- (Обновлено: ) Виктор К.
Є вкрай мудра думка – не можна керувати тим, що ти не можеш виміряти.
Багато власників інтернет-ресурсів це вже зрозуміли і підключають до свого сайту систему статистики Google Analytics або Яндекс Метрику. Однак підключити аналітику і використовувати її на благо свого бізнесу – це далеко не одне і те ж.
Зазвичай процес використання аналітики зводиться до відкриття статистики, перегляду цифр основного звіту і благополучного закриття вікна. Звичайно ж, такі дії не призводять до будь-яких серйозних результатів. Системи статистики містять величезну кількість інформації, тому дуже важливо аналізувати її та робити висновки, що дозволяють досягати ваших цілей.
Звичайно, відразу охопити все неможливо, і ми постараємося випустити цикл статей, які висвітлюють роботу з веб-статистикою.
У першій статті з циклу «Робота з Google Analytics» коротко поговоримо про установку статистики, основні показники і про те, як їх застосовувати у роботі. Зверніть увагу, що ми не ставимо за мету розповісти про всі вкладки та можливості Google Analytics. Ми постараємося описати тільки те, що вам буде корисно на практиці.
Відстеження дій відвідувачів здійснюється за допомогою коду, який додається на кожну сторінку сайту. Код для впровадження на сайт ви отримуєте після реєстрації аккаунту в сервісі. Додати його можна самостійно, якщо є вільний доступ до сторінок, або скориставшись послугами програміста. Роботи для фахівця – рівно на кіька хвилин.
Після установки коду необхідно почекати деякий час, поки статистика збереться. Пам’ятайте – чим більша вибірка даних, тим точніше прогноз і висновки, які можна зробити на їх основі.
Потім ви в своєму акаунті вибираєте потрібний проект, відкривається основне вікно – і ви бачите таку картину:
За замовчуванням загальна статистика показана за останній місяць.
Відвідування – кількість заходів користувачів на ваш сайт. Пам’ятайте, що один користувач може зробити багато відвідувань.
Унікальні відвідувачі – зрозуміло, що у цьому випадку це різні люди. Однак не забувайте, що заходи однієї людини з різних пристроїв розцінюються як унікальні відвідувачі. Не секрет, що на сьогоднішній день кожен з нас виходить в інтернет з двох, трьох, а іноді і більшого числа пристроїв (наприклад, вдома – зі стаціонарного комп’ютера, дорогою на роботу – з планшета, на роботі – з робочого комп’ютера). Тому дана цифра також не на 100% точна.
Перегляди сторінок – скільки всього сторінок переглянули всі користувачі за вказаний період.
Сторінок/відвідувань – це середня величина. Вона показує співвідношення всіх переглянутих сторінок до кількості відвідувань (не плутайте з унікальними відвідувачами).
Середня тривалість відвідування – співвідношення всього користувальницького часу, проведеного на сайті, до кількості відвідувань.
Показник відмов – відсоток відвідувань, під час яких користувач, що увійшов, залишає сайт зі сторінки входу. Якщо ви користуєтеся одночасно Google Analytics та Яндекс Метрикою, то можете звернути увагу, що даний показник у цих систем статистики має велику розбіжність. Причина цього проста – якщо користувач провів на сторінці більше 15 секунд (за замовчуванням, дане значення можна змінити), Яндекс Метрика не враховує дане відвідування в показник відмови. Google Analytics часових рамок не має, якщо користувач пішов зі сторінки входу – це відмова.
Нові відвідування – відвідувачі, які зайшли на сайт вперше.
Найголовніше, що потрібно зрозуміти, – дані, надані у цьому вікні, – загальні, вони нагадують «середню температуру по лікарні». За ними можна скласти думку про сайт, побачити глобальні проблеми, якщо вони є («середня температура» трохи вище нуля – думаю, зрозуміло, що це морг), але зробити якийсь більш точний висновок неможливо!
Також хочу акцентувати вашу увагу, що всі дані повинні аналізуватися тільки у розрізі вашого сайту, вашої конкретної тематики. Немає і не може бути універсально правильного показника відмов, універсального часу, проведеного на сайті, і т.д. Різні сайти виконують різні завдання, і їх користувачі поводяться по-різному.
Наприклад, якщо сайт надає будь-які послуги, припустимо, доставку піци або будь-якої іншої недорогої продукції – високий показник відмов цілком прийнятний. Якщо ж у вас на сайті є складна техніка, про яку людина спочатку повинна почитати і розібратися, чи покупка відбувається безпосередньо на сайті (а значить, користувач повинен як мінімум перейти зі сторінки товару на сторінку кошику), то високий показник відмов може свідчити про існування певних проблем.
Припустимо, користувач зайшов на сторінку, побачив номер телефону (наприклад, в шапці сайту) і асортимент товару (наприклад, види піци). Йому більше нічого не потрібно – він бере телефон і замовляє доставку. У такій ситуації високий показник відмови (наприклад, 70 або вище) – цілком допустимий і виправданий. Хвилюватися не варто.
Спробуйте проаналізувати, яка поведінка має бути у цільового відвідувача! Чи відповідає загальна статистика тим діям, які ви чекаєте від відвідувача?
Те саме стосується і глибини перегляду і проведеного часу на сайті.
Подумайте, а чи повинен користувач переходити з посадочних сторінок на інші, чи та інформація, яка розташована на сторінках, цілком задовольняє його, і він не потребує додаткових відомостей. Чи користувачеві необхідно довго читати тексти, чи він за короткий час отримує все, що йому потрібно?
Загальна статистика відвідувань і унікальних відвідувачів сама по собі може інформувати нас тільки про одне – розвивається або не розвивається сайт, нарощуючи кількість відвідувань. Робити більш серйозні висновки ми не можемо. Для грамотного аналізу відвідувань необхідно сегментувати трафік за джерелами.
Для цього у лівому меню слід перейти на вкладку:
Джерело трафіку > Огляд > Джерела > Весь трафік
У вкладці, ми бачимо графік переходів, а нижче – список джерел трафіку:
Як ви можете побачити, джерело трафіку позначається двома словами (google/organic, google.ru/referral і т.д.). Перше слово – це назва сайту-джерела, друге – спеціальна позначка.
Позначки бувають такі:
organic – органічний або трафік, що не оплачується, іншими словами, це переходи з органічної (природної) видачі пошукової системи;
referral – реферальний трафік, відвідування з сайтів, на яких розміщено посилання на ваш ресурс;
cpc трафік – переходи з рекламних оголошень, якщо ви користуєтеся контекстом;
direct none – прямий трафік: переходи, які здійснюються із закладок; адреса набирається у рядку вручну; переходи з документів word і pdf, які містять посилання на сайт.
Ця інформація вже цінніша, оскільки дає можливість зробити деякі важливі висновки.
Наприклад, у показаному прикладі ми бачимо, що основне джерело трафіку – Google, при цьому сайт – російський. Найчастіше основним джерелом для російських сайтів є Яндекс. Значить, вже можемо припустити, що в Яндексі присутні певні проблеми і, вирішивши їх, можна значно підняти трафік.
Ще один приклад виведення. У статистиці є запис виду: Site.ru/referral з великою кількістю переходів.
Зайшовши на цей сайт, Ви бачите, що посилання на вас розташоване в малопомітному місці, але при цьому воно дає трафік. Логічно припустити, що якщо ви домовитеся з власником сайту і посилання на вас буде стояти в більш помітному місці, це дасть потужний приріст трафіку. І навпаки, цілком ймовірно, що ви платите за рекламне місце на якомусь сайті, але при цьому переходів з нього мало – значить, краще позбутися цієї реклами, а вивільнені гроші витратити на інший канал реклами.
Зверніть увагу, що джерела за замовчуванням показані блоками по 10 на сторінці. Зазвичай таких джерел набагато більше десяти. У правому нижньому куті є можливість виводити джерела по 25, 50 і більше рядків на сторінці і можливість перейти на наступну сторінку.
Також даний звіт дозволяє нам побачити для кожного джерела:
- середню тривалість відвідувань;
- співвідношення переглянутих сторінок до кількості відвідувань;
- відсоток нових відвідувань;
- показник відмов.
Дані показники дозволяють оцінити якість трафіку, який іде з того або іншого джерела. Особливо це важливо, якщо джерело трафіку платне.
Наприклад, кількість переходів з реклами на сайті-партнері високе, але при цьому показник відмов дуже високий. У такому випадку зрозуміло, що трафік нецільовий і багато платити за це джерело не слід.
Як бачите, насправді робота з Google Analytics не дуже складна. Головне – не просто переглядати ті чи інші цифри, а й аналізувати конкретні дані, які допоможуть поліпшити ваш сайт і бізнес.
Щоб не робити статтю величезною, на цьому поки і зупинимося.
У наступній статті щодо практичного застосування Google Analytics ми продовжимо розбирати роботу з джерелами трафіку, розглянемо можливості порівняння різних періодів, дізнаємося, як визначити цільові слова, за якими здійснюються переходи, і сторінки, на які найчастіше переходять користувачі.
Залишайтеся з нами!
Еще по теме:
- Що змінилося в алгоритмі Google у серпні 2018?
- Як оцінити джерела трафіку, використовуючи моделі атрибуції в Google Analytics
- Основні цілі в Яндекс.Метриці, які потрібно відстежувати
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.