Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Копірайтинг    Як скласти ТЗ копірайтеру, щоб стаття потрапила в ТОП без посилань?

Як скласти ТЗ копірайтеру, щоб стаття потрапила в ТОП без посилань?

like 81
29
22
30

Питання про те, як готувати якісні статті, що приносять позиції та пошуковий трафік, вже давно хвилює контент-проекти та комерційні сайти з інфорозділами. Випадки, коли статті за складеним за 10 хвилин ТЗ продовжують працювати, зустрічаються все рідше, а критерії оцінки якості матеріалів пошуковими алгоритмами стають все суворішими. Досить згадати про алгоритм «Баден-Баден».

Сьогодні ми поділимося досвідом підготовки ТЗ для інфостатей. Метод робочий і недавно в черговий раз дав хороші результати. Представляємо позиції двох сторінок, підготованих згідно нашого ТЗ. Уже після індексації багато запитів зайшли у ТОП-20 Яндексу, а вже через кілька апдейтів запити потрапили у ТОП-10.

pozicii

Як отримати такі або ще кращі результати? Розглянемо процес підготовки ТЗ поетапно.

 

1. Збір та чистка семантики

Якщо ви хочете, щоб ваші статті максимально повно охоплювали семантичне ядро ​​та приносили більше трафіку, до цього етапу слід підійти особливо ретельно. Писати статті під кілька частотних запитів, намагаючись зробити їх якісними, звичайно, теж варіант, але тоді ви фактично дієте наосліп, розраховуючи, що вам пощастить. Однак ми радимо не залишати все на волю випадку, а витратити час на збір запитів.

 

1.1. Підготовка фраз-маркерів

Перш ніж приступити до збору запитів, підготуйте список фраз-маркерів, за якими буде проводитися збір. У список цих фраз слід включити:

  • різні варіанти назв (сленг, транслітерація і т. д.);
  • синоніми;
  • назви великих груп.

За фактом на цьому етапі потрібно окреслити напрями збору запитів, вказати ті частотні фрази, які не є модифікацією основного запиту. Якщо цього не зробити, то є велика ймовірність, що під час збору запитів частина важливих фраз буде пропущена.

Підсумком збору маркерів буде список запитів від 3 до 20.

Як же знайти фрази-маркери?

Професійний досвід
Знайти сленгові фрази або зрозуміти, що ретиноєвий і жовтий пілінг – це одне і те саме, без знання тематики буде складно. Тому якщо ви можете поспілкуватися з клієнтом і задати йому питання щодо теми, не варто нехтувати цією можливістю.

Яндекс Вордстат
Проаналізуйте показники Яндекс вордстат.

Наприклад, вводимо фразу «радіочастотний ліфтинг» і бачимо додаткові варіанти назв: «rf ліфтинг», «рф ліфтинг», «радіохвильовий ліфтинг».

wordstat-1

Аналіз фрагментів пошукової видачі
Найбільш поширені варіанти можна знайти у видачі за варіантами основного запиту.

yandex-otvet-2

На скріншоті показаний блок швидких відповідей Яндексу, в якому вже перераховані синоніми назви процедури.

 

Аналіз тематичних статей з ТОПу
Якщо ви не фахівець, то обов’язково прочитайте кілька статей на тему. Це допоможе вам знайти потрібні фрази-маркери, а також спростить роботу на наступних етапах підготовки ТЗ.

Звичайно, можна йти і далі, наприклад, переглянути видимість статей конкурентів через Serpstat, але зазвичай це вже зайве.

Важливо!
Під час підготовки фраз-маркерів уникайте занадто загальних фраз. Наприклад, у випадку з радіочастотним лифтингом маркери «косметологія лиця» або «омолодження шкіри» зададуть занадто широкі рамки для пошуку запитів. А якщо ви залишите у якості маркера слово «радіочастотний», то отримаєте фрази, які належать до фізики, а не косметології.

 

1.2. Налаштування

Список фраз-маркерів готовий, можна приступати до збору запитів. Для збору запитів ми використовуємо Key Collector. Якщо раніше ви не використовували Key Collector, то слід буде його налаштувати. У програмі багато функціоналу, але зараз нам потрібен далеко не весь. Тому не варто лякатися великої кількості налаштувань.
А) Створіть і додайте в програму 5-10 Яндекс акаунтів. Для цього перейдіть у Налаштування -> Парсинг -> Yandex. Direct
Довідка з налаштування Yandex.Wordstat

Б) Якщо ви плануєте багато працювати, то потрібно зареєструвати та додати в програму один із сервісів анти-капчі
Налаштування -> Анти-капчі
Довідка з налаштування анти-капчи

В) Базові налаштування Yandex.Wordstat
Налаштування -> Парсинг -> Yandex.Wordstat

Під час роботі з б’юті-проектом ми виставляли такі параметри:

  • Парсити сторінок: 40;
  • Додавати в таблицю фрази з частотами: від 15;
  • Збирати базові частоти.

Але тут все індивідуально, тому варто підбирати ці налаштування під свої завдання.

Інші налаштування зазвичай не вимагають корегування.
Довідка з налаштування Yandex.Wordstat

 

1.3. Створення проекту та збір запитів

Вкажіть ім’я проекту та виберіть у комп’ютері папку, куди він буде зберігатися. Запустіть пакетний збір лівої колонки вордстат, додавши підготовлені фрази-маркери.

key-collector-1

Виставляти регіон і збирати фрази з правої колонки вордстат у даному випадку не потрібно, зате варто розширити список запитів пошуковими підказками.

Запустіть збір пошукових підказок, використовуючи ті самі фрази-маркери.

key-collector-2

Довідка зі збору ключових фраз

 

1.4. Чистка запитів

Тепер приступайте до чищення отриманого списку запитів за допомогою інструменту «Стоп-слова».

key-collector-3

Довідка по роботі зі «стоп-словами»

Список стоп-слів рекомендуємо зберігати, він спростить вам роботу щодо чищення інших груп запитів.

Отриманий список запитів вивантажте і збережіть в Excel.

 

2. Груповання запитів

Тепер у вас є список фраз, але для того щоб він був корисним, його слід структурувати.

 

2.1. Визначитися з кількістю статей

Складно сказати, скільки фраз (сто або кілька тисяч) ви отримаєте у результаті. Тому в першу чергу рекомендуємо разгрупувати список на великі групи (потенційні майбутні статті) або переконатися в тому, що вся тема може бути розкрита в одному матеріалі.

Основний інструмент під час цієї базової розбивки – це ваш здоровий глузд. Надалі ви можете об’єднувати або розбивати великі групи.

Допоміжні інструменти
1) Аналіз найбільш частотних фраз. Подивіться, чи діляться найбільш частотні фрази на явні смислові групи. Наприклад, якщо ви збирали запити на тему «нарощування нігтів», то можна виділити окремі групи «нарощування нігтів гелем», «нарощування нігтів акрилом», «нарощування нігтів у домашніх умовах»;

2) Аналіз ТОПів. Перевірте, чи є перетину з потрібними для вас запитами. Зробити це можна за допомогою безкоштовного інструменту Арсьонкіна.

arsenkin-5

Перетини доменів серед ТОП-10 є, але при цьому сторінки різні. Можна створювати окремі групи.

Приклад груп, отриманих у результаті розбиття запитів за темою «татуаж брів»:

grup-1

 

2.2. Виділити підгрупи

Визначивши кількість майбутніх статей, переходьте до групування запитів всередині кожної вкладки.

На цьому етапі ви ділите запити на смислові блоки, які будуть розкриті в пунктах вашої статті. Утворені на цьому етапі групи – це фактично майбутні пункти плану статті. Щоб було зрозуміліше, наведемо приклад типових смислових блоків для статті на б’юті-тематику:

  • про процедуру (що це таке);
  • у яких випадках ефективна процедура;
  • підготовка до процедури;
  • як проходить;
  • протипоказання;
  • догляд після процедури.

Перш ніж приступити до цього етапу групування, бажано підготувати свій приблизний план, відштовхуючись від змісту статей з ТОПу. Це допоможе вам швидше сформувати групи і краще розкрити тему в статті.

Автогрупування частково полегшить завдання, але все одно потребує ручного доопрацювання. Тому найнадійніший спосіб – це групування запитів за допомогою інструменту «Сортування та фільтри» в Excel.

На Youtube є відеоінструкція «Розподіл запитів семантичного ядра в Excel», де детально описано процес роботи з інструментом «Сортування та фільтри».

Цей самий спосіб групування ви можете використовувати і для виділення великих груп (статей) на попередньому етапі.

Приклад підгруп, які можна отримати після групування:

grup-1-2

Під час групування вам також можуть допомогти наступні інструменти:

Сервіс онлайн-групування запитів
Безкоштовне групування запитів

Обидва інструменти описані в статті у нашому блоз «7 корисних і безкоштовних SEO-сервісів, про які ви могли не знати».

 

2.3. Виділити словосполучення, які повинен використовувати копірайтер

Отже, ви розбили фрази на статті та створили всередині статей підгрупи (смислові блоки).

Але зрозуміло, що копірайтер не може використовувати усі ці фрази так, щоб текст залишився читабельним. Щоб не зашкодити якості та підготувати текст з потрібними входженнями, виділіть унікальні словосполучення, які необхідно використовувати в статті не менше одного разу. Використання словоформ і разбавляння фраз при цьому допускається.

У ТЗ копірайтеру ви включите саме такий список.

Ми зазвичай показуємо словосполучення, які слід використовувати разом з фразою, де воно зустрічалося. У деяких випадках це допоможе копірайтер зрозуміти, в якому контексті слід використовувати виділене словосполучення.

Приклад таблиці з виділеннями з остаточного ТЗ:

grup-2

Якщо таблиця виходить дуже об’ємною, з неї можна виключити рядки без виділень. Необов’язково показувати автору і частоту запитів. У плані оформлення списку та словосполучень, які потрібно використовувати, можна вибрати більш зручний для вас формат.

За основними ключам ми зазвичай не даємо жорстких рамок, вказуючи лише мінімальну кількість входжень для 2-5 основних ключів. Дотримуючись плану та розкриваючи тему, автор все одно використовує потрібні ключі.

 

3. Вимоги до статті

 

3.1. Мета статті

Обов’язково вказуйте у ТЗ наступні моменти:

  • яка тема статті;
  • на якого читача вона орієнтована;
  • що має бути розкрито в тексті, на які питання читач повинен отримати відповіді;
  • у якому стилі повинен бути підготовлений матеріал;
  • від якої особи повинен подаватися матеріал.

Якщо у вас є приклади готових матеріалів, покажіть їх автору.

 

3.2. Зміст (план)

Обов’язково вказуйте структуру статті.

Спочатку включіть у структуру статті блоки під семантику. Саме для цього витрачався час на збір, групування та виділення фраз, які необхідно використовувати.

Потім слід проаналізувати статті з ТОПу. Якщо ви побачите, що в інших публікаціях зустрічаються блоки, які допомагають більш повно розкрити тему, включіть їх у структуру документу. Стаття повинна не тільки включати слова з пошукових фраз, а й давати докладну відповідь на запит користувача.

Давайте пояснення до кожного пункту. Наприклад, в блоці «Порівняння косметики» попросіть автора підготувати таблицю, вкажіть кількість символів для блоку з історичною довідкою та ін.

 

3.3. Об’єм статті

Під час визначенні ідеального об’єму статті можна використовувати 2 підходи.

Перший підхід. Виберіть з ТОПу статті, які високо ранжуються за запитами, що вас  цікавлять. Зберіть усі тексти в один документ, подивіться кількість символів і поділіть отримане число, на кількість статей.

Важливі моменти:

беріть тільки інфостатті (сторінки іншого типу використовувати не варто);
не використовуйте для аналізу найдовший і найкоротший документи.

Другий підхід. Підрахуйте кількість пунктів у статті і вирахуйте приблизну кількість символів з розрахунку 1000 символів на кожен пункт.

Отриману цифру використовуйте як нижній поріг. Ми намагаємося не ставити верхній поріг, але якщо копірайтер позаштатний і від кількості символів залежить оплата, то верхній поріг краще вказати.

 

3.4. Вимоги до тексту

Унікальність. Ми рекомендуємо ставити рівень унікальності не менше 90%. Але потрібно враховувати, що можуть бути винятки, наприклад, в темах з великою кількістю професійної термінології.
Оскільки дані різних сервісів відрізняються, то краще відразу вказати, яким сервісом слід перевіряти унікальність.

Оформлення тексту. Вкажіть, що в тексті мають бути підзаголовки (які включають запити), марковані списки, а сам текст повинен бути розбитий на невеликі смислові блоки. Стаття має бути читабельною, без води.

Грамотність. Вимагайте від копірайтера, щоб він перед здачею перевірив текст у наступних сервісах:

1) Advego SEO. Переконайтеся, що найбільш частотні слова у семантичному ядрі тексту є ключовими фразами. У протилежному випадку текст доведеться правити. Також подивіться і на показник «Академічна нудота» – він повинен бути не вище 9.

2) Орфограмка. Хороший сервіс, що дозволяє різнобічно перевірити текст. «Орфограмка» відображає граматичні, стилістичні, орфографічні та інші помилки. На жаль, сервіс умовно безкоштовний – без покупки ліцензії можна перевірити не більше 500 символів тексту за 1 перевірку.

3) Главред. Сервіс допомагає оцінити стиль статті та видалити з тексту воду і словесне сміття. Оцінка тексту повинна складати не менше 7,5 балів.

Ці та інші сервіси, що дозволяють оцінити якість тексту, описані в статті у нашому блозі «Створюючи ідеальний текст: 5 сервісів на допомогу копірайтеру».

 

3.5. Фото- та відеоматеріали

Зверніть увагу, скільки фотографій використовується у статтях, чи є відео. Відштовхуючись від аналізу ТОПу, вкажіть у ТЗ, скільки фото та відео необхідно підібрати для вашої статті. Потрібно не просто вказати кількість, але і пояснити, у яких пунктах потрібна візуалізація, якими мають бути зображення та відео. Якщо ви тільки починаєте працювати з копірайтером, то вкажіть і розміри фото.

 

Висновок

Запропонований нами метод підготовки ТЗ досить трудомісткий, але, як показує практика, інші схеми сьогодні не такі ефективні. На закінчення дамо ще кілька рекомендацій:

  1. Знайти під кожне ТЗ окремого виконавця буде важко, тому постарайтеся знайти «свого» копірайтера, з яким у вас складеться взаєморозуміння, який буде готувати для вас якісні статті;
  2. Не опускайте руки, якщо у вас виникнуть проблеми з підготовкою ТЗ. На перше ТЗ може піти багато часу, але, під час розробки наступних техзавдань, вам буде набагато простіше;
  3. Необов’язково чітко виконувати надані нами рекомендації – ви можете модифікувати схему підготовки ТЗ під себе;
  4. Залежно від тематики та особливостей проекту, вимоги до статті потрібно доопрацьовувати. Однак багато пунктів будуть повторюватися.

Ми просуваємо сайти за трафіком і за позиціями. Працюємо відкрито, аргументуємо необхідність усіх дій і змін. Не використовуємо ризикованих методів. За більш ніж 10 років роботи жоден з сайтів наших клієнтів не потрапив під санкції.

Необхідне просування? Надішліть заявку – ми оцінимо перспективи просування та зробимо розрахунок.

Відправити запит

 

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Александр Я.

SEO-аналитик

Специализируюсь на продвижении коммерческих сайтов. Разрабатываю стратегии для интернет-магазинов и агрегаторов. Умею выжимать максимум трафика в любой тематике.

Руковожу SEO-процессами внутренних проектов SiteClinic. Обучаю молодых специалистов команды.

Любимая цитата: Хорошо смеётся тот, кто смеётся из ТОПа

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (22 оценок, среднее: 4,27 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх