За 11 місяців роботи ми збільшили трафік сайту медичної тематики на 255%. У статті розповімо про підводні камені роботи з семантикою, а також про те, як залучити цільовий трафік за запитами товару, якого немає на сайті.
Динаміка пошукового трафіку за 11 місяців просування
Завдання, поставлене клієнтом
Що було зроблено
Труднощі, з якими зіткнулися
Результати
Підсумки
Преамбула
Сайт прийшов до нас після іншого підрядника в кінці листопада 2017 року. До цього спостерігали плавне падіння трафіку з пошукових систем. На початку листопада 2017 роки ми зіткнулися з серйозною технічною проблемою: сервер видавав 500 помилку, сторінки стали вилітати з індексу, але візуально все було гаразд.
Трафік з пошуку за рік до нашої співпраці
На жовтень 2017 року базовий трафік склав 14 120 користувачів на місяць. З цим і почали працювати.
Сайт був досить «сирим» і знаходився на незахищеному протоколі. Не було ЧПУ й оптимізованих метаданих. З позитивних сторін: був реалізований мобільний піддомен.
Завдання, поставлене клієнтом
Збільшити пошуковий трафік. Замовник надав перелік запитів із назвами пріоритетних для просування препаратів.
Що було зроблено
Вивчення сайту з усіх боків. Почали з виявлення технічних проблем. Їх усували паралельно з аналізом посилальної маси, внутрішньої оптимізації, комерційних факторів ранжування, побудовою стратегії.
Технічні проблеми на сайті
На сайті був некоректно налаштована 404 відповідь сервера. Через це в індексі з’являлося безліч сміттєвих сторінок.
Приклади:
- сторінки з амперсандом в URL;
- вилучені препарати, які замість 404 відповіді видавали 200 ОК;
- дублі з параметром «& go_to_otzyvy=1»;
- сторінки товару в кошику (приклад: http://site.ru/shopping_cart2.php?products_id=67086);
- сторінки пошуку товару за назвою (приклади: http://site.ru/search_alph/keywords/Е/ і http://site.ru/advanced_search_result_alph.php?cPath=&sort=alph).
Постійно вели моніторинг технічного стану сайту, ставили чіткі завдання програмісту та контент-менеджеру щодо виправлення проблем.
Таблиця з поставленими завданнями для програміста та контент-менеджера
Переїзд на HTTPS
На початку квітня успішно переїхали на захищений протокол. Переїжджали за новими правилами Яндексу на той момент (без вказівки host у robots.txt і т.д.).
Органічний трафік до і після переїзду на HTTPS
Збір хмари запитів, аналіз і розробка подальшої стратегії просування
Почавши з розширення семантичного ядра та його аналізу, ми виявили, що частина запитів, які цікавили клієнта – це препарати-аналоги, яких не було на сайті, та діючі речовини ліків, а також запити з інформаційним інтентом.
Вирішили створити нові посадкові сторінки, корисні для користувачів. Також нові сторінки повинні були стати новими точками зростання пошукового трафіку.
Наведемо приклад реалізації на практиці.
Одним з препаратів, який цікавив нас по частині трафіку, був Хартмедін. Але в асортименті присутній тільки його аналог – Ветмедін. Ми створили окрему сторінку «Аналоги препарату Хартмедін» у вигляді лістингу. Вгорі розмістили текст про сам препарат з переліком його аналогів, представлених на сайті.
Вид посадкової сторінки препарату-аналогу
При цьому важливо, що ми не вводили в оману. У метаданих і тілі сторінки вказали, що це сторінка аналогів, а не самого препарату.
Рішення спрацювало для користувачів, які шукали препарат «Хартмедін», і сторінка стала приносити трафік.
Пошуковий трафік на сторінку препарату-аналогу
Таким чином, виходячи з семантики першого та другого пріоритету, ми створили 28 нових посадкових комерційних сторінок. Зо два десятки сторінок – ще в розробці.
Зібрали семантику за запитами з довгими хвостами
Новачки в просуванні часто роблять помилку, збираючи семантику тільки за допомогою Key Collector, вивантажуючи запити з Яндекс.Вордстату та збираючи пошукові підказки.
Ми вивантажили запити з Яндекс.Метрики, Яндекс.Вебмайстру та Google Search Console і порівняли їх з фразами, зібраними через Key Collector. Виявилося, що багато запитів, за якими є велика кількість показів і переходів, відсутні в другому списку. 90% таких запитів – фрази з довгими хвостами, за якими через велику кількість слів у фразі Яндекс.Вордстат не збирає дані. Отже, вони помилково можуть вилучатися з семантики.
Наприклад, за фразою «іруксол мазь купити в москві в аптеці ціна» за останній квартал було 1314 показів і 117 кліків.
Кількість показів, кліків, CTR і середня позиція за даними Яндекс.Вебмайстра
Під час перевірки частоти запиту в Яндекс.Вордстат у звичному вікні (звідки тягне інформацію Key Collector) інформація за запитом відсутня. Але біля «Пошуковики зі словом» ми бачимо, що за останній місяць у точній відповідності було 357 запитів.
При цьому, наприклад, за запитом «іруксол купити», який повинен бути більш частотним, точна частота нижча на 143 запити на місяць.
Така ситуація пов’язана пошуковими підказками. У медичній тематиці вони часто пропонують запити з довгими хвостами.
Важливо бути готовим до того, що подібні запити можуть як з’явитися, так і зникнути.
Усвідомивши ще на ранньому етапі, що таке можливо, ми максимально підготувалися до зміни пошукових підказок.
Наприклад, у травні в пошукові підказки зайшли запити, за якими у нас була релевантна сторінка препарату Епіпен.
В цей самий період спостерігали різкі сплески трафіку на сайт.
Стрибки пошукового трафіку за запитами з пошукових підказок
Під час аналізу пошукових фраз, за якими були різкі стрибки трафіку, в прикладі зі скріншоту видно, що це пошукові підказки.
Пошуковий трафік за запитами з пошукових підказок
Тому, збираючи семантику, не варто обмежуватися виключно запитами з Яндекс.Вордстату.
Використовуйте максимальну кількість джерел, щоб отримати цілісну картину.
На допомогу – кілька статей з нашого блогу:
«Як розширити семантичне ядро за допомогою даних Я.Вебмайстра та Google Search Console»
«Як розширити семантичне ядро за допомогою даних Яндекс.Метрики»
Окремі сторінки інструкцій
Ми не стали обмежуватися лише покращенням позицій існуючих сторінок і створенням комерційних посадкових сторінок. Вирішили збільшити видимість і трафік за рахунок запитів з інформаційним інтентом.
Інформаційний трафік за умови правильної оптимізації можна конвертувати в продажі.
Наприкінці вересня були реалізовані сторінки інструкції для препаратів, які вже почали давати результати з органічного трафіку.
Органічний трафік на сторінки-інструкції
Робота з посилальною масою
Основні напрямки роботи:
- Налаштування 301-редиректу зі сторінок з 404 відповіддю сервера, а на яких є посилання на актуальні сторінки на сайті.
- Зняття неякісних посилань.
- Нарощування посилань на трастових майданчиках на основний і на мобільний домени (на початку співпраці беклінки на мобільний піддомен були відсутні).
Робота над збільшенням CTR
Три напрямки роботи над поліпшенням клікабельності сніппетів:
- Оптимізація метатегу Description;
- Участь у програмі поліпшення сніппетів за рахунок додавання YML-файлу. Важливо, що далеко не всі препарати ми вказали в YML-файлі. У цю групу потрапили найменування, за якими:
- ціна нижче ліків з ТОП-10
- у конкурентів з видачі в сніппет взагалі не потрапляє ціна.
- Розташування всередині тіла тексту блоку з емоджі та входжень ключових слів.
Сніппет, сформований з тексту з емоджі
Внутрішня оптимізація
Як ми говорили, сайт прийшов у напівсирому, з точки зору пошукової оптимізації, стані.
Крім основних методів внутрішньої оптимізації (наприклад, поліпшення метаданих і текстів), важливими в просуванні цього проекту стали:
- переїзд на ЧПУ;
- розміщення опису препаратів, на сторінках яких воно було відсутнє;
- додавання входження слова «ціна» поруч з ціною засобу.
Труднощі, з якими зіткнулися
- Проект, про який йде мова, – не стандартна аптека, а центр бронювання препаратів. Тому ми не могли використовувати такі фрази, як «інтернет-аптека», «купити у нас», «доставка додому, офіс і т.д.».
- Часто спливали технічні помилки. Тому функціонал ресурсу постійно моніторили. Наприклад, стикалися з тим, що змінювався URL сторінки при тому, що на старій версії не був налаштований редирект.
- Більшість завдань реалізовували на сайті через 4-6 місяців після постановки.
Таблиця з датами постановки та реалізацією завдань
- Багато що залежить від пошукових підказок, а не від тебе. Тобто, можна підготуватися до того, що пошукова підказка залетить в блок, і отримати максимум вигоди від цього. Але не можна підготуватися до того, що вона вилетить з блоку.
- Додатково витрачається час на перевірку завдань на мобільному піддомені.
Результати
Запускаючи просування проекту, ми відстежували його видимість за базовою семантикою, що торкається всього сайту.
З самого початку роботи над сайтом кількість пошукових фраз у ТОП-10 збільшилася на 357 одиниць, а в ТОП-3 – на 191.
Динаміка видимості проекту в пошуковій системі Яндекс (Москва)
Динаміка видимості проекту за даними Serpstat:
З початку співпраці ми виростили органічний трафік на 255,5% (базовий трафік – 14120 відвідувачів).
Динаміка пошукового трафіку за 11 місяців просування
За жовтень 2018 року органічний трафік на сайт без брендових запитів склав 36079 користувачів (1164 користувача на добу).
Прогнозований трафік на жовтень 2018 склав 34560 користувачів, що на 1519 менше фактичного.
При цьому, виходячи з даних Яндекс.Метрики, рівень трафіку на сьогодні – найвищий за останні три роки.
Динаміка трафіку з листопада 2015 року по листопад 2018 року
Пояснимо, чому трафік з Google – вищий, ніж з Яндексу. Ми вже говорили про важливість пошукових підказок у цій тематиці. Зі зміною трафікогенеруючих пошукових підказок, трафік з Яндексу пішов униз.
Просадка трафіку з пошукової системи Яндекс
До того ж, змінився характер пошукових запитів.
Для деяких запитів за препаратами, яких немає в асортименті сайту, не потрібні були нові сторінки. Товари і так добре ранжувались на товарних картках аналогів. У липні ситуація змінилася.
Динаміка позицій за запитами «аналогами»
Ми вжили заходів, і трафік поступово повертається.
По-друге, основна частина трафіку з Google складається з користувачів мобільних пристроїв. Що може бути більш оптимізоване під смартфони в епоху Mobile-First-Index, як не окремий мобільний піддомен.
Розподіл трафіку з Google за приладами
Після серпневого оновлення в Google, яке торкнулося великої кількість сайтів медичної тематики, трафік і позиції значно покращилися. Це довело результативність нашої стратегії просування.
Підсумки
Проект, про який йде мова в статті, – відмінний приклад персоналізованого підходу до просування сайту. Всі роботи важливо проводити в комплексі. Після проведення технічного аудиту не можна забути про його існування на півроку. Як не можна забувати і про пошук додаткових можливостей, коли трафік впевнено зростає.
Еще по теме:
- Кейс: як виправлення банальних помилок внутрішньої оптимізації допомогло повернути сайт у ТОП-10
- Як ми підняли трафік у 2,5 рази до 300 000 у місяць (SEO-кейс)
- Кейс: як ми просунули в ТОП Яндексу сайт послуг у висококонкурентній ніші у Москві
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.