Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Копірайтинг    Як розкусити горе-копірайтера та оптимізувати роботу на біржі

Як розкусити горе-копірайтера та оптимізувати роботу на біржі

like 43
23
14
6

Нещодавно ми писали, як складати ТЗ копірайтеру біржі, а тепер хочемо продовжити тему – розповісти, на що слід звертати увагу, коли ви вибираєте виконавця, в якому вигляді краще віддавати текст на доопрацювання і як спілкуватися з автором.

Ви вже розмістили своє технічне завдання на просторах біржі, та безліч авторів (звичайно, якщо оплата за ваше замовлення, як мінімум, адекватна) подають заявки на виконання. Приступимо …

Вибір виконавця: забудьте про рейтинг і «зірочки»!
Зрозуміло, на біржах безліч авторів, і для того щоб замовник звернув увагу на виконавця, бажано якось виділитися. Такими відмінними рисами можуть бути: рейтинг, рівень виконавця/зірки, зміст і кількість позитивних відгуків, портфоліо і т.д. Але не усім цим показникам варто вірити. Розглянемо деякі з них докладніше.

Наведені в статті приклади у більшості взяті з біржі копірайтингу etxt.ru, оскільки під час замовлення текстів для розміщення на рекламних майданчиках ми зазвичай користуємося нею. Але ці рекомендації можна брати за основу і під час роботи з іншими біржами.

1. Рейтинг
Як переконалися на практиці, високий рейтинг на біржі – аж ніяк не показник того, що виконавець уміє писати хороші тексти. Дуже часто рейтинг у кілька тисяч (а то і десятків тисяч) пояснюється тим, що автор виконує величезну кількість замовлень, таким чином заробляючи бали. Але це не означає, що його тексти гідної якості, часто навпаки.

Наприклад. Користувач з високим рейтингом подав заявку, при цьому у нього вже з десяток замовлень у роботі й він відправив заявки ще десятку замовників. Швидше за все, він просто поставив написання текстів «на конвеєр» і його робота не буде відрізнятися високою якістю.

Саме тому, вибираючи нового учасника, ми не завжди дивимося на досягнутий рейтинг і можемо віддати текст ще «зеленому» автору біржі. Багато новачків пишуть прекрасні тексти, гідні високої оплати та похвали.

2. «Зірки»/рівень
Така відмінна риса виконавця, як зірки, є на біржі копірайтингу Etxt. Як виконавці їх заробляють: біржа пропонує виконати замовлення, після чого його оцінюють її фахівці та на власний розсуд присуджують або не присуджують виконавцю зірку (всього їх три, по кожному виду робіт: одна – початковий рівень, дві – середній і три – високий).
Під час вибору виконавця на «зірки» ми зовсім не звертаємо уваги. По-перше, більшість завдань, які пропонує виконати біржа, – зробити опис до товарів інтернет-магазину, по-друге, у нас свої уявлення про якість тексту і не факт, що вони в усьому збігаються з співробітниками біржі, які їх оцінюють. Єдиний показовий момент – якщо автор все ж заробив зірки, значить, він не полінувався і витратив свій час і сили на це. Хоча багато копірайтери кажуть, що не виконують ці завдання з принципу або просто тому, що на це катастрофічно не вистачає часу.

Нещодавно наткнулися на відгук незадоволеного роботою замовника, який також підтримує нашу точку зору:

3. Відгуки

Це важливий параметр, який багато в чому може охарактеризувати виконавця. Але кількість позитивних відгуків – не завжди достовірний показник. Головний критерій – їх зміст…

Наприклад, на біржі ContentMonster замовник у будь-якому випадку залишає відгук про роботу (позитивний, нейтральний або негативний), тому багато (іноді просто не бажаючи образити автора) ставлять позитивну оцінку, не коментуючи роботу:

В результаті у копірайтера може бути багато позитивних відгуків, які ні про що не говорять. Це не означає, що робота виконана погано, просто в цьому випадку 100 відгуків одного замовника можна порахувати як кілька.

На біржі Etxt можна публічно не оцінювати результат роботи, тому замовники частіше залишають відгук, коли вони дійсно задоволені текстом. Але, тим не менш, обов’язково пробіжіться очима по змісту та враховуйте, що не всі замовники пишуть грамотно та оцінюють тексти так само, як ви.

Ось приклади відгуків, які зовсім не викликають довіри:

Скріншоти відгуків на etxt.ru

Скріншот відгуку на ContentMonster:

Більша частина відгуків може бути саме такого змісту, тому не орієнтуйтеся на їх кількість!

Крім того, періодично замовники пишуть у позитивних відгуках і негатив (знову ж таки, не бажаючи псувати репутацію автора), тому в них можна знайти корисну для себе інформацію – див. скріншоти нижче:

Скріншот відгуку на ContentMonster:

Скріншот відгуку на etxt.ru

Як видно на скріншотах, з «позитивних» відгуків можна зробити попередній висновок, чи влаштує вас результат і підхід виконавця до роботи.

Приклади відгуків, до яких варто придивитися:

Тут ми вкажемо і корисні негативні відгуки, оскільки вони також не завжди бувають об’єктивними та конструктивними.

Скріншоти відгуків на etxt.ru

Підіб’ємо підсумок:

  • Хоча б поверхово перегляньте зміст відгуків.
  • Якщо у виконавця є 2-3 позитивних розгорнутих коментаря, як у наших прикладах, можна спробувати попрацювати з ним.
  • Якщо є хоча б 1 обгрунтований (!) негативний відгук, як в прикладі, гарненько подумайте, чи варто віддавати замовлення.
  • Придивіться уважніше до позитивних відгуків – у них часто зустрічається і негативна оцінка виконавця.

4. Портфоліо

Якщо автор надає портфоліо, обов’язково ознайомтеся з ним. При цьому бажано переглянути кілька текстів на різну тему, тому що між ними буває ДУЖЕ велика різниця. Наприклад, про медицину людина пише прекрасно, а ось мода – не його сильне місце.

Але хочеться зауважити, що портфоліо з біржі, як не дивно, також не найнадійніший показник.

Причини:
А) якщо автор розмістив текст, відредагований і розміщений попереднім замовником, ви не зможете оцінити, які помилки були допущені;
Б) ви не можете знати напевно, чи дійсно представлені роботи були написані цим автором.

5. Додаткові параметри
На біржі ContentMonster є два непоганих показника рівня копірайтера – оцінка замовника та результат тесту на грамотність:

У чому плюси:
1) оцінку замовник виставляє анонімно, тому вона, як мінімум, повинна бути чесною;
2) якщо 3 рази поспіль виконавець провалив тест на грамотність, біржа його блокує. При цьому чим гірше у виконавця оцінки, тим частіше він проходить цю перевірку.

Ще одні показники, на які варто звернути увагу, – кількість відмов і доповнень у чорний список:

Важливо! Оцінюючи ці показники, завжди звертайте увагу на кількість вже виконаних замовлень. Наприклад, якщо виконавець виконав всього 50 замовлень і від його роботи відмовилися 5 замовників – це вже високий показник і привід задуматися.

Доопрацювання замовлення – не така дрібниця, як здається
Якщо результат, який ви отримали, не виправдав ваших очікувань, не варто відразу рубати з плеча. Часто буває, що виконавець, виконуючи замовлення, просто не зрозумів вас з першого разу (можливо, ви щось забули уточнити в ТЗ або він неправильно трактував ваші побажання). І вже після доопрацювання текст дійсно приходить таким, як ви його собі і уявляли. Але в цьому випадку важливо, щоб і ваші коментарі до доопрацювання були досить детальними.

Якщо текст, який вам прислали, вимагає значних коригувань (найчастіше вони стосуються стилю тексту, «води» або входження запитів), не пишіть сухий коментар до доопрацювання на кшталт «Прибрати воду, змінити стиль». Це мало про що говорить. Краще відправляйте доопрацювання документом:

1) Якщо це «вода» – виділіть кольором шматки тексту, які ви вважаєте «водянистими». Автор працює з різними замовниками, і, на жаль, багато хто навіть вимагає, щоб така інформація «ні про що» була в тексті – покажіть виконавцю на прикладі, що ви вважаєте «водою».

2) Якщо зауваження стосуються стилю тексту. Також виділіть певний шматок тексту та напишіть до нього більш докладний коментар іншим кольором, що саме в стилі вам не подобається, або приклад, як би ви поміняли це речення (коротко, можна на одному уривку з речення).

3) Якщо вам не подобається, як автор ввів запити. Напишіть, що не так, як його можна вводити (відмінювати, розбавляти словами, в якому контексті його краще вжити) і напишіть, що це саме стосується також інших запитів (якщо вони теж введені невдало). Їх краще виділити тим самим кольором, але вже без коментаря.

4) Текст / слова, які вам не подобаються, і ваш особистий коментар виділяйте різними кольорами. До речі, багато копірайтери «бояться» червоного кольору (ми дізналися це в результаті невеликого опитування, яке проводили під час підготовки статті). Зробіть приємне виконавцям – не використовуйте червоний колір у документі на доопрацювання! 🙂

5) Не шкодуйте похвали – якщо якийсь уривок, пропозиція, подача дуже вдалі – повідомте про це автору. Йому буде приємно, і він з великим задоволенням буде допрацьовувати текст, а значить, у вас більше шансів отримати хороший результат.

6) Якщо в цьому є необхідність, напишіть загальний коментар до всього тексту, в якому буде коротко зазначено, що вам не підійшло, і загальне враження від тексту. Така примітка добре орієнтує автора з першої хвилини знайомства з файлом доопрацювання.

Спілкування з копірайтером

Не будемо просторікувати, просто:

1) Ніколи не переходьте на «ти» з виконавцем, незалежно від його віку і того, наскільки довго ви з ним працюєте. Поважайте автора, багатьох виконавців «тикання» ДУЖЕ ображає. Відносини «замовник – виконавець» такі ж офіційні, як і на будь-який інший роботі, тому завжди дотримуйтесь субординації.

2) Не переходьте на особистості та не ображайте копірайтера, навіть якщо він вчинив по-хамськи стосовно вас або нагрубив. Якщо потрібно, у вас завжди є зброя, яка може зіпсувати репутацію хама: адміністрація, відгуки, чорний список.

3) У житті бувають різні ситуації – враховуйте, що можуть бути такі обставини, коли виконавець дійсно не встигає/не в змозі виконати ваше замовлення. Він теж людина. Якщо у вас строки – залиште собі трохи часу про запас, про всяк випадок. Але, зрозуміло, це повинні бути поодинокі випадки.

Бажаємо вам першокласних текстів і удачі в роботі з копирайтерами!

 

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Елизавета Сопруненко

Редактор

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 оценок, среднее: 4,60 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх