Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Web-аналітика    Як провести аналіз сайтів конкурентів? 7 видів аналізу

Як провести аналіз сайтів конкурентів? 7 видів аналізу

like 32
15
7
10

Аналізувати конкурентів завжди корисно, але найчастіше у порівняльному аналізі я бачу базовий звіт про вік сайту, його тІЦ, кількості сторінок в індексі і т.д. Подібної інформації мало.

Щоб оптимізувати сторінки вашого сайту, недостатньо просто прописати метатеги та заголовки, потрібно аналізувати ТОПів. Аналіз конкурентів підкаже, як можна поліпшити свій сайт, дасть зрозуміти, що у конкурентів є такого, що утримує їх сайти в ТОПі.
Для проведення аналізу конкурентів вам потрібно їх знайти. Як це зробити, написав Євген Аралов у своїй попередній статті: «Як знайти нові точки зростання пошукового трафіку». Тому не будемо повторюватися і відразу перейдемо до того, як провести аналіз сайтів конкурентів, і для чого він потрібен.

  1. Базовий аналіз конкурентів
  2. Аналіз поведінкових показників
  3. Аналіз ключових фраз конкурентів
  4. Нормативний аналіз
  5. Відстеження позиції конкурентів
  6. Перевіряємо швидкість завантаження
  7. Порівнюємо структуру сайтів

Базовий аналіз конкурентів

Зазвичай в цей вид аналізу входить:

  • Перевірка дати реєстрації сайту.
  • Тематичний індекс цитування, він же тІЦ.
  • Кількість сторінок в індексі.

Базовий аналіз зручний, коли у вас мало часу на оцінку сайту і потрібно швидко зорієнтуватися, які сайти зараз в ТОПі.

За датою реєстрації ми дізнаємося вік сайтів у ТОПі. Якщо у нас молодий сайт, а в топах одні «старенькі», зрозуміємо, що вік сайту не на нашому боці. У такій ситуації потрібно ретельно аналізувати конкурентів, щоб зрозуміти, як зробити свій сайт кращим.

За тІЦ ви приблизно визначите контрольний профіль сайтів з ТОПу: чим вище тІЦ, тим краще контрольний профіль. Однак зараз цей показник дуже приблизний, каталог закритий і тІЦ не оновлюється.

Кількість сторінок покаже розмір сайту – у деяких тематиках перевага віддається великим інформаційним ресурсам.

Базовий аналіз сайту малоефективний, оскільки отримана інформація дуже розмита і приблизна. Він підходить тільки для швидкого огляду конкурентів, але не більше.

Як провести базовий аналіз конкурентів

Для базового аналізу можна використовувати безкоштовний сервіс CY-PR.com.

Якщо сайтів конкурентів багато, можна використовувати сервіс перевірки SEOlib.

Скриншот сервиса проверки сайтов SEOlib

Це сервіс зручний, коли потрібно проаналізувати велику кількість сайтів. Він платний, вартість перевірки – 0,025 рублів за один сайт. У результаті перевірки отримуємо такий звіт:

Скриншот отчёта сервиса проверки сайтов SEOlib

Також для аналізу підійде сервіс «Аналіз сайту» вiд PR-CY.

Є безкоштовна версія, яка дає базове уявлення про сайт. У ній доступні показники індексації, віруси і санкції, трафік, перевірка прив’язки сторінок в соцмережах, аналіз мета-тегів, тест на мобільну адаптацію, перевірка юзабіліті і технічні параметри сайту – швидкість завантаження, Whois, вік і термін закінчення домена, наявність SSL і інші.

Главная страница отчета PR-CY

У сервісу є платна версія, де можна додати до аудиту вашого сайту конкурентів і стежити за роботою їхніх сайтів. Також можна створити окремі проекти для моніторингу конкурентів. Що є в платній версії:

  1. порівняння з конкурентами;
  2. історія показників сайту;
  3. вивантаження результатів тестів;
  4. перевірка внутрішніх сторінок по 18 параметрам з окремим звітом по ним;
  5. API, щоб отримувати інформацію з сервісу в будь-якому зручному вигляді.

Отчет по внутренним страницам PR-CY

Цей варіант підійде, щоб стежити за активністю конкурентів тривалий час.

Також в «Аналізі сайтів» є додаткові інструменти: аналіз контенту, перевірка унікальності, масова перевірка ІКС, парсер мета-тегів Open Graph.

Вартість – від 990 рублів на місяць, є тижнева тріал-версія, щоб спробувати безкоштовно.

Аналіз поведінкових показників

Найчастіше цей вид аналізу потрібен, коли виникають сумніви у поведінкових показниках вашого сайту.

У нього входять наступні показники:

  • Загальний трафік за місяць.
  • Трафік за добу.
  • Час на сайті.
  • Показник відмов.
  • Глибина перегляду.

Порівнюючи час на сайті, нам буде видно, у кого відвідувачі проводять більше часу. Якщо у конкурентів цей показник вище, проаналізувавши їх посадочні сторінки, ми зможемо зрозуміти, як вони утримують користувачів.

Велика кількість відмов може говорити про те, що людина не знаходить потрібну інформацію і йде. Аналізуючи конкурентів з низьким показником відмов, можна зрозуміти, як поліпшити свій показник. Потрібно враховувати, що показник відмов – дуже розмитий параметр і аналізувати його потрібно уважно. Найкраще дивитися на частку довгого кліка – це відвідувачі, які провели на сайті більше хвилини. Зазвичай таких відвідувачів на сайті повинно бути від 10%. Також важливий сам сайт, наприклад, односторінковий сайт у Google буде мати показник відмов 100%. Тому, побачивши високий показник відмов у себе на сайті, не панікуйте, а починайте аналізувати конкурентів.

Глибина перегляду покаже кількість сторінок, які відкрив користувач під час відвідування сайту. Якщо у конкурентів цей показник вище, можливо, у них краще реалізована перелінковка або блоки з посиланнями виглядають більш привабливо, мотивуючи користувача переходити за ними.

Час, проведений на сайті, показник відмов і глибина перегляду тісно пов’язані один з одним і поліпшення одного показника може призвести до поліпшення іншого.

Приклад з практики

На початку минулого року на одному інформаційному порталі показник відмов був близько 70%. Провівши подібний аналіз, було виявлено, що у багатьох конкурентів з низьким показником відмов у статтях використовувалася «нескінченна прокрутка» – коли ви, прочитавши статтю, гортає далі, завантажується наступна стаття. Впровадивши такий функціонал на нашому сайті, ми значно знизили показник відмов, а також збільшили час на сайті і глибину перегляду.

Скриншот с примером снижения показателя отказов

 

Скриншот с ростом глубины просмотра

Аналізуючи вищезазначені показники у конкурентів, зручно відразу ж дивитися їх трафік – це перевіряється одним інструментом.

Порівнявши трафік конкурентів, ми зрозуміємо, у кого його більше. У випадках, коли ваш трафік нижче, ніж у конкурентів, потрібно проаналізувати, звідки вони його отримують – з яких запитів. Як це зробити, розглянемо нижче.

Про те, як працювати з поведінковими чинниками, можна прочитати у наших статтях:

Як перевірити поведінкові показники конкурентів

Для цього я використовую сервіс SimilarWeb.

Скриншот отчёта проверки similarweb.com

Він показує кількість візитів за місяць (Total Visits), час на сайті (Avg. Visit Duration), глибину перегляду (Page per Visit) і показник відмов (Bounce Rate). Крім цих показників, з його допомогою можна дізнатися про масу інших, наприклад, подивитися джерела трафіку конкурентів. В цілому це хороший і безкоштовний сервіс.

Щоб подивитися добовий трафік, використовую додаток RDS API.

RDS

Аналіз ключових фраз конкурентів

У цей вид аналізу входить пошук запитів конкурентів, за якими вони отримують трафік. Знаючи, за якими запитами просуваються конкуренти, ви можете розширити свою семантику. Також семантика конкурентів може підказати нові напрямки для просування, під які можна буде створити нові сторінки.

Про те, як ще розширити семантичне ядро, рекомендую прочитати у нашій статті «Як розширити семантичне ядро за допомогою даних Я.Вебмайстра і Google Search Console».

Як перевірити запити  конкурентів, що просуваються

Сервiс SpyWords дозволяє побачити запити, які приносять трафік на сайт конкурентів.

Скриншот анализа ключевых слов spywords.ru

На жаль, він платний.

Скриншот с ценами spywords.ru

Ще один популярний сервіс для відстеження ключових фраз, за якими сайт конкурентів видно у пошуку — Serpstat. З його допомогою також можна дізнатися сторінки сайту конкурентів, які отримують найбільше трафіку з пошукової видачі.

Скриншот анализа ключевых слов Serpstat

Корисний інструмент сервісу – дерево сайту. Він показує не просто список ключових запитів, за якими ранжируется сайт, а розподіляє ключові сторінки за конкретними URL. Тобто, ви дивитеся на структуру сайту конкурента і бачите, за якими ключовими фразами і які позиції займають усі сторінки сайту в пошуку.

Скриншот древа сайта из Serpstat

Цей сервіс платний (докладніше про тарифний план), але є можливість отримати безкоштовний доступ.

З чисто безкоштовних сервісів є, згаданий в базовому аналізі конкурентів, CY-PR.com. Він показує пошукові фрази, за якими видно сайт, але їх мало.

Скриншот анализа ключевых слов cy-pr.com

Нормативний аналіз конкурентів

У базовий аналіз посилальної маси зазвичай входить:

  • Кількість доменів, які посилаються.
  • Загальна кількість посилань.
  • Анкор посилань.

Якщо потрібно детально вивчити конкурентів, рекомендую до прочитання інструкцію «Як провести аудит посилальної маси сайту за допомогою Ahrefs».

У першу чергу контрольний аналіз конкурентів потрібен під час просуванні сайту під Google. В Яндексі ефект від посилань не такий помітний.

Порівнявши контрольний профіль свого сайту з конкурентами, ви приблизно зрозумієте, скільки посилань потрібно наростити. Детальніше проаналізувавши посилання та їх анкор, ви дізнаєтеся, які посилання беруть конкуренти, і зможете скласти приблизний план з нарощування посилальної маси.

Вивантаживши посилання конкурентів, ви можете знайти майданчики для розміщення посилань на свій сайт. Для цього потрібно знайти домени, на яких розміщено кілька конкурентів. Найімовірніше, ви також зможете розмістити посилання на свій сайт на цих доменах.

Щоб відрізняти гарне посилання від поганого, рекомендую прочитати статтю «Як відрізнити хороше посилання від поганого».

Як провести базовий аналіз посилальної маси

Самий популярний сервіс для цього – Ahrefs.

Цей сервіс дозволяє детально проаналізувати кількість посилань сайту.

Скриншот с количеством ссылок от ahrefs.com

Також в ньому можна подивитися анкор посилань:

Скриншот с анкорами ссылок от ahrefs.com

За допомогою сервісу можна детально вивчити контрольний профіль конкурентів, приріст посилань і т.д. Основний мінус – його ціна. Базовий тариф коштує 82 долари на місяць.

Якщо вам потрібен базовий аналіз посилальної маси конкурентів, ви можете скористатися безкоштовним аналогом MegaIndex.

Він покаже базову інформацію про кількість посилань, їх приріст і анкори.

Скриншот с общей информацией от megaindex.ru

Крім цього, він дозволяє побачити, що це за посилання і їх анкори. Є можливість експорту.

Скриншот со ссылками от megaindex.ru

Для професійної роботи я рекомендую ahrefs.com, але якщо вам потрібна разова перевірка, можна скористатися megaindex.ru.

Відстеження позицій конкурентів

Відстежувати позиції конкурентів потрібно для того, щоб розуміти, що відбувається у видачі.

Іноді бувають ситуації, коли у сайту різко пропадають позиції. У паніці ми можемо почати вносити непотрібні правки на сторінки, і від цього буде ставати тільки гірше. У таких ситуаціях краще всього стежити за позиціями конкурентів. Цілком може бути, що їх сайти теж просіли, значить – це трясе всю видачу. Якщо ж просадка торкнулася виключно вашого сайту і декількох конкурентів, проаналізуйте, які сторінки просіли у них і у вас. Постарайтеся знайти щось спільне. Це допоможе швидше зрозуміти, що не так з сайтом, і повернути його в ТОП.

Як відстежити позиції конкурентів

Тут все просто: багато хто використовує сервіси для відстеження позицій свого сайту, там також можна відстежувати і конкурентів. У своїй роботі я використовую SEOlib. У ньому є окрема вкладка для сайтів конкурентів в проекті:

Скриншот с конкурентами SEOlib

Це зручно, так як мені не потрібно заводити окремі проекти по конкурентам і завжди є можливість порівняти позиції сайтів.

Скриншот графика с конкурентами SEOlib

Аналіз швидкості завантаження сайту

Швидкість завантаження сайту – один з показників, за яким пошукова система буде його оцінювати. Також швидкість завантаження впливає на поведінкові показники сайту. У випадках, коли ви впевнені, що ваш сайт краще, ніж у конкурентів, але він не в ТОПі, варто звернути увагу на швидкість завантаження. Можливо, у конкурентів сайти краще технічно оптимізовані і їх сторінки завантажуються швидше. Тому потрібно стежити за тим, щоб ваш сайт завантажувався як мінімум не довше, ніж у конкурентів, а краще – швидше.

Рекомендую до прочитання статтю Олени Камськой: «Оптимізуємо швидкість завантаження сайту – покращуємо ПФ і позиції».

Як перевірити

Перший сервіс, який нам знадобиться – WebPagetest.

У ньому можна детально розглянути, як завантажується сайт. Це допоможе під час пошуку помилок.

Скриншот с проверкой скорости загрузки сайта через webpagetest.org

Подробный скриншот с проверкой скорости загрузки сайта через webpagetest.org

Детальніше про нього ви можете прочитати також в статті Олени: «Як оптимізувати швидкість завантаження сайту, щоб поліпшити позиції в Яндекс і Google».

З простіших сервісів рекомендую PageSpeed Insights вiд Google.

Він показує базову інформацію про швидкість завантаження сайту.

Скриншот отчёта по скорости загрузки PageSpeed Insights

Також тут можна знайти варіанти поліпшення швидкості завантаження:

Скриншот рекомендаций по загрузке от PageSpeed Insights

Аналіз структури сайтів

Цей аналіз потрібен для розуміння того, як оптимізувати сайт, як зробити його конкурентоспроможним, що у конкурентів є такого, чого немає у вас.

Наприклад, у нас інтернет-магазин і ми не знаємо, чи варто додавати текст на сторінки лістингу з товаром. У цьому випадку потрібно перевірити сторінки конкурентів з ТОПу. Перевірили, тексту у них немає. Виникає питання: як тоді оптимізувати сторінку, щоб надати їй більше релевантності? Знову дивимося сторінки з ТОПу.

Потрібно порівнювати абсолютно все, що викликає інтерес на сторінках конкурентів: як у них влаштований фільтр, які використовуються анкор у карток товару на сторінках лістингу, чи є короткі описи; якщо це стаття – як вона оформлена і т. д. Тоді, можливо, ви знайдете спосіб, як поліпшити свій сайт.

Приклад з практики. Ось так виглядає частина таблиці, по якій я порівнюю сайт, що просувається, з конкурентами:

Скриншот заполненной сравнительной таблицы

У полі «Сума» я бачу, скільки сайтів конкурентів використовує цікавий для мене функціонал, остання колонка – мій сайт. Це тільки частина таблиці. За результатами такої перевірки приймалися рішення щодо оптимізації сторінок, які дали свої плоди.

Скриншот из SEOlib по результатам оптимизации страниц

Тому намагайтеся порівнювати все максимально прискіпливо.

Як перевірити

Потрібно розуміти, що все це суто індивідуально для кожного проекту. Перевіряю все вручну, роблячи таку таблицю:

Скриншот с примером таблицы для сравнительного анализа

У першій колонці я вказую наявність функціоналу, який мене цікавить, далі перевіряю його наявність у конкурентів і дивлюся, як це реалізовано у мене. Цікавий функціонал підбирається під кожен сайт індивідуально.

Підсумки

Аналіз сайтів конкурентів корисний, завдяки йому ми завжди можемо дізнатися, як ще можна поліпшити наш сайт і підготувати план щодо його оптимізації.

Щоб провести базовий аналіз конкурентів, використовуйте CY-PR.com, а для роботи зі списками зручніше SEOlib. Для аналізу поведінкових показників конкурентів підійде сервіс similarweb.com. Якщо потрібно зрозуміти, чому у конкурентів більше трафіку, проаналізуйте їх ключові слова через spywords.ru, Serpstat або хоча б безкоштовний CY-PR.com.

Для оцінки посилального профілю конкурентів, рекомендую використовувати ahrefs.com, а для базового аналізу посилань підійде безкоштовний megaindex.ru. Щоб краще розуміти, що відбувається у видачі, відстежуйте позиції конкурентів. Для цього я використовую SEOlib, ви можете використовувати будь-який зручний для вас сервіс по зніманню позицій.

Перевіряйте швидкість завантаження вашого сайту і сайтів конкурентів, використовуючи webpagetest.org і PageSpeed ​​Insights. Пам’ятайте, чим швидше завантажується ваш сайт, тим краще.

Коли потрібно прийняти рішення щодо оптимізації сторінок сайту, їх оформлення, та поліпшенню сайту в цілому, не лінуйтеся робити структурований аналіз конкурентів максимально докладно.

Якщо ви заплуталися і не знаєте, як розвивати свій сайт, звертайтеся до нас. Ми проведемо аудит вашого сайту, порівняємо з конкурентами і підготуємо рекомендації щодо його поліпшення.

Замовити аудит

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Андрей Д.

SEO-аналитик

Всегда знал, что моя работа будет связана с интернетом и компьютером. Начал самостоятельно учить HTML и пробовать себя в верстке. HTML давался легко, но верстать сайты было скучно. Тогда я и узнал о SEO.

С отличием завершил мастер-класс по обучению и управлению персоналом. Сдал письменный тест по английскому языку в Лондонской школе на 98%. Написал более десятка развивающих статей по SEО.

Работаю SEO-специалистом в компании SiteClinic, пишу статьи для блога. В свободное время хожу в походы.

Девиз: Just Do It

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (18 оценок, среднее: 4,78 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх