Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Копірайтинг    Текст для користувача та Яндексу. 5 «НЕ» для копірайтера – про наболіле

Текст для користувача та Яндексу. 5 «НЕ» для копірайтера – про наболіле

like 54
23
19
12

Нам не відомо, за яким алгоритмом пошукові системи оцінюють якість текстів, але ми пишемо їх для своїх клієнтів і бачимо, яке місце вони займають у просуванні. Хочеться дати кілька порад, які базуються на цьому досвіді.

Чому про наболіле? Коли дійсно потрібна якась інформація/послуга/товар, починаєш її шукати та хапаєшся за голову (думаю, всі розуміють, про що я). Хто пише ці тексти та навіщо? У таких випадках розумію, що якби на тлі всієї цієї нісенітниці, я б натрапила на 1 класний корисний для мене текст, стала б суперлояльною до цього сайту. Так, може, варто скористатися цією конкурентною перевагою?

У цій статті в першу чергу мова йде про текстовий контенті на сайт комерційної тематики. Цікавить ваша думка:

Как работать над текстом для сайта?

Посмотреть результаты

Loading ... Loading ...

Свій варіант пишіть в коментарі.

Виходячи з досвіду, вважаємо, що слід дотримуватися «золотої середини». Нижче я приведу її основні принципи:

1. Не намагайтеся підлаштуватися під програму перевірки унікальності. Унікальний на 100% – не завжди добре

У першу чергу текст повинен бути корисним, важливо, наскільки він потрібен людині, зрозумілий, а не наскільки він сподобався алгоритму перевірки унікальності. Як то кажуть, з пісні слів не викинеш. І якщо, наприклад, ваш магазин працює з понеділка по п’ятницю, з 9.00 до 21.00, не слід вигадувати подробиці його роботи, щоб унікалізувати текст. Краще написати просто, коротко, але по суті – так, як є насправді.
Наведу як приклад текст інтернет-магазину аксесуарів. Копірайтер, судячи з усього, намагався унікалізувати його незвичайними формулюваннями:

Навіщо писати так багато тексту? Тут є корисна інформація для клієнтів, але її не видно. Якби текст був структурований і була написана тільки суть, вийшло б приблизно так:

Ми пропонуємо:
– різні форми оплати: (перелік, які)
– оформити замовлення у будь-який час доби. Ми працюємо без вихідних і зв’яжемося з вами протягом … ..
– сервіс «повернення 365 днів» – і короткий опис умов.

Так, технічно унікальним на 100% він не буде, але це нормально – ця інформація може стати у нагоді багатьом користувачам, усе видно і зрозуміло з першого разу. Нічого страшного в тому, що унікальність сторінки впаде до 80% через такий текст, ні. Те саме стосується назв організацій, якихось термінів, сталих словосполучень, законів і т.д. Алгоритм пошукової системи враховує специфіку такої інформації:

2. Не накачуйте текст ключовими запитами та не пишіть текст заради ключів

Звичайно, нам потрібно оптимізувати текст на сайті під певні запити. Але це не означає, що в тексті вони повинні зустрічатися 10 разів, ще й в прямому входженны, ще й виділені strong-ом. Коли копірайтер намагається ввести запити, не думаючи про цінність інформації, виходить приблизно так:

Тобто переспамленний даремний текст ні про що.

Якщо вам потрібно оптимізувати сторінку під запит «обручки біле золото ціна», «купити обручки з білого золота», досить буде того, що на сторінці дійсно є моделі каблучок, які можна купити, та вказана їх вартість. Пошукову систему це «влаштовує» – користувач зайшов на сторінку й отримав хорошу відповідь на свій запит:

Є фото обручок з білого золота, вказана їх ціна.

Якщо текст все ж таки потрібен, і ви оптимізуєте його під запити, розбийте їх і «розкидайте» по тексту. Не пишіть «обручки, ціна на які сильно відрізняється» і тим паче не пишіть так:

Про такий спосіб входження ключових запитів у тексти краще забути раз і назавжди.

Можна написати приблизно так:

Усі входження запиту доречні та не викликають роздратування.

3. Не пишіть текст аби як

Якщо ви хочете дати людині пораду щодо вибору товару або пояснити їй, що означають певні показники, дайте реальні поради та пояснення. Якщо ви робите рерайт, який при цьому гірший за вихідний варіант, він навряд чи комусь стане в нагоді. З цієї ж причини і пошукова система його, швидше за все, не оцінить. Наприклад:

Так:

Ні:

М’який, теплий і пухнастий спальник?!

4. Не робіть довгих вступів, одразу переходьте до справи

Така проблема є як у комерційних, так і в інформаційних текстах. Чомусь мені здається, що свій початок вона бере ще на шкільній лаві.
Що я маю на увазі. Ось текст на сторінці розділу «Сумки» одного з інтернет-магазинів:

Навіщо ця інформація клієнту? Після першого речення стає ясно, що далі чогось цінного можна не чекати. А в чому переваги даного магазину та його продукції, зовсім не ясно. Звичайно, такі тексти ніхто не читає. До речі, тут теж є «відмінне» входження запиту «сумки купити Київ».

Це SEO-текст, написаний заради запитів. Але людина, яка його писала, все одно витрачає на нього якийсь час, сили. Так чому б не прибрати це безглуздий вступ і не зробити текст коротким, але хорошим?

Наприклад, вказати, які бренди представлені на сайті, перерахувати, з якого матеріалу виготовлені сумки, дати інформацію про гарантії – що-небудь, що може стати в нагоді. У маленький текст теж можна включити запити.

5. Не пишіть безглуздими шаблонами

Про шаблонні, заїжджені і при цьому безглузді вирази, слова, звороти, які так багато-хто любить, хотілося б поговорити в окремій статті. Але наведу кілька прикладів:

  • У нашому магазині ви знайдете товари на будь-який смак … товари, які задовольнять навіть найвибагливіших покупців
  • Ні для кого не секрет, що … / Усім давно відомо, що …

Якщо всі знають, то навіщо про це знову говорити? Скажіть своєму читачеві те, чого він ще не знає.

  • Ергономічний, зносостійкий товар, виготовлений з високоякісних матеріалів; новітні технології; революційні рішення; мінімальні терміни; величезний вибір від провідних виробників.

Пишіть конкретику, не узагальнюйте. Якщо товар «зносостійкий», вкажіть, наскільки – яке навантаження він витримує, скільки часу повинен прослужити або які гарантії ви даєте. Якщо він з «високоякісних» матеріалів – напишіть, які конкретно.

  • Ви отримаєте справжнє задоволення, будете приємно здивовані, у нас ви можете купити …. за найвигіднішими / приємним / прийнятним / доступними цінами

Якщо ваш клієнт отримає задоволення або буде здивований, він сам про це дізнається. Когось ваша ціна порадує, а хтось вирішить, що це занадто дорого.

Висновок

Пам’ятайте, що ваш сайт створений не лише для пошукової системи. На нього заходять і ваші клієнти, і вони хочуть отримати корисну та цінну інформацію. Ви ж хочете в першу чергу продати їм свій продукт.

Коли ви створюєте тексти, не забувайте про це та працюйте з контентом, щоб не виходило ось так. Врахуйте, що, незважаючи на високу конкуренцію у мережі, вашою перевагою як продавця може стати продуманий, якісно написаний привабливий текст.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Коллегия Редакторов SiteClinic

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх