Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Web-аналітика    Історія алгоритмів Яндексу

Історія алгоритмів Яндексу

like 93
46
24
23

7 квітня 2017 – алгоритм «Баден-Баден» – хостовий режим
З цього моменту за наявність ознак переоптімізаціі на деяких сторінках може бути знижений весь сайт. У панелі Я.Вебмайстер з’явилися повідомлення про зниження за пошуковий спам.

23 березня 2017 – алгоритм «Баден-Баден» – посторінковий режим
Вбудований в ядро ​​пошукового алгоритму фільтр, який знижує у видачі сторінки з переоптімізованими текстами. На початковому етапі фільтр знижував окремі сторінки, також зафіксовані випадки позапитного спрацьовування фільтру.

2 листопада 2016 – алгоритм «Палех»
Формула ранжування, яка «вміє» знаходити відповідності між пошуковим запитом і документом навіть в тому випадку, якщо в самому документі відсутня фраза із запиту. На момент запуску працює тільки для Title сторінок.

8 червня 2016 – оновлення алгоритму розрахунку ТІЦ
З цього моменту тематичний індекс цитування розраховується за новими правилами, заснованим на якості і тематичній відповідності сторінок, що посилаютьсь.

2 лютого 2016 – запуск алгоритму «Владивосток»
Зміна алгоритму ранжирування в мобільній видачі. Яндекс починає враховувати оптимізацію сайтів під мобільні пристрої. Тепер видача на стаціонарних і мобільних пристроях може відрізнятися, і пріоритет у мобільній видачі буде відданий тим сайтам, якими зручно користуватися з мобільних пристроїв.

30 грудня 2015 – фільтр за клікджекінг
Зниження сайтів, які використовують клікджекінг (невидимі елементи, взаємодіюз якими користувач здійснює, не підозрюючи цього).

Листопад 2015 (точна дата невідома) – включення посилального фактору
У рамках виступу на Школі для Вебмайстрів представники Яндексу повідомили, що ранжирування посилань знову працює для ряду тематик по Москві. В наслідок

2 жовтня 2015 – фільтр «Небезпечні сайти»
Зниження у видачі сайтів, які становлять небезпеку для комп’ютера користувача. Раніше такі сайти не знижувалися, а просто відзначалися спеціальною позначкою.

Вересень-листопад 2015 – алгоритм «Кіров». Багаторукі бандити Яндексу
Рандомизация видачі. Підмішування в ТОП до трастових «старожилів» молодих сайтів з метою дати останнім можливість накопичити ПФ. З цього моменту вік сайту перестав грати ключове значення в пошуковому просуванні.

8 вересня 2015 – запуск оновленого фільтру АГС
Націлений на обмеження в ранжируванні сайтів, які зловживають розміщенням SEO-посилань, незалежно від якості. Обмеження супроводжуються анулюванням ТІЦ. Згідно із заявою Яндекса, щоб вийти з-під санкцій, досить відмовитися від розміщення SEO-посилань на сайті.

23 червня 2015 – третя хвиля «Мінусинська»
Третя хвиля зниження сайтів за SEO-посилання.

27 травня 2015 – друга хвиля знижень за SEO-Посилання
Друга хвиля першої ітерації Мінусинська, постраждало близько 200 сайтів, за показниками сайти не відрізняються від постраждалих у першій хвилі.

15 травня 2015 – перша хвиля знижень за SEO-посилання
За використання SEO-посилань в результаті першої ітерації фільтра Мінусинськ було знижено 488 сайтів. Яндекс продовжує закликати всіх вебмайстрів відмовлятися від використання SEO-посилань – створених, щоб вплинути на пошукову систему. Детальніше про офіційні результати Мінусинська тут.

15 квітня 2015 – анонс нового алгоритму «Мінусинськ»
На конференції «Тиждень Байнету» в Мінську Олександр Садовський анонсував вихід нового алгоритмічного фільтру Яндексу – «Мінусинська», спрямованого на боротьбу з посиланнями спамом. Після анонсу 9 тисяч сайтів отримали повідомлення з рекомендацією відмовитися від використання SEO-посилань та інших некоректних способів просування.

1 квітня 2015 – «Амстердам»
Зміни на сторінці результатів видачі – праворуч від результатів пошуку з’явився блок із загальною інформацією про предмет запиту.

30 грудня 2014 року – чергова хвиля песимізації за накрутку ПФ
Крім накрутчиків, під роздачу потрапили сайти так званого «Живого Щита» – ресурси, яким поведінкові накручувалися без відома їх власників, з метою збити з пантелику алгоритми Яндексу.

1 грудня 2014 року – хвиля песимізації за накрутку ПФ
Знижені тисячі сайтів, які накручували переходи з результатів видачі. Також вперше були пессімізовані ресурси, що використали так зване «посилення посилального» – наклікування покупних посилань з метою поліпшити передачу посилальної ваги.

19 вересня 2014 року – хвиля знижень за агресивну рекламу
Посилення санкцій стосовно сайтів з відволікаючою рекламою. Реліз вийшов з похибкою – була песимізована велика кількість білих сайтів, де нормальні рекламні блоки за допомогою браузерних вірусів замінювалися на агресивні. Пізніше ця похибка була усунена.

14 вересня 2014 року – зміна формули ранжирування інформаційних сайтів
Жорсткість алгоритму для некомерційних ресурсів. Чергова хвиля зниження видимості Інфоресурсів за відсутність додаткової цінності контенту.

2-5 червня 2014 року – «Острова»
Експериментальна зміна дизайну результатів пошуку. Відповіді на деякі запити можна було побачити прямо на сторінці видачі, без переходу на сайт. Через деякий час розробники визнали, що експеримент не вдався.

15 квітня 2014 року – зміни в алгоритмі АГС
З цього моменту під час попадання сайту під АГС число його сторінок в індексі не зменшується. Ознакою АГС тепер є обнулення ТІЦ.

20 березня 2014 року – зниження видимості сайтів з шокуючою рекламою
Сайти, що розміщують тизерну й іншу відволікаючу рекламу, стали знижуватися у видачі. Під роздачу потрапили ресурси, які монетизувалися за рахунок рекламних блоків з еротичними картинками, кадрами з фільмів жахів, зображеннями частин тіла з надмірною вагою та іншої неприємної реклами.

12 березня 2014 року – Алгоритм «Началово». Перший етап скасування посилань
Оновлення формули посилання ранжирування для комерційних запитів (Москва) в тематиках «Нерухомість», «Туризм», «Електроніка та побутова техніка».

5 грудня 2013 – анонс безпосилального ранжирування
Керівник веб-пошуку Олександр Садовський на конференції в Москві повідомив, що Яндекс готує нову формулу ранжирування, в якій відсутні посилальні чинники. Алгоритм обіцяли запустити спочатку 2014 року і тільки для комерційних запитів по Москві.

6 листопада 2013 – АГС 40
Оновився набір показників низької якості контенту. Основною причиною накладення фільтра стала відсутність додаткової цінності сайту. Фільтр торкнувся в основному МФА-сайтів і ресурсів, створених під монетизацію на партнерських програмах, і став повністю автоматизованим.
Про відмінності АГС-40 від попередніх версій фільтру.

30 травня 2013 – алгоритм «Дублін»
Ще один крок у бік персоналізації видачі. Тепер результати пошуку підлаштовуються під інтереси користувача прямо під час пошукової сесії.

16 травня 2013 – анонс платформи «Острови»
Яндекс вперше розповів про нову пошукову платформу «Острова». Передбачалася радикальна зміна формату видачі, при якій користувач міг би вирішувати свою проблему прямо на сторінці пошуку, не відвідуючи сайт (замовляти їжу, бронювати готель, купувати квитки).
Викотити острови планувалося за півтора-два місяці, але з невідомих причин цей момент постійно відкладався. 26 липня 2013 на Beta.yandex.ru запущена тестова версія «Острову».

15 травня 2012 – песимізація сайтів з облудними pop-up елементами
Веб-сайти зі спливаючими вікнами, заточеними під системні повідомлення або інформацію соціальних систем, стали знижуватися у видачі автоматично.

16 лютого 2012 – регіональна видача для Я.Картинок
Різні відповіді для Росії, України, Білорусі та Казахстану.

7 лютого 2012 – персоналізація підказок для зареєстрованих користувачів
Яндекс починає враховувати історію запитів користувачів під час формування підказок в пошуковому рядку. Ще один крок до персоналізації видачі.

12 грудня 2012 – Калінінград. Персоналізація результатів пошуку
Спроба підлаштувати Топ-10 і пошукові підказки під кожного користувача, грунтуючись на історії його запитів і поведінки на сторінці видачі. Згідно з дослідженням платформи «Калінінград», обсяги трафіку у старих трастових сайтів виросли. А ось просувати молоді ресурси в персональному пошуку звичними методами стало складніше.

23 листопада 2011 року – новий алгоритм для комерційних сайтів
Формула ранжування поповнилася комерційними факторами: зручність сайту, асортимент продукції, ціни, сервіс і т.д. Спочатку реліз був запущений для московської видачі, згодом поширився на інші регіони.

5 жовтня 2011 – Яндекс починає враховувати юзабіліті
З цього моменту у видачі автоматично знижуються перенасичені рекламою сайти, а ресурси з незручною навігацією починають відчувати проблеми під час просування.

13 вересня 2011 – фільтр «Ти спамний»
Санкції за переспамлені тексти. Перший фільтр Яндексу, що враховує ПФ (знижувалися тільки ті спамні тексти, які мали низькі поведінкові показники). Спочатку фільтр був запитозалежним і накладався на окремі сторінки.

17 серпня 2011 року – Рейк’явік
Побудова результатів видачі на базі мовних уподобань користувача. Перший крок до персоналізації видачі на рівні конкретного відвідувача.

Травень 2011 – перша хвиля ручної пессимізації сайтів за накрутку ПФ
Були знижені позиції відомих SEO-компаній і їх клієнтів. 23 травня на блозі Яндексу з’явилося офіційне попередження.

17 грудня 2010 року – нова формула ранжирування по геозалежним запитам
У кожному регіоні привілей отримали сайти з прив’язкою до цього регіону. Просувати один сайт у декількох регіонах стало проблематично.

15 грудня 2010 року – Краснодар. Впровадження «Спектра» у видачу
Поділ сайтів на 60 смислових категорій. Принцип квоти для сайтів з різних категорій у видачі по запитам загального характеру. Результати пошуку по ВЧ стали більш різноманітними – в Топ 10 за загальним ВЧ можна було зустріти інтернет-магазин, енциклопедію і форум (технологія «Спектр»).
Пріоритет поведінкових факторів (дії користувача на сторінці результатів видачі).

2 листопада 2010 – поліпшення ранжирування авторських текстів
Зміни алгоритму визначення авторства документу.

13 вересня 2010 – Обнінськ
Покращено визначення регіональності сайтів. У видачі по ГНЗ запитам перевагу отримали сайти без прив’язки до регіону.
Змінилося ставлення до комерційних посилань. Накладення «фільтру часу» на комерційні посилання – донор починає передавати вагу акцептору тільки через 2-4 місяці від моменту появи посилання.

17 березня 2010 – Снежинськ 1.1
Оновлення формули ранжирування за МГЗ запитами. Пріоритет у видачі отримали сайти некомерційної спрямованості – енциклопедії, огляди.

20 січня 2010 року – портяночний фільтр Яндексу
Санкції за довгі тексти («онучі»), переспамлення ключовими словами. Фільтр накладався на окремі сторінки і лікувався скороченням тексту в кілька разів (при цьому щільність ключових слів могла залишатися на тому ж рівні). Портяночний фільтр – попередник алгоритму «Ти спамний», який з’явився в 2012 році.

22 грудня 2009 – Конаково
Локальне ранжування отримали 1250 міст Росії.

18 грудня 2009 – АГС 30
Розширилося число факторів, що впливають на рішення алгоритму виключити сайт з індексу. З цього моменту під фільтри почали потрапляти і псевдоСДЛ – сайти з технічно унікальним, але не цікавим для користувачів контентом.
Фільтр міг накладатися як вручну, так і автоматично.

17 листопада 2009 – Снежинськ. Перший алгоритм на платформі MatrixNET
Регіональну видачу отримали 19 міст. Число параметрів, які враховуються під час ранжирування документів, збільшилася до декількох тисяч. У формулі з’явилися поведінкові чинники.
Змінився принцип ранжирування комерційних запитів. Якість сайту в цілому стала грати більшу роль, ніж релевантність окремої сторінки.
Яндекс навчився відрізняти комерційні посилання від некомерційних на підставі аналізу анкоров (Мадридська доповідь).

28 вересня 2009 – фільтр АГС 17
Перша офіційна згадка цього фільтра, який, за словами Яндексу, працює з 2006 року.
Симптом фільтру – у видачі залишається від 1 до 10 сторінок сайту. Перший реліз торкнувся в основному ресурсів, що автоматично наповнюються, і сайтів з неунікальним контентом.

20 серпня 2009 – Арзамас 1.2. Класифікатор геозалежних запитів
Поділ запитів на геозалежні та геонезалежні. Пріоритет старих трастових сайтів у видачі за ГНЗ. У топах за ГНЗ показуються переважно морди.

11 серпня 2009 – зниження сайтів з системами clickunder
Продовження війни з агресивною рекламою, розпочатої 30 квітня.

24 червня 2009 – Арзамас 1.1.
Покращена формула ранжирування для регіонів Росії, крім Москви і Санкт-Петербургу. Підвищилася значимість віку домену. У видачі помічені сторінки з онучами тексту і малою кількістю беклінків.

30 квітня 2009 – початок війни з агресивною рекламою
Яндекс почав штучно знижувати у видачі сторінки з popunder-банерами.

8 квітня 2009 – Арзамас (Анадир). Регіональна видача
Регіональну видачу отримали Москва, Санкт-Петербург, Україна, Білорусія і Казахстан. Майже через 3 місяці в панелі Я.Вебмайстер з’явилася можливість прив’язки сайту до регіону.
Під час ранжирування за запитами з неоднозначним сенсом стала враховуватися історія уточнюючих запитів.
Підмішування картинок у результаті пошуку за деякими запитами.

11 вересня 2008 року – Знахідка
Підвищення ваги внутрішніх сторінок – у видачі за СЧ і деяким ВЧ паралельно з мордами з’явилися внутряки.
Морфологічні зміни, відмінності у видачі за запитом в єдиному і множинному числах.
Підмішування інформаційних сайтів у видачу за комерційними запитами. Вікіпедія у видачі.

28 серпня 2008 року – зміни в алгоритмі ТІЦ
Нововведення торкнулося сайтів, які накручували ТІЦ за спеціальними схемами. У близько 15% сайтів ТІЦ знизився до 0-10.

2 липня 2008 – Магадан 2.0
Велику вагу отримав фактор унікальності текстів. Яндекс навчився визначати і по-іншому ранжувати комерційні запити. Значення віку сайту знижено.

16 травня 2008 року – Магадан
Перший іменний алгоритм Яндексу. Видача за інформаційними запитами. Яндекс навчився розшифровувати абревіатури і транслітерацію.
Це перший алгоритм, який до викочування в основний пошук тестувався веб-майстрами на buki.yandex.ru майже місяць (з 14 квітня).

4 квітня 2008 року – поява іншомовних документів видачі
Яндекс починає шукати по зарубіжному інтернету, у видачу підмішуються англомовні сайти.

18 березня 2008 року – наступ на SEO посилання
Посилання з головних сторінок втрачають вагу. Масова просадка сайтів, які трималися в топах за рахунок посилань з морд. Посилання з внутрішніх сторінок продовжують працювати.

5 лютого 2008 – «Гості з минулого» або «Непот у тумані»
Скасування непот-фільтру в чистому вигляді. Посилання з сайтів, що знаходяться під Непотом, отримали мінімальну вагу (близький до нуля). З цього моменту стало неможливим визначати «занепоченні» майданчики за допомогою міток в анкорах.
Назва алгоритму пішла від гілки форуму на Серчі.

17 січня 2008 – «Вісімка» SP 1
Змінюється ставлення до зовнішніх посилань. Зниження ваги посилань з «морд». Вебмайстри масово переходять на покупку посилань з внутрішніх сторінок донорів.

7 серпня 2007 року – «Родео»
Нова формула ранжирування для однослівних запитів. Пріоритет по однословніку у видачі отримали головні сторінки («морди»).
Свою назву алгоритм отримав з анонсу, опублікованого на Forum.Searchengines.ru Олександром Садовським.

2 липня 2007 року – зміна формули ранжирування
Алгоритм став запитозалежним – для однослівних і багатослівних запитів стали застосовуватися різні формули ранжирування.
Яндекс вперше анонсував свій алгоритм і дав можливість вебмайстрам залишати свій фідбек .
Анонсовано на Forum.Searchengines.ru Олександром Садовським

2005 рік – непот-фільтр
Зовнішні посилання з сайтів, що займаються активною лінкоторгівлею, перестали передавати вагу. Оптимізатори починають використовувати мітки в анкорах, щоб ідентифікувати занепочення майданчику.

 

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Елена Камская

Почала IT-кар'єру в 2005 році як лінкбілдер. Захопилася SEO, особливо лікування сайтів від пошукових санкцій. Через п'ять років створила команду SEO-аналітиків, яка виросла в SiteClinic. Займаюся стратегічним розвитком компанії. Постійно навчаюсь. У бізнесі, як і в житті, важливо робити добро.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх