Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Web-аналітика    Що змінилося в алгоритмі Google у серпні 2018?

Що змінилося в алгоритмі Google у серпні 2018?

like 47
29
9
9

На початку серпня багато власників сайтів, веб-майстри та SEO-оптимізатори помітили різку зміну динаміки трафіку з пошукової системи Google. У хід відразу пішли різні гіпотези про причини падіння/зростання позицій, трафіку, про тематики сайтів і т.д. 1 серпня 2018 року офіційні представники Google підтвердили в Twitter, що було оновлення алгоритму ранжирування. Але, як завжди, ніякої точної інформації (на що дивитися, що виправляти), звичайно ж, не дали.

Виходячи з аналізу трафіку великої кількості сайтів, можна зробити наступні висновки:

  1. Оновлення було широкомасштабним, тобто торкнулося і Рунет.    
  2. Торкнулося не лише медичної тематики (як стверджували багато SEO-оптимізаторів).    

Скріншот динаміки трафіку з пошукової системи Google сайту e-commerce

Падение трафика после августовского обновления Google

  1. Багато хто говорить про просідання трафіку, але ніхто не говорить про сайти, які виграли після цього оновлення, а вони є.   

Скріншот динаміки трафіку з пошукової системи Google сайту медичної тематики

Рост трафика после обновления алгоритма Google 1 августа 2018 года

  1. Комерційні фактори ранжирування (сторінка контактів або «Про команію»), авторитетність сайту та його надійність – це не основні фактори, яким варто приділити увагу після цього апдейту.    

Тому, коли Метт Бентлі опублікував аналіз оновлення алгоритму, в якому розповідає, чому цей апдейт помилково називають «Медичним», я не змогла не поділитися з вами. Оригінал можна подивитися тут: CanIRank. Постаралася максимально адаптувати дослідження для кращого розуміння, не порушуючи своєрідну авторську подачу.


 

Першого серпня представник Google Денні Салліван повідомив у Твіттері, що ПС починає «широкомасштабне оновлення алгоритму». У мережі його обізвали «Медичний апдейт» через негативний вплив на сайти медичної тематики.

Сообение в Твиттере о «Широкомасштабном обновлении алгоритма»

За кілька годин після запуску оновлення SEO-фахівці почали висувати теорії про те, що ж змінилося. Головний висновок більшості оптимізаторів – апдейт торкнувся EAT-факторів: Експертність, Авторитет, Надійність.

Саме їх згадує Google під час оцінки якості пошуку. Посилити EAT можна як внутрішніми змінами на сайті (поліпшити сторінки «Про компанію», профілі авторів), так і за рахунок зовнішніх джерел (Вікіпедії, LinkedIn та інших соціальних мереж).

Немає ніяких даних, що дійсно змінився підхід до обліку EAT. Однак SEO-спільнота з перших годин затвердила цю гіпотезу як основну.

Покращення сторінки «Про нас» або профілів авторів, звичайно, один із способів поліпшити сайт. Однак це не допоможе повернути позиції після «Медичного апдейту», оскільки він торкнувся набагато більше факторів, ніж EAT.

Щоб зрозуміти, що ж дійсно відбулося, ми зібрали інформацію про сайти, позиції яких виросли або просіли. Хоча аналіз ще триває, вже готові поділитися з вами першими висновками.

Розповімо, чому оновлення повинно називатися «Интент запиту». Також проаналізуємо, чому на деякі галузі воно вплинуло більше, ніж на інші, як адаптувати свій сайт під нову реальність.

Що таке «Оновлення базового алгоритму»

  • Більше однієї зміни.
  • Оцінка різних компонентів.
  • Посилення ролі ІНТЕНТ запиту.

Проаналізували понад 100 сайтів, позиції яких змінилися, і тільки 35-40% з них стосуються тематики «Здоров’я, дієта, спосіб життя». Це пояснюється тим, що під час «широкомасштабного оновлення основного ядра алгоритму» відбуваються зміни не в конкретній тематиці (наприклад, медичній), а по різним факторам.

Щоб зрозуміти, що саме змінилося, потрібно проаналізувати, як Google оцінює пошуковий запит.

Щоб показати релевантну видачу для конкретного запиту, ПС використовує різні фактори ранжирування і надає їм різну вагу. Наприклад, для транзакційного запиту приділяється додаткова увага ціні, асортименті, відгукам, а під час пошуку послуги – вказівці конкретного місця розташування.

Ось візуалізація факторів, які може враховувати ПС:

Визуализация факторов, которые могут учитываться при ранжировании

Для кожного запиту Google може використовувати різні фактори і надавати їм різну вагу:

Сочетание сигналов для разных запросов

Під час зміни основного алгоритму, можуть вводитися нові чинники або змінюватися вага старих. Тому вплив апдейту на одну тематику більший, ніж на іншу.

Сочетание сигналов для разных запросов

Під час масштабного оновлення також можна визначити одну конкретну причину, чому покращилися або погіршилися позиції сайтів: їх багато, вони залежать від типу запиту.

Саме це ми виявили, коли проаналізували показники сайтів після «Медичного апдейту».

Що намагається виправити Google?

  • ЗМІ та громадська думка більше не пробачають прорахунки FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix і Google).
  • Надмірна сила мереж.
  • Релевантність не завжди дорівнює задоволенню.

Хоча ПС каже, що, перш за все, враховує інтереси користувачів, з історії змін алгоритмів можна простежити, що вона реагує на негативну думку суспільства, загрози бізнесу.

Підроблені новини, помилкові медичні поради

Зараз Google чутливий до всього, що може призвести до негативних відгуків. Це викликано тим, що багато сайтів і соціальні мережі переповнені неправдивою інформацією.

Особливо це стосується медичної тематики – лікарів не радують діагнози і рекомендації з лікування, які пацієнти знаходять в інтернеті.

Не путайте поиск в Google с моей медицинской степенью

Що таке ідеальний користувальницький досвід для конкретного запиту?

Серпневе оновлення торкнулося не лише сайтів медичної тематики. Постраждали ресурси електронної комерції, авто, фінансових послуг, стартапів SaaS, поп-культури, купонів, сайтів з оглядами продуктів і багато іншого.

При цьому багато хто з них були авторитетами в своїй ніші, з якісним контентом і досвідом. Очевидно, що такі сайти відповідали всім вимогам EAT. Причина погіршення позицій в тому, що вони не задовольняють користувача під час пошуку за конкретними запитами, хоча можуть конкурувати з будь-яким сайтом в мережі.

Для різних типів запитів можна виділити свої якості, яким повинен відповідати сайт, щоб зайняти топові позиції:

  • Транзакційний запит – надійний інтернет-магазин з конкурентними цінами, продукцією на складі, хорошими відгуками. Позитивно позначається безкоштовна доставка, безпроблемний повернення, відмінне обслуговування.
  • Інформаційний запит – сторінки з якісною, об’єктивною, добре оформленою інформацією, без реклами. Сайти, які продають конкретні продукти, – недостовірне джерело інформації.
  • Запит з фінансових послуг – сторінки розповідають про всі послуги, можливі «підводні камені», мають сертифікати, позитивні відгуки користувачів.

Щоб зрозуміти, як працює Google, подумайте, як інженер

Google розвиває алгоритми машинного навчання, щоб поліпшити результати пошуку і повністю задовольняти користувача. Один з основних алгоритмів, який використовується зараз – глибоке навчання. Він дозволяє визначити, як виглядає користувач, який отримав ідеальну відповідь на запит.

Можна отримати конкретний результат, якщо враховувати наступні показники:

  • CTR.
  • Час очікування на сторінці з результатами.
  • Взаємодію зі сторінкою результатів.
  • Перехід на сторінку.
  • Клік.
  • Подальші пошукові запити.
  • і т.д.

Аналізуючи їх, алгоритм визначає фактори ранжирування для конкретного запиту і їх вагу. Він може оновлювати видачу, залежно від задоволеності користувача, його місця розташування, налаштувань браузера.

«Останні з серії поліпшень», усі зосереджені на інтенті запиту

«Интент запиту» завжди був частиною алгоритму, однак він став важливішим, коли збільшилася частка голосового та мобільного пошуку.

Ще одне підтвердження того, що оновлення помилково називають «Медичний апдейт» – поле «Люди також запитують» збільшилося на 35% за тиждень до 1 серпня. Зараз воно відображається майже для половини запитів.

Блок Люди также спрашивают

Серпневий апдейт пов’язаний з березневим «Широкомасштабним оновленням базового алгоритму», яке також торкнулося інтент запиту (наприклад, щоб краще зрозуміти, що шукає користувач, пошукова система почала відображати розширені сніппети). Для «Медичного апдейту» представники ПС рекомендують тей самий посібник, що і у березні.

Завдяки розширеним сніпетам і блоку «Люди також запитують», Google хоче розуміти намір користувача.

Відразу після серпневого оновлення Google оголосив про підпитання в “колдунщик”:

Цей новий “колдунщик” призначений для того, щоб виділити потрібну інформацію, висвітлити важливі питання тематики, щоб повністю задовольнити запит користувача. Цей новий блок автоматично генерується, ґрунтуючись на нашому розумінні питання з контенту в мережі… Оновлення є останнім у серії поліпшень, які ми робимо, щоб швидко отримати інформацію з пошуку.

Іншими словами, ПС піклується про те, щоб розглянути всі аспекти наміру користувача і повністю його задовольнити.

SEO, яке працює занадто добре, – це помилка

Після серпневого оновлення перестали працювати деякі SEO-прийоми, які дозволяли маніпулювати пошуковою видачею в обхід санкцій, наприклад: посилання з .edu і мережі для великих сайтів.

Після апдейту 1 серпня погіршилися позиції деяких сайтів з переважанням посилань з освітніх доменів у профілі беклінків. Також на 20-30% знизився трафік сайтів великих медіаконгломератів, штучно посилених за допомогою мереж.

За даними SEMRush, знизився трафік наступних сайтів, які були частиною мережі:

  • BestProducts.com: -21%
  • Prevention.com: -57%
  • Health.com: -13%
  • LouderSound.com: -36%
  • VeryWellFamily.com: -26%
  • MensHealth.com: -20%
  • WomensHealth.com: -17%
  • TheBalanceCareers.com: -21%
  • TheCarConnection.com: -16%
  • TrustedReviews.com: -19%
  • ExtremeTerrain.com: -12%
  • ActiveJunky.com: -18%
  • TomsITPro.com: -29%
  • EatThis.com: -34%
  • VeryWellFit.com: -29%

На які сайти вплинув «Медичний апдейт» Google?

Незважаючи на назву, «Медичний апдейт» (також відомий як «Широкомасштабне оновлення алгоритму») вплинув на сайти у ряді галузей, що не стосуються здоров’я або сайтів YMYL.

Сайти з негативною динамікою

Нижче наведені деякі сайти, які втратили трафік:

Здоров’я, дієти та стиль життя

  • Thedatingdivas.com
  • Ketodash.com
  • Thepaleodiet.com
  • Organicfacts.net
  • Selfhacked.com
  • Fleabites.net
  • Drugabuse.com
  • Naturallivingideas.com
  • Verywellfamily.com
  • Menshealth.com
  • Womenshealthmag.com
  • Health.com
  • Paleohacks.com
  • Fitbottomedgirls.com
  • PharmacistAnswers.com
  • TabataTimes.com
  • DrAxe.com
  • Mercola.com
  • EatThis.com
  • Lilluna.com
  • BettyCrocker.com

Фінанси

  • ESIMoney.com
  • Bonsaifinance.com
  • Thebalancecareers.com
  • Insurance.com

Авто

  • TheCarConnection.com
  • CarGurus.com

Електронна комерція

  • Vapordna.com
  • Crutchfield.com
  • Myprotein.com
  • DirectVapor.com
  • Extremeterrain.com
  • CharlotteRusse.com
  • AxonOptics.com
  • REI.com
  • GNC.com
  • BodyBuilding.com

Спорт і дозвілля на відкритому повітрі

  • CampingManiacs.com
  • K9ofmine.com
  • ActiveJunky.com

Розваги (ігри, музика, TV)

  • Kotaku.com.au
  • Nerdist.com
  • Deezer.com
  • Loudersound.com
  • PCGamer.com
  • PCGames.de
  • MetroLyrics.com

Подорожі

  • Travelocity.com
  • LonelyPlanet.com

Відгуки

  • Bestproducts.com
  • TrustedReviews.com
  • ConsumerAffairs.com
  • ConsumerReports.org

Політика

  • NRA.org
  • NationalReview.com

Інше

  • KhanAcademy.org
  • Zesty.io
  • TomsITPro.com
  • DealsPlus.com

сайты с отрицательнрй динамикой

Сайти з позитивною динамікою

Нижче наведені деякі сайти, трафік яких покращився після серпневого оновлення алгоритму:

Здоров’я і стиль життя

  • Drugs.com
  • OneCrazyHouse.com
  • HealthLine.com
  • MedlinePlus.gov
  • PopSugar.com
  • Examine.com
  • DietDoctor.com
  • Health24.com
  • RXList.com
  • UpToDate.com
  • Driscolls.com

Фінанси

  • ConsumerismCommentary.com
  • Home.loans
  • RealisticLoans.com

Купони

  • CouponFollow.com
  • CouponCabin.com

Автомобілі

  • CarFax.com
  • AutoTrader.com

Електронна комерція

  • Mister-e-liquid.com
  • GamesGames.com
  • Mozaico.com
  • eBay.com
  • REI.com
  • ElementVape.com
  • Backcountry.com

Спорт і дозвілля на свіжому повітрі

  • Runtastic.com
  • MuscleAndBrawn.com
  • Goal.com
  • CleverHiker.com

Digital-маркетинг

  • Grow.Google
  • Backlinko
  • Startups.co
  • CanIRank

Розваги (ігри, музика, TV)

  • ScreenRant.com
  • Polygon.com

Подорожі

  • Oyster.com

Відгуки

  • Reviews.com
  • TheWirecutter.com

Політика

  • FoxNews.com
  • YourNewswire.com

Інші

  • Glassdoor.com
  • SodaPDF.com
  • UrbanDictionary.com

сайты с положительной динамикой

Далі: Що насправді змінилося після «Медичного апдейту»

У другій частині розповімо про фактичні дані, зібрані з майже 100 сайтів, зростання або падіння яких відбулися після 1 серпня. Це дозволить побачити, які чинники вплинули на зростання, а які – на зниження трафіку і позицій.

У Вас теж просів трафік з Google? Напишіть нам – постараємося допомогти

Залишити заявку

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Юлия Р.

SEO-аналитик

Начала путь в компании с редактора.

Сейчас продвигаю сайты, делаю аудиты, пишу для блога Siteclinic.ru.

Девиз: Делай хорошо - плохо само получится

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (24 оценок, среднее: 4,42 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх