Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Web-аналітика    Чи варто боротися за потрапляння у блок з відповідями в Google Пошуку?

Чи варто боротися за потрапляння у блок з відповідями в Google Пошуку?

like 84
36
18
30
  1. Що ви повинні знати про швидкі відповіді Google
  2. Як відстежувати запити вашого сайту в блоках відповідей
  3. Дослідження динаміки CTR і трафіку після випадання/ попадання у швидкі відповіді

Що таке «Блок з відповідями» в пошуковій видачі Google

Відразу ж продемонструємо на прикладі.

Блок с ответами в Google поиске - ненумерованный список

Блок швидких відповідей (Featured Snippets) – це так звана нульова позиція у пошуковій видачі (затишно розташовується між платною і органічною видачами). Google визначає найбільш релевантний текст, який буде максимально інформативним і корисним для користувача. Виходячи з практики, пошуковик далеко не завжди вибирає текст сайту з першої позиції для відображення у цьому блоці. Часом доходило і до 5-6 позиції. Так що, якщо ваш сайт не ТОП-1, – це не означає, що у вас немає шансів.

Різновиди швидких відповідей

Існує кілька варіантів відображення блоку з швидкими відповідями:

1. Нумеровані і ненумеровані списки.

Найчастіше є найбільш інформативними сніппетами і бичем сучасних seo-оптимізаторів і власників сайтів. Поясню на прикладі блоку з ненумерованим списком: яка ймовірність того, що, маючи розгорнуту відповідь у пошуковій видачі, користувач перейде хоча б на один сайт?

Блок с ответами в Google поиске - ненумерованный список

Найбільш поширені нумеровані списки можна знайти у пошуку, задавши запит, який буде починатися з «як», або рецепт страви.

Блок с ответами в Google поиске - нумерованный список

2. Текстовий фрагмент.

Ще один популярний вид швидких відповідей Google. У ньому міститься кілька пропозицій, які злегка відкривають завісу таємничого запиту. Після такої «відповіді» все одно залишається бажання перейти на сайт і отримати повну інформацію.

Быстрые ответы Google - текстовый фрагмент

3. Таблиці.

Менш поширений варіант блоків пошуковика. Найчастіше таблиця джерела обрізається, тому, якщо відповідь заінтригував користувача, це гарантує перехід на сайт.

Блок с ответами в Google поиске - таблица

4. YouTube.

Останній, але не менш популярний – блок відео з YouTube. За багатьма запитами, які припускають наявність відеоматеріалів, на нульовій позиції можна виявити швидку відповідь з YouTube.

Быстрые ответы Google - видео

Цікаво те, що, на відміну від перших трьох видів блоків, сторінка з відео не дубльована в ТОП-10, щоб потрапити в блок відповідей (але в пошуку по відео воно буде на першому місці).

Кілька переваг і недоліків швидких відповідей

Плюси:
Однозначно плюс – це визнання від Google. Приємно усвідомлювати, що пошуковик цінує твою роботу, вважає сторінку гідною, щоб вивести частину тексту на перший екран пошукової видачі. Можливо, це навіть підвищить довіру користувачів до сайту.
Як ми вже говорили раніше, неповна видача інформації у швидких відповідях може також мотивувати користувача перейти на сайт.

Мінуси:
Якщо сайт не в блоці з відповідями, то, перебуваючи в ТОП-1, на першому екрані він може і не з’явитися. Наприклад, візьмемо запит «віза до великобританії»: 4 блоки з рекламою, 1 швидку відповідь, а для органічного трафіку місця на першому екрані не лишилося.

Первый экран выдачи: платные блоки и быстрый ответ

Google, звичайно, видніше, яка інформація релевантна, а яка ні, але іноді він вибирає уривки з текстом, які не розкривають суть сторінки (або допущені граматичні помилки) і відштовхують користувачів від переходу на сайт.

Хочу або не хочу в блок від Google – ось в чому питання

Не можна змахнути чарівною паличкою, прописати кілька рядків schema.org і опинитися на нульовій позиції, хоча можна «вкрасти» її у конкурента, як ми раніше розповідали в блозі. Ми не рекомендуємо так робити, але все залежить від ваших цінностей і моральних якостей.

Якщо ви прийняли рішення і не хочете, щоб Google використовував ваш контент для швидких відповідей, додайте на сторінки тег <meta name=”googlebot” content=”nosnippet”> і питання вирішиться само собою.

Як відстежувати швидкі відповіді зі своїм сайтом

Ahrefs

Певний плюс цього інструменту полягає в тому, що не потрібно вишукувати запити, за якими сайт відображається на нульовій позиції.

  1. Переходимо у вкладку «Ключові слова».
  2. У фільтрі «блоки пошукової видачі» вибираємо «Featured snippet».
  3. Якщо поруч зі сторінкою значок лапок – вона в швидких відповідях.

Поиск запросов из быстрых ответов с помощью Ahrefs

Лайфхак: щоб скоротити кількість запитів, що аналізуються, вкажіть у фільтрі позиція «до 1». Не турбуйтеся щодо того, що сторінка займає не першу позицію в органічній видачі. Ahrefs дублює запит, якщо він знаходиться в блоці швидких відповідей.

Поиск запросов из быстрых ответов с помощью Ahrefs - 2

Serpstat

Як і попередній інструмент, швидко виведе всі запити сайту, за якими він знаходиться в швидких відповідях.

  1. Переходимо у вкладку «Позиції».
  2. Фільтруємо за «Наявність елементів у видачі містить розширений сніппет».

Поиск запросов из быстрых ответов с помощью Serpstat

Іноді дає збій і не виводить запити в швидкі відповіді.

З додаткових інструментів можна використати Moz або SEMrush.

Після того, як в декількох словах описали суть блоків з відповідями в Google, перейдемо безпосередньо до дослідження.

Зміна CTR і трафіку після попадання в швидкі відповіді Google

Для дослідження були обрані 5 інформаційних сайтів різних тематик. Разом нараховувалося близько двох тисяч запитів, що аналізуються, і які перебували в швидких відповідях. Дослідження проводилося протягом місяця, щодня відстежували запити, які перебували або з’являлися в блоках з відповідями.

Для чистоти експерименту ми виключили:

1) запити, які бот Ahrefs не обходив за цей період;

Исключенные запросы из исследования - не обошел бот

2) запити, за якими оновлювалася інформація, але сторінка залишалася в швидких відповідях;

Исключенные запросы из исследования - не изменились

3) запити, за якими немає інформації, коли саме вони були виключені з швидких відповідей;

Исключенные запросы из исследования - нет точной даты удаления

4) запити, у яких менше 10 показів у день, оскільки вони спотворюють цілісність результатів.

У цьому дослідженні нас цікавили запити, які:
1) потрапили в швидкі відповіді після початку періоду, що аналізується;
2) зникли під час періоду, що аналізується,

Після виключення всіх невідповідних нам запитів, для аналізу залишилося 10% від початкової кількості.

Результати та висновки

Далі розповімо про закономірності, які нам вдалося виявити.

1. Особливих змін в CTR і трафіку, як обіцяли представники Google, не виявлено.

Медіана змін CTR за аналізований період = 0,62

Середнє значення змін CTR = -0,27

Медиана изменений CTR

Средняя изменений CTR

Як ми бачимо, однозначно сказати, чи виросте клікабельність після попадання в блок відповідей від Google, – не можна. Хоча, виходячи з логіки, шанси мали б вирости вдвічі.

Але те, що є ймовірність зниження CTR, – очевидно.

Ухудшение CTR и кликов после попадания в быстрый ответ

Якщо говорити про трафік, загалом на сторінках, що аналізуються, він виріс на 4,6%. Говорити про те, що це повністю заслуга попадання в блок з відповідями – некоректно. Складність аналізу трафіку в цій ситуації полягає в тому, що Google Analytics не дає повних, розгорнутих даних по переходам за певними запитами на сторінку.

Для наочності наведемо приклад сторінки, яка за найбільшою кількістю запитів виявилася в блоці відповідей пошуку за аналізований період, а трафік майже не змінився.

Отсутствие роста трафика после попадания в быстрый ответ

2. Можна перебувати в швидких відповідях пошуку і не приносити трафік.

У цьому прикладі фігурує запит, який, з великою часткою ймовірності, користувачі вводять, щоб перевірити правопис. Вигоди від того, що сайт в блоці відповідей на цей запит, – немає.

Отсутствие кликов, несмотря на присутствие в блоке ответов

3. Знаходити запити, за якими сайт потрапив в швидку відповідь, можна за допомогою Google Search Console за таких умов:

а) запит має достатню частоту;
б) інформація буде свіжою та актуальною;
в) значна різниця в CTR та кліках до і після.

Якщо виявлена ​​позитивна аномалія, варто перевірити запит на потрапляння на нульову позицію.

Поиск запросов, попавших в блок ответов, в Google Search Console

4. Те, що сайт знаходиться в блоці відповідей, не рятує від погіршення CTR і кількості переходів при втраті позицій.

У прикладі: запит впав з першої на третю позицію, одночасно знизилася клікабельність. Отже, значна частина користувачів переходила не по швидкій відповіді, а саме через органічну видачу.

Ухудшение CTR и кликов после просадки позиций

5. Можна перебувати в швидких відповідях і бути менш клікабельним, ніж запити з органічної видачі.

Графік №1 – сторінка в блоці відповідей пошуковика займає третю позицію органічної видачі.

Сравнение данных запроса в быстрых ответах и нет - 1

Графік №2 – сторінка не знаходиться в блоці відповідей пошуковика і займає першу позицію органічної видачі.

Сравнение данных запроса в быстрых ответах и нет - 2

У відкритому доступі можна знайти безліч різних способів, як потрапити в блок з відповідями в Google Пошуку. Якщо є велике бажання, завжди можна спробувати це реалізувати, але потрібно пам’ятати, що у швидких відповідей є як позитивні, так і негативні сторони. Як показує дослідження, «хтось втрачає, а хтось знаходить».

Якщо ви вирішили діяти, але маєте якісний контент і в будь-яку секунду пошукова система може додати сторінку за запитом в блок відповідей, важливо стежити за змінами CTR і кліків. Якщо все йде добре – відмінно, можна нічого не робити. Якщо ці показники погіршилися і ви впевнені, що справа саме в швидкій відповіді – завжди є <meta name=”googlebot” content=”nosnippet”>.

Хочете підвищити відвідуваність сайту своїми силами, але не знаєте, що саме потрібно робити? Звертайтеся до нас – ми проаналізуємо сайт і складемо докладні інструкції по досягненню ваших цілей!

Отримати інструкції

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Ксения П.

SEO-TeamLead

За два года от стажера до тимлида.

Google меня любит.

Множко катаю на сапборде.

Девиз: Либо делай качественно, либо делай качественно.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (10 оценок, среднее: 4,60 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх