Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Кейси    Як ми підняли трафік у 2,5 рази до 300 000 у місяць (SEO-кейс)

Як ми підняли трафік у 2,5 рази до 300 000 у місяць (SEO-кейс)

  • (Обновлено:
  • 8 минут
like 72
44
7
21

Завдання та конкуренція

Отже, стояло завдання: «Підняти в ТОП-1 Google запити за б’юті-послугами в 12 містах України». До запитів належать усі послуги, що є в прайсах салонів краси, SPA-салонів, тату-студій, косметологічних клінік. Тобто всі категорії та підкатегорії каталогу повинні бути в ТОПі. У ТОП-1!

Чому ТОП-1?

Зараз основну частину трафіку збирає контекстна реклама у видачі, на 1 місце в органічній видачі залишається не так уже й багато трафіку, а на 2-4 місці його занадто мало для вирішення завдань сервісу.

Ок, нам потрібно перше місце! З ким доведеться конкурувати?

На перших місцях: OLX, Zoon, Prom. За рядом косметологічних запитів – мережеві клініки та салони. Також у ТОП-10 є старі б’юті агрегатори, дисконтний сервіс pokupon і, безпосередньо, салони краси.

Зараз ми вже займаємо перші місця за багатьма запитами, хоча ще не за усіма. Але ми йдемо до своєї мети:

График роста пользователей

Рішення

Наш агрегатор конкурує за трафік з більш трастовими майданчиками. Щоб вийти на перші позиції, звичайного SEO не вистачить – потрібно зробити більше. Нижче ті дії, які, на мою думку, дали максимальний ефект.

  1. Збільшення постійної аудиторії сайту.
  2. Доопрацювання лістингів (робимо краще, ніж у конкурентів).
  3. Оптимізація Title, Meta, H1.
  4. Реалізація української версії.
  5. Робота з відгуками та рейтингом.
  6. Виправлення внутрішньої перелінковки.
  7. Робота із зовнішніми посиланнями.
  8. Збільшення охоплення – додавання міст.

1. Збільшення постійної аудиторії сайту

У основних конкурентів величезна постійна аудиторія, значний type in трафік. Ми повинні показати пошуковій системі, що у нас є своя тематична аудиторія і вона росте – це основне завдання, яке ми вирішували.

Рішення: Email-розсилка користувачам.

Раніше для авторизації використовувався тільки номер телефону, в форму реєстрації не додавали зайві поля, щоб не псувати конверсію. Email заповнювався пізніше, але не завжди. Зараз Email – обов’язкове поле для реєстрації. Додатково ввели повідомлення в особистому кабінеті про необхідність вказати Email.

  • Також ми почали збирати Email потенційних клієнтів.
  • Налаштували сервісні повідомлення для майстрів/салонів.
  • Налаштували розсилку для клієнтів.

Результат: Частка аудиторії, що повертається зросла втричі.

Зараз у нашій базі десятки тисяч передплатників. Кожна розсилка дає сплеск трафіку, вона ж провокує прямі заходи на сайт і type in трафік.

График возвращающихся пользователей

2. Доопрацювання лістингів – робимо краще, ніж у конкурентів

Сторінки нашого сайту більш розгорнуті, вирішують питання краще, ніж OLX та інші агрегатори. Наприклад, сторінка послуг тату на OLX видає не тільки послуги майстрів тату, але і тату-машинки, автомобілі Тата, наклейки, тату-рукава…

Але є різниця у кількості пропозицій: якщо OLX видає 100, то наш агрегатор пропонує лише 10-30 релевантних пропозицій (залежно від міста).

Рішення:

Поставили завдання розширення бази майстрів і салонів + заповнення прайсів за усіма категоріями.

Це досить трудомісткий процес, оскільки потрібно було шукати салони та майстрів, які ще не зареєстровані у нас, а потім телефонувати їм та пояснювати, хто ми такі і чому їм потрібно реєструватися у нас.

У результаті такої взаємодії ми допрацювали сторінки-категорії до мінімуму в 40 пропозицій. З дрібними містами завдання повністю не вирішили, тому що не завжди є майстри з кожної послуги. Але тут і у конкурентів справи не кращі.

Обзвонювання дало хороший додатковий ефект у вигляді прямих переходів і брендових запитів у Google.

Результат:

Виросли поведінкові характеристики сторінок каталогу послуг, тепер відвідувач вирішував своє питання з більшою ймовірністю. Ми почали обганяти OLX у видачі.

Результат выдачи после работы над сайтом

 3. Оптимізація Title, Meta, H1

Старі тайтли відображали назву послуги, місто та мінімальну вартість. Вони не підкреслювали конкурентну перевагу у вигляді кільксті майстрів і салонів, які можуть надати дану послугу.

Що зробили:

  • Додали в Title кількість майстрів і салонів.
  • Провели аналіз заголовків з ТОП-10 Google за кожною категорією та додали необхідні ключі.

Існують запити, за якими недостатньо вказати основний ключ. Наприклад, «чоловіча стрижка» не піднімалася в ТОП-10 без слова «перукарня».

Результат:

Виріс CTR в органічній видачі. Запити з ТОП-30 стали ранжуватися в ТОП-10. Збільшилося охоплення ключових слів.

4. Реалізація української версії

Ми припускали, що існує досить багато трафіку українською мовою, і якщо ми додамо українську версію, то подвоїмо трафік.

Що робили:

  • Склали ТЗ для розробників щодо впровадження української версії.

Результат: приріст трафіку склав усього 10%.

Тут нас спіткало розчарування. Замість приросту трафіку, він частково мігрував з російськомовної версії в українську.

По Львову та Закарпаттю на 90% стали ранжуватися українські сторінки, але по інших містах, включаючи Київ, основний трафік залишився у російській версії сайту.

 5. Робота з відгуками та рейтингом

На нашому сайті на сторінках салонів і б’юті-організацій було багато поганих відгуків без коментаря салону/майстра. Не було рейтингу.

Рішення:

  • Налаштували повідомлення про нове відкликання через email і через sms. У повідомленнях просили відповідати на відгуки.
  • Вивели оцінку майстра/салону на основі відгуків. Рекомендували майстрам стежити за своєю оцінкою та попросити клієнтів залишити відгук на нашому сайті.

Результат:

Майстри та салони почали відповідати на відгуки та просити лояльних клієнтів написати свою думку. Деякі салони розмістили посилання на відгуки зі свого сайту.

6. Виправлення внутрішньої перелінковки

Внутрішні посилання розподілялися неправильно, велика кількість посилань вела на реєстрацію, контакти, підписку й інші сторінки, що не просуваються. Статті були опубліковані лише в своїй папці і не виводилися в каталозі послуг.

Рішення:

Перелінкували розділи каталогу послуг, пересічні за тематикою, вивели анонси тематичних статей. Приховали більшу частину посилань на технічні сторінки.

Результат:

Розділ зі статтями почав ранжуватися в ТОП-20, кілька статей потрапили в ТОП-3 за своєю групою запитів.

7. Робота з зовнішніми посиланнями

Google рекомендує висвітлювати діяльність сайту в регіональних ЗМІ. Що ми і зробили.

Що робили:

Тут все досить просто. Ми зв’язалися з власниками тематичних ресурсів, з регіональними ЗМІ. На сайтах, присвячених манікюру, ми розміщували статті для майстрів нігтьового сервісу про те, як майстри можуть використовувати наш портал для залучення нових клієнтів. На новинних сайтах ми пропонували шукати майстрів у нас.

Результат:

Ми отримали (і досі отримуємо) трафік з регіональних ЗМІ та сотні реєстрацій майстрів з тематичних ресурсів.

8. Збільшення охоплення – додавання міст

І знову ми дивимося на великих конкурентів – у них краще охоплення у регіонах України. Значить, і нам слід охопити як мінімум по одному місту в усіх областях України. Ми міняємо вихідну задачу – тепер не 12, а 24 міста.

Що робили:

Знову дзвінки та додавання майстрів і салонів. Перелінковка між містами. Міста відкривалися в robots.txt тільки після повноцінного наповнення.

Результат: Збільшилося охоплення за ключами послуг. Наприклад, за ключами з входженням «тату» наше поточне охоплення за даними Ahrefs становить 2000 ключових слів, у той час як у olx.ua – 1300 ключових слів.

Кожне місто дало свій приріст трафіку. У маленьких містах важче збирати майстрів, але набагато простіше потрапити в ТОП. Приблизно через місяць після відкриття, сторінки серверів ранжувались у ТОП-10 без будь-яких додаткових дій.

Шишки та граблі. Що ми робили неправильно

Роботу над проектом почали з ряду тестів і перевірки гіпотез. У підсумку вийшло багато помилок, які потім довелося виправляти. Ми готували ТЗ, тестували результат на живих юзерах, писали програмістам, що потрібно все переробити, потім ще і ще… У підсумку Front-End сказав «Досить» і не прийшов на роботу, потім пішов інший програміст. Дякую за терпіння тим, хто залишився!

Найболючіші шишки:

  1. Складність сайту.

Спочатку сайт був дуже складним. Ми хотіли врахувати всі моменти відразу, але в підсумку скочувалися в окремі випадки. Користувачам потрібна простота. Майстри часто не доводили до кінця навіть реєстрацію.

  1. Реалізація міст на піддоменах.

Спочатку міста додавалися на піддомени (мабуть, на такому рішенні позначився наш позитивний досвід регіонального просування інших ресурсів у Яндексі). Після перенесення міст у підпапки вийшов синергетичний ефект – виріс трафік за усіма містами.

  1. Категорії каталогу мали 4 рівня вкладеності. Було складно дістатися до кінцевої процедури в каталозі. Довелося все це переробляти і спрощувати.
  2. URL послуг спочатку прив’язувалися до конкретної директорії, через що постійно виникали проблеми за необхідності виводити одну і ту ж послугу в декількох рубриках. У підсумку сайту довелося пережити глобальну зміну 90% урлів. Лікування пройшло успішно – пацієнт прокинувся повністю здоровим (спасибі правильно налаштованим редиректам).
  3. Ми довго тестували різні варіанти виведення лістингу. На практиці виявилося, що важливіше кількість, а не дизайн – ми просто втратили час.
  4. Ми довго гралися з поліпшенням поведінкових факторів заради самих чинників – додавали нові фішки, плюшки, міняли кольори та розмір кнопок та ін. Виявилося, що толку від цього мало. Головне – виконати завдання відвідувача.

Підсумки роботи

За 6 місяців ми підняли пошуковий трафік в 2,5 рази, у квітні очікується 300 000 відвідувачів на місяць з пошуку. Відвідуваність хороша, але нам ще далеко до цілей проекту.

Даний кейс – результат командної роботи над проектом. Перед тим як розробляти і впроваджувати якесь поліпшення, ми будуємо і перевіряємо кожну гіпотезу, щоб не витрачати час розробників даремно.

Штатна команда проекту:

  • стратегічний керівник;
  • аналітик;
  • SEO-спеціаліст;
  • координатор;
  • редактор;
  • два розробники.

Крім штатної команди, над проектом працює кілька віддалених контент-менеджерів (їх число постійно змінюється).

Зараз ми працюємо над завданням розширення функцій сервісу а новою планкою відвідуваності – 1 000 000 відвідувачів на місяць.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Siteclinic

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (13 оценок, среднее: 4,69 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх