Каяків”
[youtube], Англійська (US) Перехід на домашню сторінку “youtube”
[ebay], Англійська (IT) Перехід на домашню сторінку італійського “ebay”
[best buy store locator], Англійська (US) Перехід на локатор магазинів для пошуку найбільш вигідної покупки
[sony customer support], Англійська (US) Перехід на сторінку клієнтської підтримки компанії “Sony”
[canon.com camcorders], Англійська (US) Перехід на сторінку відеокамер на сайті “canon.com”

Асесори називають цю класифікацію Do-Know-Go (Зробити-Дізнатися-Перейти).

У багатьох запитів є кілька ймовірних користувацьких намірів. Асесор, використовуючи своє судження, намагається вирішити, яке судження більш актуально.

ПРИКЛАД:

Запит

Перевага користувача

[firefox], Англійська (US) Зробити або перейти. Багато користувачів хочуть завантажити браузер Firefox (зробити) з офіційного сайту Firefox (перейти)
[bmi], Англійська (US) Зробити або дізнатися. Деякі користувачі хочуть порахувати (зробити) їх BMI. Деякі користувачі хочуть дізнатися, що таке BMI і як інтерпретувати свій номер BMI (дізнатися)
[iphone], Англійська (US) Зробити, дізнатися чи перейти. Користувачі хочуть купити iPhone (зробити), знайти інформацію (дізнатися) або відвідати сторінку з iPhone на сайті Apple (перейти)

Рейтингова шкала для оцінки результатів видачі:

Оцінка

Опис

Вітальний (V) Спеціальна категорія оцінки для TLRB (Title Link Result Blocks – результат пошуку з посиланням у заголовку)
Корисний (U) Дуже корисні для багатьох або для більшості користувачів
Релевантний (R) Корисні для багатьох або дуже корисні для деяких користувачів
Малорелевантний (SR) Корисні для невеликої кількості користувачів
Даремний (OT) Даремні або необхідні дуже вузькому колу користувачів

У більшості результатів в пошуку є посилання в заголовку і посадкова сторінка. У деяких блоків результатів пошуку немає посилання в заголовку.

Для результатів з посиланням в заголовку оцінка базується перш за все на MC (докладніше про МС можна прочитати в 1 частини асессорської інструкції) і на LP (посадковій сторінці). Асесори називають ці блоки Title Link Result Blocks (TLRB – результат пошуку з посиланням в заголовку). Зверніть увагу, що посилання в заголовку повинні бути вгорі блоку, який вважатимуть TLRB.

Для блоків результатів без посилання в заголовку службова оцінка базується перш за все на контенті і помітних посиланнях в блоках результатів. Асесори називають ці блоки No Title Link Result Blocks (NTRB – результат пошуку без посилання в заголовку)

ПРИКЛАД TLRB:

Приклад TLRB

Опис

https://www.kandeej.com/

TLRB. Тут посилання в заголовку вгорі.

ПРИКЛАД NTRB:

Приклад NTRB

Опис

NTRB. Тут немає посилання в заголовку

Оцінка “Вітальний” (V)

Вітальна оцінка (V) використовується для TLRB, якщо запит має основну інтерпретацію. Якщо немає ніякої основний інтерпретації, то неможливо привласнити V оцінку. Вітальна оцінка ґрунтується на оцінці посадкової сторінки. NTLRB не може отримати вітальну оцінку. Більшість V сторінок дуже корисні, проте це не є вимогою для V оцінок. Деякі офіційні сторінки сайтів – вітальні, але при цьому вони не дуже корисні.

Щоб отримати вітальну оцінку, сторінка і веб-сайт повинні “працювати” – посадкова сторінка повинна завантажитися, функціонувати і обслуговуватися. Коли у асесора є будь-які сумніви, вітальна оцінка не присуджується.

ПРИКЛАД:

Запит і намір користувача

Результати пошуку

Опис

[NYTimes], Англійська (US) Перейти до газети New York Times https://www.nytimes.com/

Домашня сторінка New York Times і мета запиту

Оцінка “Корисний” (U)

Корисна оцінка присвоюється для результатів TLRB і NTLRB, які дуже корисні для багатьох або більшості користувачів. U-результати добре задовольняють вимоги користувачів. Крім того, у них часто матеріал високоякісний, авторитетний, цікавий і/або свіжий.

ПРИКЛАД:

Запит і намір користувача

Результати пошуку

Опис

[ikea], Англійська (US) Перехід на домашню сторінку IKEA. запит дії https://www.ikea.com/

MC дозволяє користувачам вибрати своє розташування. Користувачі США повинні клікнути на “US”, щоб перейти на необхідну сторінку.

Оскільки цей магазин присутній у багатьох країнах, сторінка вибору свого місця розташування дуже корисна для користувачів

Оцінка “Релевантний” (R)

Релевантна оцінка присвоюється результатами, які корисні для багатьох користувачів або дуже корисні для деяких користувачів. R-результати мають менше цінних атрибутів, ніж результати U. R-результати повинні відповідати запиту, але вони можуть бути менш всебічними, менш актуальними, мати менш авторитетне джерело і т.д. Релевантні результати – це результати середньої корисності. Оцінка R може бути присвоєна блокам результатів NTLRB.

ПРИКЛАД:

Запит і намір користувача

Результати пошуку

Опис

[map of seoul, korea],

Англійська (US)

Подорож в Сеул або пошук актуальної інформації про місто

https://www.lonelyplanet.com/maps/asia/south-korea/seoul/

Сторінка з картою міста Сеул. Ця сторінка корисна для деяких користувачів.

Існує багато інших карт Сеула, які більш деталізовані і розкривають інформацію повніше. Ця сторінка не настільки корисна для оцінки U

Оцінка “Малорелевантний” (SR)

Дана оцінка присвоюється результатами, які корисні для деяких або небагатьох користувачів. Результати SR можуть служити не основною інтерпретацією, мати низьку якість, містити застарілу інформацію і не заслуговувати на вищу оцінку. Оцінка SR може бути застосована до блоків результатів NTLRB.

ПРИКЛАД:

Запит і намір користувача

Результати пошуку

Опис

[ebay], Англійська (US) основна інтерпретація – перехід на ebay.com https://www.alexa.com/siteinfo/ebay.com

Ця сторінка з інформацією про сайт Ebay. Вона буде корисна малій кількості користувачів.

Оцінка “Непотрібний” (ОТ)

Дану оцінку асесор присвоює результатами, які не приносять користі або корисні для дуже невеликої кількості користувачів. Результати ОТне пов’язані із запитом і/або не приносять користі стосовно нього. Оцінка ОТ може також бути застосована до NTLRB.

ПРИКЛАД:

Запит і намір користувача

Результати пошуку

Опис

[Як звучить весілля на Іспанському мовою], Англійська (US)

Пошук перекладу “весілля” з англійської мови на іспанську

Це NTRB. Переклад не правильний

Manana перекладається як “завтра”, але не як “весілля”

Мітки “Порно” (P), “Іноземна мова” (F) і “якщо не завантажується” (D)

Асесор застосовує мітки P, F і D у деяких випадках. Всі позначки не залежать від запиту.

Мітка “Порно” присвоюється всім сторінкам з порно, незалежно від того, є запит пошуком порно чи ні. Прапорець  P не залежить від призначеного для користувача наміру або запиту. Асесор присвоїть мітку P, якщо у сайту буде порнографічний контент, включаючи зображення, посилання, текст, оголошення.

Мітка P використовується, щоб вказати, що результатом є порно. Іноді MC цільової сторінки корисний для запиту, але сторінка виводить на екран оголошення порно або посилання на порно.

ПРИКЛАД:

Запит

Намір користувача

Посадкова сторінка

Оцінка

Мітка “P”

[Іграшки], Англійська (US) Пошук іграшок для покупки Приклад

Warning – this page is porn.

OT Так
[Карамель], Англійська (US) Пошук відповіді на питання про

карамель

Приклад

Warning – this page is porn.

OT Так
[Зображення автомобілів], Англійська (US) Пошук зображень

автомобілів

Приклад

Warning – this page is porn.

OT Так

Мітка “Іноземна мова” (F). Асесор привласнює мітку F, навіть якщо він особисто розуміє мову, але більшість користувачів в його регіоні ні. Всі газетні сторінки про життя за кордоном позначаються за допомогою мітки F, навіть якщо запит “просить” сторінку іноземною мовою. Мітка F присвоюється на основі мови цільової сторінки, а не результатів у пошуку. У більшості випадків сторінки, які асесор зазначив як F, повинні бути оцінені ОТ, тому що вони не можуть бути зрозумілі більшості користувачів у даному регіоні і тому не приносять користі.

Якщо користувачі в регіоні асесора розуміють цю мову, то асесор не використовує мітку F. Наприклад, більшість користувачів в Україні говорять російською мовою. Тому цільові сторінки російською мовою не отримають мітку F в Україні. Іноді бувають корисні сторінки з міткою F. Якщо запит чітко “просить” результат іноземною мовою, то сторінка з іноземною мовою не буде оцінена ОТ. Наприклад, буде присвоєна оцінка V і мітка F для baidu.com, якщо запит [baidu.com] .

Відео часто є прикладом, де сторінки іноземною мовою є корисними і необхідними. Асесор думає про намір користувача і про те, які сторінки будуть хорошими для користувачів. Якщо користувач хоче знайти пісню іноземною мовою, фільм, спортивний захід і т.д., то результати пошуку іноземною мовою будуть для нього корисні.

ПРИКЛАД:

Запит і намір користувача

Результати пошуку

Опис

[버락 오바마], Корейська (KR)

버락 오바마 – Барак Обама корейською мовою, користувач хоче знайти цю інформацію.

Ця сторінка Вікіпедії корейською мовою про Барака Обаму. Дуже корисна для корейців

Мітка “Не завантажується” (D)

Дана позначка використовується, щоб вказати на технічні проблеми, які перешкоджають перегляду контенту на сайті/сторінці.

ПРИКЛАД:

Запит і намір користувача

Результати пошуку

Опис

[douglas instruments], Англійська (US)

Пошук домашньої сторінки цього сайту

Ця сторінка видає 404 помилку. Тут немає MC, SC.

Оцінка OT і мітка D

ВИСНОВОК:

Щоб ваша сторінка отримала високу оцінку в пошуку, достатньо, щоб розміщений на ній матеріал був високоякісним, авторитетним, цікавим і свіжим. Також не потрібно забувати про своєчасне обслуговування сайту і не розміщувати на своєму сайті, прямо або опосередковано, adult-тематику. Зовсім не складно, чи не так? 🙂

Сподіваємося, ця стаття була для вас корисною. Якщо у вас є проблеми з сайтом, пишіть нам на doctor@siteclinic.ru або задавайте питання на нашому форумі.

Асессорська інструкція. Частина 3

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Александр Я.

SEO-аналитик

Специализируюсь на продвижении коммерческих сайтов. Разрабатываю стратегии для интернет-магазинов и агрегаторов. Умею выжимать максимум трафика в любой тематике.

Руковожу SEO-процессами внутренних проектов SiteClinic. Обучаю молодых специалистов команды.

Любимая цитата: Хорошо смеётся тот, кто смеётся из ТОПа

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 оценок, среднее: 4,67 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх