- (Обновлено: ) Евгений Аралов
Нещодавно ми писали детальну інструкцію по Google Search Console, сьогодні вирішили детально описати основні можливості нового Яндекс.Вебмайстра.
Отже, 20 листопада 2015 року у світ вийшов новий Вебмайстер в бета-версії. Давайте розглянемо, що корисного нам дає цей інструмент.
– Як додати сайт в Яндекс.Вебмайстер
– Загальна інформація про сайт
– Діагностика. Можливі помилки та порушення
– Пошукові запити – інструмент роботи з ключовими запитами
– Індексування. Перевірка й аналіз індексації сайту
– Налаштування індексації
– Інструменти
Як додати сайт в Яндекс. Вебмайстер
Перш ніж почати користуватися Вебмайстер, потрібно зареєструвати в ньому свій сайт. Для цього створіть акаунт в Яндексі та перейдіть за посиланням. Після реєстрації:
2. Система запропонує підтвердити права декількома способами: html-файл, мета-тег, dns і txt-файл (останній метод тимчасово недоступний).
Після того як права підтверджені, переходимо за посиланням і потрапляємо в новий Вебмайстер.
Загальна інформація
Перше, що ми бачимо, – це дашборд із загальною інформацією про стан вашого сайту:
1. Діагностика проблем сайту – показує різні технічні помилки.
2. Індексація – скільки сторінок в індексі у динаміці.
3. Покази в пошуку – число показів і переходів з пошуку Яндекс.
4. тІц – динаміка зміни тІЦ.
Усі основні пункти ми розглянемо нижче.
Ці дані частково допомагають оцінити стан сайту на даний момент і, якщо виникнуть труднощі з індексацією або інші серйозні проблеми, – відразу побачити це.
Єдиний мінус даного дашборду – його не можна налаштувати, всі блоки фіксовані.
Тепер перейдемо до основних розділів.
Діагностика
Це один з найважливіших розділів Яндекс.Вебмайстра, тому що в ньому відображаються серйозні проблеми з сайтом, починаючи від банальної відсутності sitemap.xml і закінчуючи накладанням санкцій. Розділ включає 3 підрозділи:
1. Діагностика сайту
Тут помилки відображаються у порядку критичності:
А) Фатальні – найсерйозніші помилки, зазвичай це санкції, віруси або інші помилки, які самим критичним чином позначаються на ранжуванні сайту.
Б) Критичні – тут ми побачимо помилки, які можуть погіршувати ранжування сайту, але не такі критичні, як санкції. Наприклад, у даному прикладі це довга відповідь сервера.
В) Можливі проблеми – такі помилки, як відсутність sitemap.xml і незаповнені description відображаються саме тут. Дані недоліки краще виправити, але критичного впливу на ранжування сайту вони не мають.
Г) Рекомендації – найнижчий пріоритет, носить рекомендаційний характер.
Після виправлення будь-якого типу помилок (в тому числі і санкції) ви можете перевірити, чи правильно ви все зробили. Для цього достатньо натиснути на кнопку «Перевірити», яка відправляє сайт на перегляд. Перевірка може зайняти до 14 днів (для санкцій – 24 дні).
2. Безпека
Якщо сайт заражений шкідливим кодом, тут з’явиться докладна інформація.
3. Порушення
Даний підрозділ дуже важливий, тому що тут ви знайдете докладну інформацію про тип санкцій, накладених на сайт, і, після виправлення, зможете відправити сайт на перегляд.
ВАЖЛИВО! У даному розділі не завжди з’являються повідомлення про накладання санкцій. Якщо повідомлення немає, це ще не означає, що на веб-сайт не накладено фільтр.
Пошукові запити
Найпотужніший інструмент по роботі з ключовими запитами сайту. Розділ складається з двох підрозділів:
1. Статистика
Даний розділ дає можливість аналізувати зміни за різними показниками пошукових запитів: покази, кліки, CTR, середня позиція кліка, CTR на 2-3 позиції і т.д. Аналізувати можна за різними регіонами і групами запитів:
2. Останні запити
У даному підрозділі знаходяться всі запити, за якими сайт показується і за якими є переходи.
Запити можна об’єднувати в групи за різними ознаками. За замовчуванням є три групи: Top 3, Top 10 і Top 50.
Наприклад, в групі Top 3 знаходяться запити, за якими сайт знаходиться не далі 3-ї позиції:
Важлива особливість нового Вебмайстра – можливість завантажувати список своїх запитів:Таким чином, ви можете завантажувати і групувати свої списки запитів, що дає можливість відстежувати ефективність вашої стратегії просування за допомогою аналізу основних показників.
Iндексування
Даний інструмент дозволяє детально проаналізувати індексацію сайту і виявити проблеми, які перешкоджають індексуванню того чи іншого розділу.
1. Статистика
Перше, що ми бачимо, зайшовши в цей розділ, – кількість завантажених, виключених сторінок і сторінок, які знаходяться в пошуку:
Це дуже важлива інформація, тому що вона дозволяє своєчасно виявити проблеми з окремими сторінками або цілими розділами.
У даному прикладі бачимо величезну різницю між кількістю завантажених сторінок і сторінок у пошуку, тут явно якась проблема.
Можна подивитися, які саме сторінки були завантажені, для цього достатньо клікнути на посилання «Завантажені сторінки». Тут знаходиться список кодів, які віддають сторінки.
У даному випадку бачимо велику кількість сторінок, які віддають код 200 ОК – сторінка доступна, тобто робот бачить сторінки, але з якоїсь причини велику їх частину не включає в пошук.
Перейдемо за посиланням «HHTP-коди 2ХХ» і проаналізуємо список, який нам пропонує система:
У даному прикладі ми бачимо, що в списку міститься велика кількість сторінок з різними GET-параметрами. Це дублі основних сторінок, і саме їх немає в індексі. Такі сторінки слід закрити від індексації.
Причини, за якими сторінки можуть не включатися в пошук:
- Списки ключових слів або сторінки, створені виключно для пошукових систем, іншими словами – спам;
- Порожні або даремні сторінки Яндекс також не хоче включати в індекс, тому що від них немає ніякого сенсу;
- Дублі сторінок
- Проблеми на стороні сервера – сторінки або цілі розділи можуть бути недоступні через проблеми з сервером.
Таким чином, даний інструмент дозволяє знаходити причини поганої індексації, вчасно виправляти проблеми з доступністю сторінок, і може попередити накладення санкцій.
2. Структура сайту
Тут відображається структура сайту в ієрархічному дереві з показниками завантажених сторінок і сторінок в індексі для кожного розділу:
Клікнувши по кількості сторінок, ми відразу перейдемо в розділ «Статистика» для аналізу.
3. Перевірка URL
Тут є можливість перевірити будь-який URL вашого сайту. Сервіс покаже, чи знаходиться сторінка в пошуку і який код відповіді вона віддає.
4. Вхідні посилання
Розділ надає детальну інформацію про зовнішні і внутрішні посилання.
У розділі «Зовнішні посилання» ми можемо отримати список посилань, які бачить Яндекс, і подивитися динаміку зміни їх кількості.
У розділі «Внутрішні посилання» дається більше інформації: кількість працюючих і непрацюючих посилань, посилання з перенаправленням і посилання на сторінки, які з тих чи інших причин не вдається завантажити.
У даному прикладі необхідно видалити непрацюючі посилання і розібратися з документами, які робот не може завантажити.
Рекомендуємо звертати увагу на даний розділ, тому що через проблеми з внутрішньою перелінковкою можуть виникнути проблеми з ранжируванням.
Налаштування індексування
У даний розділ входять такі підрозділи:
1. Файли Sitemap
Інструмент для додавання файлу Sitemap.xml:
2. Переїзд сайту
Даний інструмент дозволяє повідомити пошуковій системі про зміну доменного імені або протоколу. Наприклад, цей інструмент буде корисний під час переїзду з http на https.
Для переїзду необхідно:
1. Підтвердити права в Яндекс.Вебмайстрі на новому домені.
2. Вибрати зі списку потрібний домен.
Також для успішного переїзду необхідно:
1. У robots.txt прописати директиву host, вказавши головне дзеркало (новий домен).
2. Налаштувати посторінковий редирект.
3. Контент сайтів повинен бути однаковим.
Детальніше про переїзд тут.
ВАЖЛИВО! Переїзд і склейка займають чимало часу, також можуть виникнути проблеми з позиціями і з кількістю проіндексованих сторінок.
3. Регіональність
У даному розділі сайту присвоюється основний регіон. Важлива відмінність від старого Вебмайстра – тут відображаються різні типи регіонів:
- регіон сайту, присвоєний згідно з Яндекс.Каталогом;
- регіони згідно з Яндекс.Довідником;
- основний регіон за Яндекс.Вебмайстром.
Детальніше про регіональні фактори:
- Довідка Яндексу
- Стаття “Регіональне просування в Яндекс і Google: основні принципи” на нашому блозі
4. Реєстр імені
Дозволяє змінити реєстр домену для залучення уваги у сніпеті:
5. Швидкі посилання
Тут є можливість налаштовувати швидкі посилання, які формує Яндекс у своїй видачі:
Сервіс дозволяє змінювати анкор або відключати непотрібні посилання.
Інструменти
1. Аналіз robots.txt
Даний інструмент дозволяє перевірити, чи немає помилок в robots.txt і перевірити наявність заборони на той чи інший URL.
Перевірка помилок:
2. Аналіз файлів Sitemap.xml
Перевіряє файл sitemap на наявність помилок. Вміст файлу sitemap можна відправити у вигляді тексту (скопіювати з буфера обміну), вказати URL, де він знаходиться, або відправити сам файл.
3. Перевірка відповіді сервера
Дозволяє перевіряти, яку відповідь сервер повертає для різних спамерських та пошукових роботів Яндексу (список ботів Яндексу)
Рекомендуємо перш за все звертати увагу на такі показники:
1. Код статусу HTTP – повинен повертати 200 ОК для існуючої сторінки (коди статусів )
2. Час відповіді сервера: до 500 мс (читайте статтю про час завантаження сайтів)
3. Розмір сторінки: рекомендований – до 120 Кб
У даному прикладі є проблеми з часом відповіді сервера.
4. Також слід перевіряти, як бачить Яндекс вміст сторінки:
Справа в тому, що бувають віруси, які вставляють посилання, видимі тільки для Яндексу, – в браузері ви не побачите їх.
Та й часом через технічні проблем Яндекс бачить сторінку не так, як браузер.
4. Перевірка мобільних сторінок
2 лютого 2016 року Яндекс запустив новий алгоритм «Владивосток», який знижує неоптимізовані під мобільні пристрої сторінки в мобільній видачі.
Сервіс «Перевірка мобільних сторінок» допоможе перевірити, чи оптимізована сторінка, і якщо так, то чи є на ній якісь помилки, які слід прибрати.
Зараз Вебмайстер став повноцінним інструментом, за допомогою якого можна самостійно зробити невеликий аудит і виявити основні помилки.
Рекомендуємо регулярно заходити у Вебмайстер і тримати руку на пульсі.
Еще по теме:
- Аналіз логів сайту за допомогою Power BI: покрокова інструкція
- Як оцінити джерела трафіку, використовуючи моделі атрибуції в Google Analytics
- Як виміряти ефективність SEO-каналу для вашого бізнесу: докладна інструкція для оцінки KPI
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.