- (Обновлено: ) Никита П.
Для кого: початківцям SEO-фахівцям
Рівень підготовки: початковий
З цією проблемою, напевно, стикався кожен вебмайстер або власник сайту. Багатьом на практиці знайома ситуація, коли після установки якого-небудь плагіна або ж поновлення CMS на наступний день раптом виявляється різка просадка трафіку. Добре, коли причина відома – її можна швидко усунути. Але, на жаль, буває, що трафік несподівано падає сам собою, не зважаючи на те, що перед цим на сайті не проводилося ніяких робіт.
У цій статті ми розповімо, як правильно визначити причини падіння трафіку і що робити в такому випадку.
Етап 1. Переконайтеся, що впав саме органічний трафік
Якщо спочатку тип просівшого трафіку був визначений невірно, ви даремно витратите час і зусилля на усунення неіснуючих проблем. Крім того, ці дії можуть погіршити ситуацію.
Щоб не допустити подібного, пропонуємо вам скористатися нашими рекомендаціями.
Заходимо в Яндекс.Метрику і вибираємо «Звіти – Стандартні звіти – Джерела – Джерела, зведення»
Потім вибираємо пункт «Переходи з пошукових систем» і ставимо галочку навпроти слова «Яндекс».
Після цього ми побачимо, як виглядає пошуковий трафік виключно з цієї пошукової системи:
Ми бачимо, що трафік впав саме з пошукової системи Яндекс.
Можна перевірити наявність падіння трафіку й іншим способом. Вибираємо «Звіти – Стандартні звіти – Джерела – Пошукові системи».
У списку вибираємо пункт «Яндекс».
Якщо в результаті ми бачимо падіння трафіку – дійсно, це падіння органічного трафіку з Яндексу.
Етап 2. Перевірте наявність санкцій або фільтрів
Після того як ми з’ясували, що сталося падіння органічного трафіку, нам потрібно з’ясувати його причину. Для цього нам необхідно переконатися в тому, що на веб-сайт не накладені будь-які санкції.
2.1. Перевіряємо через бета-версію Вебмайстра
Заходимо в бета-версію (нову версію) Яндекс.Вебмайстра.
Якщо у вебмайстрів є будь-які повідомлення про фатальні помилки, значить, ваш сайт знаходиться під санкціями.
Наприклад, завдяки такому повідомленню стає зрозуміло, в якому напрямку працювати далі – потрібно видаляти неякісні посилання.
2.2. Пишемо лист в Яндекс
На сайт можуть бути накладені обмеження, інформація про які не з’являється в повідомленнях Вебмайстра. У такому випадку потрібно написати в техпідтримку.
З головної сторінки Яндекс.Вебмайстра переходимо до пункту «Зворотній зв’язок»
Після цього переходимо до пункту «Ранжування сайту».
Вибираємо по черзі наступні пункти:
Потім ставимо відмітку «Задати питання в службу підтримки»:
- вибираємо свій сайт;
- вказуємо регіон, по якому просуваємося;
- наводимо приклад запиту, за яким сайт непомітний;
- складаємо лист з описом проблеми.
Якщо Яндекс в листі вкаже, що ваш сайт порушує будь-які вимоги (наприклад, на сайті є переоптімізація), то з ймовірністю в 99% це і є причиною падіння трафіку.
2.3. Перевіряємо сервісом Seolib
Заходимо на сайт Seolib
Вибираємо пункт «Інструменти – Діагностика санкцій».
Заходимо через Яндекс.Метрику або Google Analytics.
Після цього ви побачите трафік на своєму сайті.
Різка просадка трафіку була якраз в момент поновлення алгоритму, який відповідає за накрутку ПФ. Значить, з імовірністю 99% просадка трафіку сталася через накладання фільтрів.
2.4. Перевіряємо інформацію про введення нових алгоритмів
Час від часу в алгоритмах пошукової системи Яндекс відбуваються зміни – це також може негативно вплинути на сайт, якщо він до цього не підготовлений.
Слід зауважити, що це можуть бути алгоритми, які не належать ані до фільтрів, ані до санкцій. У такому випадку радимо поцікавитися останніми новинами пошукових систем і з’ясувати, які зміни відбулися за останній час. Для цього рекомендуємо наступні ресурси:
Наприклад, якщо ваш трафік просів 2 лютого, то це могло бути пов’язано з введенням мобільного алгоритму. Дізнатися про це докладніше можна з цієї новини.
Етап 3. Шукайте причини просідання трафіку
Якщо попередні дії не внесли ясності, то потрібно робити наступне:
3.1. Звіряємо з пошуковим трафіком Google
Для початку звіримо трафік з пошуковою системою Google. Цілком можливо, що і в пошуковій системі Google виникло таке ж падіння.
Якщо ви бачите таке ж падіння і в пошуковій системі Google, то це, як правило, може бути пов’язано з технічними помилками.
Тут теж існує кілька варіантів:
1 варіант. Трафік впав до 0
Це означає, що на сайті є критичні помилки, які вплинули на функціонування сайту в цілому. Необхідно перевірити:
- доступний сайт;
- чи не закритий весь сайт від індексації;
- чи немає на сайті якихось некоректних редиректів.
2 варіант. Трафік впав не до 0
З цього випливає, що на сайті є якісь критичні помилки, які не вплинули на функціонування сайту. Необхідно перевірити:
- чи коректно відображаються теги Title і Description;
- чи не закриті від індексації розділи або сторінки сайту, які приносили значний трафік;
- чи немає на сайті якихось некоректних редиректів;
- чи коректно відображається контент на сторінках (текст, зображення);
- швидкість відповіді сервера.
3.2. Шукаємо причину падіння трафіку в Яндекс
Якщо трафік впав з пошукової системи Яндекс, то для діагностики проблеми нам потрібно зрозуміти, які саме розділи або сторінки втратили трафік.
Сторінки
Дивимося звіт «Сторінки входу» з сегментуванням під пошукову систему Яндекс.
Якщо ми побачили, що трафік впав тільки на певні розділи – значить, потрібно звернути увагу конкретно на ці розділи.
Необхідно перевірити:
- правильність заповнення Title і Description;
- коректність оптимізації контенту (унікальність тексту і зображень, відсутність спаму);
- доступність сторінок;
- наявність дублювання цих сторінок (сторінки фільтру, пагінації).
Запити
Дивимося звіт «Пошукові фрази» з сегментуванням під пошукову систему Яндекс.
Якщо ми бачимо, що трафік впав тільки за певними фразами, потрібно звернути увагу конкретно на ці фрази.
Бувають випадки, коли трафік падає не лише на конкретних сторінках, але і лише по обмеженому числу запитів. У цьому випадку необхідно перевірити:
- ознаки переоптімізаціі (недооптімізаціі) за ключовими словами;
- наявність декількох сторінок, які можуть відповідати на один і той же запит;
- відповідність сторінкам ТОП-10 по ключовим словам, що вас цікавлять .
Важливі моменти:
- Брендовий і небрендові трафік. Якщо ви помітили, що брендовий трафік не просів (вітальні запити), то найімовірніше, проблема криється саме в оптимізації. Необхідно шукати в першу чергу помилки оптимізації. \
- Якщо по одному запиту у вас кілька сторінок входу, необхідно перевірити ці сторінки: можливо, вони є дублями або цільова сторінка недостатньо оптимізована під запит, і Яндекс не може визначити найбільш релевантну сторінку.
Ми описали основні причини, які призводять до різкого просідання органічного трафіку, і вказали напрямки робіт, які необхідно провести над сайтом для їх усунення.
Бажаємо вам стрімкого повернення трафіку!
Еще по теме:
- Eye-tracking в 2014 році: Як користувачі взаємодіють із сучасною видачею Google
- Нові інструменти в Яндекс.Вебмайстрі та способи їх використання для оптимізації сайту
- Як Google може оцінювати сайти. Нова модель Knowledge-Based Trust (КВТ)
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.