- (Обновлено: ) Никита П.
Упав трафік? Перевір сайт на фільтри Яндексу та Google
Трафік динамічний і ніколи не буває постійним – цьому сприяють як внутрішні (оптимізація сайту, технічний стан), так і зовнішні (посилальне просування, алгоритми пошукових систем, переваги відвідувачів і т.д.) фактори. Тому, коли ви помічаєте, що трафік на сайті впав, це може бути сигналом, що з сайтом щось не так.
Для початку необхідно розібратися – критичне це падіння, чи ні.
За 1-2 дні неможливо об’єктивно сказати, впав у вас трафік через проблеми на сайті або це тимчасові проблеми. Це могло статися через апдейт пошукової системи (всі знають, що алгоритми не завжди працюють коректно і можливе тимчасове падіння позицій сайту) або через тимчасові технічні помилки на сайті. Тому потрібно почекати як мінімум 2 апдейти пошукової системи, можливо, трафік відновиться.
Якщо трафік не відновлюється через кілька апдейтів, вам необхідно провести аналіз. Ми покажемо, як це зробити, за допомогою Яндекс.Метрики. Багато хто незаслужено обходить стороною цей інструмент аналітики, хоча він багато в чому зручний. У даній інструкції ми б хотіли зробити акцент тільки на пошуку джерел падіння трафіку, а не на причинах.
Отже, яким же може бути падіння:
- відразу з усіх пошукових систем або тільки з певної;
- з усіх, з групи або з якихось конкретних сторінок;
- за усіма запитами або тільки за певними.
Кожен з цих пунктів – крок у послідовному аналізі трафіку.
Крок 1. Визначаємо, звідки впав трафік
Часто трафік падає відразу з усіх пошукових систем, але не завжди.
Приклад 1 (просів трафік з усіх пошукових систем):
На графіку видно падіння пошукового трафіку. Щоб дізнатися, впав він з усіх пошукових систем, вибираємо пункт «Джерела – Пошукові системи»:
Ми бачимо, що трафік упав відразу з Яндексу, Google, Mail.ru і т.д.
Швидше за все, на сайті якась серйозна проблема, яка не залежить від алгоритму певної пошукової системи.
Приклад 2 (просів трафік тільки з Яндексу):
На графіку знову видно падіння пошукового трафіку, вибираємо пункт «Джерела – Пошукові системи»:
У цьому випадку трафік впав з Яндексу, в Google він залишився на колишньому рівні. Отже, ця інформація допомагає нам звузити коло проблем до однієї пошукової системи – Яндекс.
Крок 2. Визначаємо сторінки, на які просів трафік
Припустимо, вам потрібно визначити, на які сторінки просів трафік з пошукової системи Яндекс.
Використовуємо вкладку «Зміст – Сторінки входу» в Яндекс.Метрика.
Приклад 1 (трафік просів по всіх сторінках):
З даного скріншоту видно, що трафік просів на всі основні сторінки. Тобто, швидше за все, ми маємо справу з комплексною проблемою на всьому сайті. Можливо, сайт потрапив під якийсь фільтр Яндекс.
Однак іноді трафік може просісти лише на певні сторінки. Розглянемо ще один приклад.
Приклад 2 (трафік просів тільки зі сторінок категорій):
Дивимося трафік на головну сторінку:
Ми бачимо, що значного падіння немає і трафік приблизно однаковий.
А тепер давайте поглянемо на трафік, який приносять сторінки категорій цього сайту:
Тепер видно, що трафік просів саме на сторінки категорій сайту, а значить, потрібно шукати проблеми тільки на цих сторінках. Проводячи сегментування далі, ми можемо виявити, що трафік міг впасти і на певну сторінку з групи.
Важливо: Якщо ви хочете відстежити зміни трафіку за конкретними типами сторінок, наприклад, за сторінками категорій або сторінок товарів, то краще використовувати «деревовидний список» відображення сторінок входу (див. скріншот):
На скріншоті видно, що більша частина трафіку стосується сторінок товару.
Якщо вам потрібна конкретна сторінка, то краще використовувати стандартний список (див. скріншот):
Таким чином ми вже значно полегшили собі роботу – визначили, з якої пошукової системи впав трафік і з якого типу сторінок.
Крок 3. Визначаємо запити, за якими просів трафік на сторінку
Отже, ми знайшли сторінку, з якої відбулося падіння трафіку. Здається, що на цьому можна було б зупинитися, але в даному випадку також не все очевидно.
Приклад 1 (трафік упав на всі запити):
Припустимо, ця сторінка просувається по запитам «компресор», «повітряний компресор».
Давайте тепер подивимося, за якими саме запитам впав трафік.
Заходимо в «Джерела-IP адреси». Якщо вас цікавить просадка трафіку за запитами, то вибираємо, відповідно, «Показати фрази за Яндекс, результати пошуку»:
Вибираємо запити, що нас цікавлять, і бачимо наступне:
Це означає, що дійсно є проблема з усією сторінкою.
Приклад 2 (трафік просів на один запит):
Тепер уявімо іншу ситуацію. Нижче приклад сторінки, на яку просів трафік:
Припустимо, це сторінка, яка просувається за словами «металошукач», «металошукач купити», «металошукач ціна» і т.д.
Давайте тепер подивимося, за якими саме запитами впав трафік:
На скріншоті видно, що трафік на сторінку приходив в основному за рахунок одного пошукового запиту«металошукач». Тому саме з цим запитом пов’язана просадка трафіку на сторінці.
У результаті аналізу ми змогли звузити джерело проблем до однієї сторінки і одного пошукового запиту. Тепер ми точно знаємо, з чим нам потрібно працювати.
Отже, простий аналіз дозволив нам не тільки скоротити час, а й кошти, необхідні для вирішення проблеми.
Еще по теме:
- Supervised Nested PageRank
- 4 способи підвищити ефективність сайту в Google за допомогою Search Console
- Як Google може оцінювати сайти. Нова модель Knowledge-Based Trust (КВТ)
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.